Det er lykkedes... halvvejs
Fra : Leyna

Dato : 10-01-07 22:58

Så har jeg oplevet det første døgn, hvor jeg ikke har været nødt til
at samle bæ op efter Oy inddøre. *JUBLE*

Okay, nu samler jeg så heller ikke op udendørs, for jeg tror sørme
ikke at marken tager den store skade, men for den da hvor er det en
sejr at han ikke alene har holdt tæt (nåeh ja - delvis i hvert fald)
hele natten og hele dagen. Nu mangler han så bare at finde ud af osse
at lade vandet udendørs... HVER GANG!

Man blev lidt gladere for sin bette hvalp i dag, og i morgen skal han
endda udsættes for den "grimme" Dr. Dyr. Han skal vaccineres og
chippes, og jeg er lidt spændt på hvordan han tager det besøg.

--
Leyna
http://www.leyna.dk/hvalpe-salg

Fra : jytte

Dato : 10-01-07 23:09

Leyna skrev:
> Så har jeg oplevet det første døgn, hvor jeg ikke har været nødt til
> at samle bæ op efter Oy inddøre. *JUBLE*

Og Kong Kurt har heller ikke samlet noget op med fødderne?

> Man blev lidt gladere for sin bette hvalp i dag, og i morgen skal han
> endda udsættes for den "grimme" Dr. Dyr. Han skal vaccineres og
> chippes, og jeg er lidt spændt på hvordan han tager det besøg.

Nårh, stakkels Oy. Jeg håber at han reagerer lige så lidt som min
Mollie gjorde, da hun skulle have chippen og vaccineres. Hun var så
travlt optaget af alle de lækre guffer, så hun intet opdagede

Jytte

Fra : Leyna

Dato : 11-01-07 13:53

On 10 Jan 2007 14:09:08 -0800, "jytte" <mollie-mor@hotmail.com> wrote:

>Og Kong Kurt har heller ikke samlet noget op med fødderne?

Næeh, men jeg var smadderstolt af min hvalpebasse da jeg stod op i
morges. Der var kun en tissetår på avisen nede i stuen, eller var her
skam rigtig pænt. Det fortæller jeg så glad og stolt manden, hvorpå
han svarer, "Det er sg* da fordi jeg den l*rt op tidligt i morges".
hehe... Ups.

>Nårh, stakkels Oy. Jeg håber at han reagerer lige så lidt som min
>Mollie gjorde, da hun skulle have chippen og vaccineres. Hun var så
>travlt optaget af alle de lækre guffer, så hun intet opdagede

Han reagerede ikke på vaccinationen, men ved chipningen gav han et
piv, men han tog dog ikke opmærksomheden fra de godbidder Dr. Dyr
havde givet ham.
Iøvrigt lidt sjovt... Jeg har jo fået en balle af min dyrlæge for at
BARFE. Hun er IKKE fortaler for Barf, og det giver hun kraftigt udtryk
for. Nå, men hun undersøgte jo bæstet, og hun roste ham i høje toner.
Meget smuk pels, fine tænder (som han er ved at smide), klare øjne og
pæne ører, omend lidt røde. Tror han har lidt irriteret hud i ørene,
men der var altså ingen sygdomstegn. Men pelsen var hun fuldstændig
benovet over, og så kom spørgsmålet jo... Hvad fodrer du med?
Hun så noget overrasket ud ved svaret, men hvis det fungerede for os
var det jo fint. Bare jeg nu passede på at gi' ham vitaminer og kalk
ved siden af. *GGG*

Jeg er dog kommet i tvivl mht barf, men det vil jeg lige holde for sig
selv i en selvstændig tråd.. I hvert fald klarede Oy det rigtig fint,
og han var en nysgerrig og kontaktsøgende hvalp... Som sådan en nu
skal være.

Fra : pwh

Dato : 10-01-07 23:15

Leyna, skrev:

> Man blev lidt gladere for sin bette hvalp i dag, og i morgen skal han
> endda udsættes for den "grimme" Dr. Dyr. Han skal vaccineres og
> chippes, og jeg er lidt spændt på hvordan han tager det besøg.

Puha, den chippistol er en grim sag, jeg blev helt dårlig da Angel skulle skydes
Der kom dog kun et lille piv fra hende, det er jo overstået på 2 sekunder.

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 11-01-07 01:20

pwh wrote:

> Puha, den chippistol er en grim sag, jeg blev helt dårlig da Angel
> skulle skydes Der kom dog kun et lille piv fra hende, det er
> jo overstået på 2 sekunder.
> /Jens

Jeg tror faktisk at det gør mere ondt på os andre når vores dyr skal
stikkes eller "skydes". De er faktisk nogle hårde bananer de små
basser. Jeg ved ikke om en chipning kan sammenlignes med at få lavet
huller i øreflipperne, jeg kan da huske at det ikke gjorde specielt
ondt da jeg fik det lavet, og så går det jo bare lynhurtigt.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Leyna

Dato : 11-01-07 13:56

On Thu, 11 Jan 2007 01:19:58 +0100, "Tove Krieger"
<minimiv_nospam_@privat.dk> wrote:

>Jeg tror faktisk at det gør mere ondt på os andre når vores dyr skal
>stikkes eller "skydes".

Det gør det i hvert fald på mig, og jeg sveder og får det skidt bare
jeg får set kanylen. *GGG*

Fra : pwh

Dato : 11-01-07 14:02

Tove Krieger, skrev:

> [...]
> huller i øreflipperne, jeg kan da huske at det ikke gjorde specielt
> ondt da jeg fik det lavet, og så går det jo bare lynhurtigt.

Nu er det altså en rimelig seriøs kanyle der bliver brugt til chipning,
selve chippen skal jo kunne komme igennem
Normale vaccinationer synes jeg aldrig at mine hunde registrerer, men det
er jo også en tynd fin kanyle, chippistolens kanyle er altså lidt brutal at se på

/Jens (som ikke selv er pivet med at blive stukket)

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 11-01-07 12:27

> [...]
> skydes
> Der kom dog kun et lille piv fra hende, det er jo overstået på 2 sekunder.

mænd er nogle pylderhoveder.. rigtige hunde (og kvinder) lader sig ikke
mærke af bagateller ((-;
min dyrlæge sagde sidst jeg fik chippet hund, at det faktisk var schæferne
der var de største skabekrukker hvad sådan noget angik..GGG.
skal lige nævnes før jeg får john i hovedet, at dyrlægen intet har imod
schæfere..det var bare hans erfaring (-;

mvh. marie

Fra : Tove Krieger

Dato : 11-01-07 13:15

Torben og Marie-louise Ager wrote:

> [...]
> intet har
> imod schæfere..det var bare hans erfaring (-;

For en enkelt gangs skyld vil jeg sige at ret skal være ret. Schæferne
*er* pivede i mange tilfælde. Jeg synes jeg kan erindre, at jeg på et
tidligere tidspunkt har oplevet John mene det samme.

Fra : jopa

Dato : 11-01-07 14:40

Tove Krieger skriblede bla:

> For en enkelt gangs skyld vil jeg sige at ret skal være ret. Schæferne
> *er* pivede i mange tilfælde. Jeg synes jeg kan erindre, at jeg på et
> tidligere tidspunkt har oplevet John mene det samme.

Jo schæfere kan nok være pivede kender nu ikke andre racer til at
sammenligne
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Winther

Dato : 11-01-07 17:24

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:45a61eff$0$179$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> [...]
> skal lige nævnes før jeg får john i hovedet, at dyrlægen intet har imod
> schæfere..det var bare hans erfaring (-;

Det er jo schæfertesten, en schæfer skal hyle, ellers er det ingen ordentlig
schæfer

Fra : jopa

Dato : 11-01-07 17:28

Winther skriblede bla:
> Det er jo schæfertesten, en schæfer skal hyle, ellers er det ingen
> ordentlig schæfer

Min hyler når mor skal på arbejde eller kommer hjem.
Desuden hyler/piver han når han ikke kan komme med i karbad med mig.
Han hyler også når jeg slår ham hårdt med en knippel
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Winther

Dato : 11-01-07 17:40

"jopa" <spam@jatak.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Desuden hyler/piver han når han ikke kan komme med i karbad med mig.
> Han hyler også når jeg slår ham hårdt med en knippel
Nej nu er det jo slut med knippelsuppe til Bz´ere, andre folks børn og gamle
damer uden at blive straffet. Godt søde Milo lægger ryg til, hver gang du
får abstinenser

Schæfere kan altid finde en anledning til at hyle/pibe

Fra : Tove Krieger

Dato : 11-01-07 17:51

jopa wrote:
> Winther skriblede bla:
>
> Min hyler når mor skal på arbejde eller kommer hjem.
> Desuden hyler/piver han når han ikke kan komme med i karbad med mig.
> Han hyler også når jeg slår ham hårdt med en knippel

Ja, og når du sparker ham hvis han ligger der hvor du skal gå,
vorherrebevares for en ravnefar

Fra : pwh

Dato : 11-01-07 17:36

jopa, skrev:
> Han hyler også når jeg slår ham hårdt med en knippel

Det er fordi du ikke slår hårdt nok

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 11-01-07 13:55

On Wed, 10 Jan 2007 23:14:43 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Puha, den chippistol er en grim sag, jeg blev helt dårlig da Angel skulle skydes
>Der kom dog kun et lille piv fra hende, det er jo overstået på 2 sekunder.

Det er jo en mindre hegnspæl de bruger til at jokke den ind med. Jeg
blev bedt om at kigge den anden vej. *GGG*
Jeg bliver lettere dårlig bare ved synet af en sprøjte, og selvom
dyrene ikke kan mærke det, så mærker JEG det altid! *GGG*
Jeg er en kylling hvad angår nåle.

Fra : pwh

Dato : 11-01-07 15:38

Leyna, skrev:

> Det er jo en mindre hegnspæl de bruger til at jokke den ind med. Jeg
> blev bedt om at kigge den anden vej. *GGG*

Jeg gloede også lige en ekstra gang da hun hev pistolen frem

/Jens (der dog ikke gloede den anden vej)

Fra : C.H

Dato : 11-01-07 11:27

> [...]
> endda udsættes for den "grimme" Dr. Dyr. Han skal vaccineres og
> chippes, og jeg er lidt spændt på hvordan han tager det besøg.

Weee, Leyna, so far so good!!

Her i huset er vi så "heldige" at hvis han gør indendørs, hvad der heldigvis
ikke sker så hulens ofte, så fjerner han da bare baduljen selv.... vi skal
bare liiige vaske efter...
Jeg er lidt usikker på, hvad jeg synes er værst??

Nå, tillykke med sejren! jeg håber, det fra nu af skrider hurtigt frem!

CH

Fra : Leyna

Dato : 11-01-07 15:04

On Thu, 11 Jan 2007 11:26:42 +0100, "C.H" <vaxen7@hotmail.com> wrote:

> [...]
>bare liiige vaske efter...
>Jeg er lidt usikker på, hvad jeg synes er værst??

Jeg tror jeg foretrækker at JEG fjerner det! *G*
Popsie (den ældste kat) havde lidt dårlig mave i går, og kastede sit
tørfoder op på stuegulvet. Det var ikke ret meget jeg nåede at fjerne,
for Vaks mente at nu skulle han nok hjælpe med rengøringen. YUCK!

>Nå, tillykke med sejren! jeg håber, det fra nu af skrider hurtigt frem!

Tak. Jeg håber skam osse.

Fra : jytte

Dato : 11-01-07 14:01

Leyna skrev:

> [...]
> skam rigtig pænt. Det fortæller jeg så glad og stolt manden, hvorpå
> han svarer, "Det er sg* da fordi jeg den l*rt op tidligt i morges".

Ha ha, der fik jeg teen galt i halsen

> Han reagerede ikke på vaccinationen, men ved chipningen gav han et
> piv,

Nårh, stakkels lille Oy. Nå men han er jo også af hankøn, og så
skal man vel være lidt pivet

> Jeg er dog kommet i tvivl mht barf, men det vil jeg lige holde for sig
> selv i en selvstændig tråd..

Det vil jeg glæde mig til at læse om.

> I hvert fald klarede Oy det rigtig fint,
> og han var en nysgerrig og kontaktsøgende hvalp... Som sådan en nu
> skal være.

Dejligt, dejligt. Det er altid spændende med det første
dyrlægebesøg

Jytte

Fra : Leyna

Dato : 11-01-07 15:06

On 11 Jan 2007 05:01:00 -0800, "jytte" <mollie-mor@hotmail.com> wrote:

>Ha ha, der fik jeg teen galt i halsen

*Sorry*
Det var ikke meningen at du skulle blive kvalt!

Fra : Leyna

Dato : 11-01-07 14:02

Og så lige en opdaterign på vores dyrlægebesøg, som sagtens kan komme
ind under samme overskrift.
Jeg havde lagt aviser på sædet og i bunden af bilen, fordi jeg ved at
Oy godt kan blive lidt køresyg, men vi klarede os til dyrlæge uden
probs.
Hjemturen gik osse fint indtil vi er ca. 5 m. fra vores indkørsel. Så
kastede han voldsomt op. Ikke på aviserne, men ned i skødet på mig.
Jeg havde det på min pels (kunstpels, jeg går IKKE i pels), ned ad
mine bukser og på gummistøvlerne. Gummistøvlerne havde jeg på fordi
jeg ikke havde nået at skifte. Vi havde lige været på marktur før vi
tog afsted, og dér er det mest praktisk med gummistøvler.
Jeg var osse glad for at det var dem jeg havde på, da jeg sad mere
eller mindre "badet" i opkast.
Og det kan godt være at barf ikke ser særlig lækkert ud, når man
serverer det, men jeg skal love for at det ser RIGTIGT ulækkert ud,
når det er lettere brugt! *GGG*

Da jeg havde skiftet tøj og fået nettet mig lidt var min mands første
kommentar, "Husk nu at det er en velsignelse at ha' dyr!" *GGG*

Fra : Tove Krieger

Dato : 11-01-07 14:43

Leyna wrote:
> [...]
>
> Da jeg havde skiftet tøj og fået nettet mig lidt var min mands
> første kommentar, "Husk nu at det er en velsignelse at ha' dyr!"

LOL Jeg er helt overbevist om, at du og din mand ikke behøver at
gå i biografen, I har jo hele "underholdningen" lige ved hånden.

Fra : Leyna

Dato : 11-01-07 18:04

On Thu, 11 Jan 2007 14:43:22 +0100, "Tove Krieger"
<minimiv_nospam_@privat.dk> wrote:

> LOL Jeg er helt overbevist om, at du og din mand ikke behøver at
>gå i biografen, I har jo hele "underholdningen" lige ved hånden.

Det er måske derfor det er så længe siden jeg er blevet "luftet"?

Fra : Kim Christensen

Dato : 11-01-07 14:27

Leyna skrev:
> Så har jeg oplevet det første døgn, hvor jeg ikke har været nødt til
> at samle bæ op efter Oy inddøre. *JUBLE*

Tag det nu bare roligt, også selv om der sker et lille uheld igen.
Nogen hvalpe har medfødt talent for at blive renlig på en dag, men
det har Oy ikke, og det havde min Eye heller ikke. Der blev bare
længere og længere melllem uheldene, nu er der vel gået 3 ½ år
siden sidste uheld. Han er 4.

Google åd mit indlæg første gang jeg skrev det, hvis det nu bliver
doppeltsvar, så har jeg rost google lidt for tildigt i en anden
tråd..

Hilsen Kim

Fra : Leyna

Dato : 11-01-07 15:08

On 11 Jan 2007 05:27:21 -0800, "Kim Christensen"
<SLETTESnemoris@yahoo.com> wrote:

> [...]
>det har Oy ikke, og det havde min Eye heller ikke. Der blev bare
>længere og længere melllem uheldene, nu er der vel gået 3 ½ år

Blæremås!
Jeg ved skam godt at der kan ske uheld, men de "store" uheld er nu
meget i aftagende, så mangler vi bare de "små".