Barn med eksem
Fra : Lisanne1975

Dato : 12-01-07 12:43

Jeg var så heldig at få et sundt og rask barn d 22 september 2006.
Han var stor fra fødslen. Han vejede 4580 g og var 55 cm lang. I den
sidste måned er der udviklet sig eksem. Det startede på hovedet. Jeg
troede det var arp, så jeg smurte det med olie og brugte en tættekam.
Det begyndte at væske og dagen efter havde han tykke skorper over hele
hovedet, undtagen fra øjnene og ned til hagen. han kom til lægen og
der var gået betændelse i det. Han fik Fucidin creme og Erycin
(oralt). Det har virket ret godt på ham, men det blusser op lige så
snart jeg stopper behandlingen. Eksemet har nu bredt sig til resten af
kroppen. Det er nu 3 gang han er i denne behandling. Han har været hos
hudlæge 2 gange nu, skal igen i næste uge. Jeg er ved at få grå
hår, da han ikke kan sove for eksemen. Det klør meget på ham. Han
har 2 ældre søskende, som bliver "glemt", da hans sygdom fylder en
del af vores hverdag. Er der nogen som har et godt råd?
Lisanne1975
P.s jeg ammer ham, så det er ikke madallergi.

Fra : C.H

Dato : 12-01-07 12:58

"Lisanne1975" <lisanne1975@hotmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Hej Lisanne

Jeg vil nu alligevel påstå, at det er madallergi, hvor han får allergenerne
overført via modermælken.
Har han aldrig smagt andet end modermælk?

CH

Fra : Ukendt

Dato : 12-01-07 15:18

[...]

Du har vel fået steroidcreme af hudlægen?
Hvis det er atopisk dermatitis (også kaldet børneeksem) kan du i det mindste
glæde dig over, at når debuten er så tidlig, forsvinder det ofte efter nogle
få år. Det er ikke så hyppigt betinget af allergi, selvom man som mor jo
selvfølgelig leder efter en årsag.
http://www.medicinmedfornuft.dk/dk/den_bedste_behandling/boern_og_medicin/boerneeksem_atopisk_dermatitis.htm

Fra : Inger

Dato : 12-01-07 19:20

Lisanne1975 skrev:
> [...]
> del af vores hverdag. Er der nogen som har et godt råd?
> Lisanne1975
> P.s jeg ammer ham, så det er ikke madallergi.

Så vidt jeg husker er Fucidin er steroid creme, ikke? Har din læge
fortalt dig hvordan du skal trappe ned med cremen? Jeg lider nemlig som
voksen af atopisk eksem, og har af bitter erfaring lært hvor vigtigt det
er trappe ned med steroidcremen. Hvis man bare stopper med cremen vil
eksemen uværgerligt komme igen, lige så sikkert som amen i kirken...

Mvh. Inger

Fra : Ukendt

Dato : 12-01-07 20:18

> [...]
> ned med steroidcremen. Hvis man bare stopper med cremen vil eksemen
> uværgerligt komme igen, lige så sikkert som amen i kirken...

Amen til det, men Fucidin er ikke steroid-creme. Det indeholder antibiotika,
og bruges ex. ved inficeret eksem.
Fucicort indeholder både antibiotika og steroid.

Fra : Inger

Dato : 13-01-07 10:26

M skrev:

> Amen til det, men Fucidin er ikke steroid-creme. Det indeholder antibiotika,
> og bruges ex. ved inficeret eksem.
> Fucicort indeholder både antibiotika og steroid.

ååh... Så tog jeg fejl af navnene

Men hvis det er atopisk eksem den lille har var det måske en ide at
spørge lægen om ikke der skal hormoncreme til? Jeg blev selv smurt ind i
det fra jeg var ganske lille, og det SVIER! Så man skal forberede sig på
en hel del hyleri i den forbindelse. Men det er det eneste der hjælpe
mig, nu som voksen...

Mvh. Inger

Fra : Ukendt

Dato : 13-01-07 10:48

"Inger" <nomail@me.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> del hyleri i den forbindelse. Men det er det eneste der hjælpe mig, nu som

Ja, hvis det er atopisk eksem. Husk selvfølgelig at fugtighedscreme er
basisbehandlingen.