Stop kennel Hof-Joy!
Fra : Zeki

Dato : 11-01-07 21:36

Dem der så "Basta" på TV2 var vidne til en klam og grisk so/ejer uden
respekt for dansk lovgivning. Ufatteligt at hun trods forbud kan blive ved
med at drive sin hundefabrik.

Hvad nytter det løbende at give hende bøder på sølle 2000 kroner når hun
samme dag sælger en hvalp til 7000?

Hendes argument var at hun ikke synes det var "rimeligt" at fabrikken skulle
lukkes ned, så derfor skulle hun ikke overholde loven. Det var da pokkers!

Hun forsøger at bortforklare yderligere her: http://www.sandhed.info/

Mvh
Zeki

Fra : Jørgen

Dato : 11-01-07 22:03

Fra : Mikael

Dato : 11-01-07 22:07

"Zeki" <Zeki@nope.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hendes argument var at hun ikke synes det var "rimeligt" at fabrikken
> skulle lukkes ned, så derfor skulle hun ikke overholde loven. Det var da

Ja, hun virkede ikke til at være alt for intelligent...
Jeg tænkte på hvor i alverden får de stambogsført deres hvalpe nu? Jeg kan
ikke se det på deres hjemmeside... Som hun jo sagde ikke var opdateret i
lang tid, men der står da hendes holdninger til programmet på der...

Hilsen Winnie

Fra : jopa

Dato : 11-01-07 22:23

Mikael skriblede bla:
> Jeg tænkte på hvor i alverden får de stambogsført deres hvalpe nu?

De er ikke stambogsførte.
Det er ikke en kennel men en hundehandler.
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Ukendt

Dato : 11-01-07 22:36

On Thu, 11 Jan 2007 22:06:56 +0100, "Mikael"
<dsl128833@vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>ikke se det på deres hjemmeside... Som hun jo sagde ikke var opdateret i
>lang tid, men der står da hendes holdninger til programmet på der...

Stambogsføringen kan jo klares en del steder, hundeverdenen er jo ikke
ligefrem "en stor familie" her i landet, jeg ville sige desværre, men
sådan er der så meget. Men det fremgår ikke af hjemmesiden!
Hun virkede som om hun havde en dårlig sag - og jeg kunne ikke lide
hvad jeg så. Hverken af hunde eller TV-program. Det er mest de syge
hvalpe, jeg ikke bryder mig om, for det tyder på et grundlæggende
temperamentsproblem. Hvorvidt hundene har det godt - ja, jeg tvivler,
men beviser så jeg ikke meget til. At der mangler et afløb behøver jo
ikke betyde, at hundene går og har det skidt. Men at opdrætte 100
hvalpe om året og klare at håndtere ca. 40 hunde dag ud og dag ind, de
må være mange
Når så det er sagt er jeg pokkers ked af, at programmet blev så
sensationspræget og designet på at knække den "skyldige", som det
blev. EB kunne måske have vredet citronen lidt mere, men jeg tvivler.
--
Ivan Madsen
med en OES i huset

Fra : Winther

Dato : 11-01-07 23:01

<Ivan Madsen> skrev i en meddelelse

> [...]
> med en OES i huset
> brugsanvisning for OES: fodres i den hvide ende, samle
> op bag den mørke ende - og klappes over det hele

Hun nævnte at hvalpene voksede op inde, gad vid hvordan det er foregået...

Fra : Hanne Brøgger-Jensen

Dato : 11-01-07 23:59

> [...]
> med en OES i huset
> brugsanvisning for OES: fodres i den hvide ende, samle
> op bag den mørke ende - og klappes over det hele

Jeg har set en et hæfte som de kalder stambog på en Hof-Joy hund.
Der står Ejercertificat sundhedsbog, Hof-Joy's ,CKC kvalitet, garanti bevis
Hun er medlem af en klub som hedder CKC se denne hjemmeside
http://www.ckcdk.dk/
håber der snart blive gjort noget ved den hundefabrik, de burde fjerne alle
hunde.
det har nu stået på i mange år, de har annonceret i den blå avis mange år,
er man for at kikke på hund annonce, har de altid en fremtrænende annonce.

Hanne Brøgger

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 12-01-07 00:05

"Hanne Brøgger-Jensen" <hr.brogger-jensen@get2net.dk> writes:

> Hun er medlem af en klub som hedder CKC se denne hjemmeside
> http://www.ckcdk.dk/

Sjovt. Hvis man slår CKCs telefonnummer op på DGS, får man Cd Handel &
Finans. Slår man Cd Handel & Finans op på Krak, får man også adresse
på Cd Handel & Finans. Det er sjovt nok sammenfaldende med adressen på
Kennel Hof-Joy.

Mvh Trine

--
Overnatning for op til fire personer i egen lejlighed. Hunde er velkomne.
Butik med kurve, frostsikre stentøjsfigurer, brugskunst og meget mere.

Fra : Is

Dato : 13-01-07 00:03

> Ja, hun virkede ikke til at være alt for intelligent...

Hvad har det med sagen at gøre ? Og behandler intelligente altid deres
dyr godt ??

Erik Isager

Fra : pwh

Dato : 13-01-07 00:05

Is, skrev:

> Hvad har det med sagen at gøre ? Og behandler intelligente altid deres
> dyr godt ??

Gør du ???

/Jens

Fra : Is

Dato : 13-01-07 00:25

> Gør du ???
>
> /Jens

Det er jo nok et spørgsmål om hvem der skal afgøre det

Erik Isager

Fra : joke

Dato : 11-01-07 22:55

> [...]
>
> Hendes argument var at hun ikke synes det var "rimeligt" at fabrikken
> skulle lukkes ned, så derfor skulle hun ikke overholde loven. Det var da

Ikke fordi jeg helliger sådanne nogen dyrehandlere der ikke behandler dyrene
ordenligt, faktisk er min holdning at bøder burde ligge så det kan mærkes og
man ikke har tjent en krone.

Men når det er sagt er det jo nok ikke den eneste hundehandler/kennel der
har det på den måde, problemet er vel at når man kan tjene penge på noget så
kommer det for mange før velfærd.

Man burde have et dyrepoliti som man har i USA hvor man kører på besøg og
følger op her og nu både over for private og overfor kenneler og give dem de
bøder der skal til for at de fatter at dyr også er menneske.

Hilsen

Johnny der har den sødeste hund uden stamtavle

Fra : pwh

Dato : 11-01-07 23:00

joke, skrev:
> [...]
> besøg og følger op her og nu både over for private og overfor
> kenneler og give dem de bøder der skal til for at de fatter at dyr
Så skulle de give mig mange bøder, for jeg kommer aldrig til at
fatte at et dyr er et menneske, eller skal behandles som et.

/Jens

Fra : Kim Christensen

Dato : 11-01-07 23:05

joke skrev:

> Man burde have et dyrepoliti som man har i USA hvor man kører på besøg og
> følger op her og nu både over for private og overfor kenneler og give dem de
> bøder der skal til for at de fatter at dyr også er menneske.

I USA er "puppy mills" snarere reglen end undtagelsen, som det dog
trods alt er er. Et dyreværnspoliti er ikke relevant i et lille land,
der forventer man at den almindelige strisser kan klare tingene, evt
med hjælp fra eksperter om det bliver nødvendigt. Jeg har læst i
hestegruppen at finanslovsforliget netop går i den retning at hver
politikreds får en dyresagkyndig..

Det der undrede mig mest var at politiet i tilfældet Hof-Joy end ikke
havde tjekket Den Blå Avis. Kom ikke og sig at de ikke kender den.

Hilsen Kim

Fra : Leyna

Dato : 12-01-07 00:10

On Thu, 11 Jan 2007 21:35:33 +0100, "Zeki" <Zeki@nope.dk> wrote:

>Dem der så "Basta" på TV2 var vidne til en klam og grisk so/ejer uden
>respekt for dansk lovgivning. Ufatteligt at hun trods forbud kan blive ved
>med at drive sin hundefabrik.

Jeg så en pige, der følte sig uretfærdigt behandlet af hele det danske
retssamfund, og så så jeg at dansk lovgivning ikke duer til en dyt!

Jeg så osse en stald med rimeligt store bure, hvor der ikke så snavset
ud, men med hunde i der kun skældte ud. Jeg så ikke en eneste, der kom
for glad at hilse på de besøgende.

Til gengæld så jeg en hvalpekravlegård inde i køkkenet, og ikke én
eneste hvalp ude i burene.

Der er set væsenligt dårligere forhold for hunde at leve under, men
min personlige opfattelse er dog at osse jeg mener, at det er en
hundefabrik, og jeg kunne ikke drømme om at købe hund fra sådan et
sted.

--
Leyna
http://www.leyna.dk/hvalpe-salg

Fra : pwh

Dato : 12-01-07 01:03

Leyna, skrev:

> min personlige opfattelse er dog at osse jeg mener, at det er en
> hundefabrik, og jeg kunne ikke drømme om at købe hund fra sådan et
> sted.

Hvorfor skulle du dog også købe, du er jo selv storproducent

/Jens (som har gemt sig under bordet)

Fra : Tove Krieger

Dato : 12-01-07 01:11

pwh wrote:

> Hvorfor skulle du dog også købe, du er jo selv storproducent
>
> /Jens (som har gemt sig under bordet)

Nåh, er du sådan en kujon ?

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : pwh

Dato : 12-01-07 01:20

Tove Krieger, skrev:

> Nåh, er du sådan en kujon ?

Leyna ved næsten hvor jeg bor

/Jens (som har tastaturet med under bordet)

Fra : Leyna

Dato : 12-01-07 02:37

On Fri, 12 Jan 2007 01:19:52 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Leyna ved næsten hvor jeg bor

Jaeh, og jeg skaber ikke respekt. Jeg skaber FRYGT! *LOL*

Fra : Leyna

Dato : 12-01-07 02:36

On Fri, 12 Jan 2007 01:03:27 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Hvorfor skulle du dog også købe, du er jo selv storproducent

Jeg har da ikke lavet nogle hvalpe... personligt!

>/Jens (som har gemt sig under bordet)

Jeg sender bare dræberhvalpen ind efter dig!

Fra : Helle Jensen

Dato : 12-01-07 17:05

Fra : Ukendt

Dato : 12-01-07 17:13

On Fri, 12 Jan 2007 17:04:53 +0100, "Helle Jensen"
<hellejensen@removethis-newmail.dk> wrote:

> [...]
Jamen vi kan kun være enige - jeg kunne som sagt ikke lide hvad jeg
så. Og måske var burene i underkanten til to hunde ad gangen,
men...rent fysisk så det OK ud, men psykisk - jeg kunne ikke nå at gå
tur med ca. 40 hunde + aktivere hvalpe på en dag.

Enig.

Fra : Leyna

Dato : 12-01-07 20:18

On Fri, 12 Jan 2007 17:04:53 +0100, "Helle Jensen"
<hellejensen@removethis-newmail.dk> wrote:

Det er jeg helt enig i, men jeg refererer kun hvad jeg så i
udsendelsen, og jeg havde ærlig talt forventet noget langt værre. Min
egen Oy er da vokset op et sted hvor der bestemt ikke var lige så rent
og pænt som på den omtalte kennel, og jeg synes sørme han er blevet
helt ok alligevel!

>Hmmmm, hun lavede 100 hvalpe om året!!! Jeg tror simpelthen ikke på, at hun
>har 100 hvalpe i det køkken. Jeg tror, de var der for tv´s skyld.

Det skal jeg så ikke kunne sige. Jeg har jo ikke selv set noget...

>Hundefabrikker er ikke i orden, uanset hvor rent der er i burene. (Leyna,
>jeg skriver det i dit indlæg, da det lige passede ind, men jeg har læst, at
>du heller ikke mener hundefabrikker er ok)

Hundefabrikker er slet ikke i orden, og 100 hvalpe om året er alt, alt
for mange og må betegnes som masseproduktion. Alene af den grund mener
jeg at den kennel skulle lukkes, eller i hvert fald begrænses
væsentligt.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 12-01-07 09:56

Zeki wrote:
> [...]
> lukkes ned, så derfor skulle hun ikke overholde loven. Det var da pokkers!

Det er med sådanne kenneler som med indbrudstyve, er der nogen som
køber deres varer så består de. Løber de tør for kunder stopper
deres forretning.

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 12-01-07 14:53

Christian B. Andresen wrote:

> Det er med sådanne kenneler som med indbrudstyve, er der nogen som
> køber deres varer så består de. Løber de tør for kunder stopper
> deres forretning.

Jeg tror også, at jeg vil give min mand ret (han så udsendelsen, det
gjorde jeg ikke).
Han siger som regel om den slags sager, at det er da ikke hende der er
dum, men dem der køber hunde hos hende. Man må så håbe, at der er
spredt så meget information om kennelen nu, så folk tænker sig om en
ekstra gang inden de henter en hund der.

Håber ligeledes at ham skrækdyredoktoren Breth Hansen bliver stoppet,
han har også fået lov til at husere og sprede skræk og rædsel alt for
længe. Det er bare helt utroligt hvad der får lov at passere m.h.t.
myndighedernes opmærksomhed i dagens Danmark.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 12-01-07 11:04

> [...]
skulle
> lukkes ned, så derfor skulle hun ikke overholde loven. Det var da pokkers!

Når et TV program, uden selv at oplyse dette, stiller med en stor bunke
papirer, som strækker sig helt tilbage til 1996.... Kan jeg godt forstå, at
TV værten pludseligt bliver usaglig, når hun brutalt afsløres, af den
person, som hun ville afsløre. Jeg må indrømme, at jeg tabte meget, for
Basta, denne gang. Der var da intet, af det vi så, der underbyggede nogle
af deres påstande. Da slet ikke i værre grad, end jeg vil påstå, at jeg
kunne finde tilsvarende, på de to kenneler, og hundepensioner, som ligger
her, meget tæt på min bopæl.... Og de er vist ellers helt fine.

Så taget i betragtning, at de kun omtalte 2 hunde.... Og da Hof-Joy, selv
sagde ca 100 hvalpe om året, selv tror jeg dog, de laver flere.... Men siden
1996, og kun 2 hunde... Det er så en fejlprocent, på 2 promille.... Det må
sgu siges, at være godt gået, og holder min antagelse stik... Så er det
altså under 2 promille.... Husk på, at 100 hvalpe om året, jo gennem de
forløbne 10 år, jo er blevet til intet mindre end 1000 hvalpe, så selv om de
totalt, når op på 20 - 30 hunde, hvor det vil være svært at afgøre, om det
var hvalpen, eller køberen, der var noget galt med.... Så er den statistik,
stadig, slet ikke så dårlig endda.... Ja faktisk vil jeg tro, at vi stadig
ligger under gennemsnittet. Selv 30 ud af 1000, det er slet ikke så tosset
endda.... Men OK, du skal da ikke tage mit ord for det.... Undersøg de andre
kenneler, og se om deres statistikker er bedre.... Jeg tror det ikke... Men
lad os vide det, når du har et resultat, så vi ved, at du ikke bare hjælper
andre, med at smide med sten.

Det svarer igen til, som med fugleinfluenzaen, at man glemte at fortælle, at
dødstallet, jo altså dækkede en periode, helt tilbage til 1993.

M.V.H....Benny..

Fra : Lott

Dato : 12-01-07 13:40

"Benny Mortensen" <ingen@brugbar.dk> wrote in message
.. Jeg må indrømme, at jeg tabte meget, for
> Basta, denne gang. Der var da intet, af det vi så, der underbyggede
> nogle
> af deres påstande.

Synes udsendelsen var en tynd kop te, uden ordentlige beviser på
noget som helst af det der var lagt op til, men kennelen er en
hundefabrik efter min mening.

Kennelen er nu frikendt.
http://www.tv2east.dk/nyhed_vis.php?id=21755

Mvh Lotte
www.lislott.dk

Fra : Hm

Dato : 12-01-07 21:07

> Synes udsendelsen var en tynd kop te, uden ordentlige beviser på noget
> som helst af det der var lagt op til, men kennelen er en hundefabrik efter
> [...]

hej
Jeg har kendskab til 4 unghunde derfra som måtte aflives p.g.a. dårligt
væsen, og jeg kommer ellers ikke i de hundekredse, de fuskede også med
stambøger, de solgte hvalpe for at være meget yngre end du var iflg.
dyrlægers udsagn, de har flyttet kennelen fra Nordsjælland, da der blev for
hedt, de har skiftet navn flere gange, de er blevet smidt ud af DKK og DRU
som ellers ikke er kræsen o.s.v. og o.s.v
Hanne

Fra : Tove Krieger

Dato : 12-01-07 21:32

Hm wrote:

> [...]
> fra Nordsjælland, da der blev for hedt, de har skiftet navn flere
> gange, de er blevet smidt ud af DKK og DRU som ellers ikke er

Pyh-ha, det bliver da værre og værre. Hvad mon det næste bliver ? Det
bliver næppe en lukning nu hvor de er blevet frikendt

Fra : Hm

Dato : 12-01-07 21:44

"> Pyh-ha, det bliver da værre og værre. Hvad mon det næste bliver ? Det
> bliver næppe en lukning nu hvor de er blevet frikendt

Ja, Tove jeg kunne fortælle mange flere ting, men det er vist ikke
nødvendig, men så længe der kan tjenes penge så vil sådanne mennesker være
uden skrupler, hvem kan passe og aktivere mindst 40 voksne hunde dagligt og
socialisere over 100 hvalpe om året, jeg husker tydeligt hvilke arbejde det
var med de 9 hvalpe som jeg havde på et tidspunkt, jeg syntes også tit, jeg
har dårlig samvittighed over for min Schæfertæve på 1½ år selvom hun går
sammen med mig og sover i sengen (håber ikke John ser dette) -:)
Hanne

Fra : jopa

Dato : 12-01-07 22:25

Hm skriblede bla:
> Schæfertæve på 1½ år selvom hun går sammen med mig og sover i sengen
> (håber ikke John ser dette) -:)

Jeg er for så vidt ligeglad hvordan folk holder hund når blot de er gode ved
dem.
Problemet er så blot tit at nogen har en tendens til at blive "for" gode og
tror det er børn.

Når så hunden overtager kommandoen fatter de ikke en dyt og så skal hunden
skal have adfærdsterapi skønt fejlen ikke er hos hunden.

Dårlig lederskab er garanteret en væsentlig årsag til at der udføres op i
mod 15000 henrettelser af sunde hunde i DK om året.
Er klar over at undskyldningen som regel er allergi.

Husk en hund er et dyr og den skal være sidst i hierakiet.
Det kan gå grueligt galt ellers.
Så fat det dog

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 12-01-07 23:49

jopa, skrev:

> [...]
> Er klar over at undskyldningen som regel er allergi.
>
> Husk en hund er et dyr og den skal være sidst i hierakiet.

Visdomsord, der ikke kan gentages for tit John

/Jens

Fra : Hm

Dato : 13-01-07 16:36

John skrev bl.a.:
> Jeg er for så vidt ligeglad hvordan folk holder hund når blot de er gode
> ved dem.

********
Lad nu være John, du syntes jo de skal ligge på det kolde gulv og have
spark -:)
**************

> Problemet er så blot tit at nogen har en tendens til at blive "for" gode
> og tror det er børn.

***************
Ja, mine børn sov da ikke i min seng. -:)
*********************

> [...]
> mod 15000 henrettelser af sunde hunde i DK om året.
> Er klar over at undskyldningen som regel er allergi.

*******
Jeg kan kun give dig ret, jeg sad lige den anden dag og så hunde annoncer i
Bl.a. Den Blå avis, jeg fik det helt dårligt over alle de hunde, folk
skiller sig af med p.g.a. manglende tid -hvad havde de forestillet sig- og
mange andre i mine øjne slappe undskyldninger.
Det kan gøre mig så ked af det.
Det er da et arbejde at have hund, men man får jo mange fold igen,
Hilsen
Hanne

Fra : jopa

Dato : 13-01-07 17:33

Hm skriblede bla:
> Ja, mine børn sov da ikke i min seng. -:)

Ha ha vi havde da tit og ofte alle 4 liggende.
De kom som regel om natten når vi ikke opdagede det.
Det var sgu da hyggeligt.

Men at have en hund liggende der der trækker jeg grænsen.
kan gå med til 2 Thaipiger

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Hm

Dato : 13-01-07 18:22

"> kan gå med til 2 Thaipiger
--
> Mvh. John

Nej, nej. John - der trækker jeg bestemt grænsen

Hilsen
Hanne

Fra : Tove Krieger

Dato : 13-01-07 18:29

Hm wrote:
> "> kan gå med til 2 Thaipiger
>
> Nej, nej. John - der trækker jeg bestemt grænsen
>
> Hilsen
> Hanne

Mon ikke osse' fru Jopa gør det ?

Fra : Hm

Dato : 13-01-07 18:41

> Mon ikke osse' fru Jopa gør det ?

> Venlig hilsen Tove

Jo, Tove mon ikke hun foretrækker Milo -:)
hilsen
Hanne

Fra : jopa

Dato : 13-01-07 18:51

Tove Krieger skriblede bla:

> Mon ikke osse' fru Jopa gør det ?

Helt sikkert nu var det også hvad JEG foretrak i stedet for hunde
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : jopa

Dato : 13-01-07 18:49

Hm skriblede bla:

> Nej, nej. John - der trækker jeg bestemt grænsen

Nu er du jo også en pige
ps Thaipiger skal læses som kvinder
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 13-01-07 13:19

"Hm" <mishama@hongnet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hedt, de har skiftet navn flere gange, de er blevet smidt ud af DKK og DRU
> som ellers ikke er kræsen o.s.v. og o.s.v

Kære Hanne....

Nu betyder dårligt væsen, jo ikke at det er kennelens skyld.. Vi så jo
alle.... Cesar Millan, og alle de hunde med dårligt væsen, han kom ud
til..... Ti minutter i hans selskab, og det dårlige væsen, var som blæst, og
han stod med en Spritny, og aldeles ukendt hund.. Selv ejerne af hundene,
troede, at hundene var blevet byttet....

Men hvad der var endnu sjovere.... Husker du ramaskriget, og hvordan
programmet, blev forlangt fjernet..... kors i skuret siger jeg bare... Lad
os få nogle flere af den slags.... Så må Millan, meget gerne være selvglad
for min skyld..... Men han fik fandme jobbet gjort.

Og 100 hvalpe om året.... Det er mindre end 10 om måneden... Det skulle man
nok lige kunne overkomme.... Så kan man jo max have 20 af gangen.... Et ret
nyt kuld, og et halvgående.... Hvis man ikke skulle kunne klare det, så kan
ingen tillade sig, at have hvalpe..... Men laver man 10 hvalpe om året, får
man måske 1 utilfreds køber..... laver man 100 hvalpe, vil 10 utilfredse
købere, være det samme som Status Quo..... altså 10%..... Men husk, jeg
skrev, utilfreds køber..... Jeg sagde ikke, at køberen havde ret.... Bare at
køber var utilfreds.

M.V.H.....Benny..

Fra : jopa

Dato : 13-01-07 13:35

Benny Mortensen skriblede bla:

> [...]
> programmet, blev forlangt fjernet..... kors i skuret siger jeg
> bare... Lad os få nogle flere af den slags....

Enig manden kan sit job

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Hm

Dato : 13-01-07 16:27

"
> [...]
> ret
> nyt kuld, og et halvgående.... Hvis man ikke skulle kunne klare det, så

nu gider jeg ikke tærske langhalm på dette, men mon du har haft hvalpe, så
du ved hvad arbejde der er i det, og mindst 20 i gennemsnit om måneden året
rundt det kan du ikke socialisere det er min menig.
Hvordan kan du give 40 voksne et værdigt liv?? samtidig med ud har mindst 20
hvalpe ??
De 4 unghunde havde dårlig væsen fra starten også iflg. dyrlæger.
Hvorfor tror du at de er blevet smidt ud af DKK og DRU ??? sikkert ikke
fordi det var forsvarligt at holde/avle hunde på den måde.
Hanne

Fra : Benny Mortensen

Dato : 15-01-07 13:21

> [...]
> Hvorfor tror du at de er blevet smidt ud af DKK og DRU ??? sikkert ikke
> fordi det var forsvarligt at holde/avle hunde på den måde.

Hej Hanne

Ja jeg har haft hvalpe, ganske vist kun 2 gange, og ingen af dem,
planlagt...

Altså nu ved jeg ikke helt, hvordan jeg skal forstå dig...
Mine hunde er kæledyr, og dermed, er det ikke arbejde, men fornøjelse.

For Hof-Joy, er de avlsdyr... Dermed ensbetydende med " Arbejde "

Hof-Joy, er et firma, og forretningsgrundlaget, er deres avlsdyr, og deres
produkt, er deres hvalpe... Når TV, bringer en papirstak, som
tilsyneladende, går tilbage, til før 1996.... Altså mellem 10 og 11 år, og
stakken ikke var større, og de stadig kan sælge hunde.... Så må der altså
være rigtigt mange tilfredse købere, for det er jo, mindst 1000 hvalpe vi
snakker om.... Så selv om du kender 4, og TV 2... Så er det stadig, kun 6...
Ud af 1000 stk... Skal vi så dele sol og vind lige, og sige halvdelen, er
måske skadet af kennelen, og sidste halvdel, af køberne.... Så er vi nede på
3, som de skulle holdes ansvarlige for.... Helt ærligt, det ville jeg
sagtens kunne leve med.

Husker du her i gruppen.... Der fik en kennel ved Hadsund, nogle slemme hug
over nakken.... Helt udelukkende, fordi den var stor.... Meget Stor....
Meget større end Hof-Joy. Jeg tror jeg opfordrede dem, til at tage derned,
og selv se på forholdene. Jeg har aldrig hørt mere om sagen.... Men jeg kan
da så afsløre, at jeg tog derned, nu da jeg alligevel skulle til Randers, og
jo.... Det var stort, meget stort, med masser af hunde.... Men jeg fandt
ikke det store at brokke mig over.

Ja hvorfor de er smidt ud af DKK og DRU... Det rejser jo nogle spørgsmål....
Ikke sandt. Der var jo lige som ikke andre muligheder vel. Man kan ikke
smide DKK eller DRU ud af Hof-Joy, vel ???....
Men at man er rygende uenige om noget, betyder ikke nødvendigtvis, at nogen
af dem, helt har ret, men jeg har fået forklaringen om DKK, men må dog
ærligt indrømme, at jeg har glemt den, men var et godt stykke af vejen, enig
med Hof-Joy's meninger. Det er så nok også blevet slået større op, end det
reelt var.... Men kun i folkemunde.... Men det var jo altså i strid med
DKK's regler.... Og når begge holder på deres, og ingen af dem, ønsker at
ændre adfærd, eller regler.... Så er der kun en ting, som DKK kan gøre,
nemlig at smide medlemmet ud. Jeg kan udmærket acceptere, at DKK holder sig
til deres regler.... Og jeg kan helt fint acceptere, at Hof-Joy står ved
deres meninger, også selvom det koster dem, deres medlemsskab af DKK. DRU,
ja det undrer mig, at de har taget sig sammen, til at smide dem ud, jeg
anede ikke engang de havde været medlemmer der ).... Men dem vil jeg nu
ikke græde over, for de sad jo selv overhørig, at en af deres opdrættere,
sendte 66% af sin produktion på gaden, med så slemme fejl på øjnene, så de
fleste endte som blinde, og de blev tæppebombet med breve, fra dyrlæger,
spredt ud over det ganske land.

Men altså, er du villig til at smide sten efter folk, så bør du også være
villig til at tage den diskussion som det medfører. Så er der altså ikke
noget, der hedder.... Det gider jeg ikke tærske langhalm på.... Du smed
stenen, på foranledning af TV.... Ikke fordi du kendte noget til sagen...

At DKK, kan være en meget tung kamel at danse med, det tror jeg de fleste,
som har haft bare en lille smule med DKK at gøre, gerne skriver under på.
Når noget først er kørt ind, kører det på skinner, men vil du have ændret
noget, selv småting, varer adskillige år, og langt de fleste, opgiver på
forhånd. Der foruden, plejer man at sige, at der er et xxxxxx antal
foreninger i Danmark, med tendens til lidt flere, efter hver
generalforsamling

M.V.H....Benny..

Fra : Hm

Dato : 15-01-07 17:39

Benny skriver bl.a.

> Altså nu ved jeg ikke helt, hvordan jeg skal forstå dig...
> Mine hunde er kæledyr, og dermed, er det ikke arbejde, men fornøjelse.
>
> For Hof-Joy, er de avlsdyr... Dermed ensbetydende med " Arbejde "
***********************
Nu er det altså ikke så meget arbejdets størrelse, men det med
socialiseringen som jeg mener er umuligt.
******************************
>DRU- ja det undrer mig, at de har taget sig sammen, til at smide dem ud,
>jeg
> anede ikke engang de havde været medlemmer der
*************
ja, som du kan se blev det selv for meget for DRU, men svindel med
stamtavler, samt alle de klager på hunde med bl.a. dårligt væsen.
**************************.

>Du smed stenen, på foranledning af TV.... Ikke fordi du kendte noget til
>sagen...

**************************************
det er trods alt noget af en påstand du kommer med, hvad ved du om det!!!!!
Jeg har trods alt noget viden fra tidligere omkring disse 3 kennel navne.
Hilsen
Hanne

Fra : Benny Mortensen

Dato : 16-01-07 12:00

> Benny skriver bl.a.

> ***********************
> Nu er det altså ikke så meget arbejdets størrelse, men det med
> socialiseringen som jeg mener er umuligt.
> ******************************

Vil det så være for meget forlangt, at bede dig skrive, hvad det er du
mener.. ?

Hvilken forskel, skulle det så gøre, om jeg selv havde prøvet at have
hvalpe.... Det antog jeg for, at det var for, at jeg skulle vide, hvor meget
arbejde der var med det.... Det var i hvert fald sådan, jeg forstod det...

> *************
> ja, som du kan se blev det selv for meget for DRU, men svindel med
> stamtavler, samt alle de klager på hunde med bl.a. dårligt væsen.
> **************************.

Uh, Jamen nu var det ikke Hof-Joy jeg her tænkte på.... Her var der
virkeligt bevis for sagen.... Men DRU, forblev tavs, og har til dato, IKKE
reageret.... Så der kan jeg absolut intet se.... Det gjalt faktisk en race,
som Hof-Joy, eller personer knyttet dertil, aldrig har haft noget med at
gøre.

Svindel med stamtavler, kender jeg intet til, og har derfor ingen muligheder
for at snakke med om dette.

Jeg har selv en Hovawart, og ja, han er fra Hof-Joy.... Ja han er en
genbrugshund.... Mit gæt... Han kom sikkert tilbage til Hof-Joy, fordi han
ikke længere ville finde sig i, at ejeren tævede sin kone..... Og derfor
sikkert gik imellem... Det fik sikkert ejeren til at føle, at hans ære var
krænket, og så måtte hunden væk, så han kunne få lov til at tæve sin kone
igen..... Så hvis det er dårligt væsen.... Jo så har min også dårligt
væsen.... For han er helt sikker på, at det er hans opgave, at passe på min
kone om natten..... Hvilket jeg ikke har umiddelbare planer om at snakke ham
fra... Det er rart at vide, at hun er godt beskyttet.

> **************************************
> det er trods alt noget af en påstand du kommer med, hvad ved du om
det!!!!!
> Jeg har trods alt noget viden fra tidligere omkring disse 3 kennel navne.

Jamen så lad os da høre om din viden..... Og ikke bare se stenen....

Der må sandelig være mange.... Siden DRU er vågnet.... For som sagt, den
anden opdrætter, har de ikke reageret på endnu, og han kan nemt risikere, at
være både død og borte nu.... Og her var det galt, med 66% af alle hans
hvalpe. Selv dette himmelråbende tal.... Tænk bare 66%.... Med Svære
Øjenproblemer.... Dokumenteret af dyrlæger, over hele landet.... Og
reaktionen fra DRU.... No Reaction.... Kun 34% af hans hunde, havde raske
øjne.

Men når du nu kender til DRU vs Hof-Joy.... Hvad var så begrundelsen
der..... Det kan ikke have været på grund af dårligt væsen..... For det
strider ikke imod DRU's reglement.
Og nu snakkede du jo svindel med stambøger..... Så kunne jeg da godt lige
fristes til at spørge, hvornår var Hof-Joy i DRU.... Nu har du gjort mig
nysgerrig, for der var bud efter min til parring, og der, midt i en DRU
stamtavle, var der sandelig en Hof-Joy hund, så jeg begynder at blive lidt i
tvivl.... Det kan godt være, der er sket svindel med stamtavler, men var det
så også Hof-Joy der gjorde det ????....

Det er jo også ganske forunderligt, at de hives frem i Basta, og rakkes
ned.... For få dage senere, at blive Pure Frifundet.

Men jeg glæder mig til at høre, om deres forbindelser til DRU, hvor,
hvornår, og hvorfor.

Men som jeg tidligere har sagt.... 10 år = 1000 hvalpe, hvis hendes tal
passer.... Selv tror jeg det er højere.... Så vil der altså være nogle
svipsere imellem, og umiddelbart, så ser det ikke ud til at være i et antal,
som på nogen måder virker alarmerende. Men altså igen, nogle kan måske
tilskrives kennelen.... Derfor deler jeg sol og vind lige, og siger,
halvdelen, kennelen, og den anden halvdel, ejerne.... Så tror jeg, vi nærmer
os et tal, som ligger meget tæt på det korrekte.... Så lad os høre, hvor
mange kender du til ???...... Del med 2 Hvad er så fejlprocenten ????
Lyder det alarmerende ????.... Altså når du har sorteret din personlige
modvilje fra.... Totale fejl, delt med 2, op i det totale antal af
hvalpe..... Kan vi gøre det mere reelt.... Hvad bliver resultatet så, og
sammenlignet med alle andre kenneler.... Nærmer stenen sig så ikke noget,
der i størrelse minder om pyntesten til urtepotter.

M.V.H....Benny..

Fra : Is

Dato : 13-01-07 00:23

"Lott" <lotte@post4780.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Synes udsendelsen var en tynd kop te, uden ordentlige beviser på
> noget som helst af det der var lagt op til, men kennelen er en

Og Dagbladet
http://epaper.dagbladetonline.dk/public/index.php?s=1896&p=19986

Erik Isager

Fra : Kim Christensen

Dato : 12-01-07 23:33

jopa skrev:

> Husk en hund er et dyr og den skal være sidst i hierakiet.
> Det kan gå grueligt galt ellers.
> Så fat det dog

Jeg går ud fra at du har samme holdning over for din kone (det kan
også gå grueligt galt ellers) Men hun må vel alligevel godt være i
sengen?

Hilsen Kim

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 15-01-07 09:46

Tove Krieger wrote:

> [...]
> spredt så meget information om kennelen nu, så folk tænker sig om en
> ekstra gang inden de henter en hund der.

Forhåbeligt.

> [...]
> længe. Det er bare helt utroligt hvad der får lov at passere m.h.t.
> myndighedernes opmærksomhed i dagens Danmark.

Det har du ret i.
Utroligt at penge betyder så meget for folk at de vil bruge sådan en
dyrlæge.
Vi har efter vi flyttede fået ca. 60 km til vores hunds dyrlæge, men
da vi er meget glade for ham og vi jo stort set kun er der 1 gang om
året har vi valgt at beholde ham, til trods for at vi nu bor 3 km fra
en stor dyreklinik.

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 15-01-07 12:47

Christian B. Andresen wrote:

> [...]
> da vi er meget glade for ham og vi jo stort set kun er der 1 gang om
> året har vi valgt at beholde ham, til trods for at vi nu bor 3 km

Du er, hvad jeg vil kalde en ansvarsfuld hundeejer. Hvis man ikke har
100% tillid til den der skal behandle ens hund, så er dit alternativ
det helt rigtige.

Jeg vil så lige sige til forsvar for enkelte af dem der har
frekventeret Breth Hansen, at de måske ikke har læst de artikler der
har været, eller på anden måde ikke har vidst hvad de gik ind til, at
den "lærestreg" de har fået jo har været så gruopvækkende, at de ikke
begår den fejltagelse igen. Det giver dem så ikke deres dyr tilbage,
og man gyser ved tanken om de lidelser dyrene har gennemgået i hans
varetægt.

Der må kunne opnås en mulighed for, at fjernsynet med et af deres
afslørende programmer som vi ellers ser så mange af, kan få lejlighed
til at få ham stoppet. Jeg tror at en sådan udsendelse vil vinde gehør
over hele landet.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 15-01-07 13:27

> [...]
> afslørende programmer som vi ellers ser så mange af, kan få lejlighed
> til at få ham stoppet. Jeg tror at en sådan udsendelse vil vinde gehør

Nu håber jeg da ikke, at jeg husker forkert, men jeg mener da, at de for et
par år siden sendte et program om ham.

M.V.H....Benny..

Fra : Tove Krieger

Dato : 15-01-07 13:49

Benny Mortensen wrote:

> Nu håber jeg da ikke, at jeg husker forkert, men jeg mener da, at
> de for et par år siden sendte et program om ham.
>
> M.V.H....Benny..

Hvis det er sandt, så vil jeg da prøve at søge lidt, og se om jeg kan
finde omtalte program. Det vil sikkert ikke skade med en
genudsendelse, men desværre er det jo sådan, at det er sjældent der
bliver fulgt op på den slags ting. Som BH selv har udtalt til flere
sønderknuste dyreejere:" Det er jo *kun* en hund/kat". Myndighederne
herhjemme hører ikke til de hurtigste når der er tale om
dyremishandling - desværre

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 15-01-07 14:14

--
> Venlig hilsen Tove
> Beware of people who dislike cats

Det kender jeg godt!
Den første tid efter flytningen fra Holbæk til Lohals tog jeg flere gange
turen "hjem" til min tidligere dyrlæge, da min hund Molly fik en uforklarlig
sygdom, der også krævede to ture til KVL i København, og som desværre endte
med at tage livet af hende.
Nu har jeg heldigvis fundet en dyrlæge i Svendborg, 46 km væk, som jeg har
tillid til, det sparer lidt på benzin- og bropengene

Venlig hilsen, Anelise

Fra : C.H

Dato : 15-01-07 20:29

"A. S. Nielsen" <nilleFJERNDETTE@jubii.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Nu har jeg heldigvis fundet en dyrlæge i Svendborg, 46 km væk, som jeg har
> tillid til, det sparer lidt på benzin- og bropengene

Anelise, er det Svendborg Dyrehospital du bruger?
Vi bruger i øjeblikket ham i Rudkøbing, men rygtet vil vide, at han ikke er
så begejstret for lige vores hunderace... Hvis de i Svendborg er brandgode,
så tror jeg også, jeg gerne vil køre de tyve ekstra kilometer...
Bruger i øvrigt ham i Tranekær til kattene og det er vi helt tilfredse
med...

CH - som hjælper til at holde tråden OT

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 15-01-07 21:11

"C.H" <vaxen7@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]

> Anelise, er det Svendborg Dyrehospital du bruger?

> Bruger i øvrigt ham i Tranekær til kattene og det er vi helt tilfredse

Hej CH
ja, det er Svendborg Dyrehospital (Anders Elias Hansen), som har taget sig
utrolig godt og ansvarsbevidst af min Molly.

Jeg er glad for Rudkøbingdyrlægen til mine katte, - gælder din
mailadresse?, så kan vi maile privat sammen om det. (min mailadresse er
in-valid)

Venlig hilsen, Anelise

Fra : C.H

Dato : 15-01-07 21:51

> [...]
>
> Jeg er glad for Rudkøbingdyrlægen til mine katte, - gælder din
> mailadresse?, så kan vi maile privat sammen om det. (min mailadresse er

Min mailadresse virker - så send bare derudaf
Nok en god ide ikke at spamme gruppen mere end højst nødvendigt

CH

Fra : jopa

Dato : 15-01-07 22:01

C.H skriblede bla:
> Vi bruger i øjeblikket ham i Rudkøbing, men rygtet vil vide, at han
> ikke er så begejstret for lige vores hunderace...

Hvad skulle årsagen være ?
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : C.H

Dato : 16-01-07 11:09

"jopa" <spam@jatak.dk> skrev i en meddelelse
> C.H skriblede bla:
>
> Hvad skulle årsagen være ?
> --
> Mvh. John
> www.jp-web.dk

Jeg ved det faktisk ikke - som sagt er det bare et rygte, som jeg ikke ved,
om har noget på sig. Vi fik vores gamle hund behandlet hos ham, og der
observerede vi ikke noget usædvanligt.
Dog bemærkede jeg, at han gerne ville have Cassius´ hoved holdt helt fast
under vaccinationerne - og det synes jeg måske er lidt meget for en
henholdsvis 12 og 16 ugers hvalp...
En anden ting, jeg bemærkede var, da det blev konstateret, at Cassius
muligvis er kryptorchid var, at han ikke ville nøjes med at fjerne den
kryptorchide sten - hvis han fjerner en, fjerner han dem begge. Fordelen i
følge ham skulle så være, at hunden mister "det værste hanhundepræg og
aggression". Nu synes jeg at hanhundepræg er skønt og aggression er jo ikke
noget der er i unaturlige mængder i alle hanhunde, så jeg opfattede
udtalelsen som værende lidt overdrevet... Jeg har købt en hanhund fordi jeg
vil have en hanhund med alt, hvad der dertil hører....

Ja, som sagt, jeg ved det ikke... Det er klart, at jeg har lyttebøfferne
ekstra ude, efter jeg har hørt de rygter - og det yder jo ikke en ellers
udemærket dyrlæge meget retfærdighed....

CH

Fra : jopa

Dato : 16-01-07 11:19

C.H skriblede bla:
> Dog bemærkede jeg, at han gerne ville have Cassius´ hoved holdt helt
> fast under vaccinationerne - og det synes jeg måske er lidt meget for
> en henholdsvis 12 og 16 ugers hvalp...

Ok jeg har en rigtig god dyrlæge men han er tilsyneladende også bange for
schæferhunde så jeg skal hele tiden være på vagt.
Skal så siges at Milo nappede ham sidste gang han fik sprøjten.
Men det kan alle hunde vel finde på

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : C.H

Dato : 16-01-07 11:34

> [...]
> schæferhunde så jeg skal hele tiden være på vagt.
> Skal så siges at Milo nappede ham sidste gang han fik sprøjten.

Det er netop det, at fordi manden er nervøs overfor hunden betyder det ikke,
at han ikke kan sit kram. Dog vil dyrlægebesøgene altid blive lidt
anstrengt, synes jeg....

Jeg tror faktisk det er ganske normalt, at hunden lige vender hovedet efter
det, der gør ondt. Egentlig finder jeg det temmelig naturligt, men hvis
hunden bider eller viser aggression, så er det selvfølgelig et problem - og
så må ejeren sætte sig på hunden for at undgå at dyrlægen kommer til skade.
Men at fastholde en hvalp synes jeg er at skabe et problem, som ikke er
der - det giver netop en ubehagelig oplevelse for dyret, som kan være med
til at gøre besøgene mere anstrengt for det end nødvendigt

CH - som også hedder Connie og som fra nu af vil prøve at huske at skrive
under med det i stedet

Fra : jopa

Dato : 16-01-07 11:48

C.H skriblede bla:

> Det er netop det, at fordi manden er nervøs overfor hunden betyder
> det ikke, at han ikke kan sit kram. Dog vil dyrlægebesøgene altid
> blive lidt anstrengt, synes jeg....

Nu kommer jeg der kun 7 9 13 en gang om året til vacc så jeg skal bare være
obs.
Milo bryder sig bestemt ikke om den mand der stikker

Skal snart derop igen så det bliver spændende.
Dyrlægen vil egentlig gerne forsøge at være gode venner, og sætter sig på
hug med hundekiks som Milo gerne vil have men et øjebliks uopmærksomhed og
Milo napper ham som tak for sidst

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : C.H

Dato : 16-01-07 12:08

> [...]
> hug med hundekiks som Milo gerne vil have men et øjebliks uopmærksomhed og

hehe - man kan jo ikke elske alle
Vores gamle var så utilgivende, at efter første vaccination ville han intet
have med folk i kitler at gøre - godbiderne kunne de selv æde. Han stolede
ikke på dem over en dørtærskel.
Men han nåede dog aldrig så langt som til at hapse efter dem. Han forholdt
sig roligt, men var noget tvær i knotten at se på...

Connie

Fra : pwh

Dato : 16-01-07 20:34

C.H, skrev:

> CH - som også hedder Connie og som fra nu af vil prøve at huske at
> skrive under med det i stedet

Tak
Connie er da også et pænt navn, det er CH ikke

/Jens

Fra : jopa

Dato : 16-01-07 21:14

pwh skriblede bla:
> Connie er da også et pænt navn, det er CH ikke

Jeg syntes hun skal gå tilbage til CH
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 16-01-07 21:17

jopa, skrev:
> pwh skriblede bla:
>>
> Jeg syntes hun skal gå tilbage til CH

Alle var da blevet forbavset hvis du ikke havde
modsagt dig selv som sædvanligt.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 16-01-07 21:41

pwh skriblede bla:
> Alle var da blevet forbavset hvis du ikke havde
> modsagt dig selv som sædvanligt.

Jeg syntes at pwh er pænere end Jens
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 16-01-07 21:54

jopa, skrev:
> pwh skriblede bla:
>>
> Jeg syntes at pwh er pænere end Jens

Muligvis, bare svært at udtale i hverdagen.

Faktisk er det en forkortelse for "Perkeren was here".
Det kræver lidt forklaring, i min lærertid kaldte et par af svendene
mig for perkeren fordi jeg åd en del hvidløg.
Det fik jeg selv af uransaglige grunde kombineret med den gamle
"Kilroy was here" når jeg satte mit "aftryk" i diverse gamle
Amiga programmer. Det har så hængt ved mig siden som en vane
for mig som et nick jeg bruger inden for EDB, ikke andre steder.
Så hvis du læste i koden i de programmer jeg skriver nu om stunder
ville du støde på en del :REM PWH

/Jens (som er en forkortelse for Jens)

Fra : jopa

Dato : 16-01-07 22:09

pwh skriblede bla:
> Faktisk er det en forkortelse for "Perkeren was here".

Jens nu er du ot igen.
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 15-01-07 13:01

Tove Krieger wrote:

> Du er, hvad jeg vil kalde en ansvarsfuld hundeejer. Hvis man ikke har
> 100% tillid til den der skal behandle ens hund, så er dit alternativ
> det helt rigtige.

Mange tak.
Det skyldes skam ikke mangel på tillid, fordi vi bruger de lokale
dyrlæger til vores katte, men hunden har vi brugt den samme dyrlæge
lige fra hvalp af.

> [...]
> begår den fejltagelse igen. Det giver dem så ikke deres dyr tilbage,
> og man gyser ved tanken om de lidelser dyrene har gennemgået i hans

Ja.

> [...]
> afslørende programmer som vi ellers ser så mange af, kan få lejlighed
> til at få ham stoppet. Jeg tror at en sådan udsendelse vil vinde gehør

Operation X, jeg har for lang tid siden foreslået det til redaktionen.

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 15-01-07 13:07

Tove Krieger wrote:

> [...]

> begår den fejltagelse igen. Det giver dem så ikke deres dyr tilbage,
> og man gyser ved tanken om de lidelser dyrene har gennemgået i hans

Ja.

> [...]
> over hele landet.

Operation X, jeg har for lang tid siden foreslået det til redaktionen.

ligeledes har jeg!, dengang de efterlyste emner der kunne tages op.
jeg tror også at det ville rykke ved noget.

mvh. marie

Fra : Tove Krieger

Dato : 15-01-07 13:24

Torben og Marie-louise Ager wrote:
> [...]
> ligeledes har jeg!, dengang de efterlyste emner der kunne tages op.
> jeg tror også at det ville rykke ved noget.

Jamen så er der jo den mulighed at vi allesammen, både i hunde- og
kattegruppen kan henvende os til Operation X med en opfordring til at
de tager sig sammen og gør noget ved det. Der er jo så mange tusind
kæledyrsejere i Danmark, at en udsendelse om hans virksomhed ville
gøre stor gavn, bl.a. med interviews med nogle af de mennesker der har
været udsat for hans kynisme, jeg er næsten sikker på at mange vil
stille op.

Fra : Ukendt

Dato : 15-01-07 15:15

"Torben og Marie-louise Ager"

> Operation X, jeg har for lang tid siden foreslået det til redaktionen.
>
> ligeledes har jeg!, dengang de efterlyste emner der kunne tages op.
> jeg tror også at det ville rykke ved noget.

Det er så bare lige, hvordan det praktisk kan lade sig gøre, at lave sådan
et program. De skulle jo gerne vise, hvordan manden er, men også helst uden,
at der skal nogen (forsøgs)dyr involveres i det.
Anyway- der er da efterhånden mange dyr (og deres ejere), der har uheldige
oplevelser med ham.....

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : Tove Krieger

Dato : 15-01-07 15:55

Buffy wrote:
> [...]
> men også helst uden, at der skal nogen (forsøgs)dyr involveres i
> det. Anyway- der er da efterhånden mange dyr (og deres ejere), der

Det er jo lige netop det. Jeg kom også til at tænke på, at hvis man
skal bruge et dyr som "lokkedue", så kan det blive svært, for det er
jo med skjult kamera det meste.

Jeg har googlet på ham, og det er en chokerende oplevelse. Han er jo
dømt flere gange bl.a. for dyremishandling, og for ulovlig importeret
polsk arbejdskraft til hans entreprenørvirksomhed m.m. Det har så
ganske vist ikke noget med hans dyrlægevirksomhed at gøre, men viser
jo blot noget om etik og moralbegreber.

Der er gudhjælpemig også en støtte-hjemmeside til fordel for ham, og
en forklaring på hvorfor han kan fortsætte. Han kan ikke blive smidt
ud af dyrlægeforeningen fordi han ikke er medlem, og hvis man skal
anmelde ham for noget, så skal det gå igennem en anden dyrlæge der kan
bevidne en fejlbehandling, så det bliver svært at få ram på ham. Der
er dog denne nye artikel i Ekstrabladet:
http://www.stop-dyrlaege-breth-hansen.dk/index.htm og med bl.a. link
til TV2 regionerne hvor der skulle være et video klip (som desværre
ikke er tilgængeligt for øjeblikket).

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 15-01-07 14:59

A. S. Nielsen wrote:
> [...]
> Nu har jeg heldigvis fundet en dyrlæge i Svendborg, 46 km væk, som jeg har
> tillid til, det sparer lidt på benzin- og bropengene

Når der er bropenge med forstår jeg det godt.
Vores afstand nu er 60 km, hvoraf de 55 er motorvej og det ligger ikke
så langt fra mit arb. så vi fortsætter med ham.

Fra : Kim Christensen

Dato : 16-01-07 13:41

jopa skrev:

> Ok jeg har en rigtig god dyrlæge men han er tilsyneladende også bange for
> schæferhunde så jeg skal hele tiden være på vagt.
> Skal så siges at Milo nappede ham sidste gang han fik sprøjten.

Min første hund klarede den slags med rafinesse. Min daværende
dyrlæge var godt nok ualmindelig klodset, han tabte stort set alt, men
på en eller anden måde fik min hund vendt sprøjten med
lokalbedøvelse og hamret stemplet i bund. Dyrlægen forlod lige så
stille konsultationen med et stykke papir om sin hånd for det blødte
lidt, og så kom der en anden dyrlæge der ikke var lokalbedøvet i
højre hånd og lokalbedøvede hunden, og fortsatte. Jeg kom kun til at
betale for den ene lokalbedøvelse.

> Men det kan alle hunde vel finde på

Never ever!

Hilsen Kim

Fra : Ukendt

Dato : 16-01-07 15:08

"Kim Christensen" <SLETTESnemoris@yahoo.com> skrev i en

> [...]
>lokalbedøvelse og hamret stemplet i bund. Dyrlægen forlod lige så
>stille konsultationen med et stykke papir om sin hånd for det blødte

LOL, det var da heldigt for dyrlægen, at det kun var en lokalbedøvelse, han
var igang med.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : Leyna

Dato : 16-01-07 15:56

*LOL*
Så ka' han lære det, ka' han!

Fra : Tau

Dato : 16-01-07 16:44

> [...]
>
> Hendes argument var at hun ikke synes det var "rimeligt" at fabrikken
> skulle lukkes ned, så derfor skulle hun ikke overholde loven. Det var da

Når jeg læser om denne kennel, kan jeg ikke se hvad de har gjort galt. Jeg
kan istedet læse om undskabsfulde mennesker, der førsøger at ødelægge en god
og sund forretning og hvor dyrene trives godt. Jeg syntes i der er imod
burde skamme jer, da i sandsynligvis sidder med samme viden som jeg.

Poul

Fra : Leyna

Dato : 16-01-07 22:20

On Tue, 16 Jan 2007 16:43:54 +0100, "Tau" <bonderøv@rendmig.ass>
wrote:

> [...]
>og sund forretning og hvor dyrene trives godt. Jeg syntes i der er imod
>burde skamme jer, da i sandsynligvis sidder med samme viden som jeg.

Når jeg læser om denne kennel, mener jeg slet ikke at der er tale om
en kennel, men en decideret hundefabrik, og hunde er altså levende
væsener, og ikke beregnet til masseproduktion. Så jeg har slet ikke
lyst til at skamme mig, for man skal have respekt for alt levende imo.

Fra : Laurasi

Dato : 20-01-07 20:16

"Tau" <bonderøv@rendmig.ass> wrote in message

> [...]
> og sund forretning og hvor dyrene trives godt. Jeg syntes i der er imod
> burde skamme jer, da i sandsynligvis sidder med samme viden som jeg.

Poul - helt enig!
Min familie og jeg købte en dejlig sund Hovawart-hvalp for efterhånden 3 år
siden hos Kennel Hof-Joy. Vi var med næsten fra starten af, da kuldet var et
par uger gammelt, og vi mødte både mor og far til hvalpene, som var inde i
huset hos menneske-familien. Hvalpene havde et separat rum ved siden af
køkkenet hvor de kunne få ro og daglig menneskekontakt.
De voksne hunde til avl, er i velholdte båse indenfor, og alle var glade og
kontaktsøgende - ingen nervøse eller aggressive hunde her! Det påstås at
hundende ikke har nok menneskekontakt, men det er IKKE sandt! Tværtimod
bliver alle hunde, og især i hvalpestadiet, pussenusset godt om, både af
familien og besøgende.

Vores nu flotte store hanhund (som vi i øvrigt har stamtræ på, og som har
haft megen kontakt med sine andre sunde søskende) er meget charmerende og
elsker både børn og andre hunde og vi har aldrig haft problemer hverken
helbredsmæssigt eller adfærdsmæssigt.
Jeg ved godt sammenligningen kan virke pudsig, men ligesom at mennesker kan
føde børn med genfejl, handikap osv, så sker det altså også i
dyreverdenen... Det betyder ikke nødvendigvis at opdrætterne har haft med
indavl eller lign. at gøre, hvis nogle folk har fået uregerlige hunde.

Problemet med ulovligt importerede kamphunde og dårlig opdragelse af
selvsamme er da meget større vil jeg mene.

Der er også debatter på debat.tv2.dk - hvor det desuden afsløres at der er
en retssag igang mod programmet Basta.

Fra : Winther

Dato : 20-01-07 22:09

"Laurasi" <donteventhink@about.it> skrev i en meddelelse

> Vores nu flotte store hanhund (som vi i øvrigt har stamtræ på

Stamtissetræ? De papirer der er med på hundene er intet værd i
avlssammenhæng.

Fra : Laurasi

Dato : 20-01-07 23:34

"Winther" <nobody@home.dk> wrote in message

> "Laurasi" <donteventhink@about.it> skrev i en meddelelse

> Stamtissetræ? De papirer der er med på hundene er intet værd i
> avlssammenhæng.

Nå. Og? Vi bruger ham som familiehund og ikke til avl, så lige på dét punkt
er vi faktisk temmelig ligeglade - det er blot rart at se at der er styr på
hvem hans hundefamilie er, og da vi har mødt alle søskende og forældre ved
vi papiret passer.

Vores hund bliver ikke mindre sød af den fact! Og kennelen ikke mindre god.

Fra : Laurasi

Dato : 20-01-07 23:45

"Laurasi" <donteventhink@about.it> wrote in message

> [...]

> vi papiret passer.
>
> Vores hund bliver ikke mindre sød af den fact! Og kennelen ikke mindre

Det var i øvrigt ikke min mening at lyde fornærmet. Kan godt se din pointe
nu, og tak for din mening - du har jo i og for sig ret. Og det var jo mig
selv der skrev det ind som en vigtig faktor, selvom det ingen relevans har
for min baggrund til at skrive indlægget i første omgang.
Ja blahblah - too much time on my hands en lørdag aften

Fra : Winther

Dato : 21-01-07 00:03

> [...]
> på
> hvem hans hundefamilie er, og da vi har mødt alle søskende og forældre ved

Æ va? Med mindre du lige benyttede lejligheden til at DNA teste dem alle så
kan man altså ikke påvise slægtsskab bare ved at se på dem. Det er ligesom
ikke nok at de ligner hinanden...

Kennelen er smidt ud af DKK og DRU, og med mindre det er misrøgt, så er fusk
med papir den mest sandsynlige årsag. Det er i den grove afdeling når først
man bliver smidt ud af DRU. Ckc, som de så bruger, tager imod alle, deres
stambog kan ikke bruges til noget, ikke engang til at se slægtsskab på
hundene, så har du betalt mere for den end en renracet uden stambog, så har
de taget røven på endnu èn.

> Vores hund bliver ikke mindre sød af den fact!

Nej, heldigvis ikke

Og kennelen ikke mindre god.

Med så mange hunde kan de ikke have et godt hundeliv, også selv om de får de
basale behov dækket.
Men det er også et problem hos DRU og DKK.

Fra : Leyna

Dato : 21-01-07 08:24

On Sun, 21 Jan 2007 00:03:04 +0100, "Winther" <nobody@home.dk> wrote:

> [...]

>kan man altså ikke påvise slægtsskab bare ved at se på dem. Det er ligesom

Lige min tanke. Jeg har da osse set Vaks' mor og søskende, og han
ligner hverken hende eller de fleste af sine søskende, men jeg ville
sikekrt kunne finde et par racerene labber, som godt kunne ha' været
hans familie... Hvis jeg så selv laver en stambog, som ikke skal
godkendes officilet, så kunne jeg jo sælge ham som renracet.
Det kaldes vist dokumentfalsk, og er IKKE lovligt!

> [...]
>hundene, så har du betalt mere for den end en renracet uden stambog, så har

Det mener jeg faktisk at de har i og med at de har bildt nogen ind at
der er stamtavle på hunden. En hjemmegjort stamtavle er ikke lovlig,
og kan i denne sammenhæng ikke kaldes for en stamtavle.

>Nej, heldigvis ikke

Selvfølgelig ikke, men det er nu heller ikke det der er
problematikken.

>Og kennelen ikke mindre god.

Med svindel med papirerne vil jeg mene at den er "mindre god".

Fra : Benny Mortensen

Dato : 22-01-07 23:44

"Winther" <nobody@home.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

de
> basale behov dækket.
> Men det er også et problem hos DRU og DKK.

Jamen jeg syntes du skulle spørge dem. Så kan du også få forklaringen...
Jeg er sikker på, at Torben ( Sådan er det vist han hedder ) Nok lige gider
at forklare det, en gang til..... Du kan selvfølgelig også spørge DKK....
Men jeg tror ikke, du får noget svar derfra.... Gad så egentligt vide, hvem
der er mest ked af denne affære ...

M.V.H....Benny..

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 21-01-07 09:45

"Laurasi" skrev
> [...]

> vi papiret passer.
> Vores hund bliver ikke mindre sød af den fact! Og kennelen ikke mindre

I har fået en dejlig hund og tillykke med det

Men, at kennelen fusker med papirerne er noget svineri. På den måde kan de
føre knapt så oplyste købere bag lyset og det er ikke fair.
Køber man en hund til 7000,- som jeg ved de har taget for hvalpe dernede, og
papirerne ikke er i orden, er den ikke pengene værd - uanset hvor sød den er
og om det "bare" er en familiehund.

Desuden tror jeg simpelthen ikke på, at alle hunde og hvalpe får nok kontakt
og prægning. Det kan godt være de har menneskelig kontakt. Men jeg vil
påstå, at skal man som opdrætter gøre det ordentligt, skal man da minimum
bruge en time pr. hvalp pr. dag + den tid man bruger sammen med flokken +
den tid der bruges sammen med de voksne hunde.
Med den flok der er på omtalte kennel og andre lignende kenneler, ville jeg
aldrig røre en hvalp fra sådan et sted.

- Winnie

Fra : Laurasi

Dato : 21-01-07 15:46

"Winnie Schildknecht" <winnie@schildknecht.123dk> wrote in message

> [...]
> den tid der bruges sammen med de voksne hunde.
> Med den flok der er på omtalte kennel og andre lignende kenneler, ville

Jeg fortæller kun hvad jeg så de mange gange vi var dernede, vores
oplevelse var kun positiv.
Men, point taken - der må jo være noget galt siden politiet holder øje med
dem.
Men jeg synes stadig man skal se en sag fra begge sider, og derfor har det
været vigtigt for mig at fortælle at der også kommer noget godt ud af det.
Hvilket jo egentlig er ligegyldigt hvis de er ulovlige (jeg elsker at
modsige mig selv....), det nytter jo ikke ligefrem at opfordre til støtte
til nogle der er på kant med loven.
Nu kan vi bare føle os heldige med vores hund efter at hele den her sag er
kommet ud!
Og nej, vi har heller ikke tænkt os at røre flere hvalpe dernede fra

Mvh. Laura.

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 21-01-07 17:08

"Laurasi" skrev >
> [...]
> kommet ud!
> Og nej, vi har heller ikke tænkt os at røre flere hvalpe dernede fra

Ja, I har muligvis været heldige. Om ikke andet, I har som sagt en hund, der
lever op til Jeres forventninger og som I er rigtig glade for - og det er
altid dejligt
Men det glæder mig, at I er blevet klogere på, hvordan den del af
hundeverdenen kan se ud, når den er rigtig tarvelig og baseret på griskhed

- Winnie

Fra : Benny Mortensen

Dato : 22-01-07 23:57

"Winnie Schildknecht" <winnie@schildknecht.123dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Men det glæder mig, at I er blevet klogere på, hvordan den del af
> hundeverdenen kan se ud, når den er rigtig tarvelig og baseret på griskhed

Hvad er " Grisk " ????

M.V.H....Benny..

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 23-01-07 11:39

> Hvad er " Grisk " ????
>
> M.V.H....Benny..

I følge nudansk ordbog og mig selv:

grisk ... begærlig, grådig

Winnie - der måske selv fandt på -hed efter grisk, men betydningen er det
samme!

Fra : Benny Mortensen

Dato : 26-01-07 11:45

> I følge nudansk ordbog og mig selv:
>
> grisk ... begærlig, grådig
>
> Winnie - der måske selv fandt på -hed efter grisk, men betydningen er det
> samme!

Hvordan forbinder du så ordet Grisk(hed), med Hof-Joy.... ??
Jeg vil mene, at man skal godt nok kende folk godt, for at kunne tillade sig
dette.

Desuden, er det måske igen, værd at bemærke, at Hof-Joy, er et firma, som
derfor skal aflevere et komplet regnskab til Skat hvert år.... Det tyder jo
på, at Skat, indtil nu, har fundet deres regnskaber i så god stand, så de
ikke har fundet grund til nærmere granskning.... Og kender man Skat... Så
ved man også, at det er firmaer i den størrelsesorden, som skat helst vil
kigge efter i sømmene, fordi de er relativt ukomplicerede... Hvor imod,
store firmaers regnskaber, som regel løber glat igennem.... Ikke fordi de er
i orden, men fordi de er komplicerede, og meget resourcekrævende at
gennemgå.... Og man kunne jo risikere, at regnskabet endte med at være OK.

M.V.H....Benny..

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 26-01-07 13:56

"Benny Mortensen" skrev
> "Winnie Schildknecht"

> Hvordan forbinder du så ordet Grisk(hed), med Hof-Joy.... ??

Når der går så mange hunde gennem fingrene på et menneske om året, kan det
efter min mening ikke gøres ordentligt. Og her snakker jeg om ordentligt
pleje, omsorg, kontakt og prægning.
Og når man som såkaldt seriøs opdrætter, der efter eget udsagn laver nogle
gode hunde, har man efter min mening ikke forstået meget. Til gengæld kan
man være sikker på at tjene en masse penge.

> Jeg vil mene, at man skal godt nok kende folk godt, for at kunne tillade
> sig
> dette.

Det er min overordnede holdning til alle hundefabrikker - om de så er rare
mennesker eller ej, er jeg komplet ligeglad med.

> [...]
> i orden, men fordi de er komplicerede, og meget resourcekrævende at
> gennemgå.... Og man kunne jo risikere, at regnskabet endte med at være OK.

Nu er det jo sådan, at Skat med glæde tager imod pengene - uanset hvad de er
tjent på.

- Winnie, der også er selvstændig erhvervsdrivende

Fra : Is

Dato : 26-01-07 16:24

> [...]
> gode hunde, har man efter min mening ikke forstået meget. Til
gengæld kan
> man være sikker på at tjene en masse penge.

Hvis man har valgt at lave af det - er der en del udgifter der skal
betales ?? En form for løn skal der vel også beregnes.

De kan sikkert li deres arbejde, men det kan man jo ikke leve af, og
med arbejdet hjemme tror jeg ikke en 40 timers arbejdsuge kan gøre
det. uden at vide det skulle det ikke undre mig om den er mellem 80 &
100 timer, måske mer.

men lidt ros skal du da også ha: at du skriver de TJENER en masse
penge, dvs du mener dog de laver noget for pengene

Erik Isager

Fra : Benny Mortensen

Dato : 28-01-07 15:33

> [...]
> gode hunde, har man efter min mening ikke forstået meget. Til gengæld kan
> man være sikker på at tjene en masse penge.

Tja, nu er der altså stadig, mindst 4 voksne mennesker, tilknyttet den
daglige drift.
Det gør det jo unægteligt, noget lettere.... Nu er det jo altså kun nogle få
uger, hvor det er opdrætteren, der lægger prægningen, så det burde ikke være
umuligt, og jo flere kuld det drejer sig om, jo lettere.

Jeg har endnu aldrig, mødt en opdrætter, som ikke mente, at de lavede gode
hunde, så fri mig lige for det øregas.

Så vidt jeg husker.... havde Sonja 13 hunde... Hun var dårligt gående,
o.s.v.... Men der var da ingen herinde, som mistænkte Sonja, for ikke at
kunne præge sine hvalpe, eller for den sags skyld, passe og pleje sine
hunde, på trods af, at hun var ene.... Omsat til Hof-Joy forhold, så vil det
sige 13 * 4 = 52 hunde, og da de alle var rimeligt godt gående, og alle,
hvis jeg ikke husker helt galt, kunne køre bil, og havde en kassevogn, i
stedet for en el-scooter.... Havde bygninger, som helt og holdent, er
indrettet til hundene, så både fodring, rengøring o.s.v... Ville være en
forholdsvis smal sag, hvor skulle problemet så være, som skulle være sværere
for Hof-Joy, end for Sonja.

> Det er min overordnede holdning til alle hundefabrikker - om de så er rare
> mennesker eller ej, er jeg komplet ligeglad med.

Ja, det er også helt i orden, at du har dine meninger, men når du træder ud
i offentligt rum, og bræger dem ud, uden på nogen måder, at have andet, end
en forkvaklet tv udsendelse at hænge din hat på.... Så må jeg da ærligt
indrømme, at så giver jeg da ikke meget for din seriøsitet. Nå jo, du
kendte jo til en masse, som du alligevel ikke ville indvie os i....

> Nu er det jo sådan, at Skat med glæde tager imod pengene - uanset hvad de
er
> tjent på.

Jamen sådan er Skat, og sådan skal de vel også være.

> - Winnie, der også er selvstændig erhvervsdrivende

Sikkert, men er det dit hundeopdræt, der er dit erhverv ???
Hvis ikke, hvad kommer det så sagen ved ??

M.V.H....Benny..

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 28-01-07 16:45

"Benny Mortensen" skrev

> [...]
> være
> umuligt, og jo flere kuld det drejer sig om, jo lettere.

Den logik kan jeg ikke følge - men ser det som endnu et eksempel på din
underlige måde at konkludere på.
Og du har tydeligvist heller ikke meget begreb om hvad der foregår i hundens
første uger.

> Jeg har endnu aldrig, mødt en opdrætter, som ikke mente, at de lavede gode
> hunde, så fri mig lige for det øregas.

Du er da den eneste der gasser!
Af en eller anden grund, har du fået dig selv overbevist om, at fordi du
ikke har hørt om det ene eller andet, så kan det umuligt have fundet sted -
dit storhedsvanvid finder jeg ret underholdende
Og selvfølgelig har du da ikke mødt opdrættere der indrømmer de laver
dårlige hunde... Men hvad skal jeg lige bruge det til.

> [...]
> indrettet til hundene, så både fodring, rengøring o.s.v... Ville være en
> forholdsvis smal sag, hvor skulle problemet så være, som skulle være

Aner ikke hvem Sonja er!
At have kassevogn og hundestalde, gør ikke per definition en god opdrætter.

> [...]
> end
> en forkvaklet tv udsendelse at hænge din hat på....

Hvad snakker du om?
Jeg bryder mig ikke om hundefabrikker! En holdning jeg aldrig har lagt skjul
på... Uanset hvad der vises i tv om anklager og frifindelser.

Så må jeg da ærligt
> indrømme, at så giver jeg da ikke meget for din seriøsitet.

Det kan jeg sagtens leve med.

Nå jo, du
> kendte jo til en masse, som du alligevel ikke ville indvie os i....

Såsom?

> er
>
> Jamen sådan er Skat, og sådan skal de vel også være.

> Sikkert, men er det dit hundeopdræt, der er dit erhverv ???
> Hvis ikke, hvad kommer det så sagen ved ??

Lige så lidt, som at insinuere, at et ordentligt regnskab gør et ordentligt
opdræt!
Hvis du gider, kan du jo læse indlægget fra Is - så vil du (formentlig)
forstå, at det ikke har en skid med din og min diskussion at gøre - så skal
du absolut quote fra andre indlæg, så gør det da i det mindste rigtigt.

- Winnie

Fra : Benny Mortensen

Dato : 28-01-07 18:03

> [...]
> underlige måde at konkludere på.
> Og du har tydeligvist heller ikke meget begreb om hvad der foregår i

Nej, den var også svær... 1 person, kan ifølge dig, opdrætte et antal
hvalpe.
Præge og passe dem.... Så må man dog antage, at 4 personer, nok skulle kunne
klare lidt flere.
Nej nu venter jeg jo ligefrem, en forklaring på, hvornår du præger dine
hvalpe... ))

> [...]
> Og selvfølgelig har du da ikke mødt opdrættere der indrømmer de laver
> dårlige hunde... Men hvad skal jeg lige bruge det til.

Jo jeg har hørt om masser af ting, men aldrig fundet bevis for, at de var
korrekte.
Og guderne skal vide, at jeg kan være endda, utroligt grundig. Tro mig på
mit ord, jeg ville hellere end gerne, slå Hof-Joy oven i hovedet, med min
banehammer.... Hvis jeg havde en grund.... Men det har jeg ikke. Modsat de
fleste, så har jeg været der, og jo, jeg har saftsusemig, også en Hof-Joy
hund. Det er godt nok 4 år siden, men allerede dengang, var alle rygterne i
fuldt flor.... Så skal vi slå dem, så kom med noget at slå med....

> Aner ikke hvem Sonja er!
> At have kassevogn og hundestalde, gør ikke per definition en god
opdrætter.

Det var lige godt satans.... ... Hun var da ellers meget aktiv
herinde...
Nej, men den gør godt nok livet en del lettere, fremfor en el-scooter.
Sonja kan man nok stadig møde på sonpet.dk

> Hvad snakker du om?
> Jeg bryder mig ikke om hundefabrikker! En holdning jeg aldrig har lagt
skjul
> på... Uanset hvad der vises i tv om anklager og frifindelser.

Okay

> Nå jo, du
>
> Såsom?

Ja se det ved vi jo ikke, for du ville jo ikke indvie os i det....
Du kendte jo var det 4 af deres dårlige hunde, var det ikke sådan ?

> Lige så lidt, som at insinuere, at et ordentligt regnskab gør et
ordentligt
> opdræt!

Det har jeg vist aldrig gjort. Så vidt jeg ved, har jeg da kun sagt, at Skat
må have fundet deres regnskab troværdigt. Men ikke desto mindre, så gælder
deres regnskab, deres opdræt, og derfor relevant... Hvilket dit åbenbart
ikke gør, og derfor ganske irrelevant. Så det gør jo så, at du stadig
skylder et svar

> [...]
skal
> du absolut quote fra andre indlæg, så gør det da i det mindste rigtigt.

Unskylder da hvis jeg skulle have skrevet noget forkert... Jeg har vist
omtalt Isagers indlæg, men mig bekendt, ikke quotet fra hans indlæg.

M.V.H....Benny..

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 28-01-07 20:03

"Benny Mortensen skrev

> [...]

> hvalpe.
> Præge og passe dem.... Så må man dog antage, at 4 personer, nok skulle

Muligvis, men ikke i det omfang det sker på hundefabrikkerne!

> Nej nu venter jeg jo ligefrem, en forklaring på, hvornår du præger dine
> hvalpe... ))

Det er fast arbejde - tagende til i omfang fra 2.-3. uge.

> [...]
> hund. Det er godt nok 4 år siden, men allerede dengang, var alle rygterne
> fuldt flor.... Så skal vi slå dem, så kom med noget at slå med....

Som nævnt, er min holdning til hundefabrikkerne klar.

> opdrætter.
>
> Det var lige godt satans.... ... Hun var da ellers meget aktiv
> herinde...

Det er muligt, men jeg kender hende altså ikke.
Og skulle jeg have vidst hvem hun var, ville du da ikke have det mindste
begreb om min holdning til opdrættet og du gad åbenbart ikke at spørge!
Du er lige lovlig hurtig på aftrækkeren Benny

> Nej, men den gør godt nok livet en del lettere, fremfor en el-scooter.

Ja, det gør det da sikkert. Men det har vel egentlig ikke meget med opdræt
at gøre!?

> [...]
>
> Ja se det ved vi jo ikke, for du ville jo ikke indvie os i det....
> Du kendte jo var det 4 af deres dårlige hunde, var det ikke sådan ?

Altså kære Benny - du må få styr på hvad det er du vil skælde ud over og
hvem du vil skælde ud, inden du går i gang Ovenstående er ikke mig.
Og skulle jeg kende til detaljer, vil jeg da i den grad ikke punkes til at
udtale mig - eller bræge som du så fint kalder det.

> ordentligt
>
> Det har jeg vist aldrig gjort. Så vidt jeg ved, har jeg da kun sagt, at
> Skat
> må have fundet deres regnskab troværdigt.

Igen - hvad har det med fornuftigt opdræt at gøre?

Men ikke desto mindre, så gælder
> deres regnskab, deres opdræt, og derfor relevant... Hvilket dit åbenbart
> ikke gør, og derfor ganske irrelevant. Så det gør jo så, at du stadig
> skylder et svar

Beklager du - jeg skylder ikke noget!

> skal
>
> Unskylder da hvis jeg skulle have skrevet noget forkert... Jeg har vist
> omtalt Isagers indlæg, men mig bekendt, ikke quotet fra hans indlæg.

At inddrage dele af en snak, taget ud af sammenhæng og putte den ind i en
anden snak, er ret dårlig stil!

- Winnie

Fra : Benny Mortensen

Dato : 28-01-07 21:05

> "Benny Mortensen skrev

> Muligvis, men ikke i det omfang det sker på hundefabrikkerne!

Tja, nu er det jo et firma, så er det vel også OK at kalde det fabrik.
Har man 200 køer, er man jo mælkeproducent.

> Det er fast arbejde - tagende til i omfang fra 2.-3. uge.

Nu ved jeg ikke, Prægningen, plejer man da at sige, kun er et par uger.
Så jeg går ud fra, du mener socialisering, som man jo kan sige, starter når
den er 10 dage gammel, og slutter for mit vedkommende, når køberen afhenter
hunden. Eller jeg ikke har flere traktorer de kan æde.

> Som nævnt, er min holdning til hundefabrikkerne klar.

Tja, men nu er der altså ingen lov imod det, så det kan man ikke slå med.

> [...]
> begreb om min holdning til opdrættet og du gad åbenbart ikke at spørge!
> Du er lige lovlig hurtig på aftrækkeren Benny

Det var da synd, hun var da nu så hyggelig, Ja var, for jeg har lige fået at
vide, at hun ikke er mere.

> [...]
> Og skulle jeg kende til detaljer, vil jeg da i den grad ikke punkes til at
> udtale mig - eller bræge som du så fint kalder det.

Nej jeg ved godt, at du ikke er Sonja.

> At inddrage dele af en snak, taget ud af sammenhæng og putte den ind i en
> anden snak, er ret dårlig stil!

Ja hvis jeg skrev noget forkert... Gjorde jeg det ??

M.V.H....Benny..

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 28-01-07 21:58

"Benny Mortensen skrev

> "Winnie Schildknecht" skrev

> Tja, nu er det jo et firma, så er det vel også OK at kalde det fabrik.
> Har man 200 køer, er man jo mælkeproducent.

Hvad snakker du om? Du forholder dig ikke en dyt til det du spørger om, og
får svar på!
Men, sætter du lighedstegn mellem mælkeproduktion og hundeopdræt, så forstår
jeg sgu meget bedre at du og jeg ikke er enige om noget!

?

> Tja, men nu er der altså ingen lov imod det, så det kan man ikke slå med.

Jeg kan da heldigvis tænke selv!
At der ikke findes love mod det, betyder da ikke at det ikke er betænkeligt!

> Det var da synd, hun var da nu så hyggelig, Ja var, for jeg har lige fået
> at
> vide, at hun ikke er mere.

Igen! Forhold dig dog til det du spørger om, og får svar på!

> Nej jeg ved godt, at du ikke er Sonja.

Du er sgu godt nok strid! --->

(Klippet fra tidligere indlæg...
> [...]

Og skulle jeg kende til detaljer, vil jeg da i den grad ikke punkes til at
udtale mig - eller bræge som du så fint kalder det.
.... klip slut)

---> Forventer du virkelig at jeg skal tage denne snak seriøs, sådan som du
roder rundt?

- Winnie

Fra : Benny Mortensen

Dato : 29-01-07 12:38

> [...]
forstår
> jeg sgu meget bedre at du og jeg ikke er enige om noget!

Du sætter lighedstegn, mellem en kennel, og en fabrik.... Det er OK, men gør
jeg det samme, så er det ikke OK....

> Jeg kan da heldigvis tænke selv!
> At der ikke findes love mod det, betyder da ikke at det ikke er
betænkeligt!

Tja, men det må du jo så have lov til at syntes... Det kan jeg ikke gøre
noget ved.

> ---> Forventer du virkelig at jeg skal tage denne snak seriøs, sådan som
du
> roder rundt?

Næh..

M.V.H....Benny..

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 29-01-07 16:50

">> "Benny Mortensen skrev

> du
>
> Næh..

Du er ganske enkelt spild af tid!

- Winnie

Fra : Leyna

Dato : 28-01-07 19:18

On Sun, 28 Jan 2007 15:32:58 +0100, "Benny Mortensen"
<ingen@brugbar.dk> wrote:

> [...]
>forholdsvis smal sag, hvor skulle problemet så være, som skulle være sværere

Nu er Sonja her jo ikke, men jeg vil mene at der er STOR forskel på
hvordan hun opdrætter hunde og hvordan Hof joy gør det. Sonja har ALLE
sine hunde inde i huset HELE tiden. De er ikke lukket væk i bure i en
stald/lade. De havde selskab altid og var godt præget på mennesker.

Og hvad i alverden har det med sagen at gøre om man har en kassevogn
eller kan køre bil for den sags skyld? Gør det folk til bedre
hundeejere at kunne køre bil? I så fald er jeg da en lousy hundeejer,
da jeg hverken har kørekort eller bil.
Nu synes JEG du kommer for langt ud, og at sammenligne en person der
ikke engang er her og kan sige fra med en hundefabrik, synes jeg er
forkasteligt!

Fra : Benny Mortensen

Dato : 28-01-07 20:39

> [...]
> Nu synes JEG du kommer for langt ud, og at sammenligne en person der
> ikke engang er her og kan sige fra med en hundefabrik, synes jeg er

Nå da da, jeg var ikke klar over, at Sonja var væk.... Så forstår jeg bedre,
det er længe siden jeg har hørt fra hende.

Uh, jamen spis da lige brød til.... Jeg har aldrig i mine livs skabte dage,
sagt noget negativt om Sonja, og det kommer jeg heller aldrig til....

Se nu tror jeg, at du overfører dine følelser for Hof-Joy, til Sonja.... Det
må du undskylde, det har jeg aldrig gjort, men det ville Sonja nu ikke tage
skade af.... For jeg har jo, modsat visse andre, heller ikke noget at
udsætte på Hof-Joy.

Jeg bliver ikke bedre til at passe mine dyr, fordi jeg har bil.... Men jeg
får mere tid, til mine dyr, fordi jeg har den.
Jeg kan selv hente foder, og det er jo langt fra, uvæsentligt, med den flok
jeg har... Det bliver til adskillige tons om året, der skal hentes.

Nej da, hvorfor kommer jeg for langt ud.... Du spæner til, for at forsvare
Sonja, men imod hvad... Der er jo ingen, der har angrebet hende. Set i et
andet lys, så var hendes 13 hunde, også rigeligt potentiale, til at lave 100
hvalpe om året.
Smut lige lidt tilbage, og læs hvad der står, så vidt jeg kan se... Ikke et
ondt ord om Sonja...
Jeg var ikke klar over, at hun var væk, jeg var bare et hurtigt smut ovre at
kigge, og hjemmesiden, var stadig aktiv.
Derfor brugte jeg hende... Hvis jeg ikke husker helt galt, var jeg da vist
den eneste, der tilbød at passe hendes hunde, da hun blev tvunget til at
flytte..... Så nej, jeg har aldrig sagt, eller skrevet et ondt ord om
Sonja.... Havde det brændt rigtigt på, så havde vi nok også fundet den
campingvogn, vi somme tider spøgte med. Men der var et eller andet, der var
gået min næse forbi.

M.V.H....Benny..

Fra : Leyna

Dato : 28-01-07 22:24

On Sun, 28 Jan 2007 20:38:57 +0100, "Benny Mortensen"
<ingen@brugbar.dk> wrote:

>Nå da da, jeg var ikke klar over, at Sonja var væk.... Så forstår jeg bedre,
>det er længe siden jeg har hørt fra hende.

Fra gruppen... og det er sikekrt derfor du ikke har hørt fra hende.

>Uh, jamen spis da lige brød til.... Jeg har aldrig i mine livs skabte dage,
>sagt noget negativt om Sonja, og det kommer jeg heller aldrig til....

At sammenligne hendes opdræt med en hundefabriks ser jeg altså ikke
som noget positivt.

> [...]
>må du undskylde, det har jeg aldrig gjort, men det ville Sonja nu ikke tage
>skade af.... For jeg har jo, modsat visse andre, heller ikke noget at

*Sorry* Det afsnit fattede jeg slet ikke pointen i...

> [...]
>Jeg kan selv hente foder, og det er jo langt fra, uvæsentligt, med den flok
>jeg har... Det bliver til adskillige tons om året, der skal hentes.

Jamen good for you! Så alle os der IKKE har bil forsømmer altså vores
dyr ved slet ikke at ha' tid nok til dem?
Sikke da noget sludder!!!

> [...]
>hvalpe om året.
>Smut lige lidt tilbage, og læs hvad der står, så vidt jeg kan se... Ikke et

Hvilket hun aldrig har gjort, for hun driver IKKE en fabrik!
Og jeg prøver lige igen... at sammenligne et lille stueopdræt med en
hundefabrik er sg* for mig et angreb. Var det ikke dig, der påpegede
at man skulle vide hvad man snakkede om FØR man udtalte sig?
Måske du skulle vende blikket indad en gang.

>Jeg var ikke klar over, at hun var væk, jeg var bare et hurtigt smut ovre at
>kigge, og hjemmesiden, var stadig aktiv.

Jeg har sg* ikke på noget tidspunkt sagt at hun var død. Hun er bare
væk fra denne gruppe...

>Derfor brugte jeg hende... Hvis jeg ikke husker helt galt, var jeg da vist
>den eneste, der tilbød at passe hendes hunde, da hun blev tvunget til at
>flytte.....

Det vil jeg så lade stå usagt, for det husker jeg ærlig talt ikke, så
dèr vil jeg lade tvivlen komme dig til gode.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 29-01-07 13:36

> On Sun, 28 Jan 2007 20:38:57 +0100, "Benny Mortensen"
> <ingen@brugbar.dk> wrote:
>

> Fra gruppen... og det er sikekrt derfor du ikke har hørt fra hende.

Nå da, så var det en lidt underlig måde at udtrykke det på....

> At sammenligne hendes opdræt med en hundefabriks ser jeg altså ikke
> som noget positivt.

Hvordan skal jeg så svare på det, når jeg har læst dit svar på næste afsnit.

Det

> *Sorry* Det afsnit fattede jeg slet ikke pointen i...

Nej, derfor for du måske i blækhuset, uden reelt at have en grund til det

Samtidigt med det, afleverer du en besked, der siger Sonja ikke er mere.
Heroppe, betyder det altså, at vedkommende er afgået ved døden...
Hvilket jo vist var lidt af en overdrivelse.

> Jamen good for you! Så alle os der IKKE har bil forsømmer altså vores
> dyr ved slet ikke at ha' tid nok til dem?
> Sikke da noget sludder!!!

Tja, jeg kan ikke gøre for, at du ikke læser sammenligningen sådan, som den
var ment.
Hvis 1 dårligt gående person, kan passe 13 hunde.... Så skulle 4 normalt
gående, vel ikke have større problemer, med at passe 52 hunde. Når de samme
4 personer, så har andre materielle goder, som igen, gør deres hverdag
lettere, så bliver det endnu lettere for dem, at passe 52 hunde, lige så
godt, som Sonja kan passe hendes 13 hunde.

> [...]
> at man skulle vide hvad man snakkede om FØR man udtalte sig?
> Måske du skulle vende blikket indad en gang.

Tja, nu ved jeg ikke, med 13 hunde, har jeg altså meget svært ved, at kalde
det for et lille stueopdræt.
Jeg skrev ikke, på noget tidspunkt, at Sonja opdrættede 100 hvalpe om
året... Men jeg skrev, at hendes 13 hunde, var rigeligt potentiale, for at
gøre det. Hvis du så kigger i en anden tråd, så har jeg søreme skrevet, at
Hof-Joy, har potentiale, til ca 600 hvalpe om året, men de laver kun 100,
for det er vel det, de antager for relativt, at de kan sælge.

Dertil kommer det, at Hof-Joy, er ikke et lille stue opdræt, hvilket de vel
vist heller aldrig har påstået... Det er et firma, og skal der være noget i
det, til 4 voksne mennesker.... Så ville det godt nok blive nogle dyre
hunde, hvis de skulle nøjes med samme antal, som et stueopdræt.

> Jeg har sg* ikke på noget tidspunkt sagt at hun var død. Hun er bare
> væk fra denne gruppe...

Hvorfor pokker forsvarer du hende så, ( uden grund )... ?

> Det vil jeg så lade stå usagt, for det husker jeg ærlig talt ikke, så
> dèr vil jeg lade tvivlen komme dig til gode.

Det har jeg nu ikke brug for. Det er ikke vigtigt, om du tror på det, eller
ej. Det var på det tidspunkt, meget vigtigere for Sonja, at hun vidste, hun
havde et sted, hvor hun kunne parkere hendes hunde, så hun ikke blev tvunget
ud i nogle afgørelser, som hun ville have det svært med, mange år frem i
tiden... I dag, er det uvæsentligt, men dengang, ret så påtrængende for
Sonja.

M.V.H....Benny..

Fra : Leyna

Dato : 29-01-07 15:00

On Mon, 29 Jan 2007 13:36:01 +0100, "Benny Mortensen"
<ingen@brugbar.dk> wrote:

>"Leyna" <leyna@leyna.dk> skrev i en meddelelse

>Nå da, så var det en lidt underlig måde at udtrykke det på....

Så er vi åbenbart to om at udtrykke os "underligt"!

>Samtidigt med det, afleverer du en besked, der siger Sonja ikke er mere.
>Heroppe, betyder det altså, at vedkommende er afgået ved døden...
>Hvilket jo vist var lidt af en overdrivelse.

Jeg skrev at hun ikke var HER mere, og da jeg skriver i hundegruppen
er det hermed den jeg referer til. At du har misforstået den er da
beklageligt.

>Tja, nu ved jeg ikke, med 13 hunde, har jeg altså meget svært ved, at kalde
>det for et lille stueopdræt.

Det er så fordi du aldrig har set det. Der går jo ca. et dusin af
Sonja's race på en "rigtig" hund.

>Hvorfor pokker forsvarer du hende så, ( uden grund )... ?

Fordi du sammenligner hende med en hundefabrik. Hvor svært kan det
være?

Fra : Benny Mortensen

Dato : 29-01-07 15:40

> Det er så fordi du aldrig har set det. Der går jo ca. et dusin af
> Sonja's race på en "rigtig" hund.

Uh, der er vist snarere, mere arbejde, med sådan en lille hårfin fyr

> Fordi du sammenligner hende med en hundefabrik. Hvor svært kan det
> være?

Nej, det gør jeg stadig ikke....

Jeg sammenligner :

At hvis en person, kan passe 13 hunde....

Så kan 4 passe 52..

hvad folk så mener, om storkenneler, er en personlig sag, men i denne
forbindelse, irrelevant.

Om det er stue opdræt, eller ej, er også i den forbindelse, aldeles uden
betydning, men man kan jo sige, at Sonja jo så er heldig, at det blev den
lille charmetrold til Papillon, hun ville opdrætte, og ikke Hovsaarten, for
så ville der sgu nok, blive lidt trangt i stuen. .

Men det ene, er ikke mere synd end det andet... Man kan også sige det på
den måde, at du kan ikke stoppe så mange svinekoteletter i halsen på en
hund, så en fårelort bliver uinteressant.

M.V.H....Benny..

Fra : Leyna

Dato : 30-01-07 01:27

On Mon, 29 Jan 2007 15:39:36 +0100, "Benny Mortensen"
<ingen@brugbar.dk> wrote:

>hvad folk så mener, om storkenneler, er en personlig sag, men i denne
>forbindelse, irrelevant.

Og det er så absolut ikke min holdning. Når man spytter 100 hvalpe ud
om året er der tale om reel produktionsvirksomhed (læs hundefabrik).
Det er det du sammenligner Sonja med uden overhovedet at have noget
begreb om hvordan hendes opdræt fungerer. Det er du så efter andre for
at gøre, men måske skulle du feje for egen dør først.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 30-01-07 13:03

> [...]
> begreb om hvordan hendes opdræt fungerer. Det er du så efter andre for
> at gøre, men måske skulle du feje for egen dør først.

Nej, jeg sammenligner stadig ikke Sonja's opdræt, med Hof-Joy's opdræt...

Jeg sammenligner, at hvis Sonja, som er 1 person, kan passe 13 hunde.

Så kan Hof-Joy, som er 4 personer, passe 52 hunde....

Det er det resultat, der fremkommer ved at sige 4 * 13 = 52....

Alle personerne på Hof-Joy, har fysiske fordele, som Sonja ikke har.
De har transportmæssige fordele, som Sonja ikke har.

De har bygninger, som kan deles op, hvis der skulle opstå problemer....
Muligheder, som Sonja, så vidt jeg ved, ikke havde.... jamen find selv på
flere.... Jeg vil sige, i den forbindelse, vil Hof-Joy, stå meget stærkt,
sammenlignet med F.eks Sonja. Hvis der kommer sygdom, ville Sonja,
sammenlignet, være meget dårligt stillet.

Og igen, Hof-Joy, er et firma... Så det er vel på en måde, reelt nok, at
kalde det en produktionsvirksomhed.
Men jeg finder ingen grund til den negative klang, der bliver lagt i ordene.

Hvad skal jeg feje for, jeg har mig bekendt, IKKE udtalt mig negativt om
nogen....
Hverken Hof-Joy, eller Sonja. Jeg ved ikke, om det lige er værd at lægge
mærke til... ?.

M.V.H....Benny..

Fra : Leyna

Dato : 30-01-07 18:46

On Tue, 30 Jan 2007 13:02:57 +0100, "Benny Mortensen"
<ingen@brugbar.dk> wrote:

>Hvad skal jeg feje for, jeg har mig bekendt, IKKE udtalt mig negativt om
>nogen....

Jeg tror du har taget skyklapper på. Du har udtalt dig om et opdræt og
en person som du kun har kendskab til gennem denne gruppe. Du har helt
klart ALDRIG set Sonjas opdræt, eller har nogen ide om hvad hun ejer
eller ikke ejer.

Jeg mener ganske bestemt at du har givet andre det råd at sætte sig
ind i hvem og hvad de dømmer, FØR de dømmer. Dette råd følger du bare
ikke selv.

Jeg har fattet at du mener at hvis man har mange små hunde (som
absolut ikke alle er avlsdyr), så er man ikke anderledes stillet end
en hundefabrik der spytter 100 hvalpe ud om året og har 44 avlsdyr
stående i bure i en stald. Der er åbenbart ingen forskel på dyrenes
trivsel, selvom den ene race er store hunde der har brug for mere
motion, mens den anden er en ren selskabshund, som bor i huset og
bliver præget på mennesker.

Og lad mig så lige til slut sige at jeg heller ikke har set omtalte
kennel andet end det tv viste. Dér så jeg pæne bure og nydelige hunde,
men jeg så osse rigtigt mange af dem, og min personlige overbevisning
er at hundefabrikker er noget skidt, og kun et spørgsmål om at tjene
penge. Det er dér min film knækker, for et opdræt som Sonjas er IKKE
en hundefabrik, og hun tjener sg* ikke noget ved det. Hun holder, og
opdrætter hunde, fordi hun kan li' dem!

EOD herfra!

Fra : Benny Mortensen

Dato : 31-01-07 13:23

> [...]
> en person som du kun har kendskab til gennem denne gruppe. Du har helt
> klart ALDRIG set Sonjas opdræt, eller har nogen ide om hvad hun ejer

Jeg har... Stadig ikke udtalt mig, om Sonja's opdræt. Og da slet ikke i
negativ retning.
Jeg referrerer, udelukkende på, hvad Sonja selv har skrevet her i gruppen.
Så jeg er nogenlunde sikker på, jeg har intet skrevet, som ville genere
Sonja.

> Jeg mener ganske bestemt at du har givet andre det råd at sætte sig
> ind i hvem og hvad de dømmer, FØR de dømmer. Dette råd følger du bare
> ikke selv.

Netop.... Men hvem har jeg dømt ???, ingen så vidt jeg ved.

> [...]
> trivsel, selvom den ene race er store hunde der har brug for mere
> motion, mens den anden er en ren selskabshund, som bor i huset og

I antallet, skelnede jeg vist ikke, mellem avlsdyr og kæledyr.
Størrelsen tog jeg vist heller ikke hensyn til.

Helt præcist, sagde jeg :
At kunne 1 person, passe 13 hunde
Så kan 4 personer, passe 52 hunde

Uden at skele, til hverken den ene, eller den anden side.

> [...]
> penge. Det er dér min film knækker, for et opdræt som Sonjas er IKKE
> en hundefabrik, og hun tjener sg* ikke noget ved det. Hun holder, og

Jeg har set Hof-Joy... og OK, der var kun 4 eller 5 løbegårde, men de var
til gengæld store, og dertil, ca 5 tdr land at boltre sig på. Uheldigvis,
var de dage vi var der, også årets varmeste dage, så hverken hunde, eller
mennesker, følte lige den store trang til fysiske udfoldelser, men ledte
efter de sidste rester af skygge.

Om Sonja, laver mange hvalpe... Aner det ikke, og det kommer heller ikke mig
ved.
Jeg er overbevist om, at både hendes hunde, og hendes hvalpe, har det
aldeles udmærket.
Om hun tjener på det, er ikke mit bord, men helt og holdent, hendes egen
sag.
Men jeg håber da, hun tjener lidt på dem.
Og jeg er ikke et sekund i tvivl om, at hun holder meget af sine hunde.

Om det er " Kun for at tjene penge "... Tja, det må du nok snakke med
Hof-Joy om. Det er der vel ikke nogen, der kan svare så oprigtigt på, som
de kan. Men som andre har sagt før dem... Hvis man kan leve af sin hobby,
hvorfor så ikke gøre det. Men det tror jeg nu heller ikke de kan. Men jeg
tror så til gengæld heller ikke på, at det er " Kun for at tjene penge "...
Jeg kunne i hvert fald nemt, finde lettere måder, at tjene penge på ...

M.V.H....Benny..

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 28-01-07 22:33

"Benny Mortensen" skrev

> [...]

> tage
> skade af.... For jeg har jo, modsat visse andre, heller ikke noget at

Du sammenligner "Sonja's" opdræt med en hundefabrik... du kan ikke forstå
der ikke er reaktioner mod "Sonja", når der er reaktioner mod
hundefabrikker/Hof Joy.

> [...]
> flok
> jeg har... Det bliver til adskillige tons om året, der skal hentes.

Vil det så sige, at dem der får leveret hundemaden af en fragtmand, og
dermed sparer endnu mere tid, er endnu bedre hundeejere?
Du er godt nok udstyret med en noget alternativ logik!

- Winnie

Fra : Benny Mortensen

Dato : 29-01-07 14:25

> Du sammenligner "Sonja's" opdræt med en hundefabrik... du kan ikke forstå
> der ikke er reaktioner mod "Sonja", når der er reaktioner mod
> hundefabrikker/Hof Joy.

Jeg har aldrig sammenlignet deres opdræt....

Jeg har sammenlignet det, på den måde... At hvis en person, som tillige, er
dårligt gående.... Kan passe 13 hunde, så kan 4 normalt gående, vel nemt
passe 4 * 13 hunde, som er = 52 hunde. Når man så lægger de fysiske, og da
slet ikke uvæsentligt, de materielle goder, som folkene bag Hof-Joy har, så
må de efter min bedste mening, stå meget stærkt.

> Vil det så sige, at dem der får leveret hundemaden af en fragtmand, og
> dermed sparer endnu mere tid, er endnu bedre hundeejere?
> Du er godt nok udstyret med en noget alternativ logik!

Nu har du en underlig opfattelse... Hvor får du fra, at de ville blive
bedre hunde ejere... Men tiden, kan næppe benægtes.

M.V.H....Benny..

Fra : Leyna

Dato : 29-01-07 15:09

On Mon, 29 Jan 2007 14:25:18 +0100, "Benny Mortensen"
<ingen@brugbar.dk> wrote:

>Når man så lægger de fysiske, og da
>slet ikke uvæsentligt, de materielle goder, som folkene bag Hof-Joy har, så
>må de efter min bedste mening, stå meget stærkt.

Det var da en besynderlig tankegang... Hvis bare man ejer nok, så er
man egnet som opdrætter?

Fra : Xenon

Dato : 29-01-07 15:29

Fra : Xenon

Dato : 29-01-07 15:37

> Det var da en besynderlig tankegang... Hvis bare man ejer nok, så er
> man egnet som opdrætter?

Det er vel lige så besynderligt at påstå, stue opdræt er bedre end stald
opdræt. Dvs. stueopdræt så er man seriøs, stald opdræt så er man useriøs. ?

Claus

Fra : Leyna

Dato : 30-01-07 01:20

On Mon, 29 Jan 2007 15:37:05 +0100, "Xenon" <mito@fjernadslhome.dk>
wrote:

>"Leyna" <leyna@leyna.dk> skrev i en meddelelse

>Det er vel lige så besynderligt at påstå, stue opdræt er bedre end stald
>opdræt. Dvs. stueopdræt så er man seriøs, stald opdræt så er man useriøs. ?

Og hvornår har jeg sagt det?

Fra : Xenon

Dato : 30-01-07 09:09

> On Mon, 29 Jan 2007 15:37:05 +0100, "Xenon" <mito@fjernadslhome.dk>
> wrote:
>
> Og hvornår har jeg sagt det?

Det påstår jeg da heller ikke du har sagt men det er da den mest udbredte
holdning her inde...ik. ?

Claus

Fra : Benny Mortensen

Dato : 29-01-07 15:55

> Det var da en besynderlig tankegang... Hvis bare man ejer nok, så er
> man egnet som opdrætter?

Jamen det er da dig, der er besynderlig nu... Når jeg skriver, materielle
goder... Så tænker jeg ikke på størrelsen af deres TV, eller om de
overhovedet har en video.... Men at de har, det af maskinkraft, der gør den
daglige pasning og rengøring let og hurtigt. Havde jeg ment andet.... Ville
den før, omtalte kassevogn jo også være temmelig irrelevant.

M.V.H....Benny..

Fra : Leyna

Dato : 30-01-07 01:22

On Mon, 29 Jan 2007 15:54:32 +0100, "Benny Mortensen"
<ingen@brugbar.dk> wrote:

>Men at de har, det af maskinkraft, der gør den
>daglige pasning og rengøring let og hurtigt. Havde jeg ment andet.... Ville
>den før, omtalte kassevogn jo også være temmelig irrelevant.

Det kan man altså godt ha' selvom man ikke har en kassevogn. Jeg kan i
hvert fald godt gøre rent uden en kassevogn... osse selvom vi rent
faktisk ejer en. Jeg har nu aldrig brugt den til rengøring.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 30-01-07 12:09

> [...]
> hvert fald godt gøre rent uden en kassevogn... osse selvom vi rent
> faktisk ejer en. Jeg har nu aldrig brugt den til rengøring.

Okay, jeg bruger da heller ikke traileren til at gøre rent med .... Men
derfor spiller den nu alligevel, en ikke uvæsentlig rolle for rengøringen.
Der er jo altid noget, som skal hentes, flyttes, eller bortskaffes.

M.V.H....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 21-01-07 18:27

On Sun, 21 Jan 2007 15:46:15 +0100, "Laurasi" <donteventhink@about.it>
wrote:

<klip>
> [...]

Det er altid dejligt, folk er glade for deres hund - og måtte det
gerne være gensidigt.

> [...]
>kommet ud!
>Og nej, vi har heller ikke tænkt os at røre flere hvalpe dernede fra

Jeg tror, at ikke stambogsførte hunde handles til ca. 2-3000 kr. Det
er i hvert fald prisen på en Sct. Bernhard, jeg kender. 7500 som
udsendelsen angav som pris er temmelig meget for en "familiehund" uden
papirer. Vi gav 8000 for vores incl. DKK-stamtavle, sundhedsattest,
vaccinationer og garanti for 500 retur ved HD-fotografering. Derudover
en enestående opbakning fra opdrætter i forbindelse med pelspleje og
klargøring til udstilling.
Jeg har intet imod, at man går ud og giver et "gadekryds" eller en
hund med tvivlsomme papirer et godt hjem, de kan for familien være
lige så god en hund som de "fine" med officielle stamtavler. Hundene
skal bare handles som hvad de er - Leyna er i det mindste ærlig, når
hun nu forsøger at sælge naboens hvalpe. (og "klapper i mine hænder"
pga. initiativet)
Det jeg så i udsendelsen gav ikke meget belæg for at "skamride" emnet
- ja, hun har solgt hunde uden polititilladelse, hvad der er
utilgiveligt dumt. Hun har mange hunde og man kan tvivle på om de har
det rigtig godt. Stablerne af papir hos diverse foreninger/myndigheder
giver også anledning til bekymring - men det er trist at bygge
udsendelsen op på, at der er solgt hunde uden tilladelse. Resten er
mere eller mindre udokumenteret - at der mangler en rist er jo "uhyre
kritisk" i journalistens verden, hvis der skal angribes, og
formodentlig en undskyldelig mangel, hvis journalisten var på
kennelejerens side. (jeg så ingen hunde, der led fysisk i
udsendelsen).

Fra : Is

Dato : 21-01-07 19:13

> Men, point taken - der må jo være noget galt siden politiet holder
øje med
> dem.

Hvis jeg anmelder min nabo for spritkørsel, holder politiet også øje
med ham.

Også selv om han aldrig drikker - men det kan jeg jo bare sige at han
gør, for at genere ham, hvis jeg af en eller anden grund er sur på
ham.

Erik Isager

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 21-01-07 21:17

"Is" skrev

> [...]
>
> Også selv om han aldrig drikker - men det kan jeg jo bare sige at han
> gør, for at genere ham, hvis jeg af en eller anden grund er sur på

Ja, men han bliver ikke anholdt for spritkørsel, hvis han ikke har drukket.
Og der er grænser for, hvor ofte du slipper af sted med at anmelde nogen for
sjov

- Winnie

Fra : Is

Dato : 21-01-07 22:24

> [...]
drukket.
> Og der er grænser for, hvor ofte du slipper af sted med at anmelde

fra tidligere i tråden :

Fra : Winther

Dato : 22-01-07 08:09

"Is" <detteerminnewsgruppemailadresse2@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> --
> mvh
> Erik Isager

De basale behov bliver dækket, andet blander politiet sig ikke i.

Fra : Laurasi

Dato : 22-01-07 17:17

"Is" <detteerminnewsgruppemailadresse2@get2net.dk> wrote in message
> han

> drukket.
> nogen for
>
> fra tidligere i tråden :

> --
> mvh
> Erik Isager

Hah, det er jo genialt!! Det glæder mig meget at høre. Jeg håber de holder
det ved lige, så folk kan få så god en oplevelse som vi gjorde.
Tak for linket :)

Fra : jopa

Dato : 22-01-07 17:23

Laurasi skriblede bla:

> Hah, det er jo genialt!! Det glæder mig meget at høre. Jeg håber de
> holder det ved lige, så folk kan få så god en oplevelse som vi gjorde.

Syntes også at tv udsendelsen var en tynd kop øl.
At der så formentlig er en grund til at de er smidt ud af DKK samt en anden
klub er en anden historie.

Det så da umiddelbart ud til at dyrene havde det godt men det lignede mere
et internat end en kennel.
Det at hundene gøede er vist meget normalt i så store "internater"
Havde de blot stået apatiske i deres bure ville jeg være mere obs

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 23-01-07 00:02

> [...]
drukket.
> Og der er grænser for, hvor ofte du slipper af sted med at anmelde nogen

Ja men der skulle en TV udsendelse til, at få myndighederne til at rykke
ud.... Og afgøre, at der intet var at komme efter.

Om ikke andet, må Hof-Joy da være lykkelige for, at have fået aflivet
rygterne.

Svindel med stamtavler, som der er blevet nævnt, er dokumentfalskneri, og
det vil der med garanti, blive slået hårdt ned på.... Siden der ikke er
blevet det, så må det, lige som alt andet, betragtes som ondsindet
sladder......

M.V.H.....Benny..

Fra : Is

Dato : 28-01-07 21:27

"Benny Mortensen" <ingen@brugbar.dk> skrev i en meddelelse

> Om ikke andet, må Hof-Joy da være lykkelige for, at have fået
aflivet
> rygterne.

Ja, det ville de nok - men det ser ikke ud til at være tilfældet !!

Er det ikke snart på tide at finde en ny syndebuk der kan stå for
skud, en hundehandler der henter hunde i Polen eller hvad ved jeg,
eller måske en hundepension, hvor hundene har kendelhoste når de
hentes, går i små bure, pelsen fyldt med spåner. Meget gerne noget er
kan komme i TV, så vi alle kan følge med.

Erik Isager

Fra : Benny Mortensen

Dato : 22-01-07 23:56

> [...]
> kommet ud!
> Og nej, vi har heller ikke tænkt os at røre flere hvalpe dernede fra

Det er jo så måske værd at bemærke.... At de jo blev PURE FRIFUNDET et par
dage efter tv-udsendelsen.....

Så hvis nogen har holdt liv, i en IKKE eksisterende sag... Hvem mon så det
var ?...

Det er måske lige ulejligheden værd, at gå lidt tilbage i tråden, og læse
nogle af indlæggene igen. Der ligger oplysninger i tråden, som i denne
sammenhæng, ikke er helt uinteressante ...

M.V.H....Benny..

Fra : Kim Christensen

Dato : 16-01-07 18:36

Buffy ( snabel a ) skrev:

> LOL, det var da heldigt for dyrlægen, at det kun var en lokalbedøvelse, han
> var igang med.

Ja, mere end det. Jeg beskrev episoden for min nuværende dyrlæge, og
han forklarede at lokalbedøvelsesmidler er de same for mennesker og
dyr, mens medicin til fuld narkose ikke er det. En injektion af et
fuldnarkosemiddel til en hund, ville have dræbt dyrlægen hvis ikke
han var kommet under meget hurtig lægebehandling. Og den er der langt
til i Sønderjyllands Amt - nu Region Syddanmark.

Hilsen Kim

Fra : jopa

Dato : 16-01-07 19:00

Kim Christensen skriblede bla:

> ville have dræbt dyrlægen hvis ikke
> han var kommet under meget hurtig lægebehandling. Og den er der langt
> til i Sønderjyllands Amt - nu Region Syddanmark.

Øhm hvor mange sygehuse er det lige vi har i Sønderjylland ?

Mojn do

--
Mvh. John
www.jp-web.dk