styleswitcher - vrøvl.
Fra : Christoffer \(Guide\~

Dato : 12-01-07 20:17

http://www.abonde.net/index.php
De 3 ikoner som ligger i den nederste halvcirkel.. de burde gerne skifte
siden stylesheet ud.
Jeg har 3 stilark som hedder

skov (er sat som standard)
urban
grafisk (ikke uploadet endnu)

Jeg skifter med denne kode:
href="#" onclick="setActiveStyleSheet('skov'); return false;"
onkeypress="setActiveStyleSheet('skov'); return false;"
hvor jeg så selvfølgelig skifter skov ud med hhv. urban og grafisk.

Jeg har ikke selv lavet switcheren, da jeg stadig roder rundt med js på
begynder stadiet.
http://www.alistapart.com/articles/alternate

Hvad går galt? kan ikke selv se det.

Mvh.
Christoffer

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 12-01-07 23:04

Christoffer (Guide) skrev:

> Hvad går galt? kan ikke selv se det.

Så vidt jeg hurtigt kan se, indlæse du først tre
forskellige stylesheets og derefter stylesheet
switcheren, som skal vælge ét af de tre - på
den måde har du alle tre stylesheets aktive, og det
senest indlæste tager præcedens over de andre.

Prøv at fjerne de tre links til de tre forskellige
stylesheets.

Du kan læse om disse ting på min webside
http://www.webdesign101.dk/design/styleswitch.php

Jeg bruger ganske vist en anden switching mekanisme
end den, der beskrives på A List Apart, men
principperne er de samme.

Jørgen Farum Jensen
Håndbog i websidekonstruktion:
http://webdesign101.dk/wwwbog/udgave2/
..

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 12-01-07 23:42

Christoffer (Guide) skrev:

> Hvad går galt? kan ikke selv se det.

Simpelt - du har glemt at uploade javascriptfilen.

<http://www.abonde.net/scripts/styleswitcher.js>

=> The requested URL /scripts/styleswitcher.js was not found on
this server.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Christoffer \(Guide\~

Dato : 13-01-07 12:39

> Simpelt - du har glemt at uploade javascriptfilen.
>
> <http://www.abonde.net/scripts/styleswitcher.js>
>
> => The requested URL /scripts/styleswitcher.js was not found on
> this server.
Hmm.. det viste sig at være en blanding af begge ting ..
Det var ganske vist en fejl jeg ikke havde fået uploadet js-filen, men jeg
tester altid sider lokalt.
Jeg havde kaldt mappen for "js" istedet for "scripts" og der var ganske
rigtig rod i rækkefølgen som Jørgen også skrev.

Smådumme fejl, jeg nok burde have fanget selv =)

Tak for hjælpen!!

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 13-01-07 13:09

Christoffer (Guide) skrev:

> Hmm.. det viste sig at være en blanding af begge ting ..
> Det var ganske vist en fejl jeg ikke havde fået uploadet
> js-filen, men jeg tester altid sider lokalt.

Det er helt fint at teste lokalt - men når du spørger om hjælp i
gruppen, bør du sørge for at teste på præcis den side som du linker
til.
--
Jens Gyldenkærne Clausen