Internet på byggepladser på landet
Fra : Claus Agerskov

Dato : 11-01-07 14:50

Hvis man har behov for en internetforbindelse med minimum 512kbit op på
lokationer, der flyttes med omkring seks måneders interval (det tager
måneder at få leveret TDC-kobber) - og disse lokationer ofte befinder sig i
mindre befolkede områder på Sjælland, hvilke muligheder har man så for
forbindelser (og hvor)?

Tæt på byer med Wimax, kunne dette være en mulighed, men hvor langt ud
dækker de og med hvilke hastigheder - samt hvilken leveringstid?

Hvad skal der til for selv at blive en Wimax-leverandør?

FWA er også en mulighed, men hvilke leverandører er der på Sjælland?

Er der mulighed for selv at sætte et repeater-link op?

G3 er vel kun interessant i de områder, hvor der er god dækning?

Er der andre teknologier der kan benyttes, som jeg ikke har nævnt
eksempelvis via satellit?

De herligste hilsner

Fra : Martin Schultz

Dato : 11-01-07 17:11

Claus Agerskov <ca@chbs.dk> skrev 2007-01-11:
> [...]
> mindre befolkede områder på Sjælland, hvilke muligheder har man så for
Hvilke beløb er du villig til at betale? Sattelit er en god mulighed men
meget meget dyrt i forhold til alm internet forbindelser.

Den nemmeste mulighed for noget der ligner det du ønsker er 3G, 3 har
ret god dækning også uden for byerne men det giver dig ikke 512 op.

Webpartner har vist noget wimax med bedre dækning end clearwire hvis jeg
husker ret, prøv og hør dem omkring det.

Martin
--
Besøg http://linux.adsltips.dk hvor du finder
guides til linux på dansk.

Fra : Morten K. Nielsen

Dato : 11-01-07 18:15

Turbo 3G hos eks. 3 kunne være en mulighed

/Morten

Fra : Lars L. Christensen

Dato : 11-01-07 21:27

Claus Agerskov <ca@chbs.dk> wrote in

> [...]
>
> G3 er vel kun interessant i de områder, hvor der er god dækning?
>
> Er der andre teknologier der kan benyttes, som jeg ikke har nævnt

Hej Claus

Ud over WiMAX kan du også bruge andre trådløse teknologier, f.eks. FWA.
Danske Telecom har mig bekendt også leveret til byggepladser rundt omkring
i landet, så dem kan du også forsøge.

mvh
Lars

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 11-01-07 23:00

"Claus Agerskov" <ca@chbs.dk> wrote in message
> [...]
> måneder at få leveret TDC-kobber) - og disse lokationer ofte befinder sig
> mindre befolkede områder på Sjælland, hvilke muligheder har man så for

Er der TDC-kobber i nærheden af de steder, eller er det helt ude på
bøhlandet eller fx nye parcelhusområder?

Normalt er leveringstiden for en ADSL omkring en uge, men hvis der ikke er
kobber etableret i området, således at der først skal graves, så bliver det
selvfølgelig noget mere.

Hvis I som regel har fordeler-bokse indenfor synsvidde, så tag fat i TDC
Erhverv og bed om at snakke med en konsulent, der kan give jer et tilbud på
levering af midlertidige løsninger.

TDC har også et radio-kæde produkt der hurtigt kan etablere høj båndbredde
stort set overalt.. Dette er dog ret ubilligt.

--
Martin Højriis Kristensen
http://www.makr.dk/ - intet at komme efter

Fra : Benny Amorsen

Dato : 12-01-07 09:54

> [...]

CA> Tæt på byer med Wimax, kunne dette være en mulighed, men hvor
CA> langt ud dækker de og med hvilke hastigheder - samt hvilken

Der findes mindst én udbyder med et koncept for den slags. Man køber
et normalt Wimax-abonnement, og så kommer udbyderen og flytter masten
mod et gebyr, hver gang den skal videre til et nyt sted.
Wimax-forbindelserne leveres typisk med mellem 2Mbps og 20Mbps
symmetrisk båndbredde.

Jeg skal gerne fortælle dig navnet på udbyderen (jeg er ansat der),
men reklame er jo ikke velset på usenet eller mail, så du må kontakte
mig på email hvis det har interesse.

/Benny

Fra : Claus Agerskov

Dato : 12-01-07 11:43

Benny Amorsen wrote:

> [...]
>
> Jeg skal gerne fortælle dig navnet på udbyderen (jeg er ansat der),
> men reklame er jo ikke velset på usenet eller mail, så du må kontakte

Det er ikke reklame, hvis det er et naturligt svar på et spørgsmål. Så du
kan sagtens fortælle navnet på firmaet til tråden - det kunne jo være, der
var andre end mig, som var interesseret i det.

De herligste hilsner

Fra : Benny Amorsen

Dato : 12-01-07 12:50

> [...]
CA> spørgsmål. Så du kan sagtens fortælle navnet på firmaet til tråden
CA> - det kunne jo være, der var andre end mig, som var interesseret i

Jamen så kommer det her: IP Vision A/S, http://www.ipvision.dk/
Tag dig ikke af at der står mest om IP-telefoni på siden.

/Benny

Fra : Niklas Petersen

Dato : 12-01-07 13:01

Benny Amorsen wrote:
> Jamen så kommer det her: IP Vision A/S, http://www.ipvision.dk/
> Tag dig ikke af at der står mest om IP-telefoni på siden.
Lidt off-topic: Jeg vil anbefale at I tester siden i andre browsere end
Internet Explorer. Den ser lidt forkert ud i min Firefox 2.0.0.1, samt i
Opera 9.00 Build 8502. Der står bl.a. ting oveni hinanden.

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 12-01-07 19:32

Niklas Petersen <spam@berta.dk> skrev :

>Lidt off-topic: Jeg vil anbefale at I tester siden i andre browsere end
>Internet Explorer. Den ser lidt forkert ud i min Firefox 2.0.0.1, samt i
>Opera 9.00 Build 8502. Der står bl.a. ting oveni hinanden.

Og hvorfor er det smidt ind i et framesæt?

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : Benny Amorsen

Dato : 12-01-07 20:42

> [...]
NP> browsere end Internet Explorer. Den ser lidt forkert ud i min
NP> Firefox 2.0.0.1, samt i Opera 9.00 Build 8502. Der står bl.a. ting

Ja det er pinligt. Hele sitet er under udskiftning, så der kommer nok
ikke til at ske rettelser på det eksisterende site. Hvad værre er, der
står alt for lidt relevant på sitet. Det bliver der også gjort noget
ved.

Forhåbentligt ser det meget bedre ud om en måned eller to. Indtil da
kan man i al fald se et telefonnummeret for neden...

/Benny

Fra : Brian Lund

Dato : 12-01-07 11:23

> FWA er også en mulighed, men hvilke leverandører er der på Sjælland?

Nu ved jeg ikke med Sjælland, men i Jylland er der langt mellem
sendemasterne, så langt at man langt fra kan kalde det landsdækkende...

Arrownet udbyder FWA rundt omkring, men så vidt jeg husker har de kun 20
sendemaster eller noget i den stil, i hele danmark! - Hver sendemast har en
rækkevidde på 12 km (ihvertfald dem jeg kender til).

Brian

Fra : Sune Christesen

Dato : 12-01-07 14:22

> Tæt på byer med Wimax, kunne dette være en mulighed, men hvor langt ud
> dækker de og med hvilke hastigheder - samt hvilken leveringstid?
Prøv at kontakt Fuzion, de tilbyder så vidt jeg husker landsdækkende WiMax
til fornuftige priser.
Sune Christesen
http://www.ActiveWebs.dk/ - Dedikeret server, co-location mm.