Skrækslagen retriever
Fra : Margit

Dato : 11-01-07 18:30

Vores golden på 6 år har været ekstrem ødelagt i år p.g.a.
fyrværkeriet. Og det er jo ikke kun nytårsaften, hvor det var
helt galt. Men i en uge før jul og indtil nu har de skudt. Omkring
nytår kørte vi hende ud på en rasteplads langt udenfor byen, når
hun skulle luftes. Men derfra kunne man jo også se raketter og
lysene fra bilerne var hun bange for. Ja hun var skræmt fra vid
og sans, og vi kunne ikke få hende ud efter mørkets frembrud.
Normalt er hun en rolig og afbalanceret retriever. Selve nytårsaften
var hun doopet, så da gik det nogenlunde. Pensionen langt ude
på landet havde ikke plads, men nu er hun skrevet op til næste år.
Men der kan hun jo ikke være i 3 uger. Hvad skal vi da gøre.
Hun skal jo luftes.

Venlig hilsen Margit

Fra : jopa

Dato : 11-01-07 18:43

Margit skriblede bla:
> [...]
> på landet havde ikke plads, men nu er hun skrevet op til næste år.
> Men der kan hun jo ikke være i 3 uger. Hvad skal vi da gøre.

Hvor bor i ?

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Kim Christensen

Dato : 11-01-07 18:57

Margit skrev:
> Vores golden på 6 år har været ekstrem ødelagt i år p.g.a.
> fyrværkeriet. Og det er jo ikke kun nytårsaften, hvor det var
> helt galt. Men i en uge før jul og indtil nu har de skudt.

Hej Margit.

Hvordan har det været i de tidligere år?
Nu laver i meget for at undgå at jeres hund udsættes for
fyrværkeriet. Og i er selv kede af at hunden udsættes for
påvirkningerne. Dermed signalerer i til hunden at det er meget
farligt, og at det er noget man skal være bange for.
Prøv i stedet helt at ignorere hundens skræk, og selv ignorere
fyrværkeriet. Ja, det lyder hårdt, men jeres hund læser jeres
kropssprog meget mere end i tror. Ved at signalere ro og ikke lade jer
påvirke af fyrværkeriet, får hunden gradvist det indtryk at det ikke
gør jer bange, altså er det ikke så farligt endda.
Jeg har læst at man kan få CD'ere med fyrværkeristøj, som kan
spilles hjemme, først helt svagt, derefter med lidt mere kul på . Alt
imens i foretager jer det i under alle omstændigheder ville have lavet
alligevel. På den måde afsensibiliseres hunden, og lærer at tage
påvirkningern med ro.

Hilsen Kim

Fra : jopa

Dato : 11-01-07 19:02

Kim Christensen skriblede bla:
> Og i er selv kede af at hunden udsættes for
> påvirkningerne. Dermed signalerer i til hunden at det er meget
> farligt, og at det er noget man skal være bange for.

Det var faktisk min tanke at prøve at arbejde med angsten.
Nu er den godtnok 6 år så jeg ved ikke om det er nyttesløst, og Golden er
nok ikke særlig berfaste i forvejen.
Måske en god hundetræner ?
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : jopa

Dato : 11-01-07 19:04

jopa skriblede bla:
> Golden er nok ikke særlig berfaste i forvejen.

Det er der sgu intet der hedder skulle være nervefast
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Battlefield's

Dato : 11-01-07 20:22

"jopa" <spam@jatak.dk> skrev i en meddelelse
> jopa skriblede bla:
>
> Det er der sgu intet der hedder skulle være nervefast
> --
> Mvh. John
> www.jp-web.dk

Hej
Hvorfor mener du at Goldens ikke er nervefaste?
De er trods alt jagthunde og skulle da bestemt ikke være bange for skud.
Hilsen Vibeke, der ikke har Golden men derimod Labradors.

Fra : jopa

Dato : 11-01-07 20:37

Battlefield's skriblede bla:

> Hej
> Hvorfor mener du at Goldens ikke er nervefaste?
> De er trods alt jagthunde og skulle da bestemt ikke være bange for
> skud. Hilsen Vibeke, der ikke har Golden men derimod Labradors.

Nu skrev jeg "nok" dvs jeg ikke ved det konkret men gætter mig til at de
Goldens der findes i dag nok er langt fra den oprindelige jagthund.
Ingen kritik

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Mikael

Dato : 11-01-07 21:45

"jopa" <spam@jatak.dk> skrev i en meddelelse
> jopa skriblede bla:

Jo, netop golden er meget rolige af sind og lader sig ikke lige gå på... Det
er blandt andet derfor den er sådan en populær familiehund. Dermed ikke sagt
at de ikke kan være bange for det. Har selv to af slagsen, Jack er kold som
is, mens Coco er noget mere nervøs for det. Men igen vi har haft Jack fra
hvalp, og Coco fra hun var 1 år, så det er ikke til at sige hvordan hun er
blevet opdraget den første tid.

Desuden kan man slet ikke sammenligne nytårsfut med skyderi på en jagt.
Min svoger har en jagthund som er rigtig dygtig, men begynder de på deres
nytårsfyrværkeri så er hun den der er strøget! Det er en springer-ting.

Jeg tror at det har meget at gøre med hvordan man selv har reageret første
gang hunden har hørt skyderi. Er man selv blevet helt oppe at køre og kigger
ud af vinduerne, så tror hunden at det er noget man skal være på jagt
overfor.

Coco er dog blevet noget bedre til at tackle det, hun hopper ikke op i
sofaen mere, hvor de ellers ikke må komme, men hun vågner da lige op og
kigger på os, og så lægger hun sig igen.
Men jeg gjorde det at når jeg kunne høre de skød af et sted, så tog jeg
hendes bedste legetøj en masse guffer, og så ud og lege. I starten kunne jeg
slet ikke få hende med ud men det er bedre nu. I år har hun dog ikke villet
ud og tisse selv om aftenen, så der var jeg nødt til at gå med ud, men så
var der heller ikke noget. Men det har virkeligt også været voldsomt herude
i år, det har været nogle ordentlige skrald. Det har vist ikke været helt
lovligt...

Med venlig hilsen

Winnie, som håber at der er hvalpe i vente...

Fra : Anette

Dato : 11-01-07 20:14

jopa wrote:
> Det var faktisk min tanke at prøve at arbejde med angsten.
> Nu er den godtnok 6 år så jeg ved ikke om det er nyttesløst, og
> Golden er nok ikke særlig berfaste i forvejen.
> Måske en god hundetræner ?

Enig - og nej det er ikke nyttesløst selvom hunden er 6 år.
Vores Andy var skrækslagen for alt nyt, da han (5½ år) flyttede ind her hos
os i sommer, lyde, lugte, larm fra biler, knallerter, døre der klaprer og
især andre hunde.
Nytårsaften kiggede han bekymret på os andre, da larmen kom ved midnat. Han
vadede lidt rastløst rundt, men når ingen andre gider reagere...nå ja så
lagde han sig bare ned og småsov.
Det eneste der er tilbage af hans gamle angst er for andre hunde - men også
det er blevet meget mindre. Det kan godt betale sig at arbejde med hunden-
sammen med en god hundetræner, selvom hunden er blevet voksen.

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Jørgen

Dato : 11-01-07 21:31

"Anette" <abc@def.es> wrote in message

> [...]
>
> / Anette
> www.philana.dk
>Det blev godt nok en morsom tråd lige pludselig !!
/ Jørgen

Fra : Anette

Dato : 11-01-07 22:26

Jørgen wrote:
> [...]

Sådan er det bare her, Jørgen. Man kan ikke rigtig stole på emnelinierne i
tråden. 2-3 indlæg så emnet mere eller mindre af sporet

/ Anette
www.philana.dk

Fra : jopa

Dato : 11-01-07 22:29

Anette skriblede bla:
> Sådan er det bare her, Jørgen. Man kan ikke rigtig stole på
> emnelinierne i tråden. 2-3 indlæg så emnet mere eller mindre af
> sporet
Men vedkommende fik da et par råd
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Anette

Dato : 11-01-07 22:40

jopa wrote:

> Men vedkommende fik da et par råd

Ja,da - det gør alle da - som regel. Og alle er jo også velkomne til at
blande sig ikke hundehyggeslud'ren - og ikke mindst more sig over
drillerierne

/ Anette
www.philana.dk

Fra : pwh

Dato : 11-01-07 22:53

Anette, skrev:

> Ja,da - det gør alle da - som regel. Og alle er jo også velkomne til
> at blande sig ikke hundehyggeslud'ren - og ikke mindst more sig over
> drillerierne

Jeg morer mig kun hvis det går ud over Schæfere,
allerhelst Milo som dog er en form for Schæfer

/Jens

Fra : Jørgen

Dato : 11-01-07 23:05

"pwh" <gætselv@.dk> wrote in message

> Jeg morer mig kun hvis det går ud over Schæfere,
> allerhelst Milo som dog er en form for Schæfer
>
> /Jens
>Smil Jens du er på!
mvh. Jørgen

Fra : Jørgen

Dato : 11-01-07 22:43

Fra : pwh

Dato : 11-01-07 22:57

Jørgen, skrev:

> [...]

Har du ikke lige i en anden tråd erklæret dig enig i at der bliver
pjattet for meget.
Ja man har et standpunkt til man tager et nyt

/Jens

Fra : Jørgen

Dato : 11-01-07 23:10

> [...]
> Ja man har et standpunkt til man tager et nyt
>
> /Jens
>Læs det lige igen Jens der er ingen kritik kun kommetar
Mvh. Jørgen

Fra : pwh

Dato : 12-01-07 00:44

Jørgen, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> wrote in message

> Mvh. Jørgen

Du erklærer dig ENIG i et indlæg der kriticerer at der bliver
ævlebævlet for meget i gruppen, hvordan skal jeg ellers forstå det.

At du så trækker i land i din anden posting i samme tråd,
og nu åbenbart er tilhænger af pjatteri,
ja det ville nogen nok kalde for vendekåberi

Satans med det internet, man kan altid grave gammelt "skidt" frem

/Jens

Fra : Jørgen

Dato : 12-01-07 01:22

Fra : pwh

Dato : 12-01-07 01:29

Jørgen, skrev:
> [...]

Jeg er skam ikke det mindste sur, jeg har bare svært ved at
finde ud af hvad dit standpunkt er, men bare du selv ved det.

Hvad det har med sagen at gører at du har haft pc i 20 år ved jeg ikke,
det har jeg skam også, startede i sin tid med en Commandore Vic 20
og har løbende opgraderet siden.
Men når du nu er så dreven i den verden, kunne du så ikke forbedre
din quoting, den bliver af en eller anden besynderlig grund ødelagt
så man ikke kan hitte ud af hvem der har skrevet hvad.

/Jens

Fra : Jørgen

Dato : 12-01-07 01:55

> [...]
> din quoting, den bliver af en eller anden besynderlig grund ødelagt
> så man ikke kan hitte ud af hvem der har skrevet hvad.

Jo, men jeg kører Windows Vista så jeg skal lige finde ud af det.

/Jørgen (Som har lidt problemer med Windows Vista)

Fra : Leyna

Dato : 12-01-07 02:32

On Fri, 12 Jan 2007 01:54:52 +0100, Jørgen <jørgen@mail.dk> wrote:

>"pwh" <gætselv@.dk> wrote in message

>Jo, men jeg kører Windows Vista så jeg skal lige finde ud af det.

Pyyyyyh, så var det ikke bare hos mig der skete underlige tingog
sager, og Jørgen... Nu er det meget bedre. Tak! :D

--
Leyna
http://www.leyna.dk/hvalpe-salg

Fra : pwh

Dato : 12-01-07 09:49

Jørgen, skrev:

> Jo, men jeg kører Windows Vista så jeg skal lige finde ud af det.
>
> /Jørgen (Som har lidt problemer med Windows Vista)

Den er go fin nu

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 12-01-07 02:30

On Fri, 12 Jan 2007 01:22:20 +0100, Jørgen <jørgen@mail.dk> wrote:

> [...]

Så er det vist på tide du får skiftet den ud!

Fra : pwh

Dato : 12-01-07 09:51

Leyna, skrev:

> Så er det vist på tide du får skiftet den ud!

*LOL*

Hvad er der galt med en go gammel 8086'er

/Jens (hvis første pc var en 386 66mhz DX2, den rykkede)

Fra : Tove Krieger

Dato : 12-01-07 14:42

pwh wrote:

> *LOL*
>
> Hvad er der galt med en go gammel 8086'er
>
> /Jens (hvis første pc var en 386 66mhz DX2, den rykkede)

Jah, det husker jeg også ,jeg havde det samme og 40mb harddisk. Kors
hvor jeg følte mig velhavende. DOS programmer var intet problem, og
jeg kan altså godt savne at kunne spille nogle af mine gode gamle
retro-spil, det kunne jeg indtil Windows Millenium, XP tillader jo
ikke en hujende fims. (Skal lige bemærke, at jeg godt ved at man kan
downloade programmer der gør at man kan spille DOS-spil).

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Lott

Dato : 12-01-07 15:40

"Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> wrote in message

> [...]
> ikke en hujende fims. (Skal lige bemærke, at jeg godt ved at man kan
> downloade programmer der gør at man kan spille DOS-spil).

Ren nostalgi, har en Commondore 64 og 128 liggende på loftet med
båndstation, diskettestation + en masse spil.

Mvh. Lotte
www.lislott.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 12-01-07 15:44

Lott wrote:
> [...]
>
> Ren nostalgi, har en Commondore 64 og 128 liggende på loftet med
> båndstation, diskettestation + en masse spil.

Ja for pokker, det var tider LOL Hent den dog ned og se om den
stadig er i live.

Fra : Lott

Dato : 12-01-07 15:59

> Ja for pokker, det var tider LOL Hent den dog ned og se om den
> stadig er i live.

Havde dem nede sidste vinter, hvor vi sad og morede os, men det tog
lige lidt tid med at huske de forskellige kommandoer.

Mvh. Lotte
www.lislott.dk

Fra : pwh

Dato : 12-01-07 16:00

Tove Krieger, skrev:

> Jah, det husker jeg også ,jeg havde det samme og 40mb harddisk.

Sikken en skvatmaskine, min havde 2*40mb harddiske, helt vildt.

/Jens (som har 80 + 250Gb harddiske i den nye)

Fra : Leyna

Dato : 12-01-07 20:20

On Fri, 12 Jan 2007 14:42:29 +0100, "Tove Krieger"
<minimiv_nospam_@privat.dk> wrote:

>(Skal lige bemærke, at jeg godt ved at man kan
>downloade programmer der gør at man kan spille DOS-spil).

Og de gamle Amiga spil. *SUK* De gode gamle dage!

Fra : pwh

Dato : 12-01-07 21:05

Leyna, skrev:

> Og de gamle Amiga spil. *SUK* De gode gamle dage!

Der findes emulatorer til pc, det er bare ikke det samme

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 12-01-07 23:36

On Fri, 12 Jan 2007 21:05:15 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Der findes emulatorer til pc, det er bare ikke det samme

Ikke helt, men det er fedt at spille de gamle spil igen...

Og er vi ikke alvorligt OT nu?
Det er altså osse hende Tove der lokker os i fordærv!

Fra : Tove Krieger

Dato : 13-01-07 01:35

Leyna wrote:

> Ikke helt, men det er fedt at spille de gamle spil igen...
>
> Og er vi ikke alvorligt OT nu?
> Det er altså osse hende Tove der lokker os i fordærv!

Naaaj, det var nu altså Jørgen og Jens med deres oldgamle 486'ere

Fra : Jørgen

Dato : 15-01-07 14:32

> Naaaj, det var nu altså Jørgen og Jens med deres oldgamle 486'ere
>
> --
> Venlig hilsen Tove
> Beware of people who dislike cats

Min oldgamle Computer kan i se på følgende Link :
http://oldcomputers.net/ti994a.html
Se det var i 1981 ! Der er længe siden , men den var meget flot og jeg var
Pavestolt. Det meste skulde man selv programmere.
Venlig hilsen Jørgen

Fra : Kai Thomsen

Dato : 12-01-07 14:52

"pwh" skrev

> /Jens (hvis første pc var en 386 66mhz DX2, den rykkede)

Må være en hemmelig militær model, DX2 66 kom først i 486

Fra : pwh

Dato : 12-01-07 16:02

Kai Thomsen, skrev:
> "pwh" skrev

> Må være en hemmelig militær model, DX2 66 kom først i 486

Du har da vist ret, det var vist en 486'er der var min første.
Jeg går normalt ikke op i hardware, bare det virker og rykker

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 13-01-07 12:52

> Du har da vist ret, det var vist en 486'er der var min første.
> Jeg går normalt ikke op i hardware, bare det virker og rykker
>
> /Jens

Du får jo folk til at føle sig gamle ... Mine første, var en 386sx16,
samt en 286 - 20 MHz. Det var vilde sager

M.V.H....Benny...
Der dog stadig har en del af disse gamle bæster stående, og de virker
sgu....

Fra : pwh

Dato : 11-01-07 22:51

Anette, skrev:

> Sådan er det bare her, Jørgen. Man kan ikke rigtig stole på
> emnelinierne i tråden. 2-3 indlæg så emnet mere eller mindre af
> sporet

En eller anden burde starte en tråd og klage over det,
det kan bestemt ikke værer i flertallets interesse at det er på den måde

/Jens

Fra : Anette

Dato : 11-01-07 23:14

pwh wrote:
> En eller anden burde starte en tråd og klage over det,
> det kan bestemt ikke værer i flertallets interesse at det er på den
> måde

Gør du det, Jens - det lyder liiiige som et emne for dig

/ Anette
www.philana.dk

Fra : pwh

Dato : 12-01-07 00:46

Anette, skrev:

> Gør du det, Jens - det lyder liiiige som et emne for dig

Hvis ret skal værer ret, så startede jeg faktisk en tråd
under topic at "visse mennesker poster for ofte"

/Jens

Fra : Kim Christensen

Dato : 12-01-07 18:35

pwh skrev:

> Du har da vist ret, det var vist en 486'er der var min første.
> Jeg går normalt ikke op i hardware, bare det virker og rykker

På EUC Syd i Sønderborg fik man fo rmange år siden nogle PC
kabinetter forærende som havde minimale produktionsfejl. Der stod
højt og tydelig noget med "Pentium" udenpa, dengang var pentium noget
helt nyt og revolutionerende. I disse kabinetter anbragte man nogle 386
bundkort, det var meningen at maskinerne skulle bruges til
PC-fejlfindingskurser, og der kunne 386 sagtens bruges.
Folk var imponerede over disse nye maskiners kunnen, altså dem der
ikke var klar over at pentium hylsteret bare indeholdt en gammel 386.
Tro kan flytte bjerge.

Hilsen Kim

Fra : Tove Krieger

Dato : 12-01-07 19:20

Kim Christensen wrote:

> [...]
> Folk var imponerede over disse nye maskiners kunnen, altså dem der
> ikke var klar over at pentium hylsteret bare indeholdt en gammel

LOL Ja, og de mere kloge narrer de mindre kloge.

Fra : pwh

Dato : 12-01-07 19:22

Kim Christensen, skrev:

> [...]
> Folk var imponerede over disse nye maskiners kunnen, altså dem der
> ikke var klar over at pentium hylsteret bare indeholdt en gammel 386.

Det er ikke engang løgn.
Alt for mange lader sig forblænde af nogle flotte tal i en annonce.
Min erfaring på det punkt er at man får hvad man betaler for,
og da jeg ikke selv orker at følge med i hvad der er skidt og kanel pt.
Så lader jeg vores EDB-leverandør ude på mit arbejde mere eller mindre
bestemme hvad jeg skal have hvergang jeg skifter.
Og da han heldigvis er supernørd og elsker hurtige computere,
så plejer jeg ikke at ende op med noget sløvt, dog koster det lidt kr
Bare CPU'en i den sidste han strikkede sammen til mig kostede 3500kr,
det kan man næsten købe en komplet pc'er for.

/Jens

Fra : Kim Christensen

Dato : 11-01-07 19:11

jopa skrev:
> jopa skriblede bla:
>
> Det er der sgu intet der hedder skulle være nervefast

Se det er fordelen ved en Schæferhund. Den kan ikke være bange for
fyrværkeri når den i forvejen har knald i låget ;)

Hilsen Kim

Fra : jopa

Dato : 11-01-07 19:13

Kim Christensen skriblede bla:

> Se det er fordelen ved en Schæferhund. Den kan ikke være bange for
> fyrværkeri når den i forvejen har knald i låget ;)

Har du ikke fået af vide at pr dags dato er ævlebævleriet forbudt
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 11-01-07 19:24

jopa, skrev:
> Kim Christensen skriblede bla:

> Har du ikke fået af vide at pr dags dato er ævlebævleriet forbudt

Nemlig, der er 3 her i gruppen som er sure over det,
det må vi self bøje os i støvet for

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 11-01-07 20:45

On 11 Jan 2007 10:10:44 -0800, "Kim Christensen"
<SLETTESnemoris@yahoo.com> wrote:

>Se det er fordelen ved en Schæferhund. Den kan ikke være bange for
>fyrværkeri når den i forvejen har knald i låget ;)

*ROTFLMAO*
Kim, du er altså for slem!

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 12-01-07 09:53

Margit wrote:
> [...]
> på landet havde ikke plads, men nu er hun skrevet op til næste år.
> Men der kan hun jo ikke være i 3 uger. Hvad skal vi da gøre.

Vi har døjet lige så meget med vores flat.
Allerførst fik den noget sløvende og beroligende. Plegacid eller
lign.
Men den var helt mat og vaklede rundt.
Så vi endte med at den kun fik Stesolid, som beroliger hende, men
sløver ikke.
Det var været godt nytårsaften, men alle de andre aftener har det
være et helvede at lufte hende specielt om morgenen og fra sidst på
eftermiddagen til aften.
Nu er vi flyttet på landet, og der er stort set ingen skyderi så det
er stoppet nu.
Hun får godt nok stadig lidt Stesolid nytårsaften, men det er fordi
naboerne fyrer lidt af og vi bor alligevel så tæt på byen at det kan
høres.

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 12-01-07 11:09

"Margit" <has@has.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> på landet havde ikke plads, men nu er hun skrevet op til næste år.
> Men der kan hun jo ikke være i 3 uger. Hvad skal vi da gøre.

Hej Margit

Skal jeg være helt ærlig.... Så tror jeg ikke, du kan gøre hverken fra eller
til. Den har skrækken, og jeg tror aldrig, det bliver anderledes... Derfor
er det vigtigt, at i ikke selv, ynker hunden, men bare opfører jeg normalt,
men måske lufter hunden på nogle andre tidspunkter.... Sådan at den store
luftetur, foregår, meget tidligt om morgenen, og tidligt på eftermiddagen
( Tilpasset jeres område ) får lavet en masse snudearbejde, så hunden er
grundigt træt, og kan sove en del af problemet væk.

M.V.H....Benny..

Fra : Margit

Dato : 12-01-07 14:09

> [...]
> på landet havde ikke plads, men nu er hun skrevet op til næste år.
> Men der kan hun jo ikke være i 3 uger. Hvad skal vi da gøre.

Hej til alle

Hold da op. Det var en ordentlig nytårstråd, jeg
fik startet der. Men tak for svarene. Vi bor i udkanten
af Esbjerg. Vi reagerer ikke selv på fyrværkeriet. Har
ikke engang set raketterne kl 24. Vi havde en stille og
rolig aften - kun min mand og mig og så selvfølgelig
Mille. Så fjernsyn som vi plejer, så det skræmte hende i
hvert fald ikke. Er det ikke næsten synd, at hun skal have
dårlige nerver året igennem af at høre på en CD. Har
godt nok hørt om den, og også snakket om det. Vi lavede
også om på spise- og luftetider, så det var om dagen. Så
jeg synes næsten ikke, vi kan gøre mere. Er helt på bar
bund. Men nu er problemet jo løst for i år.

Hilsen Margit

Fra : jytte

Dato : 12-01-07 21:46

Margit skrev:

Er det ikke næsten synd, at hun skal have
> dårlige nerver året igennem af at høre på en CD. Har
> godt nok hørt om den, og også snakket om det.

Det er bestemt ikke meningen at hun skal have dårlige nerver af at
høre på CD`en. Man starter med at afspille den så stille, at hunden
IKKE reagerer på lyden. Efterhånden kan man så skrue højere og
højere op uden at det giver problemer. Det er i hvert fald hvad jeg
har hørt at man skal gøre. Jeg har dog ikke selv afprøvet den, så
det er kun hvad jeg har hørt. Så om det virker, ved jeg ikke. Jeg er
lidt i tvivl om hundene lærer rækkefølgen at kende, sådan at de
ikke bliver bange for lydene på cd ´en, men bliver bange når de
rigtige skud kommer-

Jytte

Fra : Hm

Dato : 12-01-07 21:53

"
[...]
Har ikke selv haft brug for dette, men kender et par stykker som har prøvet
den cd og ingen af hundene hjalp det på, den ene var så bange at jeg har set
den stikke af - den løb bare helt skrækslagen, men cd´en var den totalt
ligeglad med, men måske kan den hjælpe på andre.
Hanne

Fra : Tove Krieger

Dato : 12-01-07 22:21

Margit wrote:
> [...]
> på landet havde ikke plads, men nu er hun skrevet op til næste år.
> Men der kan hun jo ikke være i 3 uger. Hvad skal vi da gøre.

Hej Margit.

Jeg var lige et smut inde på "Netdyredoktor" og faldt ved et tilfælde
over denne artikel, jeg synes at det lyder fantastisk hvis feromoner
kan erstatte medicin. Man kan jo få det samme til katte, da hedder det
"Feliway", og det bliver faktisk brugt en del af dem der skriver i
kattegruppen.

http://www.netdyredoktor.dk/sw15972.asp

Prøv at læse artiklen, jeg synes den lyder fornuftig.
Prisen på DAP duftsprederen der skal i kontakten er 293.50 kr. inkl. 1
refill
Prisen på DAP spray er 247.50 for 60 ml.