Forbyd sodomi
Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 10-01-07 18:51

Opfordring til at protestere, udsendt fra Inges Kattehjem:
**
Vigtig/aktuel nyhedsmail

Hjælp os med at stoppe sodomi (dyresex)!

Dyreetisk Råd har ikke villet anbefale et forbud mod sex med dyr. Rådet har
kun kunnet strække det til en anbefaling af et forbud mod salg af dyresex og
dyrporno. Inges Kattehjem mener, vi skal have et totalt forbud.

Den 24. januar udløber fristen for høringssvar, og resultatet vil i løbet af
februar måned blive drøftet i Folketinget. Derfor er det vigtigt, at vi
giver vores mening til kende overfor Regeringen. Dette kan du gøre ved at
underskrive nedenstående med navn, adresse, mm. og sende mailen retur til
Inges Kattehjem. Du er velkommen til at videresende mailen til andre. Vi
indsamler alle brevene og aflevere dem samlet til Justitsministeriet.
Nb! Husk at mailen skal returneres til: sodomi@inges-kattehjem.dk
Emne: Sodomi
(Afsender-mailadressen skal tilhøre den/dem, der underskriver)

Til Justitsministeriet,

Undertegnede vil indtrængende bede Justitsministeriet om at forbyde
sodomi/dyresex. Menneskers seksuelle omgang med dyr vil altid være et
overgreb på dyrene, idet dyrene ikke er ligeværdige partnere og ikke kan
sige fra. Dyrene er underlagt mennesket og derfor vil der ofte være tale om
tvang med vold til følge. Dette kan føre til skader og smerter hos dyrene,
som oftest ikke bliver opdaget eller straffet, da det foregår i det skjulte.

For det første er dyresex en overtrædelse af Dyreværnslovens paragraf 1 og
2, der jo påpeger, "at dyr skal behandles forsvarligt og beskyttes mod
smerte og lidelse" samt "at man skal sørge for at dyrene behandles
omsorgsfuldt under hensyntagen til deres behov". For det andet er der hårdt
brug for ekstra lovgivning, der forbyder alle former for dyresex - herunder
naturligvis dyrepornografi, dyresex-shows og dyrebordeller.

Med venlig hilsen

Navn:

Adresse:

Postnr. og by:

Tlf.nr.:

***

Fra : Tau

Dato : 10-01-07 20:30

"Heidi, Miver og Mulles mor" <zasha_xFJERN@DETTEhotmail.com> skrev i en
meddelelse news:45a5276e$0$136$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> [...]
> herunder
> naturligvis dyrepornografi, dyresex-shows og dyrebordeller.

Sådan noget ævl at skrive, Om det så var 1000 gange forbudt, kan man ikke
kontrolere syge mennesker trang til sex med dyr.
Jeg tror heller ikke jeg nogen sinde vil høre nogen sige "jeg har lige
bollet en ko," Selv om det err 100% legalt.
Dem der har den syge trang går stille med dørene.

Med venlig hilsen
Poul

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 10-01-07 21:04

> Hjælp os med at stoppe sodomi (dyresex)!

Er sodomi ikke noget andet? Det var det da, da jeg var ung.

Mvh Maria

Fra : Søren LH

Dato : 10-01-07 21:22

> Er sodomi ikke noget andet? Det var det da, da jeg var ung.

Også da jeg var ung, da betød det sexuel omgang med lig. Det er allerede
forbudt.

Jeg kan ikke være imod dyresex. Dyr har lige så stor ret til et sexualliv,
som vi mennesker (hvis dyrets ejer giver lov). Og hvordan skulle vi så få
hvalpe, hvis dyresex var forbudt?

Vedr. sexuel omgang med dyr, så har der for ganske nylig været en lang tråd
her i gruppen om dette. Jeg tror ikke der er meget at tilføje til alle de
synspunkter og holdninger der var oppe ved den lejlighed.

Mvh
Søren

Fra : Ukendt

Dato : 10-01-07 21:29

"Søren LH" <slh@DELETEcity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Jeg mener at seksuel omgang med lig, hedder nekrofili

mvh,
Camilla

Fra : Søren LH

Dato : 10-01-07 21:30

"Camilla" <ju> skrev i en meddelelse

> "Søren LH" <slh@DELETEcity.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg mener at seksuel omgang med lig, hedder nekrofili
>
> mvh,
> Camilla

Du har da vist ret, jeg kommer nok til at sluge min ord igen. Men altså kun
dem om betydningen af sodomi.

Mvh
Søren

Fra : Tove Krieger

Dato : 10-01-07 21:56

Søren LH wrote:
> "Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> skrev i en meddelelse

> Også da jeg var ung, da betød det sexuel omgang med lig. Det er
> allerede forbudt.

Jeg tror at du forveksler sodomi med nekrofili (kønslig omgang med
lig).

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Leyna

Dato : 10-01-07 22:47

On Wed, 10 Jan 2007 21:22:15 +0100, "Søren LH" <slh@DELETEcity.dk>
wrote:

>"Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> skrev i en meddelelse

>Også da jeg var ung, da betød det sexuel omgang med lig. Det er allerede
>forbudt.

Nej, det hedder nekrofili.
Og det er da ulækkert, men der kommer ingen i det mindste til skade.

--
Leyna
http://www.leyna.dk/hvalpe-salg

Fra : pwh

Dato : 10-01-07 23:09

Leyna, skrev:

> Nej, det hedder nekrofili.
> Og det er da ulækkert, men der kommer ingen i det mindste til skade.

Ja det er de besynderligste ting der kan tænde folk, det finder man
rigtigt ud af når man får internet
Man føler sig næsten unormal ved bare at ville gører det normalt

/Jens

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 11-01-07 10:34

Søren L H skrev

Også da jeg var ung, da betød det sexuel omgang med lig. Det er allerede
forbudt.<

I følge nudansk ordbog er sodomi en betegnelse for forskellige former for
sexuel perversitet der i blandt sex med dyr

--
Marianne Cat Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : jopa

Dato : 11-01-07 10:42

Marianne Hellemose skriblede bla:

> Også da jeg var ung, da betød det sexuel omgang med lig. Det er
> allerede forbudt.<

Ja det er typiskt at alt hvad der er spændende skal forbydes
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 11-01-07 10:39

"jopa" <spam@jatak.dk> skrev i en meddelelse
> Marianne Hellemose skriblede bla:

> Ja det er typiskt at alt hvad der er spændende skal forbydes
> --
> Mvh. John
> www.jp-web.dk

Jamen sådan er det....

Alt hvad der er sjovt, er enten.... Forbudt....Umoralsk.... Eller fedende

M.V.H....Benny..

Fra : jopa

Dato : 11-01-07 11:09

Benny Mortensen skriblede bla:
> Alt hvad der er sjovt, er enten.... Forbudt....Umoralsk.... Eller
> fedende

Vi må ikke dyrke sex med lig høns osv.
Vi må ikke ryge drikke, og nu må vi heller ikke ævle i nyhedsgrupperne.
Hold da kæft hvor kedeligt.
Tror alligevel jeg vil give Milo et stort kys på snuden når ingen ser det
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 11-01-07 11:56

jopa wrote:
> [...]
> nyhedsgrupperne. Hold da kæft hvor kedeligt.
> Tror alligevel jeg vil give Milo et stort kys på snuden når ingen

Giv ham også lige et eller to fra mig

Fra : jopa

Dato : 11-01-07 12:00

Tove Krieger skriblede bla:

> Giv ham også lige et eller to fra mig
Hermed gjort, og jeg bed ham også blidt i øret som min kone har lært mig
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Leyna

Dato : 11-01-07 14:50

On Thu, 11 Jan 2007 11:08:49 +0100, "jopa" <spam@jatak.dk> wrote:

> [...]
>Hold da kæft hvor kedeligt.
>Tror alligevel jeg vil give Milo et stort kys på snuden når ingen ser det

Og lade ham ligge i sofaen?

Fra : jopa

Dato : 11-01-07 14:56

Leyna skriblede bla:

> Og lade ham ligge i sofaen?

Nul putte og stop så med dit ævl eller jeg holder 1 måneds pause fra denne
indspiste gruppe
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 11-01-07 15:29

jopa wrote:
> Leyna skriblede bla:

> Nul putte og stop så med dit ævl eller jeg holder 1 måneds pause
> fra denne indspiste gruppe

Hov, du glemte at vi også får skyld for at være "anale", har du glemt
det ?

Fra : Leyna

Dato : 11-01-07 18:05

On Thu, 11 Jan 2007 14:56:24 +0100, "jopa" <spam@jatak.dk> wrote:

>Leyna skriblede bla:

>Nul putte og stop så med dit ævl eller jeg holder 1 måneds pause fra denne
>indspiste gruppe

Var det et løfte eller en trussel!

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 11-01-07 19:39

> I følge nudansk ordbog er sodomi en betegnelse for forskellige former for
> sexuel perversitet der i blandt sex med dyr

Det bliver det jo ikke mere rigtigt af. Især da sodomi er en ganske klar og
entydig størrelse, mens "seksuelle perversioner" unægteligt er et ret vidt
begreb

Mvh Maria

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 11-01-07 19:50

Maria skrev
<Især da sodomi er en ganske klar og
entydig størrelse, mens "seksuelle perversioner" unægteligt er et ret vidt
begreb>

Hvis du checker nu dansk ordbog vil du læse at sodomi ikke er et entydigt
begreb, men netop dækker over forskellige sexuelle perversioner, deriblandt
menneskers sex med dyr

--
Marianne Cat Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 11-01-07 23:17

> [...]
>
> Hvis du checker nu dansk ordbog vil du læse at sodomi ikke er et entydigt
> begreb, men netop dækker over forskellige sexuelle perversioner,

Det er min opfattelse at det er mange år siden at homoseksualitet blev
betragtet som en perversion, men det mener du måske ikke?

Mvh Maria

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 12-01-07 18:04

Maria skrev
<Det er min opfattelse at det er mange år siden at homoseksualitet blev
betragtet som en perversion, men det mener du måske ikke? >

Hvad jeg mener eller ikke mener er vel irrelevant, jeg konstanterede blot
hvad nu dansk ordbog skiver om det, og den er nu godt nok ikke min
opfindelse.

--
Marianne Cat Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 10-01-07 21:28

<klip> Er sodomi ikke noget andet? Det var det da, da jeg var ung.

Jo, men ikke nu om dage:
http://ordnet.dk/ods/opslag?opslag=sodomi&submit=S%F8g

Dansk Kennel Klub mener også det er sex ml. mennesker og dyr og bør
forbydes: http://www.dansk-kennel-klub.dk/1024

Samme holdning hos Dyrefonden:
http://www.dyrefondet.dk/10-artikler/sodomi.htm og Inges-kattehjem,
naturligvis :)

Og er ret sikker på andre dyreværnsforeninger også mener det bør forbydes...

Hilsen Heidi

Fra : Morten Paulsen

Dato : 10-01-07 23:18

Heidi, Miver og Mulles mor <zasha_xFJERN@DETTEhotmail.com> >
>Og er ret sikker på andre
>dyreværnsforeninger også mener det
>bør forbydes...

Hvis man vil forbyde dyresex er man tåbelig.

Hvis du mener sex mellem mennesker og dyr så sig det i stedet.
Dyresex er sgu da for os der besidder en smule intelligens sex
dyr i mellem.

Sex mellem mennesker og dyr er for mit vedkommende ok såløænge
dyret ikke lider overlast.
--
MP

Fra : Søren LH

Dato : 11-01-07 05:29

"Heidi, Miver og Mulles mor" <zasha_xFJERN@DETTEhotmail.com> skrev i en
meddelelse news:45a54c30$0$145$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> Samme holdning hos Dyrefonden:
> http://www.dyrefondet.dk/10-artikler/sodomi.htm og Inges-kattehjem,
> naturligvis :)

Kan et menneske have sex med en kat? Det troede jeg alligevel ikke. Mine
katte er i hvert fald ikke ret godt "udrustede".......

Mvh
Søren

Fra : Winther

Dato : 11-01-07 10:03

> [...]
>
> Kan et menneske have sex med en kat? Det troede jeg alligevel ikke. Mine
> katte er i hvert fald ikke ret godt "udrustede".......

Katte, høns, you name it, det kræver bare et nyt dyr hver gang. Nogle
pædofile bruger også spædbørn. Der er perversiterter så ekstreme, så det er
uden for normales forestillingsevne.
Hvornår er det mishandling?
Mændenes favoritforestilling er jo pigen og hanhunden, var det det eneste,
så kan jeg godt forstå nogle synes det er ok. Eller bonden med koen, grisen
eller fåret? Men hvad nu hvis det var din hest, eller din tævehund? Hvad nu
hvis din tævehund er en minipudel?
Hvordan skal størrelsesforholdet være for at det ikke er ok i forhold til
dyreværnsloven? En hund udstyret med mundkurv, vendt om på ryggen hvor den
bliver voldtaget af en mand, endda uden for løbetid, er det mishandling?

Fra : jopa

Dato : 11-01-07 10:05

Winther skriblede bla:
> [...]
> til dyreværnsloven? En hund udstyret med mundkurv, vendt om på ryggen
> hvor den bliver voldtaget af en mand, endda uden for løbetid, er det

Sikkert rigtigt det hele men er vi ikke enige om at slå fast at dyresex er
af det gode ?
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Winther

Dato : 11-01-07 10:12

> Winther skriblede bla:
>
> Sikkert rigtigt det hele men er vi ikke enige om at slå fast at dyresex er
> [...]
Så længe det er mellem dyr, ja...

Fra : jopa

Dato : 11-01-07 10:19

Winther skriblede bla:

> Så længe det er mellem dyr, ja...

Det kan da ikke være andet når det hedder dyresex.
Det andet er jo sex mellem mennesker og dyr og det kan der være mange
meninger om, som vi tit har debateret.
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Frandsen

Dato : 15-01-07 09:32

"Winther" <nobody@home.dk> skrev i en meddelelse
> Mændenes favoritforestilling er jo pigen og hanhunden

Passer ikke

Fra : Tove Krieger

Dato : 10-01-07 21:54

Maria Frederiksen wrote:

> Er sodomi ikke noget andet? Det var det da, da jeg var ung.
>
> Mvh Maria

Såvidt jeg ved er udtrykket helt korrekt, man kalder det også zoofili.

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 10-01-07 23:16

> Såvidt jeg ved er udtrykket helt korrekt, man kalder det også zoofili.

Jeg måtte jo checke op på det - jeg mente jo at kunne huske fra min
kristendomsundervisning om sodoma og Gomora at sodomi er analsex/sex mellem
mænd og ganske rigtigt: På dansk er sodomi gået over til også at være
zoofili af grunde, som man kan undre sig over - er mænd da dyr? Nå ikke.

Men jeg vil da ikke umiddelbart tro at jeg er den eneste, der mener at
sodomi og zoofili er to ret forskellige ting.

Mvh Maria

Fra : Morten Paulsen

Dato : 10-01-07 23:12

Dyresex er uundværligt for arternes beståen.
Uden dyresex ville menneskeheden uddø.
Hvis samtlige insekter døde ville menneskeheden uddø på 5 år, så
hurra for dyresex.
Hvem fanden er så tovlig og stupid at forslå forbud mod sex
mellem dyr.

Sex mellem mennesker og dyr er ikke dyresex hvis det er det
vedkommende mener
--
MP

Fra : Winther

Dato : 11-01-07 11:07

"Morten Paulsen (slet Q1HST)" <morten@Q1HSTgmail.com> skrev i en meddelelse

> Dyresex er uundværligt for arternes beståen.

Nej, dyr har ikke sex, de følger deres drift for at forplante sig.

> Sex mellem mennesker og dyr er ikke dyresex hvis det er det
> vedkommende mener

Almen opfattelse af ordet dyresex er mellem mennesker og dyr. Selvfølgelig
er der psykiske sygdomme der gør at man skal veje sine ord, da disse
mennesker er meget konkret tænkende. Ved ordet børnesex er den almindelige
opfattelse jo heller ikke at det er sex mellem børn der først tænkes på.
De fleste ved jo også, at der ikke er hund i hundemad og hvad en kattelem
er.

Fra : jopa

Dato : 11-01-07 11:18

Winther skriblede bla:

> Almen opfattelse af ordet dyresex er mellem mennesker og dyr.

Jeg er konkret tænkende uden at være særlig psykisk ustabil.
I min verden er dyresex lig med sex mellem dyr.
Sex mellem menesker og dyr er sodomi

> [...]
> ord, da disse mennesker er meget konkret tænkende. Ved ordet børnesex
> er den almindelige opfattelse jo heller ikke at det er sex mellem

Børnesex er sex mellem 2 børn, og sex mellem voksen og barn er pædofili

Jeg er ikke tilhænger af at man skal gætte sig til hvad folk mener derfor
bør man være varsom med at smide om sig med ukonkrete postulater.
Hvem ved forøvrigt om somani er skadeligt ?
Personligt finder jeg det klamt, men kvinden der får den slikket af en
Golden retriver mener garanteret at hunden også nyder det.

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Winther

Dato : 11-01-07 12:11

> [...]
> Personligt finder jeg det klamt, men kvinden der får den slikket af en
> Golden retriver mener garanteret at hunden også nyder det.

Det er heller ikke der dyret lider overlast, men det er mændenes foretrukne
fantasi, og også din, kan jeg se

Fra : jopa

Dato : 11-01-07 12:16

Winther skriblede bla:

> Det er heller ikke der dyret lider overlast, men det er mændenes
> foretrukne fantasi, og også din, kan jeg se

Min sexfantasi ligger langt fra noget som jeg finder klamt, men jeg
reseacede en del da debatten var på sit højeste, og fandt stort set
ingen pornosider med mænd og dyr, men utroligt mange med kvinder og dyr.
At det så måske laves for mænd skal jeg være usagt.
Kender personligt ingen kvinder der har den last.
Kender faktisk heller ingen mænd der tænder på at se noget så klamt.
Kan da godt fortælle om mænds generelle sexfantasi men det indebærer som
regel ikke dyr
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 11-01-07 13:05

jopa wrote:
> [...]
> set ingen pornosider med mænd og dyr, men utroligt mange med
> kvinder og dyr. At det så måske laves for mænd skal jeg være usagt.

Det tror jeg personligt ikke er tilfældet, det er sikkert fifty-fifty,
men du kan være helt sikker på at det er lavet *af* mænd.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 12-01-07 20:14

Maria Frederiksen <mf@easyfrag.dk> wrote:

> Er sodomi ikke noget andet? Det var det da, da jeg var ung.
>
> Mvh Maria

Sodomi i f.eks. visse stater i USA er al sex der ikke er missionær
stilling ....

/thomas

--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere...

Fra : pwh

Dato : 12-01-07 21:04

Thomas von Hassel, skrev:

> Sodomi i f.eks. visse stater i USA er al sex der ikke er missionær
> stilling ....

Findes der da andre :-?

/Jens

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 12-01-07 21:13

> Sodomi i f.eks. visse stater i USA er al sex der ikke er missionær
> stilling ....

"To be sodomist" betyder at blive taget analt, hverken mere eller mindre.
Det er så ulovligt i visse stater blandt heteroseksuelle, men hvad med
homoseksuelle?

Mvh Maria

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 12-01-07 21:37

> "To be sodomist" betyder at blive taget analt, hverken mere eller mindre.
> Det er så ulovligt i visse stater blandt heteroseksuelle, men hvad med
> homoseksuelle?

Det er nok værre .....

/thomas

--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere...

Fra : jopa

Dato : 12-01-07 21:42

Maria Frederiksen skriblede bla:

> "To be sodomist" betyder at blive taget analt, hverken mere eller
> mindre. Det er så ulovligt i visse stater blandt heteroseksuelle, men
> hvad med homoseksuelle?

Av min behårede røv
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 12-01-07 21:57

jopa wrote:
> Maria Frederiksen skriblede bla:

> Av min behårede røv

Du skal da osse' prale med den gorilla-mås når du kan se dit snit til
det

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 14-01-07 21:28

> Du skal da osse' prale med den gorilla-mås når du kan se dit snit til det

Prale?!?

Mvh Maria

Fra : jopa

Dato : 14-01-07 22:04

Maria Frederiksen skriblede bla:

> Prale?!?

http://jp-web.dk/roev.jpg

er det ikke sexet hva!

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 14-01-07 22:12

jopa wrote:
> Maria Frederiksen skriblede bla:

> http://jp-web.dk/roev.jpg
>
> er det ikke sexet hva!

Sexet ? LOL Jeg synes at det er klamt

Fra : Leyna

Dato : 14-01-07 22:15

On Sun, 14 Jan 2007 22:03:57 +0100, "jopa" <spam@jatak.dk> wrote:

>Maria Frederiksen skriblede bla:

>http://jp-web.dk/roev.jpg
>
>er det ikke sexet hva!

YUCK, si'r jeg bare! *GG*

Fra : jopa

Dato : 14-01-07 22:39

Leyna skriblede bla:

> YUCK, si'r jeg bare! *GG*

Jeg syntes det er smukt og praktisk her om vinteren specielt
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Winther

Dato : 14-01-07 22:18

> Maria Frederiksen skriblede bla:

> http://jp-web.dk/roev.jpg
>
> er det ikke sexet hva!
Ja klart, mændene nedstammer fra aberne, det må være the missing link

Fra : Eva

Dato : 14-01-07 22:21

"jopa" <spam@jatak.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Godt det ikke er mig, der skal ligge op ad den akrylpels - man slår
garanteret ud over hele kroppen!

mvh Eva

Fra : jopa

Dato : 14-01-07 22:31

Eva skriblede bla:

> Godt det ikke er mig, der skal ligge op ad den akrylpels - man slår
> garanteret ud over hele kroppen!

Det er dejligt varmt ellers
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 15-01-07 00:02

jopa wrote:
> Eva skriblede bla:

> Det er dejligt varmt ellers

Hvis du spø'r mig, så foretrækker jeg hellere en hund i sengen

Fra : Kim Christensen

Dato : 10-01-07 21:59

Heidi, Miver og Mulles mor skrev:
> [...]
> naturligvis :)
>
> Og er ret sikker på andre dyreværnsforeninger også mener det bør forbydes...

Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaab!

Den diskussion er ved at være tyndslidt. Nogle frustrerede
dyreværnsfolk og ligeså frustrerede DF're har lavet et stuuuurt
nummer ud af det. Dyreetisk Råd har set objektivt på det ud fra
videnskabelige fakta. Objektivitet og DF indblandet - det måtte gå
galt!

Hilsen Kim

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 11-01-07 18:11

Kom lige til at tænke på en sætning, jeg engang hørte...

Hvis ingen gør noget, sker der ingenting...nogensinde :o

Hilsen Heidi
- ser gerne tager en runde i ringen for at få bedre forhold for dyr..

http://choco.dk

Fra : Frandsen

Dato : 15-01-07 09:31

"Heidi, Miver og Mulles mor" <zasha_xFJERN@DETTEhotmail.com> skrev i en
meddelelse news:45a66fef$0$179$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Kom lige til at tænke på en sætning, jeg engang hørte...
>
> Hvis ingen gør noget, sker der ingenting...nogensinde :o

Som den sætning står der, så er det udsagn forkert.

Fra : Kim Christensen

Dato : 11-01-07 10:22

Winther skrev:

> [...]
> bliver voldtaget af en mand, endda uden for løbetid, er det mishandling?

Som så mange andre sager må også denne ses differentieret. Der
findes forhold som er uacceptable og skadelige for dyr. Som loven er i
dag, kan det retsforfølges.

Det som visse propagandamagere råber på er et forbud mod enhver form
for harmløs seksuel omgang med dyr, og lukning af diverse
internetfora. Her har Det Dyreetiske Råd peget på at det kan have en
muligt negativ virkning som kan ende med at skade dyr.
Hvis dyreværnsforeingerne accepterer det som en pris de vil betale for
at få deres vilje er det da i orden, men så er anvaret deres. Efter
at jeg har opelvet at de har afvist at hjælpe en mishandlet hund fordi
den ingen salgsværdi havde, tror jeg gerne at de acceptrer det.
Jeg tror så mere på en løsning hvor man prøver på at få folk i
tale, og banke nogle normer ind i hovedet på dem. Kald det bare sikker
sex.

Hilsen Kim

Fra : Winther

Dato : 11-01-07 10:52

"Kim Christensen" <SLETTESnemoris@yahoo.com> skrev i en meddelelse

Winther skrev:

> [...]

Jeg tror så mere på en løsning hvor man prøver på at få folk i
tale, og banke nogle normer ind i hovedet på dem. Kald det bare sikker

Sex mellem mennesker og dyr er ikke lovlig som jeg tolker dyreværnsloven, og
den med at et forbud kan kan ende med at skade dyr, den har jeg ikke så let
ved at følge. Hvis dette var sandheden, burde pædofili så være tilladt?
Glem alt om at få folk i tale og om at ændre normer, det er perversiteter vi
snakker om, ikke et spændende indslag hos almindelige mennesker hvor
sexlivet trænger til fornyelse.
Nogle tænder på dameben iført højhælede sko der tramper kattekillingert
ihjel. Andre tænder på videoer, hvor bortførte børn bliver voldtaget og
myrdet, sag fra London for nogle år siden. Mon ikke disse mennesker kender
andres normer? Alligevel bliver de ved, og det er fordi det er perversiteter
der ikke kan styres og fordi der er penge i den branche.

Fra : jopa

Dato : 11-01-07 10:58

Winther skriblede bla:

> [...]
> ikke disse mennesker kender andres normer? Alligevel bliver de ved,
> og det er fordi det er perversiteter der ikke kan styres og fordi der

Nu har jeg checket en del op på emnet, uden at have prøvet det selv, men det
er tilsyneladende et meget udpræget kvindeproblem.
Vi mænd er da heldigvis ikke så perverterede.
Personligt mener jeg ikke at det ubetinget skal forbydes med mindre dyrene
lider overlast.
Hvad der foregår bag hjemmets 4 vægge opdages jo sjældent.
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Kim Christensen

Dato : 11-01-07 10:58

Winther skrev:

> [...]
> Glem alt om at få folk i tale og om at ændre normer, det er perversiteter vi
> snakker om, ikke et spændende indslag hos almindelige mennesker hvor

Jeg anbefaler at du læser Dyretisk Råds redegørelse om emnet, linket
er: http://www.jm.dk/image.asp?page=image&objno=76595
Den forklarer både hvorfor samenligning med pædofili ikke holder
(s.25), og hvilke konsekvenser et forbud kan have (s.26 og 31).

Hilsen Kim

Fra : Søren LH

Dato : 11-01-07 12:19

Winther skrev:

> [...]
> bliver voldtaget af en mand, endda uden for løbetid, er det mishandling?

OK, jeg kan se vi alligevel ikke er færdige med at debattere dether

Loven er klar, når der er tale om mishandling er det forbudt. Er det
ikke mishandling er det ikke forbudt, hvis det ikke er i kommercielt
øjemed (den lov kommer vist).

Jamen ved et grænsetilfælde er det altid svært. Også ved
mishandling, som ikke har med sex at gøre.

Det debatten må være, om sexuel omgang med dyr, hvor der ikke er tale
om mishandling, skal forbydes.

Du kan ikke sammenligne med børn, det vil altid være mishandling
(psykisk, hvis ikke fysisk)

Man kan da godt have den holdning at visse ting er så fjernt fra vore
normer at vi ikke vil acceptere at det finder sted i vort samfund, jeg
er bare ikke blandt dem der mener vi skal sprede love ud om alt vi lige
tilfældigvis finder upassende. Jeg synes desuden det er overflødigt
at lave en lov som ikke vil medføre én eneste tiltale nogensinde.
Ellers vil jeg gerne se et forslag til hvordan den skal håndhæves, og
fra hvilke indsatsområder ressourcerne hos politi og domstole skal
tages.

Jeg er enig i at kommerciel sexuel udnyttelse af dyr skal forbydes.

Mvh
Søren

Fra : Søren LH

Dato : 11-01-07 12:26

Winther skrev:

> Almen opfattelse af ordet dyresex er mellem mennesker og dyr.

I mine ører skurrer det gevaldigt. For mig lyder det som barnesprog.

Mvh
Søren

Fra : jopa

Dato : 11-01-07 14:33

Søren LH skriblede bla:

> I mine ører skurrer det gevaldigt. For mig lyder det som barnesprog.

Ja tænk på der er fjolser der skriver under på at sex mellem dyr skal
forbydes
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 11-01-07 15:33

jopa, skrev:
> Søren LH skriblede bla:

> Ja tænk på der er fjolser der skriver under på at sex mellem dyr skal
> forbydes

Godt at dyr så ikke kan læse

/Jens

Fra : Kim Christensen

Dato : 11-01-07 14:49

Tove Krieger skrev:

> Det tror jeg personligt ikke er tilfældet, det er sikkert fifty-fifty,
> men du kan være helt sikker på at det er lavet *af* mænd.

Ja, kvinder og teknik...;)

Hilsen Kim

Fra : Kim Christensen

Dato : 14-01-07 22:36

Tove Krieger skrev:

> Sexet ? LOL Jeg synes at det er klamt

Husk at John gør i design og grafik.
Umiddelbart ville jeg sige at billedet forestiller Milo der er gået i
fældning, men den teori falder fra hinanden ved at væsenet ligger på
en seng.

Hilsen Kim

Fra : jopa

Dato : 14-01-07 22:38

Kim Christensen skriblede bla:

> Umiddelbart ville jeg sige at billedet forestiller Milo der er gået i
> fældning, men den teori falder fra hinanden ved at væsenet ligger på
> en seng.

Nixen her er beviset
http://jp-web.dk/milo23.jpg
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Leyna

Dato : 14-01-07 23:33

On Sun, 14 Jan 2007 22:38:13 +0100, "jopa" <spam@jatak.dk> wrote:

>Kim Christensen skriblede bla:

>Nixen her er beviset
>http://jp-web.dk/milo23.jpg

LOL
Hvad det stakkels dyr dog bliver udsat for!

Fra : jopa

Dato : 14-01-07 23:37

Leyna skriblede bla:

> LOL
> Hvad det stakkels dyr dog bliver udsat for!

Han foretrækker jo udelivet derfor pelsen
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Kim Christensen

Dato : 14-01-07 22:45

jopa skrev:

> Nixen her er beviset
> http://jp-web.dk/milo23.jpg

Det er da en pæn pels Milo har der. Den minder mig om noget...
Schæferne har jo ikke meget bagkrop længere, og i flimmeren har jeg
set et væsen med samme slags pels, men bare to ben (bagkroppen
formentlig avlet helt væk) og en mægtig bred mund. Det er "brøleren"
i Råd & Dåd reklamen jeg tænker på.
Kan du evt forklare lidt om Milo's slægtskab til den der brøler..?

Hilsen Kim

Fra : jopa

Dato : 14-01-07 22:54

> [...]
> i Råd & Dåd reklamen jeg tænker på.
> Kan du evt forklare lidt om Milo's slægtskab til den der brøler..?

Der er faktisk intet slægtsskab der blot tilfældigt.
I øvrigt holder den med bagkroppen ingen steder.
Milo er da efterhånden højere bagtil
Se selv http://jp-web.dk/milo23.jpg
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Winther

Dato : 14-01-07 23:50

> Milo er da efterhånden højere bagtil
> Se selv http://jp-web.dk/milo23.jpg

Han er jo langhåret, det kan du se på øretotterne

Fra : Kim Christensen

Dato : 14-01-07 22:48

jopa skrev:
> Eva skriblede bla:

> Det er dejligt varmt ellers

Der er da ikke meget varme i akryl - medmindre det brænder?

Hilsen Kim

Fra : Kim Christensen

Dato : 14-01-07 22:58

jopa skrev:

> Der er faktisk intet slægtsskab der blot tilfældigt.
> I øvrigt holder den med bagkroppen ingen steder.
> Milo er da efterhånden højere bagtil
> Se selv http://jp-web.dk/milo23.jpg

Billedet er det med pelsen, og der er fjedrene i bagtøjet altså
slappe. Eller har du også flyttet hovedet?
Jeg kan nu ellers godt forestille mig det slægsskab med brøleren...

Hilsen Kim

Fra : jopa

Dato : 14-01-07 22:59

Kim Christensen skriblede bla:
> Jeg kan nu ellers godt forestille mig det slægsskab med brøleren...

Jo der er en vis lighed, men Milo nøjes ikke med at brøle
--
Mvh. John
www.jp-web.dk