Hundepension i Flensburg ??
Fra : Hans Mikkelsen

Dato : 12-01-07 14:39

Mojn !!

Er der nogen af jer, der kan anbefale en hundepension i
Flensburg-området ??
Er der særlige krav i den forbindelse ??
Med venlig hilsen
Hans

Fra : Kim Christensen

Dato : 12-01-07 23:41

Hans Mikkelsen skrev:
> [...]
>
> Er der nogen af jer, der kan anbefale en hundepension i
> Flensburg-området ??
> Er der særlige krav i den forbindelse ??

Der findes et internat i Flensburg som drives af nogen der omtaler sig
selv som dyreværnsforening. Stedet er i mange henseender mangelfuldt,
og frarådes af de kontakter jeg har syd for grænsen. Jeg kan godt
prøve at spørge efter andre muligheder, men hvor langt fra Flensburg
må det være?

Hilsen Kim

Fra : Hans Mikkelsen

Dato : 13-01-07 13:28

Mojn

Tak for dit svar!
Det optimale område må være: Flensburg, Gelting / Kappeln og ned
til Schleswig. Vil være glad for, hvis du vil undersøge
mulighederne via dine kontakter.
Med venlig hilsen
Hans

Fra : Kim Christensen

Dato : 13-01-07 13:53

Hans Mikkelsen skrev:
> [...]
> Det optimale område må være: Flensburg, Gelting / Kappeln og ned
> til Schleswig. Vil være glad for, hvis du vil undersøge

Jeg vil prøve på et tysk debatforum. En af mulighederne er
privatpasning, jeg ved ikke om det er noget. Hvis du kan oplyse lidt om
varighed, hund, fra hvornår etc vil det hjælpe meget.

Du kan også selv prøve det nordtyske debatforum:
http://www.hundetreff-nord.de/

De har en rubrik til den slags, men der kræves medlemsskab for at få
adgang til den.

Hilsen Kim

Fra : Kim Christensen

Dato : 14-01-07 18:41

Hans Mikkelsen skrev:
> Mojn !!
> Det er en Dansk / Svensk Gårdhund, der er kastreret. Det vi
> tænker på er fra 25 februar til 6 marts. Det vil nok være bedst
> med en hundepension. Den er ca. 8 år.
> med venlig hilsen
> Hans

Der er kun kommet et bud på en pension i Flensburgs sydlige bydel, men
der er så gode personlige erfaringer med.

www.kivi-funwithdogs.de

Hilsen Kim

Fra : Kim Christensen

Dato : 14-01-07 18:52

En ting mere, når man færdes med hund i Tysland så er det en god ide
at kunne dokumentere at hunden kommer fra Danmark, er vaccineret, og
tilmeldt i Danmark. Der vrimler med rædselsflde "Ordnungsbeamter" der
ikke har andet at drive tiden af med end at passe hundeejere op på
åben gade og tjekke skattemærker og registrering.
Flere af deltagerne i det tyske forum har oplevet sådanne situationer,
i et enkelt tilfælde endda mens der helt åbenlyst fandt narkohandel
sted ved banegården samtidigt. Tyskerne har valgt at fokusere på de
virkeligt store problemer i stedet.

Hilsen Kim