Summa Summarum Debitor kartotek
Fra : Helle Poulsen

Dato : 11-01-07 13:27

Hej.
Jeg har købt et debitorkartotek fra en anden virksomhed der skulle
lukke, og jeg har fået tilsendt kartoteket på en mail, men når jeg
lukker det op kan jeg kun se debitorernes navn og adresse, men jeg har
også brug for at kunne se hvor mange gange debitoren har handlet og
hvad der er købt.
Er der mon nogen der kan hjælpe mig med det.

Karsten.

Fra : Allan Soerensen

Dato : 11-01-07 13:39

"Helle Poulsen (slet XQU75)" <karsten@XQU75poulsen.mail.dk> skrev i en
meddelelse news:11685187370.408146001093176@dtext.news.tele.dk...
> [...]
> hvad der er købt.
> Er der mon nogen der kan hjælpe mig med det.

Den eneste, der kan hjælpe med de oplysninger er det firma du har købt
debitorkartotek af.
Hverken jeg eller andre af gruppens skribenter kan hjælpe med oplysninger du
ikke har

Bemærk at disse oplysninger ikke overføres mellem de enkelte regnskabsår.
Når man starter et nyt regnskabsår overføres kun debitorens saldo (en enkelt
linie med teksten "Overført fra sidste år" på debitors kontokort).

Fra : Helle Poulsen

Dato : 11-01-07 14:26

Allan Soerensen <microtec1@yahoo.com> skrev:
> [...]
>regnskabsår.
>Når man starter et nyt regnskabsår
>overføres kun debitorens saldo (en enkelt

Ham jeg har købt det af gemmer kartoteket i en kommasepareret
fil og sender den til mig, og så er det at alle data er væk.

Fra : Allan Soerensen

Dato : 11-01-07 14:54

"Helle Poulsen (slet GJ4EN)" <karsten@GJ4ENpoulsen.mail.dk> skrev i en
meddelelse news:11685222830.47290707661411@dtext.news.tele.dk...

> Ham jeg har købt det af gemmer kartoteket i en kommasepareret
> fil og sender den til mig, og så er det at alle data er væk.

Det er heller ikke en oplysning, der ligger i kartoteket. Der kan du kun se
saldoen for kunden.
Du er nød til at eksportere hver enkelt kundes kontokort til en
kommasepareret fil, hvis du vil have disse oplysninger (sikke et arbejde).
En anden mulighed er at du får en backup af det pågældende regnskab. Det dog
indeholder en masse oplysninger, som det ikke er sikkert man vil give dig.

Fra : Ukendt

Dato : 11-01-07 15:51

> Ham jeg har købt det af gemmer kartoteket i en kommasepareret
> fil og sender den til mig, og så er det at alle data er væk.

Hvilket regnskabsprogram er oprindeligt brugt til debitorstyring.
Hvis det er SummaSummarum, så bed om en kopi af regnskabet i stedet.

--
mvh Karsten Madsen / Als IT
Sig Summa til dit kasseapparat www.alskassen.dk

Fra : Allan Soerensen

Dato : 11-01-07 16:05

"Karsten Madsen" <km hos alsit i danmark> skrev i en meddelelse

> Hvis det er SummaSummarum, så bed om en kopi af regnskabet i stedet.

Også et af mine forslag, men det er nok de færreste, der er interesseret i
at udlevere hele virksomhedens regnskab. Det indeholder oplysninger, som
rækker langt ud over hvad man normalt offentliggør.

Bemærk også, som tidligere nævnt, at man stadig kun får oplysninger om hvad
de enkelte kunder har købt i det pågældende regnskabsår. Man kan ikke se
hvad de har købt året før.

Fra : Ukendt

Dato : 11-01-07 17:03

> [...]
>
> Bemærk også, som tidligere nævnt, at man stadig kun får oplysninger om
> hvad de enkelte kunder har købt i det pågældende regnskabsår. Man kan ikke

Så må du have ham til at lave nogle kontooversigter over debitorerne

Fra : Henrik V Blunck [Dia~

Dato : 11-01-07 15:43

Helle Poulsen (slet XQU75) skrev:
> [...]
> hvad der er købt.
> Er der mon nogen der kan hjælpe mig med det.

Husk - for din egen skyld, og for ikke at komme i klemme - at informere
kunderne om, at du har overtaget kartoteket. Der er samtidig nogle krav
om, at du skal tilbyde at slette de kunder der måtte ønske det.

Spørg i jura-gruppen for at være helt sikker på formkravene.

Henrik V Blunck - www.multidesigner.net
Daily Fun For Your Coffee Break:
http://blunck.dk/recommends/coffee/