Indsæt kun i DB hvis ID ikke findes
Fra : belial

Dato : 10-01-07 21:54

Jeg har en database som jeg smider nogle artikler fra et XML feed i. Jeg vil
gerne have gjort det således, at der kun bliver tilføjet nye artikler til
databasen fra XML feeded, hvis den pågældende artikels ID nummer ikke er at
finde i databasen i forvejen. Hvordan klarer jeg den?

Fra : Leif Neland

Dato : 10-01-07 22:26

belial wrote:
> [...]
> artikler til databasen fra XML feeded, hvis den pågældende artikels
> ID nummer ikke er at finde i databasen i forvejen. Hvordan klarer jeg

Du har naturligvis et index på id-nummeret.
Hvis du laver det som et unikt index, skal du bare forsøge at indsætte
artiklen, så skal databasen nok sørge for at stoppe dig, hvis id'et findes.

Du skal bare have "on error resume next" før insert, og så checkke på
error-objectet om der opstod en fejl.

Leif

PS: Prøv om du kan bruge "try/catch" på den server, du kører; det er bedre
end "on error resume next"

Fra : Michael Weber

Dato : 13-01-07 14:16

"Leif Neland" <leif@neland.dk> skrev i en meddelelse
> belial wrote:

> PS: Prøv om du kan bruge "try/catch" på den server, du kører; det er
bedre
> end "on error resume next"

Findes try/catch i vbscript ?
er det ikke kun i jscript det findes ?

Eller har jeg misforstået noget....igen ? :)

Med venlig hilsen
Michael Weber