Er hundegruppen blevet et personligt Chatr~
Fra : Ukendt

Dato : 10-01-07 17:14

Det virker efterhånden som om, at gruppen er blevet chatrum for en
meget lille kreds af brugere - man kunne vel også kalde det for
legeplads !

En simpel tråd, kan lynhurtigt udvikle sig til en større gang
ævlebævle med 2 - 3 deltagere..

Hvorfor er det blevet sådan, brug dog email istedet

Christian

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 10-01-07 17:41

Christian <> writes:

> [...]
> ævlebævle med 2 - 3 deltagere..
>
> Hvorfor er det blevet sådan, brug dog email istedet

ENIG!

Mvh Trine

--
Overnatning for op til fire personer i egen lejlighed. Hunde er velkomne.
Butik med kurve, frostsikre stentøjsfigurer, brugskunst og meget mere.

Fra : Jørgen

Dato : 10-01-07 17:50

"Trine Kornum Christiansen" <news@trinekc.dk> wrote in message

> ENIG!
>
> Mvh Trine

ENIG !

Mvh Jørgen

Fra : Morten Paulsen

Dato : 10-01-07 23:27

Trine Kornum Christiansen <news@trinekc.dk> skrev:

>ENIG!

Det er sgu da morsomt at følge denne gruppe.
Du er enig i hans vrøvl, dog er du selv en af de faste skribenter
Hvad er det du er enig i ?
Du er da en vendekåbe af rang.
Håber du bliver boykottet.

Jeg syntes da det er skægt at smuglæse.
--
MP

Fra : pwh

Dato : 10-01-07 23:40

Morten Paulsen (slet 02AEI), skrev:

> Det er sgu da morsomt at følge denne gruppe.
> Du er enig i hans vrøvl, dog er du selv en af de faste skribenter

Har lige chekket, Trine havde en flot 17 plads sidste år.
Men det var self udelukkende seriøse indlæg

> Hvad er det du er enig i ?
> Du er da en vendekåbe af rang.
> Håber du bliver boykottet.

Det gør Trine bestemt ikke, hun har jo foræret os andre
vendingen med at vi kun har vores store hunde som potensforlængere.
Den vending kan vi sgu stadig grine af

> Jeg syntes da det er skægt at smuglæse.

Skriv du endelig lidt mere, altid rart med nogle nye input

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 11-01-07 10:28

> [...]
> Den vending kan vi sgu stadig grine af

> Skriv du endelig lidt mere, altid rart med nogle nye input

Tja, godt sagt, når man selv har NF'er )

M.V.H....Benny..

Fra : pwh

Dato : 11-01-07 13:12

Benny Mortensen, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse

> Tja, godt sagt, når man selv har NF'er )
>
> M.V.H....Benny..

Hvad er NF'er ???

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 11-01-07 15:21

> Hvad er NF'er ???
>
> /Jens

Lidt mere fornuftigt end en DF'er.... New Foundlænder ...

M.V.H....Benny..

Fra : Pernille Højgaard

Dato : 10-01-07 18:44

<Christian> skrev i en meddelelse

> Hvorfor er det blevet sådan, brug dog email istedet
>
> Christian

IKKE enig.

VH Pernille

Fra : Jørgen

Dato : 10-01-07 19:23

Fra : pwh

Dato : 10-01-07 18:59

Christian, skrev:
> Det virker efterhånden som om, at gruppen er blevet chatrum for en
> meget lille kreds af brugere - man kunne vel også kalde det for
> legeplads !

Jeg skal da værer den første til at beklage at der ikke er flere der gider
at skrive her i gruppen, men skal det afholde os andre fra at gører det.

> En simpel tråd, kan lynhurtigt udvikle sig til en større gang
> ævlebævle med 2 - 3 deltagere..

Det sker som reegel først når tråden alligevel er gået død,
og hvad er skaden ved det, kan du ikke tåle at andre hygger sig.

> Hvorfor er det blevet sådan, brug dog email istedet

Vi kan jo stadig have et håb om at andre kommer med
nogle flere indlæg.
Men jeg har da bemærket at når os der er mest aktive
holder pause, så går gruppen simpelthen næsten død.
Det er da derfor jeg selv engang imellem skriver en lille
hverdagshistorie, simpelthen for at holde lidt gang i den.

/Jens

Fra : Eva

Dato : 10-01-07 19:24

> Det er da derfor jeg selv engang imellem skriver en lille
> hverdagshistorie, simpelthen for at holde lidt gang i den.
>
> /Jens

Jeg læser med hver dag, men skriver ikke så meget selv, da jeg ikke har
hund.

Jeg hygger mig med de små fortællinger folk kommer med om deres hunde og
morer mig over de drillerier, der er mellem Jens Brok, John Milo og Leyna Oy
*SS*
Men hvis folk synes, at der er mere alvorlige emner at tage op, så skulle de
da komme igang, det er bare at få skrevet.

mvh Eva

Fra : pwh

Dato : 10-01-07 19:58

Eva, skrev:

> Jeg læser med hver dag, men skriver ikke så meget selv, da jeg ikke
> har hund.

Det er ikke et krav at man har hund for at skrive her, så kom du bare igang,
debatten skal dog nok helst holdes rimeligt hunderelateret

> Jeg hygger mig med de små fortællinger folk kommer med om deres hunde
> og morer mig over de drillerier, der er mellem Jens Brok, John Milo
> og Leyna Oy *SS*

Jeg hygger mig også det meste af tiden her i gruppen, hvis det skulle gå
over til kun at værer tørre fakts gad jeg ikke komme her mere.

> Men hvis folk synes, at der er mere alvorlige emner at tage op, så
> skulle de da komme igang, det er bare at få skrevet.

Som talt ud af mit hjerte, seriøse emner synes jeg da bliver debateret
ret seriøst her i gruppen, men der er også tid/plads til pjat

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 10-01-07 22:35

On Wed, 10 Jan 2007 19:24:11 +0100, "Eva" <safeni@gfnet.dk> wrote:

>Jeg hygger mig med de små fortællinger folk kommer med om deres hunde og
>morer mig over de drillerier, der er mellem Jens Brok, John Milo og Leyna Oy
>*SS*

*LOL*
Jens Brok! Hvor er det dog et genialt navn. :D

Og forestil jer så lige at de faste skribenter holder pause... Så
ville denne gruppe ligge død i laaaang tid ad gangen.

--
Leyna
http://www.leyna.dk/hvalpe-salg

Fra : pwh

Dato : 10-01-07 22:57

Leyna, skrev:

> *LOL*
> Jens Brok! Hvor er det dog et genialt navn. :D

Ja det synes du vel

> Og forestil jer så lige at de faste skribenter holder pause... Så
> ville denne gruppe ligge død i laaaang tid ad gangen.

Nemlig, vi vil have løn

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 11-01-07 09:17

On Wed, 10 Jan 2007 22:56:45 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Ja det synes du vel

*GG* Nåeh ja. Jeg er jo blevet døbt Leyna Oy.. Det er da lige til at
brække tungen på. *G*

>Nemlig, vi vil have løn

Grådige asen! Har du aldrig hørt om frivilligt arbejde?

Fra : Eva

Dato : 11-01-07 10:37

> [...]

Det er ikke negativt ment - men Jens har jo selv hævdet, at han er god til
det med brok *GG*

> *GG* Nåeh ja. Jeg er jo blevet døbt Leyna Oy.. Det er da lige til at
> brække tungen på. *G*

Du kan da godt komme til at hedde Leyna Vaks eller Leyna Hans i stedet???

> Grådige asen! Har du aldrig hørt om frivilligt arbejde?

Det koster jo at fodre på to storte hunde - for ikke at tale om katten *S*

mvh Eva

Fra : pwh

Dato : 11-01-07 13:28

Eva, skrev:

> Det er ikke negativt ment - men Jens har jo selv hævdet, at han er
> god til det med brok *GG*

Jeg tog det heller ikke spor negativt, jeg er ikke den der lider i tavshed

> Det koster jo at fodre på to storte hunde - for ikke at tale om
> katten *S*

Jeg skal nok ikke begynde og regne for meget på det
Katten koster nu ikke meget, men hundene kan godt tage fra,
godt jeg lige fik scoret 4 kg kyllingelår for 40 kr i Nettto igår

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 11-01-07 14:39

On Thu, 11 Jan 2007 10:36:32 +0100, "Eva" <safeni@gfnet.dk> wrote:

>"Leyna" <leyna@leyna.dk> skrev i en meddelelse

>Du kan da godt komme til at hedde Leyna Vaks eller Leyna Hans i stedet???

Nejnje, Leyna Oy er helt fint. Dog er jeg mere vild med Jens Brok!
*GGG*

>Det koster jo at fodre på to storte hunde - for ikke at tale om katten *S*

Jeg har jo 3 hunde og lige så mange katte, såeh...

Fra : pwh

Dato : 11-01-07 15:26

Leyna, skrev:

> Nejnje, Leyna Oy er helt fint. Dog er jeg mere vild med Jens Brok!
> *GGG*

Jeg vidste at du var helt vild med mig

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 11-01-07 18:08

On Thu, 11 Jan 2007 15:25:36 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Jeg vidste at du var helt vild med mig

Uhhhh, hvor skal man dog passe på hvad man siger og HVORDAN...

Fra : pwh

Dato : 11-01-07 18:18

Leyna, skrev:

> Uhhhh, hvor skal man dog passe på hvad man siger og HVORDAN...

Nemlig,
jeg vil quote dig ved enhver lejlighed for at du er vild med mig resten af året

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 11-01-07 20:34

On Thu, 11 Jan 2007 18:18:15 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>jeg vil quote dig ved enhver lejlighed for at du er vild med mig resten af året

Så er du osse nødt til at kalde dig Jens Brok resten af året!

Fra : pwh

Dato : 11-01-07 21:07

Leyna, skrev:

> Så er du osse nødt til at kalde dig Jens Brok resten af året!

Jeg vil love at brokke mig resten af året

/Jens

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 10-01-07 19:45

> [...]
> Det er da derfor jeg selv engang imellem skriver en lille
> hverdagshistorie, simpelthen for at holde lidt gang i den.

lige præcis!
og hvor er her dødt i de perioder hvor ingen af "de faste" er aktive,
virkeligt dødt!
hvad er så at foretrække?

mvh. marie

Fra : pwh

Dato : 10-01-07 20:00

Torben og Marie-louise Ager, skrev:

> lige præcis!
> og hvor er her dødt i de perioder hvor ingen af "de faste" er aktive,
> virkeligt dødt!
> hvad er så at foretrække?
>
> mvh. marie

Pudsigt nok kan jeg da ikke finde et eneste indlæg fra Christian
udover dette, så hvor seriøst kan man tage hans brokkeri

/Jens

Fra : C.H

Dato : 10-01-07 19:15

> [...]
> ævlebævle med 2 - 3 deltagere..
>
> Hvorfor er det blevet sådan, brug dog email istedet

Denne gruppe er en af de få, hvor der ligefrem er et "miljø". Og det er
absolut til gruppens fordel, set med mine øjne...

Kan ikke være mere uenig, og håber ikke, at de faste skribenter stopper
hyggerierne, for det giver gruppen liv.

I øvrig kan jeg ikke forestille mig, hvordan det skulle kunne hindre
debatter/diskussioner, som disse fora jo er skabt til...

CH

Fra : pwh

Dato : 10-01-07 20:04

C.H, skrev:
> <Christian> skrev i en meddelelse

> Denne gruppe er en af de få, hvor der ligefrem er et "miljø". Og det
> er absolut til gruppens fordel, set med mine øjne...

Nemlig, og det er et miljø der ændrer sig hele tiden.
I de 3-4 år jeg har kommet i gruppen har der da været flere meget aktive
skribenter der er faldet fra, men så kommer der nye aktive til.
Og så er der self dem der ikke er til at slippe af med igen

> Kan ikke være mere uenig, og håber ikke, at de faste skribenter
> stopper hyggerierne, for det giver gruppen liv.

Midt i hyggerierne kommer der også tit gang i en helt ny seriøs debat.

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 10-01-07 19:27

On Wed, 10 Jan 2007 17:14:28 +0100, Christian <> wrote:

>Hvorfor er det blevet sådan, brug dog email istedet

Sikkert fordi vi osse hygger os sammen.

Fra : jytte

Dato : 10-01-07 19:33

Christian skrev:
> Det virker efterhånden som om, at gruppen er blevet chatrum for en
> meget lille kreds af brugere -

Det er mest de samme som skriver, men alle er da velkomne til at give
deres besyv med.

> man kunne vel også kalde det for
> legeplads !

Det er nettet vel i det hele taget for de fleste, i hvert fald for mig

> En simpel tråd, kan lynhurtigt udvikle sig til en større gang
> ævlebævle med 2 - 3 deltagere..

Så er det jo som regel fordi at tråden er "færdig" - forøvrigt så
ser jeg da tit at der sideløbende med "ævlebævlet" bliver skrevet
seriøse svar, af de samme brugere som også laver sjov

> Hvorfor er det blevet sådan, brug dog email istedet

NEJ, for så kan jeg jo ikke følge med i alt det sjove, som sætter
smil på en kedelig gråvejrsdag

Jytte

Fra : pwh

Dato : 10-01-07 20:05

jytte, skrev:

> Det er nettet vel i det hele taget for de fleste, i hvert fald for mig
> o)

Godt skrevet Jytte

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 10-01-07 20:17

jytte wrote:

> NEJ, for så kan jeg jo ikke følge med i alt det sjove, som sætter
> smil på en kedelig gråvejrsdag
>>

> Jytte

Hørt !!! Der er efterhånden ikke så meget sjov i denne verden, så
hvorfor pokker ikke deltage i løjerne selv i stedet for at surmule
Stil dog selv spørgsmål, og I vil se at der bliver svaret
både sagligt og seriøst.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 10-01-07 21:17

Christian wrote:

> Hvorfor er det blevet sådan, brug dog email istedet

Hvorfor har du ikke sendt din mail som email?

:)

--
Per, Esbjerg

Fra : pwh

Dato : 10-01-07 21:40

Per Henneberg Kristensen, skrev:

> Hvorfor har du ikke sendt din mail som email?
>
> :)

Christian havde vel forventet lidt bedre opbakning for sit synspunkt,
men det ser sølle ud i den retning indtil videre heldigvis

Så i stedet for at opnå hvad han var ude på med at stoppe hyggesnakken,
har han nok nærmere kastet benzin på bålet, hurra for det.

/Jens

Fra : Ukendt

Dato : 10-01-07 23:54

On Wed, 10 Jan 2007 21:39:53 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Christian havde vel forventet lidt bedre opbakning for sit synspunkt,
>men det ser sølle ud i den retning indtil videre heldigvis

Nej egentlig ikke - det var faktisk kun et spørgsmål som nogle enkelte
så har svaret på nu

>Så i stedet for at opnå hvad han var ude på med at stoppe hyggesnakken,
>har han nok nærmere kastet benzin på bålet, hurra for det.

Benzin på bålet, det vil tiden jo vise, men det kan vel ikke blive
meget anderledes end nu !

Det var ikke formålet at stoppe ævlebævleriet fra de 3 - 4 faste
"skribenter", blot at få det debateret lidt.

Christian

Fra : pwh

Dato : 11-01-07 00:08

Christian, skrev:

> Nej egentlig ikke - det var faktisk kun et spørgsmål som nogle enkelte
> så har svaret på nu

Bemærk så også venligst at et par af dem der har forsvaret vores sniksnak
faktisk er folk der normalt bare læser med fra sidelinien.
Det er jo også hvad du selv gør så vidt jeg kan se,
er det ikke det første indlæg du overhovedet er kommet med meget længe,
eller snyder søgefunktionen i Outlook mig.

> Benzin på bålet, det vil tiden jo vise, men det kan vel ikke blive
> meget anderledes end nu !

Det kan det da nemt, var der kommet en overvejende del af svar
på din posting der havde holdt med dig var jeg da personligt feset af.
Er jeg ikke velkommen kan jeg godt finde ud af at pakke mig.

> Det var ikke formålet at stoppe ævlebævleriet fra de 3 - 4 faste
> "skribenter", blot at få det debateret lidt.

Og hvad skulle den debat så munde ud i hvis du skulle blive glad.
Du har vel ikke startet en OT (for gruppen) debat bare for at få en debat,
for så er du da mere selvmodsigende end godt er i mine øjne.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 11-01-07 09:24

Christian skriblede bla:
> meget anderledes end nu !
>
> Det var ikke formålet at stoppe ævlebævleriet fra de 3 - 4 faste
> "skribenter", blot at få det debateret lidt.

Nu hører jeg så ikke til de såkaldte faste ævlebævlere men er der nogen du
ikke gider høre på så put dem i dit Killfilter.
Bu kan jeg se du bruger Forte Free Agent og ved så ikke lige hvordan du gør
det i den, men syntes du skulle finde ud af det.
Jeg syntes sgu også det er trættende med alt det chat 3 4 stykker i mellem,
men jeg ville så hellere have at andre deltog i debatten, eller hvis man
ikke ønskede det blot holdt sig væk
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 11-01-07 13:48

jopa, skrev:
> Christian skriblede bla:

> Nu hører jeg så ikke til de såkaldte faste ævlebævlere men er der
> nogen du ikke gider høre på så put dem i dit Killfilter.

Nu laver du fis med os John, du ligger da på en 2 plads allerede i år.
http://news.frostbyte.dk/2007/displaynewsgroup.phtml?id=1085
Ligesom sidste år
http://news.frostbyte.dk/2006/displaynewsgroup.phtml?id=1085
Og året før var nok der du kom ind i gruppen.
http://news.frostbyte.dk/2005/displaynewsgroup.phtml?id=1085

/Jens

Fra : jopa

Dato : 11-01-07 14:30

pwh skriblede bla:

> Nu laver du fis med os John, du ligger da på en 2 plads allerede i år.
Har du seriøst nogen sinde observeret at jeg laver fis ?

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 11-01-07 15:29

jopa, skrev:
> pwh skriblede bla:

> Har du seriøst nogen sinde observeret at jeg laver fis ?

Du er da en af de største ævlebævlere, og ingen fejl på det

/Jens

Fra : Kim Christensen

Dato : 10-01-07 22:10

pwh skrev:

> Men jeg har da bemærket at når os der er mest aktive
> holder pause, så går gruppen simpelthen næsten død.

Nemlig. Det gælder her som alle andre steder at ingen er tvunget til
at deltage. Jeg kender et hundeforum hvor indlæggene sommetider ligger
til genemlæsning ved "censor" i op til 3 dage inden de frigives - jeg
er skredet derfra af same grund.
Andre private forumer har slet ikke det problem, der sker nemlig slet
ikke noget - og dermed ikke noget der kan ærgre nogen. Det må da
være perfekt så - eller hvad?

Hilsen Kim

Fra : pwh

Dato : 10-01-07 22:42

Kim Christensen, skrev:

> [...]
> Andre private forumer har slet ikke det problem, der sker nemlig slet
> ikke noget - og dermed ikke noget der kan ærgre nogen. Det må da

Jeg meldte mig også ind i en Yahoo gruppe specielt for Barf,
den er simpelthen mere end død, og det skyldes nok ikke at der
ikke er interesse for emnet.

Faktisk undrer det mig at der ikke kommer flere her i gruppen,
der er da trods alt ret mange hundeejere her i landet der også har internet
Er kendskabet til Usenet stadig ikke ret udbredt, når jeg spørger lidt
omkring glor de fleste åndsvagt på mig når jeg nævner Usenet.

/Jens

Fra : Louise

Dato : 10-01-07 22:52

> Jeg meldte mig også ind i en Yahoo gruppe specielt for Barf,
> den er simpelthen mere end død, og det skyldes nok ikke at der
> ikke er interesse for emnet.
>
> /Jens

Hejsa

ved ikke hvor du har meldt dig til, men prøv yahoo- gruppen der hedder
barfdanmark. Den er da alt andet end død. Bare idag har jeg fået 10 mails og
de fleste med god information.

;) Louise

Fra : pwh

Dato : 10-01-07 23:06

Louise, skrev:

> [...]
>
> ved ikke hvor du har meldt dig til, men prøv yahoo- gruppen der hedder
> barfdanmark. Den er da alt andet end død. Bare idag har jeg fået 10

Det var barfdanmark jeg meldte mig ind i.
Jeg har dog lige været inde og chekke den, der var så lidt mere gang i den
end de andre par gange jeg har chekket.
Så måske har jeg bare været utålmodig, den får en chanche lidt endnu

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 11-01-07 09:15

On Wed, 10 Jan 2007 22:41:48 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

> [...]
>Er kendskabet til Usenet stadig ikke ret udbredt, når jeg spørger lidt
>omkring glor de fleste åndsvagt på mig når jeg nævner Usenet.

I dag skal det jo helst være Fora med billeder og tingeltangel, og dér
er usenet jo håbløst gammeldags. Dog synes jeg osse at de hundefora
jeg kommer (og er kommet i førhen) er ret døde. De er ellers meget
seriøse og ikke så meget hyggesnakken. Så jeg tror at hyggesnakken er
med til at holde sådan et forum i live. Ellers bliver det kun et
spørgsmål om at læse om div problemer og sygdomme, og det kan man
altså godt blive lidt depri af.

Fra : jopa

Dato : 11-01-07 09:54

Leyna skriblede bla:
>. Så jeg tror at hyggesnakken er
> med til at holde sådan et forum i live. Ellers bliver det kun et
> spørgsmål om at læse om div problemer og sygdomme, og det kan man
> altså godt blive lidt depri af.

Jeg personligt har da smidt de 3 4 stykker der evigt og altid ævler om alt
muligt i mit Killfilter.
Det er sgu belastende at høre på deres ævl altid, specielt når man som mig
ikke selv deltager i debatten.

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Ralph

Dato : 10-01-07 23:34

<Christian> skrev i en meddelelse
> Det virker efterhånden som om, at gruppen er blevet chatrum for en
> meget lille kreds af brugere - man kunne vel også kalde det for
> legeplads !

Og? Vi er mange (een tivertifald) der lytter med og skriver et enkelt indlæg
engang imellem. Der er ingen tvang til at abonnere på en gruppe.

--
Ralph

Fra : pwh

Dato : 10-01-07 23:49

Ralph, skrev:
> <Christian> skrev i en meddelelse
>
> Og? Vi er mange (een tivertifald) der lytter med og skriver et enkelt
> indlæg engang imellem. Der er ingen tvang til at abonnere på en
> gruppe.

Precis sådan har jeg det med feks. bilgruppen, jeg skriver sjældent noget
da jeg ikke har den store viden. Men jeg kan måske fange nogle guldkorn,
og i den gruppe kører der rigtigt megen intern sniksnak, det ville da værer
ubehøvlet af mig at brokke mig over det.
Faktisk kan det da værer sjovt at sidde på sidelinien og følge folk der "kender"
hinanden få sig nogle fægtekampe

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 11-01-07 12:59

pwh wrote:

> [...]
> Faktisk kan det da værer sjovt at sidde på sidelinien og følge folk
> der "kender" hinanden få sig nogle fægtekampe

Jeg abonnerer ligeledes på en del edb-grupper. Jeg har lært meget af
at følge med, men har da også stillet en del spørgsmål når min
computer har "kringlet". Jeg har altid fået saglige og brugbare svar,
og det er da helt utroligt hvor mange kompetente og herlige gutter der
findes i de grupper. Der har da også været en hel del humoristiske
bemærkninger ind imellem, det synes jeg bare er så hyggeligt.
Hundegruppen er helt i særklasse hvad det angår, og jeg ville blive
meget skuffet hvis den ophørte med at være som den er nu.

Man kan da bare skimme de indlæg fra som man ikke bryder sig om.
Herregud - hvor svært kan det dog være ?

Fra : gitte

Dato : 11-01-07 07:27

<Christian> wrote in message
> [...]
> ævlebævle med 2 - 3 deltagere..
>
> Hvorfor er det blevet sådan, brug dog email istedet

til orientering:

1. Navn:
dk.fritid.dyr.hund

2. Beskrivelse:
Valg af hund, adfaerd, opdragelse, traening, erfaringer

3. Fundats:
Formålet med denne nyhedsgruppe er at give alle hundeejere mulighed for at
udveksle erfaringer og hjælpe hinanden med at få et problemløst samliv med
hunden.

Gruppen er for alle typer og racer af hunde så som tjenestehunde,
specialhunde, lommehunde, hyggehunde, familiehunde m.m.

Emnerne kan fx være valg af hund, opdragelses- og træningsmetoder,
problemhunde, adfærd m.m.m.

Gruppen er ikke beregnet på køb og salg, der i stedet henvises til den
relevante gruppe i dk.marked-hierakiet.

Det er ikke tilladt at sende indlæg til denne gruppe, der indeholder
vedhæftede filer fx billeder

--
En venlig hilsen fra
gitte

Fra : Leyna

Dato : 11-01-07 14:05

On Thu, 11 Jan 2007 07:27:02 +0100, "gitte" <gitte@gotoheaven.dk>
wrote:

>Gruppen er for alle typer og racer af hunde så som tjenestehunde,
>specialhunde, lommehunde, hyggehunde, familiehunde m.m.

Hvad er en lommehund?

Fra : jopa

Dato : 11-01-07 14:31

Leyna skriblede bla:

> Hvad er en lommehund?

Det er sådan noget krapyl som du holder der render og pisser i hjørnerne
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Leyna

Dato : 11-01-07 14:49

On Thu, 11 Jan 2007 14:30:51 +0100, "jopa" <spam@jatak.dk> wrote:

>Leyna skriblede bla:

>Det er sådan noget krapyl som du holder der render og pisser i hjørnerne

Hovhov! Her stiller jeg et seriøst spørgsmål, og så kommer du med dit
ævlebævleri!
Seriøst... hvad er en lommehund? Jeg har aldrig hørt det udtryk før og
aner ikke om det dækker over små selskabshunde eller noget helt andet.

I øvrigt tisser Oy ikke i hjørnerne. Han går det helst lige neden for
trappen, så både manden og jeg får størst mulig "glæde" af det!

Fra : jopa

Dato : 11-01-07 14:55

Leyna skriblede bla:

> Hovhov! Her stiller jeg et seriøst spørgsmål, og så kommer du med dit
> ævlebævleri!

Der er så meget kvinder ikke forstår.
Hvad siger ordet lommehund dig ?
Kan det være betegnelsen for en miniaturehund/tæppetisser , eller en
klæbende schæferhan som Milo der helst sidder i fars baglomme ?

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 11-01-07 15:19

jopa wrote:
> [...]
> Kan det være betegnelsen for en miniaturehund/tæppetisser , eller en
> klæbende schæferhan som Milo der helst sidder i fars baglomme ?

Det er et Nintendo-spil for allergiske hundeelskere (tror jeg nok),
det er i hvert fald hvad Google siger.

Fra : Leyna

Dato : 11-01-07 18:03

On Thu, 11 Jan 2007 14:54:38 +0100, "jopa" <spam@jatak.dk> wrote:

>Hvad siger ordet lommehund dig ?
>Kan det være betegnelsen for en miniaturehund/tæppetisser , eller en
>klæbende schæferhan som Milo der helst sidder i fars baglomme ?

Du ved det altså heller ikke?

Fra : pwh

Dato : 11-01-07 15:31

Leyna, skrev:

> Hovhov! Her stiller jeg et seriøst spørgsmål, og så kommer du med dit
> ævlebævleri!

Der fik han den

/Jens

Fra : gitte

Dato : 12-01-07 12:20

> Hvad er en lommehund?

Aner det ikke, jeg har bare kopieret fundatsen jeg kunne komme i tanke om
noget som nogle af det modsatte køn er i besiddelse af og som kan tilgås via
en lomme ... men jeg tror ikke det er det, der menes.

gitte

Fra : Kim Christensen

Dato : 11-01-07 09:57

pwh skrev:

> Er kendskabet til Usenet stadig ikke ret udbredt, når jeg spørger lidt
> omkring glor de fleste åndsvagt på mig når jeg nævner Usenet.
>
> /Jens

Mange af de tidlige internet faciliteter kan stadig give folk
kuldegysninger. Første gang jeg ville prøve IRC chat i midten af
1990'erne var der en kilometerlang vejledning, jeg stod af da de kom
dertil hvor man skulle åbne computeren og skære en printbane over
mellem IC5, ben 9 og IC23 ben 6 og i stede forbinde den til /INT4 på
CPUen, men også huske at klippe ledningen mellem.....
Den dag i dag er jeg skredet bare ved synet af IRC..

Usenet har jeg også haft ballade med, min første tilgang til usenet
var med webber.dk som forlængst er lukket. OE gider jeg bare ikke
bøvle med, så de blev google groups som også har sine skarpe
hjørner, men efterhånden fungerer lidt bedre end i starten. Det
skulle den også gerne...

Hilen Kim

Fra : Winther

Dato : 11-01-07 10:19

"Kim Christensen" <SLETTESnemoris@yahoo.com> skrev i en meddelelse

pwh skrev:

> [...]

bøvle med, så de blev google groups som også har sine skarpe
hjørner, men efterhånden fungerer lidt bedre end i starten. Det

Hvad er der galt med OE?, det fungerer da udmærket.

Fra : Kim Christensen

Dato : 11-01-07 10:28

Winther skrev:

> Hvad er der galt med OE?, det fungerer da udmærket.

Nemlig! Du får spam, virus og trojanere bragt lige til døren ;)

Spøg til side, OE's selvhjælpsgruppe på usenet ser ud til at være
et af de travle steder. Jeg har også OE på min PC, hver gang jeg
sletter den, opretter WinXP den lige så hurtigt igenm ellers måtte du
meget gerne have fået den. Jeg har webmail og google groups, og begge
dele fungerer nu fint efter min mening. Sådan har det ikke
nødvendigvis altid været, men det kan man så også sige om OE.

Hilsen Kim

Fra : Winther

Dato : 11-01-07 11:19

Winther skrev:

> Hvad er der galt med OE?, det fungerer da udmærket.

Nemlig! Du får spam, virus og trojanere bragt lige til døren ;)

Ikke med newsprogrammet. Bruger slet ikke mailprogrammet mere, der bruger
jeg hotmail. Skulle newsserveren være nede henter jeg bare med sunsite, men
det er længe siden.

Fra : jopa

Dato : 11-01-07 11:44

Winther skriblede bla:

> Ikke med newsprogrammet. Bruger slet ikke mailprogrammet mere, der
> bruger jeg hotmail. Skulle newsserveren være nede henter jeg bare med
> sunsite, men det er længe siden.

Korrekt så længe man ikke bruger an valid emailadresse.
Noget andet er at der er problemer med din OE

dine svarindlæg mangler de obligatoriske "<"
så det er svært at hvem der skriver hvad i dine svar

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Winther

Dato : 11-01-07 12:06

"jopa" <spam@jatak.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Noget andet er at der er problemer med din OE
>
> dine svarindlæg mangler de obligatoriske "<"
> så det er svært at hvem der skriver hvad i dine svar

Tror ikk, det har noget med OE at gøre, men det er rigtig at det sker ved
enkelte indlæg, vælger at tro, det er andres program det er galt med

Fra : jopa

Dato : 11-01-07 12:10

Winther skriblede bla:

> Tror ikk, det har noget med OE at gøre, men det er rigtig at det sker
> ved enkelte indlæg, vælger at tro, det er andres program det er galt
> med

Det har du lov til at vælge at tro fru Winther, men hvordan kan det være at
det kun er dine svar der er problemet
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 11-01-07 12:29

> [...]
>
> Det har du lov til at vælge at tro fru Winther, men hvordan kan det være
> at det kun er dine svar der er problemet

der er nu fine "<" ved hendes svar når jeg læser dem??

mvh. marie

Fra : Tove Krieger

Dato : 11-01-07 12:41

jopa wrote:
> Winther skriblede bla:

> Det har du lov til at vælge at tro fru Winther, men hvordan kan det
> være at det kun er dine svar der er problemet

Jeg har nu ikke dette problem, men et andet. Jeg oplevede i går at et
af mine indlæg ikke var at se i NG'en, men det blev alligevel
kommenteret, det er sket et par gange før i andre grupper.

Fra : Winther

Dato : 11-01-07 13:56

> [...]
> mine indlæg ikke var at se i NG'en, men det blev alligevel kommenteret,
> det er sket et par gange før i andre grupper.

Prøv at gå op i funktioner og hent x antal indlæg, det hjælper somme
tider...

Fra : Tove Krieger

Dato : 11-01-07 14:30

Winther wrote:

> Prøv at gå op i funktioner og hent x antal indlæg, det hjælper somme
> tider...

Tak for tipset. Det vil jeg da prøve hvis det sker igen. Jeg har sat
den til at hente indlæg automatisk, men derfor kan det jo sikkert godt
ske alligevel at der kommer en "smutter".

Fra : Winther

Dato : 11-01-07 12:43

"jopa" <spam@jatak.dk> skrev i en meddelelse
> Winther skriblede bla:

> Det har du lov til at vælge at tro fru Winther, men hvordan kan det være
> at det kun er dine svar der er problemet

Hvis det kun er Kims indlæg der giver problemer, så må det vel være det
program Kim bruger der ikke fungerer sammen med OE?

Fra : pwh

Dato : 11-01-07 13:43

jopa, skrev:
> Winther skriblede bla:

> Det har du lov til at vælge at tro fru Winther, men hvordan kan det
> være at det kun er dine svar der er problemet

Det er nok fordi at andre der bruger Qoutefix sammen med OE.
Dog ser det for mig ud til at man godt kan sætte OE op til at indrykke med ">"
prøv at se under "indstillinger" + "send" + "indstillinger for alm tekst"
der kan man sætte et flueben i en boks der skulle få OE til at indrykke.

/Jens

Fra : Winther

Dato : 11-01-07 17:55

> [...]
> der kan man sætte et flueben i en boks der skulle få OE til at indrykke.

Den synes jeg ikke jeg kan finde under indstillinger...
Det rykker da som det skal, undtagen når jeg svarer Kim...

Fra : jopa

Dato : 11-01-07 18:01

Winther skriblede bla:

> Den synes jeg ikke jeg kan finde under indstillinger...
> Det rykker da som det skal, undtagen når jeg svarer Kim...

Kim er det ikke en af dem der evigt ævler ? så gør det ikke noget at man
ikke kan hvilken af jer 2 ævlere der skriver

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Winther

Dato : 11-01-07 18:05

> Winther skriblede bla:

> Kim er det ikke en af dem der evigt ævler ? så gør det ikke noget at man
> ikke kan hvilken af jer 2 ævlere der skriver

Så er det vist snart ved den tid hvor du skal over mors knæ så du kan få en
ordentlig endefuld i den behårede,- der kan vel laves en midterskilning så
man kan komme til

Fra : jopa

Dato : 11-01-07 18:41

Winther skriblede bla:

> Så er det vist snart ved den tid hvor du skal over mors knæ så du kan
> få en ordentlig endefuld i den behårede,- der kan vel laves en
> midterskilning så man kan komme til
*LOL* å jeg elsker kvinder med sort humor, men for fanden hvor er de sjældne
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 11-01-07 18:48

"Winther" <nobody@home.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> en ordentlig endefuld i den behårede,- der kan vel laves en midterskilning

ROFL!..

John, så kan du F.... lære det!

mvh. marie

Fra : jopa

Dato : 11-01-07 18:59

Torben og Marie-louise Ager skriblede bla:

> John, så kan du F.... lære det!

Jeg tager gerne et par klask i den bare.
Gad vide hvordan hun har gættet at jeg er skabs SM'er

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 11-01-07 20:23

> Torben og Marie-louise Ager skriblede bla:

> Jeg tager gerne et par klask i den bare.
> Gad vide hvordan hun har gættet at jeg er skabs SM'er

Den er da luret for længst, John.. (-;

mvh. marie

Fra : jopa

Dato : 11-01-07 20:41

Torben og Marie-louise Ager skriblede bla:

> Den er da luret for længst, John.. (-;

Det er nok årsagen til at jeg ind i mellem læner mig op af verbale øretæver
herinde.

ps har du bemærket at der er kommet meget mere liv i "CHATTEN" efter at I er
blevet kritiseret ?
Vedkommende har lavet et selvmål.
Det en ommer

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Leyna

Dato : 11-01-07 20:48

On Thu, 11 Jan 2007 20:40:49 +0100, "jopa" <spam@jatak.dk> wrote:

>ps har du bemærket at der er kommet meget mere liv i "CHATTEN" efter at I er
>blevet kritiseret ?
>Vedkommende har lavet et selvmål.
>Det en ommer

Hehe... jeg synes nu det er meget fint. så sker her da noget. Måske vi
kan blive den mest aktive NG på usenet i år?

Fra : Tove Krieger

Dato : 11-01-07 21:06

Leyna wrote:

> Hehe... jeg synes nu det er meget fint. så sker her da noget. Måske
> vi kan blive den mest aktive NG på usenet i år?

Har vi det ikke bare herligt ? Den mest aktive siger du ? Hvad
er præmien ?

Jeg skal gøre hvad jeg kan for at holde standarden - jeg mener min
4.plads på den famøse liste

Fra : pwh

Dato : 11-01-07 21:09

Leyna, skrev:

> Hehe... jeg synes nu det er meget fint. så sker her da noget. Måske vi
> kan blive den mest aktive NG på usenet i år?

Ja nogle af os gør jo vores til det
Jeg har også takket Carsten for at han startede tråden,
rart at blive bekræftiget i at vi da glæder en del mennesker, og os selv

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 11-01-07 21:27

pwh wrote:

> Ja nogle af os gør jo vores til det
> Jeg har også takket Carsten for at han startede tråden,
> rart at blive bekræftiget i at vi da glæder en del mennesker, og os
> selv

Jeg tror, at du skal prøve at takke Christian i stedet for.

Fra : pwh

Dato : 11-01-07 21:59

Tove Krieger, skrev:

> Jeg tror, at du skal prøve at takke Christian i stedet for.

Ja for satan, det var også det jeg havde gjort,
mig og navne som du ved

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 11-01-07 22:04

pwh wrote:

> Ja for satan, det var også det jeg havde gjort,
> mig og navne som du ved
>
> /Jens

Herregud Jens, det er da ingen forbrydelse. Du er sikkert tilgivet
forlængst

Fra : pwh

Dato : 11-01-07 22:11

Tove Krieger, skrev:

> Herregud Jens, det er da ingen forbrydelse. Du er sikkert tilgivet
> forlængst

Ja det håber jeg da, for Christian sidder da uden tvivl harmdirrende
over vores ævlebævle og læser med fra sidelinien

Måske har Christian bare anvendt omvendt psykologi ved at brokke sig,
han har i virkligheden syntes at vi bævlede for lidt, og har nu rigtigt fået
fyret op under os. Gruppen har da ikke været så aktiv i lange tider,
med nye folk og faste læsere der giver sig til kende

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 12-01-07 00:41

pwh wrote:

> [...]
> rigtigt fået fyret op under os. Gruppen har da ikke været så aktiv
> i lange tider, med nye folk og faste læsere der giver sig til kende

Nej det virker da meget positivt om ikke andet.

Fra : Eva

Dato : 11-01-07 22:07

"pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse news:XPwph.118>

>Ja nogle af os gør jo vores til det
> Jeg har også takket Carsten for at han >startede tråden,
> rart at blive bekræftiget i at vi da glæder >en del mennesker, og os selv
>

> /Jens

Jens, kan du huske i de gode gamle dage, da Punish huserede - der kunne man
tale om lange tråde og diskussioner, hvor bølgerne gik højt *SS*

Var du ikke også indblandet dengang en person truede med at hive os alle i
retten, fordi vi havde fornærmet ham her i NG´en?? *GGGG*

mvh Eva

Fra : pwh

Dato : 11-01-07 22:19

Eva, skrev:

> Jens, kan du huske i de gode gamle dage, da Punish huserede - der
> kunne man tale om lange tråde og diskussioner, hvor bølgerne gik højt
> *SS*

Punish og han Pluto savner jeg faktisk lidt, han havde et iltert temperament
og var ikke altid lige høflig, men glad for hunde var han, og han vidste meget.

> Var du ikke også indblandet dengang en person truede med at hive os
> alle i retten, fordi vi havde fornærmet ham her i NG´en?? *GGGG*

Ja for satan, nu du siger det
Var det ikke en forhenværende kaptajn eller noget i den stil,
han var bindegal, faktisk lidt synd for ham.
Jeg syntes ikke det var helt fair det had flere kørte på ham,
manden var tydeligvis psykisk syg.
Det må ligge 3-4 år tilbage tror jeg, jeg kunne lige have set (læst)
ham og John ryge i totterne på hinanden

/Jens (der vil udgive NG'en i bogform når han bliver gammel)

Fra : jopa

Dato : 11-01-07 22:25

pwh skriblede bla:
> Det må ligge 3-4 år tilbage tror jeg, jeg kunne lige have set (læst)
> ham og John ryge i totterne på hinanden

Ingen problem.
Dem jeg ikke selv kan banke skambider Milo.
Punish har jeg haft mine ture med.
det var da skægt
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 11-01-07 22:49

jopa, skrev:
> pwh skriblede bla:
>>
> Ingen problem.
> Dem jeg ikke selv kan banke skambider Milo.
> Punish har jeg haft mine ture med.
> det var da skægt

Nemlig, ham og Sonja (Vuf x) mangler vi til at drille lidt
Det er ikke helt det samme at blive ved med at kører had på hinanden,
du gider ikke engang blive forærmet over at vi nedgør Milo mere.
Og mine egne hunde er jeg helt med på at kritiserer, bare det ikke
går ud over mig selv

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 11-01-07 23:31

On Thu, 11 Jan 2007 22:48:58 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Nemlig, ham og Sonja (Vuf x) mangler vi til at drille lidt

Nu skal du være go' ved Sonja. Hun har fødselsdag i dag og fylder
endda rundt!
Nu kender jeg Sonja privat, og ja - hun er temmelig speciel, men hun
er knageme go' ved dyr, og så ved hun rent faktisk meget. Desværre er
hun noget firkantet i sine meninger, men når man lige lærer at sortere
i det sort/hvide, så kan man faktisk lære meget af hende.

Fra : jopa

Dato : 11-01-07 23:44

Leyna skriblede bla:

> Nu skal du være go' ved Sonja. Hun har fødselsdag i dag og fylder
> endda rundt!
Hun er god nok kan bare ikke tåle man kritiserer hendes små tæppetissere der
pisser rundt i møblerne.
Hun kunne være et godt parti for Jens Brok så kunne de bekræfte hinanden i
deres underlige ideer om hunde i møbler bla.

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Winther

Dato : 11-01-07 23:49

> Hun kunne være et godt parti for Jens Brok så kunne de bekræfte hinanden i
> deres underlige ideer om hunde i møbler bla.

hvad er der galt med en lille sød hund i sofaen skulle jeg hilse og sige fra
min hund som lige nu i dette øjeblik slumrer på sofaen.....

Fra : jopa

Dato : 11-01-07 23:57

Winther skriblede bla:

> hvad er der galt med en lille sød hund i sofaen skulle jeg hilse og
> sige fra min hund som lige nu i dette øjeblik slumrer på sofaen.....
Møbler er til mennesker.
Gulve til hunde.
Katte er mad for hunde osv osv
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Winther

Dato : 12-01-07 00:25

> Winther skriblede bla:

> Møbler er til mennesker.
> Gulve til hunde.
> Katte er mad for hunde osv osv

Så er hunden nattet, så er der plads til kattene i sofaen igen

Fra : pwh

Dato : 12-01-07 01:00

Winther, skrev:

> Så er hunden nattet, så er der plads til kattene i sofaen igen

Skvatkatte du har, her i huset viger hundene pladsen i sofaen
hvis min kampkat kommer op

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 12-01-07 00:17

On Thu, 11 Jan 2007 23:48:34 +0100, "Winther" <nobody@home.dk> wrote:

>"jopa" <spam@jatak.dk> skrev i en meddelelse

>hvad er der galt med en lille sød hund i sofaen skulle jeg hilse og sige fra
>min hund som lige nu i dette øjeblik slumrer på sofaen.....

Tjaeh... i øjeblikket er min sofa optaget af to store skrumler og så
den lækre lille hvalp, så der er ikke plads til mig mere!

Fra : pwh

Dato : 12-01-07 00:49

jopa, skrev:
> [...]
> Hun kunne være et godt parti for Jens Brok så kunne de bekræfte
> hinanden i deres underlige ideer om hunde i møbler bla.

Problemet ville nok bare værer at Sonja og jeg havde dræbt
hinanden inden der var gået en uge

/Jens (som nu godt kan lide Sonja)

Fra : Eva

Dato : 11-01-07 22:30

> Punish og han Pluto savner jeg faktisk >lidt, han havde et iltert
> temperament
> og var ikke altid lige høflig, men glad for >hunde var han, og han vidste
> meget.

Ja, det er lidt synd, at han er forduftet.
Sommetider kunne jeg ikke udstå ham (når han udtalte sig om katte *GG) og
andre gange var han helt OK!
Ja, han vidste meget om hunde, i hvertfald den race, han selv havde valgt.
Han var nu ikke så meget for skæghunde, husker du nok ?

> [...]
> Det må ligge 3-4 år tilbage tror jeg, jeg >kunne lige have set (læst)
> ham og John ryge i totterne på >hinanden

Jeg mener at kunne huske, at han havde en hundeside eller noget i den
retning, hvor han var kommet til at skrive, at Punish´s race var en grim
hund - og det kunne P. jo ikke have siddende på sig - og så kørte rouletten
altså.
Men at han var lidt til en side er rigtigt nok, og vi gik nok også for langt
i at drille ham - det var lidt synd, synes jeg også i dag.

> /Jens (der vil udgive NG'en i bogform når han bliver gammel)

Jeg erkøber til det første eksemplar - så behøver du vente til du bliver
gammel ?

mvh Eva

Fra : pwh

Dato : 11-01-07 22:45

Eva, skrev:

> Jeg erkøber til det første eksemplar - så behøver du vente til du
> bliver gammel ?
>

> mvh Eva

Det må nok heller vente til jeg kan flygte til udlandet

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 11-01-07 23:32

On Thu, 11 Jan 2007 22:30:14 +0100, "Eva" <safeni@gfnet.dk> wrote:

>"pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse

>Jeg erkøber til det første eksemplar - så behøver du vente til du bliver
>gammel ?

Det varer jo ikke så længe alligevel, såeh...

Fra : Winther

Dato : 11-01-07 23:24

> Punish og han Pluto savner jeg faktisk lidt, han havde et iltert
> temperament
> og var ikke altid lige høflig, men glad for hunde var han, og han vidste
> meget.

Der er gang i ham endnu, bare ikke i hundegruppen...

> Ja for satan, nu du siger det
> Var det ikke en forhenværende kaptajn eller noget i den stil,

Ham ved jeg ikke helt hvem var, underskrev han sig med noget officielt i
starten og kom med mange belæringer, eller var det ham DCH fyren?

Fra : Tove Krieger

Dato : 12-01-07 00:48

Winther wrote:

> Der er gang i ham endnu, bare ikke i hundegruppen...

Jeg skulle ikke glemme at grine, hvis han netop i dette øjeblik sidder
og læser med på sidelinien

Fra : pwh

Dato : 12-01-07 01:01

Tove Krieger, skrev:

> Jeg skulle ikke glemme at grine, hvis han netop i dette øjeblik sidder
> og læser med på sidelinien

Tvivler på at han ville kunne holde sin kæft

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 11-01-07 23:26

On Thu, 11 Jan 2007 22:06:32 +0100, "Eva" <safeni@gfnet.dk> wrote:

> [...]
>
>Var du ikke også indblandet dengang en person truede med at hive os alle i
>retten, fordi vi havde fornærmet ham her i NG´en?? *GGGG*

hihi... Det kan JEG i hvert fald godt huske. Men jeg vil da hellere
ævlebævle end jeg vil skændes/slås!

Fra : pwh

Dato : 12-01-07 00:50

Leyna, skrev:

> hihi... Det kan JEG i hvert fald godt huske. Men jeg vil da hellere
> ævlebævle end jeg vil skændes/slås!

Du er også bare såkedelig

/Jens

Fra : Kong Kurt

Dato : 12-01-07 22:59

On Fri, 12 Jan 2007 00:50:24 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Du er også bare såkedelig

Nope

--

Hilsen
Kong Kurt

Fra : pwh

Dato : 12-01-07 23:45

Kong Kurt, skrev:

> Nope

Siger du, men du er da også valgt fordi Leyna
kan vinde alle jeres interne diskusioner,
det kan hun tydeligvis ikke med mig.
Læs med og lær

/Jens

Fra : Kong Kurt

Dato : 13-01-07 03:19

On Fri, 12 Jan 2007 23:44:36 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Siger du, men du er da også valgt fordi Leyna
>kan vinde alle jeres interne diskusioner,
>det kan hun tydeligvis ikke med mig.
>Læs med og lær

Jeg vinder da alle diskussioner, bare jeg holder med hende !

--

Hilsen
Kong Kurt

Fra : pwh

Dato : 13-01-07 06:26

Kong Kurt, skrev:

> Jeg vinder da alle diskussioner, bare jeg holder med hende !

*LOL*
Det kan man godt mærke at hun er vant til.

/Jens

Fra : pwh

Dato : 11-01-07 21:11

Leyna, skrev:

> Hehe... jeg synes nu det er meget fint. så sker her da noget. Måske vi
> kan blive den mest aktive NG på usenet i år?

Chekkede lige, vi ligger pt nr 4
http://news.frostbyte.dk/2007/

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 11-01-07 21:03

Torben og Marie-louise Ager wrote:
> "jopa" <spam@jatak.dk> skrev i en meddelelse

> Den er da luret for længst, John.. (-;

Lige præcis. Vi var bare for høflige til at nævne det

Fra : pwh

Dato : 11-01-07 18:22

Winther, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse

> Den synes jeg ikke jeg kan finde under indstillinger...

Kig igen.
1) indstillinger
2) fanebladet "send"
3) indstillinger for afsendelse af nyheder (skal værer alm tekst)
4) og så knappen indstillinger for alm tekst
5) der er så en boks hvor du kan sætte et flueben, ved ikke om det hjælper

/Jens

Fra : Winther

Dato : 11-01-07 18:53

> [...]
> 4) og så knappen indstillinger for alm tekst
> 5) der er så en boks hvor du kan sætte et flueben, ved ikke om det hjælper

er det funktione og så indstillinger der står under konti, der finder jeg
ikke ikke en faneblad der hedder send, måske er der forskel på, hvilken OE
vi bruger?

Fra : jopa

Dato : 11-01-07 19:11

Winther skriblede bla:

http://jp-web.dk/test.jpg
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Winther

Dato : 11-01-07 19:20

> Winther skriblede bla:
>
> http://jp-web.dk/test.jpg
> --
> Mvh. John
> www.jp-web.dk

Det hjalp, kunne ikke se skoven for træer, men der var sat flueben, så jeg
tror stadig det er Kim der har problemet

Fra : jopa

Dato : 11-01-07 19:29

Winther skriblede bla:
> så jeg tror stadig det er Kim der har problemet

Kims problem er ganske anderledes
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 11-01-07 19:29

Winther, skrev:

> Det hjalp, kunne ikke se skoven for træer, men der var sat flueben,
> så jeg tror stadig det er Kim der har problemet

Ellers kan quotefix anbefales, det er en stor hjælp når
man skriver i nyhedsgrupper.
Det er en gratis overbygning til OE.
http://home.in.tum.de/~jain/software/oe-quotefix/

/Jens

Fra : Winther

Dato : 11-01-07 19:37

> Ellers kan quotefix anbefales, det er en stor hjælp når
> man skriver i nyhedsgrupper.
> Det er en gratis overbygning til OE.
> http://home.in.tum.de/~jain/software/oe-quotefix/
>
> /Jens
Den er gemt til senere brug. Takker..

Fra : Tove Krieger

Dato : 11-01-07 21:07

Winther wrote:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse

> Den er gemt til senere brug. Takker..

Jeg bruger den også Winther, og jeg kan anbefale den på det varmeste.

Fra : pwh

Dato : 11-01-07 19:21

jopa, skrev:
> Winther skriblede bla:
>
> http://jp-web.dk/test.jpg

Lige precis.
Du finder det under "funktioner" + "indstillinger"

Jeg kører med OE 6 under XP servicepack 2
på en Athlon 64 +4600 Dualcore.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 11-01-07 19:30

pwh skriblede bla:
> på en Athlon 64 +4600 Dualcore.

Skulle du lige have med ik!
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Winther

Dato : 11-01-07 19:40

> pwh skriblede bla:
>>
> Skulle du lige have med ik!
> --
> Mvh. John
> www.jp-web.dk

Kan ikke huske hvad der er i min, men den virker....Det er rester fra de
riges bord, når ungerne har skiftet indmad i deres...men Programmet er xp
med servicepack 2

Fra : pwh

Dato : 11-01-07 20:50

Winther, skrev:
> "jopa" <spam@jatak.dk> skrev i en meddelelse

> Kan ikke huske hvad der er i min, men den virker....Det er rester fra
> de riges bord, når ungerne har skiftet indmad i deres...men
> Programmet er xp med servicepack 2

Det er også helt afhængigt af hvad man skal med sin Pc om man
overhovedet mærker at man har en kraftig Cpu,
feks. bliver intenet sgu da ikke en fis hurtigere af den grund.

Men min gamle chef havde en sund indstilling til mine pc køb,
det syntes han firmaet skulle betale, så tager man ikke fra den billige hylde
Hvordan det bliver med min nye chef ved jeg ikke, den pc jeg har nu skulle
gerne holde ca 1-2 år endnu før den bliver for sløv til mig.
Så aver min søster og hendes slæng altid min aflagte, det er de glade for.

/Jens

Fra : pwh

Dato : 11-01-07 20:44

jopa, skrev:
> pwh skriblede bla:
>>
> Skulle du lige have med ik!

Skulle lige prale, selvom den jo nok er overhalet nu,
den er ved at værer nogle mdr gammel.

Men der er en verden til forskel fra min "gamle" Athlon +2800,
det giver altså meget at det er Dualcore, nu kan man endelig multitaske

/Jens

Fra : jytte

Dato : 12-01-07 18:37

Torben og Marie-louise Ager skrev:

> mvh. marie - der dårligt kan huske sit eget telefonnummer..

Så må du bare kigge på hundenes navneskilt

Jytte

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 12-01-07 19:14

"jytte" <mollie-mor@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Torben og Marie-louise Ager skrev:

> mvh. marie - der dårligt kan huske sit eget telefonnummer..

Så må du bare kigge på hundenes navneskilt

ja, eller slå op i mobilens kontakter..suk ((-;

mvh. marie

Fra : pwh

Dato : 12-01-07 19:12

jytte, skrev:

> Så må du bare kigge på hundenes navneskilt
>
> Jytte

*LOL*
Det havde Marie lige glemt at hun kunne

/Jens

Fra : jytte

Dato : 12-01-07 10:08

Winther skrev:

> Ham ved jeg ikke helt hvem var, underskrev han sig med noget officielt i
> starten og kom med mange belæringer, eller var det ham DCH fyren?

Jeg mener at han hed Jimmi, og at han arbejdede på en fiskekutter. Han
var godt nok speciel.

Jytte

Fra : Winther

Dato : 12-01-07 14:06

Winther skrev:

> [...]
> starten og kom med mange belæringer, eller var det ham DCH fyren?

Jeg mener at han hed Jimmi, og at han arbejdede på en fiskekutter. Han

Var det ham DCH fyren?

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 12-01-07 14:23

> "jytte" <mollie-mor@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg mener at han hed Jimmi, og at han arbejdede på en fiskekutter. Han
> var godt nok speciel.
>
> Jytte
> Var det ham DCH fyren?
>ja, jeg tror også at det var DCH fyren der hed jimmy, punish dukkede op
>senere på et tidspunkt, under en anden signatur, og i en noget mere
>"tæmmmet udgave", husker dog ikke hvad han hed på det tidspunkt, men det
>var kun en kort overgang han huserede 2. gang.

mvh. marie

Fra : jytte

Dato : 12-01-07 14:33

Torben og Marie-louise Ager skrev:

> mvh. marie
Fiskeren og DCH fyren var nu ikke de samme, ellers husker jeg meget
forkert.

Punish hed vist nok Ninja Ninjasom, eller noget i den retning da han
dukkede op anden gang

Jytte

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 12-01-07 14:40

Torben og Marie-louise Ager skrev:

> mvh. marie
Fiskeren og DCH fyren var nu ikke de samme, ellers husker jeg meget
forkert.

nej, jeg mener heller ikke at DCH fyren var fisker, men jeg tror han hed
Jimmy..

Punish hed vist nok Ninja Ninjasom, eller noget i den retning da han
dukkede op anden gang

det tror jeg faktisk at du har helt ret i! godt at der er nogen der kan
huske noget så vigtigt..GGG (-;

mvh. marie - der dårligt kan huske sit eget telefonnummer..

Fra : pwh

Dato : 12-01-07 15:56

Torben og Marie-louise Ager, skrev:

> mvh. marie - der dårligt kan huske sit eget telefonnummer..

Det skal du ikke værer ked af,
vi kan heller ikke huske dit telefonnummer

/Jens

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 12-01-07 16:51

> Det skal du ikke værer ked af,
> vi kan heller ikke huske dit telefonnummer

Det var da et pudsigt sammetræf hva`? ..((-;

mvh. marie

Fra : Benny Mortensen

Dato : 13-01-07 12:45

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:45a78f93$0$139$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> [...]
> huske noget så vigtigt..GGG (-;
>
> mvh. marie - der dårligt kan huske sit eget telefonnummer..

Jo Jimmy, var fisker, og hvis jeg ikke husker helt galt, kasserer i DCH i
Skagen.... Og nærmest tæppebombede gruppen med indlæg, som han gaflede i
alverdens blade, og kunne ved grød ikke fatte, at vi ikke blev vildt
begejstrede, over hans glødende entusiasme. Men til gengæld, meget hellere
ville læse noget, som Jimmy havde skrevet, af Jimmy, om Jimmy, eller så i
det mindste hans hund... Så fik vi forklaringen på, hvordan de sejlede til
undsætning ved Estonia's forlis... Og hvordan han reddede en lille hund i en
tysk bil fra hedeslag.... o.s.v.... Jo han tørstede virkeligt efter
opmærksomhed..... Han kunne ikke forstå, at alle NG's efter at have haft ham
som bruger i 3 timer, bad ham om at få hænderne i gips ...

M.V.H....Benny..

Fra : pwh

Dato : 11-01-07 13:37

Kim Christensen, skrev:

> Nemlig! Du får spam, virus og trojanere bragt lige til døren ;)

Jeg har også altid brugt OE, den fungerer sammen med Quotefix
glimrende til mit formål, over 50% af alle andre på Usenet bruger også OE.
Spam får jeg meget sjældent, men det er nok mere fordi jeg ikke
kaster min Mailadress i grams mere som jeg gjorde i starten på internet.
Virus tager Avast sig 100% af, diverse Mallware klarer Spybot,
faktisk har jeg den "reneste" Pc'er pt. end jeg har haft i mange år.

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 11-01-07 10:32

> [...]
> ævlebævle med 2 - 3 deltagere..
>
> Hvorfor er det blevet sådan, brug dog email istedet

Tjo, det kunne der for så vidt godt være noget om..... Men gør det noget...

Så vidt jeg kan se, er det med til at holde gruppen levende, i skal vi kalde
det.... De stille perioder.

Det sørger også for, at der trods alt, er en form for venskab.... Så vi
senere kan være bidende uenige, diskutere, så bølgerne går højt..... Men
stadig være venner, når diskussionen er overstået...

Så selvom mange indlæg nok kunne spares, og måske kan forekomme nogen
latterlige, så har de en god social effekt.

M.V.H.....Benny..

Fra : jopa

Dato : 11-01-07 10:47

Benny Mortensen skriblede bla:

> Så selvom mange indlæg nok kunne spares, og måske kan forekomme nogen
> latterlige, så har de en god social effekt.

Det er å sy typisk for et sådant indlæg.
Vedkommende deltager ikke selv men elsker tilsyneladende at følge
ævlebævleriet, i stedet for at få sundere interesser end at sidde og glo på
indlæg i nyhedsgrupper

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 11-01-07 13:53

jopa, skrev:
> [...]
> Vedkommende deltager ikke selv men elsker tilsyneladende at følge
> ævlebævleriet, i stedet for at få sundere interesser end at sidde og

Jeg kan da ikke rigtigt finde noget fra Carsten andet end dette brokindlæg,
så hvis vi alle gjorde som ham må man sige at gruppen var rimeligt død

Men det er faktisk fint med hans indlæg, os ævlebævlere er da blevet
bekræftiget i at flertallet er tilhænger af det. Der er så vidt jeg kan se
kun 3-4 stykker i denne tråd der holder med Carsten.

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 11-01-07 15:24

> [...]

> bekræftiget i at flertallet er tilhænger af det. Der er så vidt jeg kan se
> kun 3-4 stykker i denne tråd der holder med Carsten.

Ja, men jeg har sgu ikke tid til alt det bævleri, jeg mangler stadig at sy
en masse gummistøvler til hønsene.... Så for pokker, det var jo gruppen for
fjerkræ... UNDSKYLD..

M.V.H.....Benny..

Fra : Tove Krieger

Dato : 11-01-07 15:44

Benny Mortensen wrote:

> Ja, men jeg har sgu ikke tid til alt det bævleri, jeg mangler
> stadig at sy en masse gummistøvler til hønsene.... Så for pokker,
> det var jo gruppen for fjerkræ... UNDSKYLD..
>
> M.V.H.....Benny..

LOL

Fra : Ukendt

Dato : 11-01-07 18:11

On Thu, 11 Jan 2007 13:53:16 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

> [...]

Jens, nu ævlebævler du da for alvor !

Jeg hedder sgu'da Christian

>Men det er faktisk fint med hans indlæg, os ævlebævlere er da blevet
>bekræftiget i at flertallet er tilhænger af det. Der er så vidt jeg kan se
>kun 3-4 stykker i denne tråd der holder med Carsten.

Enig, du har ret, så kan jeg lære det kan jeg..

Christian/ som aldrig ævlebævler

Fra : pwh

Dato : 11-01-07 18:25

Christian, skrev:

> Jens, nu ævlebævler du da for alvor !

Bortset fra at du her quoter John er det sikkert rigtigt nok.

> Enig, du har ret, så kan jeg lære det kan jeg..

Det var vel forsøget værd for dig må man tro, men du skal have tak

> Christian/ som aldrig ævlebævler

Det må værer meget trist.

/Jens

Fra : jytte

Dato : 11-01-07 11:07

Eva skrev:
> [...]
> det med brok *GG*

> Du kan da godt komme til at hedde Leyna Vaks eller Leyna Hans i stedet???

Jeg tror da hellere at Leyna vil kaldes "Vakse Leyna"

Jytte

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 11-01-07 11:18

Eva skrev:
> [...]
>
> Du kan da godt komme til at hedde Leyna Vaks eller Leyna Hans i stedet???

Jeg tror da hellere at Leyna vil kaldes "Vakse Leyna"

Oyyyy leyna..

mvh.marie

Fra : Leyna

Dato : 11-01-07 14:40

On 11 Jan 2007 02:07:22 -0800, "jytte" <mollie-mor@hotmail.com> wrote:

> Jeg tror da hellere at Leyna vil kaldes "Vakse Leyna"

*LOL*
Det ville jeg aldrig selv ha' foreslået!

Fra : Kong Kurt

Dato : 11-01-07 13:34

> [...]

>legeplads !
>
>En simpel tråd, kan lynhurtigt udvikle sig til en større gang

Kunne det skyldes, at der ikke er så mange der skriver indlæg ?
Med flere inputs bliver der vel osse flere outputs !

>Hvorfor er det blevet sådan, brug dog email istedet

Så skulle vi gå glip af morskaben ?

--

Hilsen
Kong Kurt

Fra : Kim Christensen

Dato : 11-01-07 19:26

jopa skrev:

> *LOL* å jeg elsker kvinder med sort humor, men for fanden hvor er de sjældne

I betragtning af den citerede legemsdel burde det måske hedde brun
humor? :X

Hilsen Kim

Fra : jopa

Dato : 11-01-07 19:31

Kim Christensen skriblede bla:

> I betragtning af den citerede legemsdel burde det måske hedde brun
> humor? :X

Jo men hvis vi snakker manke, så er den skønt fremtræden alder stadig sort
minus tindingerne
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Winther

Dato : 11-01-07 19:42

> Kim Christensen skriblede bla:

> Jo men hvis vi snakker manke, så er den skønt fremtræden alder stadig sort
> minus tindingerne

troede tindingerne sad i den anden ende ;-o

Fra : jopa

Dato : 11-01-07 19:44

Winther skriblede bla:

> troede tindingerne sad i den anden ende ;-o

Du er da ikke fatsvag hva!
--
Mvh. John
www.jp-web.dk