urintest
Fra : linus666

Dato : 11-01-07 17:58

Jeg er ny her - Men jeg står med et lille problem som hverken min
viden eller diverse opslag i litteraturen har kunnet hjælpe mig med.

Frisk urin der er undersøgt for blod, bakterier og pus ( "limtest" )
med negativt resultat - Reagerede tilsat en NaOH-opløsning med hvid
amorf fældning, der ved oprensning har vist sig dårligt opløseligt i

vand.
Tilsat syre opløses stoffet og bliver til en klar lyserød væske -
Med syre i overskud afkøling og henstand sker der ingen fældning.
Ovenstående burde betyde, at der ikke er tale om urinsyre.
Desuden synes farven at skyldes små mængden af mangan.

Jeg håber, at der er nogen der ved hvilket stof der er tale om.

Fra : Uffe Ravn

Dato : 12-01-07 01:46

linus666 wrote:

> Jeg er ny her - Men jeg står med et lille problem som hverken min
> viden eller diverse opslag i litteraturen har kunnet hjælpe mig med.

Prøv i stedet i news:dk.videnskab.helbred der er der større sandsynlighed
for at du får et godt svar.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Uffe Ravn

Dato : 12-01-07 01:51

Uffe Ravn wrote:

> Prøv i stedet i news:dk.videnskab.helbred der er der større
> sandsynlighed for at du får et godt svar.

Det var naturligvis news:dk.videnskab.sundhed jeg mente.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : linus666

Dato : 12-01-07 10:58

> Det var naturligvis news:dk.videnskab.sundhed jeg mente.
>
> Mvh. Uffe Ravn

Tak - Men desværre er følgende grupper allerede prøvet:

dk.helbred dk.videnskab dk.videnskab.sundhed sci.chem

Uden at det endnu har resulteret i nogen form for svar/reaktion.

MVH Linus

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 12-01-07 19:54

>Uden at det endnu har resulteret i nogen form for svar/reaktion.

Du må godt få min reaktion. Hvad får i øvrigt fornuftige voksne mennesker ud
i den slags forsøg?

Mvh Maria

Fra : linus666

Dato : 12-01-07 20:36

Maria Frederiksen skrev:

> Du må godt få min reaktion. Hvad får i øvrigt fornuftige voksne mennesker ud
> i den slags forsøg?
>
> Mvh Maria

Denne type forsøg bruges til "nemt", at kunne konstatere om patienten
lider af et bredt spektrum af sygdomme som f.eks infektioner i
urinvejene, sukkersyge, fejl-ernæring ect.

Hvad får dig i øvrigt til, at jeg er et fornuftigt voksent mennesker
?

MVH LINUS

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 12-01-07 21:15

>Denne type forsøg bruges til "nemt", at kunne konstatere om patienten
>lider af et bredt spektrum af sygdomme som f.eks infektioner i
>urinvejene, sukkersyge, fejl-ernæring ect.

Det lyder som om det er noget, du selv har udført.

>Hvad får dig i øvrigt til, at jeg er et fornuftigt voksent mennesker ?

Næ, det kan der være noget om.

Mvh Maria

Fra : linus666

Dato : 12-01-07 21:29

Maria Frederiksen skrev:

> Det lyder som om det er noget, du selv har udført.

> Næ, det kan der være noget om.
>
> Mvh Maria

Ja - det er noget jeg selv har udført.
Mit problem er, at jeg er stødt på nogen reaktioner jeg aldrig har
set før og som jeg heller ikke kan finde nogensteds i litteraturen.

MVH LINUS