Sitren..?
Fra : Kim Christensen

Dato : 11-01-07 19:03

Vi er lige kommet hjem fra en lille tur, og mens vi var ude at gå var
det som at min gamle hund fik en række elektriske stød. Jeg er sikker
på at der ikke er strøm i halsbåndet. Han virkede forvirret, men
alligevel bevidst. Det skete et par gange, så prøvede jeg at slippe
ham af snoren fo rat få afstand til min nysgerrige junior. Han fulgte
pænt med os, men ville helst gå midt ude på gaden. Den mærkelige
sitren var væk, men han var stadig forvirret. Han er 11 år.
Nu er vi hjemme, og alt er normalt, appetitten fejler ikke nget, og han
ligger og hygger sig på gulvet ved siden af mig som han plejer.

Hvad mon det kan være?

Hilsen Kim

Fra : Ukendt

Dato : 11-01-07 19:13

"Kim Christensen" <SLETTESnemoris@yahoo.com> skrev i en

>Nu er vi hjemme, og alt er normalt, appetitten fejler ikke nget, og han
>ligger og hygger sig på gulvet ved siden af mig som han plejer.

>Hvad mon det kan være?

Det kunne måske være et mindre epilepsi-anfald.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : Kim Christensen

Dato : 11-01-07 19:18

Buffy snabel a skrev:

> Det kunne måske være et mindre epilepsi-anfald.

Det har jeg også spekuleret på - men en 11 årig hund der aldrig har
haft skyggen af sådan noget før? Desuden blev han stående på alle 4
og var fuldt bevidst? Jeg har set hunde med epilepsi, anfald, og de
mistede balancen, men der kan sikkert være stor forskel på
epilepsianfald.

Hilsen Kim

Fra : Ukendt

Dato : 11-01-07 19:57

> [...]

>og var fuldt bevidst? Jeg har set hunde med epilepsi, anfald, og de
>mistede balancen, men der kan sikkert være stor forskel på

Der kan nemlig være forskel på epilepsi- anfald. Fimbe har ind imellem
anfald, hvor han bare har rystet lidt, søgt over til mig og så været sig
selv igen, kort tid efter. Han har dog også haft et par af de større anfald,
hvor han er gået helt i krampe. Som regel er begge dele dog startet med, at
han slingre på bagbenene og det passer jo ikke helt på din hund, men det gør
sitren og det med, at være desorienteret og samtidig bevidst, synes jeg også
kunne lyde som Fimbe, ved de mindre anfald.

Det kunne måske også være, at din hund har hørt / set noget i mørket, der
har gjort ham bange ?

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : qfha

Dato : 11-01-07 23:24

Kim Christensen skrev:

> [...]
> og var fuldt bevidst? Jeg har set hunde med epilepsi, anfald, og de
> mistede balancen, men der kan sikkert være stor forskel på

Har du givet hunden loppegift eller ligende indenfor de sidste par
uger. Jeg har engang oplevet en lidt lignende reaktion en uge efter en
gang loppegift, og i min hundeomgangskreds lavede vi
kontrolafprøvninger, som bekræftede virkningen.
mvh
qfha

Fra : Benny Mortensen

Dato : 12-01-07 11:15

"Kim Christensen" <SLETTESnemoris@yahoo.com> skrev i en meddelelse
[...]

Nu ved jeg ikke, nogle steder, kan der være meget statisk elektricitet, så
om han er følsom overfor dette, ved du nok bedre.... Det er min mistanke,
når det løste problemet, at han gik ude midt på vejen.

M.V.H....Benny..

Fra : Kim Christensen

Dato : 12-01-07 19:26

Tak for jeres svar.

Nu er årsagen forhåbentlig fundet, og det er en nerve der ligger
forrest i skulderpartiet. Ved ydre påvirkninger kan der opstå
"strømstød" som der f.eks. også kan ved mennesker når man rammer et
bestemt punkt bag på albuen.
De ydre påvirkninger kommer formentlig fra halsbåndet, derfor skal
han have et bredere og blødere halsbånd, det han har nu er et helt
almindeligt læderhalsbånd.
Vi skal tager ud at shoppe halsbånd i morgen, og håber at problemet
bliver løst på den måde.

Hilsen Kim

Fra : Tove Krieger

Dato : 12-01-07 19:41

Kim Christensen wrote:
> [...]
> almindeligt læderhalsbånd.
> Vi skal tager ud at shoppe halsbånd i morgen, og håber at problemet

Gudskelov Kim. Dejligt at høre at det hverken var epilepsi eller
"Nærkontakt af 3. grad" eller noget andet farligt.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : pwh

Dato : 12-01-07 21:24

Tove Krieger, skrev:

> Gudskelov Kim. Dejligt at høre at det hverken var epilepsi eller
> "Nærkontakt af 3. grad" eller noget andet farligt.

Godt at hører Kim.
Men for lige at provokerer, hvorfor ikke tage skridtet fuldt
ud som jeg og lade halsbåndet blive hjemme.
Mine hunde har efterhånden kun deres på når det er mørkt og
der skal noget lys på dem

/Jens

Fra : Kim Christensen

Dato : 12-01-07 22:19

pwh skrev:

> [...]
> ud som jeg og lade halsbåndet blive hjemme.
> Mine hunde har efterhånden kun deres på når det er mørkt og

Det kunne jeg også godt, men hans hjerne er stadig i restordre, selvom
jeg har haft ham i 10 år nu. Han kan fare vild selvom han er i snor,
men han kal nok stille ved madskålen når der er madtid.

Hilsen Kim

Fra : Tove Krieger

Dato : 12-01-07 22:51

Kim Christensen wrote:

> [...]
> selvom jeg har haft ham i 10 år nu. Han kan fare vild selvom han er
> i snor, men han kal nok stille ved madskålen når der er madtid.

Ham der ligger i sofaen med en sprutflaske og ser brødebetynget ud, er
det den gamle hund eller junior ? Han er grå og sort.

Fra : Leyna

Dato : 12-01-07 23:53

On 12 Jan 2007 13:18:42 -0800, "Kim Christensen"
<SLETTESnemoris@yahoo.com> wrote:

>Det kunne jeg også godt, men hans hjerne er stadig i restordre, selvom
>jeg har haft ham i 10 år nu. Han kan fare vild selvom han er i snor,
>men han kal nok stille ved madskålen når der er madtid.

*ROTFLMAO*
Selverkendelse er altså en go' ting!

--
Leyna
http://www.leyna.dk/hvalpe-salg

Fra : pwh

Dato : 13-01-07 00:11

Kim Christensen, skrev:

> Det kunne jeg også godt, men hans hjerne er stadig i restordre, selvom
> jeg har haft ham i 10 år nu. Han kan fare vild selvom han er i snor,
> men han kal nok stille ved madskålen når der er madtid.

Fint nok.
Men et lille råd med den næste, lær den at gå uden snor,
det vil både glæde hunden, men også dig

/Jens

Fra : Kim Christensen

Dato : 12-01-07 23:26

Tove Krieger skrev:

> Ham der ligger i sofaen med en sprutflaske og ser brødebetynget ud, er
> det den gamle hund eller junior ? Han er grå og sort.

Det er den gamle hund. Det med flasken er en insinuering, men han kunne
såmænd godt have tømt den. Første år jeg havde ham åd han
julestegen. Han er altædende.

Hilsen Kim

Fra : Kim Christensen

Dato : 13-01-07 10:11

pwh skrev:

> Fint nok.
> Men et lille råd med den næste, lær den at gå uden snor,
> det vil både glæde hunden, men også dig

De kan faktisk godt gå uden snor, men området vrimler med
"pensionisthunde" - små agressive apparater der til deres store
fornøjelse gør agressive udfald mod alt og alle. Når vi går i det
område - og det skal vi for at komme til mere attraktive områder -
så er hundene i snor. Jeg vil ikke friste dem over evne med de små
hidsige hunde. Det er klart, at sker der noget, så er der en vrimmel
af pensionister der vil sværge på at det er mine hunde der er farlige
for almenheden.
Især den gamle som ellers bare er en lalleglad dummerik i det daglige,
har faktisk dræberinstinkt når det skal være. For et par år siden
var der en rottweiler der sprang gennem hækken for at angribe mine
hunde på vores område. Da var junior hvalp, men den gamle røg lige i
struben på rottweileren, og dræbte den. Færdigt arbejde.

Hilsen Kim