Beregningsscript.
Fra : Poul Pedersen

Dato : 11-01-07 13:13

Hej.
Jeg leder efter et lille beregningsscript der skal udregne priser på
baggrund af bredde x højde der indtastes, hvorefter prisen beregnes ud fra
en fastlagt maxpris samt max bredde og højde.. Desværre har jeg kun arbejdet
med statiske websider med focus på design. Mit kendskab til web derudover er
begrænset. Jeg har set på hotscripts men ikke fundet det rigtige. Der er dog
mange "calculators". Findes der noget færdigt der kan hjælpe mig, eller må
jeg forsøge at sætte mig ind i php,ens mysterier?
mvh
Poul

Fra : Martin

Dato : 11-01-07 14:35

Poul Pedersen wrote:
> [...]
> mange "calculators". Findes der noget færdigt der kan hjælpe mig, eller må
> jeg forsøge at sætte mig ind i php,ens mysterier?

$price_pr_kvm = 50;

$width = 10;
$height = 20;
// Disse to kunne også sagtens komme fra et formular eller lign.

$price = ($width*$height)*price_pr_kvm;
echo $price; // returns 10000

Det er stortset bare ligesom en lommeregner, hvor man bare sætter
variabler ind på de forskellige tal steder :)

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 11-01-07 15:30

Poul Pedersen skrev:
> Jeg leder efter et lille beregningsscript der skal udregne priser på
> baggrund af bredde x højde der indtastes, hvorefter prisen beregnes ud fra
> en fastlagt maxpris samt max bredde og højde.

Måske kan du bruge noget af det her:
<http://www.developingwebs.net/html/formcalculationsphp.php>

De matematiske funktioner i php er der introduktion til, og oversigt
over her: <http://dk.php.net/manual/en/ref.math.php>

> mange "calculators". Findes der noget færdigt der kan hjælpe mig, eller må
> jeg forsøge at sætte mig ind i php,ens mysterier?

Det er meget muligt at der findes noget færdigt, men jeg tror at du,
inden du er færdig med at strikke det færdige ind i dit eksisterende
site, vil have brugt mindst lige så meget energi på at lære php og
tilpasse, som hvis du laver den - relativt enkle - funktinalitet her
selv

Mvh

Jesper Brunholm

Fra : Poul Pedersen