Er 2 % pakketab iorden
Fra : jakob

Dato : 10-01-07 16:15

Hej

Jeg har noget problemer når jeg gamer så derfor prøver jeg at få styr på
om kvaliteten af den linie jeg har hos galnet (canal digital) er
iorden.

NÅr jeg kører følgende ip-telefoni test
http://myvoipspeed.visualware.com/uk/index.html

får jeg konsekvent et pakketab på 2 %, er det OK ????

Det ville være fedt hvis nogen der gamer succesfuldt på en 1024/256
linie gad tage samme test og poste resultatet.

Venlighilsen

Jakob

Fra : NoOne

Dato : 10-01-07 16:44

On Wed, 10 Jan 2007 16:15:02 +0100, jakob <none@invalid.com> wrote:

> [...]
>
>Det ville være fedt hvis nogen der gamer succesfuldt på en 1024/256
>linie gad tage samme test og poste resultatet.

Hej igen .... hvilken server skal du ramme ? ... så kan jeg prøve at
lave en trace til den og se hvad jeg får ?

..... ved du hvor pakketabet er henne ? ....

prøv fx HyperTrace fra AnalogX

http://www.analogx.com/contents/download/network/htrace.htm

RaZoR :)

Fra : NoOne

Dato : 10-01-07 16:56

On Wed, 10 Jan 2007 16:43:38 +0100, NoOne <mail.test.dk@> wrote:

> [...]
>lave en trace til den og se hvad jeg får ?
>
>.... ved du hvor pakketabet er henne ? ....

jeg har lige lavet en trace test til ftptest1.tele.dk og havde ikke
nogle pakketab

1 - Egen Router - 0ms Egen Router,0%
2 - Timeout -
3 - 85.218.191.233 - 10ms - None - 0%
4 - 85.218.190.9 - 10ms - None - 0%
5 - 85.218.190.3 - 10ms - None - 0%
6 - 83.136.89.161 - 10ms - galnet-gw.odef.ip.nianet.dk - 0%
7 - 194.255.53.93 - 20ms -
dk-hc-a3-serial4-0-5-0-access.hasselager.dk.telia.net - 0%
8 - 195.215.109.45 - 50ms - ge-1-1-0.1000M.arcnxj2.ip.tele.dk - 0%
9 - 83.88.12.25 - 20ms - pos4-0.622M.arcnxg2.ip.tele.dk - 0%
10 - 83.88.13.6 - 20ms - pos4-0.2488M.sbytdi4nxg1.ip.tele.dk - 0%
11 - 83.88.0.82 - 20ms - ge1-3.1000M.sbytdk1nxc1.ip.tele.dk - 0%
12 - 194.192.207.26 - 10ms - ftptest1.tele.dk - 0%

RaZoR :)

Fra : jakob

Dato : 10-01-07 17:51

In article <b23aq2tna5724bs6r0lqne4nntn6jg3cpl@4ax.com>, NoOne
<mail.test.dk@> says...
> jeg har lige lavet en trace test til ftptest1.tele.dk og havde ikke
> nogle pakketab

Det kan jeg bare ikke jeg får timeouts på hele dynen..............

MEn det må da være min forbindelse ud der er noget ivejen med. Jeg kan
spille med rimelig ping men en gang i minuttet kommer der "connection
problems" skilt på og så lagger alt for vildt.

Det er SINDSYGT irreterende og ødelægger hele fornøjelsen

GRRRRRRRR

Jakob

Fra : NoOne

Dato : 10-01-07 18:27

On Wed, 10 Jan 2007 17:50:42 +0100, jakob <none@invalid.com> wrote:

> [...]
>problems" skilt på og så lagger alt for vildt.
>
>Det er SINDSYGT irreterende og ødelægger hele fornøjelsen

ja det er det .... hvilken game-server skal du ramme ? ... har du en
ip-adresse eller navn på den ?????

RaZoR :)

Fra : jakob

Dato : 10-01-07 18:58

In article <pc8aq2hbmt617dqvvh5510rtjdgpjudjqg@4ax.com>, NoOne
<mail.test.dk@> says...

> ja det er det .... hvilken game-server skal du ramme ? ... har du en
> ip-adresse eller navn på den ?????

Det er jo mange forskellige men prøv for sjov 193.160.156.166

jeg får følgende på den

1,----,Timeout,n/a,----
2,85.218.191.233,11ms,None,----
3,85.218.190.9,9ms,None,----
4,85.218.190.3,14ms,None,----
5,83.136.89.161,21ms,galnet-gw.odef.ip.nianet.dk,----
6,192.38.7.6,25ms,None,----
7,81.166.123.34,37ms,34.81-166-123.customer.lyse.net,----
8,84.234.235.66,33ms,66.84-234-235.customer.lyse.net,----
9,----,Timeout,n/a,----
10,----,Timeout,n/a,----
11,----,Timeout,n/a,----
12,----,Timeout,n/a,----
13,----,Timeout,n/a,----
14,----,Timeout,n/a,----
15,----,Timeout,n/a,----
16,----,Timeout,n/a,----
17,----,Timeout,n/a,----
18,----,Timeout,n/a,----
19,----,Timeout,n/a,----
20,----,Timeout,n/a,----

Det er alle de timeouts jeg ikke helt kan greje.

Venlig hilsen

Jakob

Fra : NoOne

Dato : 10-01-07 19:17

On Wed, 10 Jan 2007 18:57:57 +0100, jakob <none@invalid.com> wrote:

> [...]
>8,84.234.235.66,33ms,66.84-234-235.customer.lyse.net,----
>9,----,Timeout,n/a,----
>10,----,Timeout,n/a,----
>11,----,Timeout,n/a,----
>12,----,Timeout,n/a,----
>13,----,Timeout,n/a,----
>14,----,Timeout,n/a,----
>15,----,Timeout,n/a,----
>16,----,Timeout,n/a,----
>17,----,Timeout,n/a,----
>18,----,Timeout,n/a,----
>19,----,Timeout,n/a,----
>20,----,Timeout,n/a,----
>
>Det er alle de timeouts jeg ikke helt kan greje.

ok ... man kan sætte udstyr op til ikke at svare på trace og ping ...
det plejer dog ikke at betyde noget .... der kommer trafik igennem
alligevel ....

fx kommer der ikke svar når man ping'er www.tv2.dk .... :)

men et pakketab kan sagtens være udenfor Galnet's netværk ... så du
skal lave noget seriøs fejlfinding inden du ringer til "Galnet" ...
ellers du de bare "nå" .... og det vil de sikkert gøre alligevel ...
de tror altid det er os "kunder" som ikke har styr på det ....

hvor er det dette pakketab bliver skrevet henne ... er det i "spillet"
eller hvor er det .... ?? .... ellers skriv til dem som har serveren
og fortæl dem om problemet .....

RaZoR

Fra : NoOne

Dato : 10-01-07 21:45

On Wed, 10 Jan 2007 19:16:55 +0100, NoOne <mail.test.dk@> wrote:

> [...]
>
>hvor er det dette pakketab bliver skrevet henne ... er det i "spillet"
>eller hvor er det .... ?? .... ellers skriv til dem som har serveren

..... lidt mere ..... web-trace fra Uni2

http://webtrace.uni2.net/

og "Internet Vejret" set fra Tele2 ....

http://weather.tele2.dk/

RaZoR :)

Fra : jakob

Dato : 10-01-07 22:03

In article <i0kaq2p1c9v0krioemheggijhnrkdovmle@4ax.com>, NoOne
<mail.test.dk@> says...
> http://webtrace.uni2.net/
>

> og "Internet Vejret" set fra Tele2 ....
>
> http://weather.tele2.dk/

takker

MVH

Jakob

Fra : jakob

Dato : 10-01-07 21:48

In article <8oaaq21i7vsd90iun8f6gv80a9qi9ssl21@4ax.com>, NoOne
<mail.test.dk@> says...
> hvor er det dette pakketab bliver skrevet henne ... er det i "spillet"
> eller hvor er det .... ?? .... ellers skriv til dem som har serveren
> og fortæl dem om problemet .....

Pakketabet er jeg blevet opmærksom på ved en online test beskrevet i
denne tråd. Problemet er at jeg jo ikke spiller på en fast server men
bare vælger en kendt med lav ping. JEg ved dog af erfaring at dem jeg
vælger kan fungere helt uden problemer og gør det.

Men hos mig gør de ikke. Mit næste træk bliver at prøve min pc ved en
ven der har en funktionel god forbindelse. Det kan afklare om det er
galnet der har noget at forklare.

Jakob

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-01-07 19:16

jakob skriver:

> Men det må da være min forbindelse ud der er noget ivejen med. Jeg kan
> spille med rimelig ping men en gang i minuttet kommer der "connection
> problems" skilt på og så lagger alt for vildt.

Hvad spiller du ?

Har du overvejet at den der emd et minut er et program på din egen
computer der gør et eller andet ?

Klaus (som "moppe" i CS på boomtown servere)
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : jakob

Dato : 10-01-07 21:43

In article <45A52D4A.821FC4FD@du.kan.finde.den>,
er.du.saa.klog@du.kan.finde.den says...
> jakob skriver:

> Hvad spiller du ?

Jeg spiller BF2.

> Har du overvejet at den der emd et minut er et program på din egen
> computer der gør et eller andet ?

Ja det har jeg godt nok men det var det med de 2 % packet loss der fik
mig til at tænke på kvaliteten af linien.

Men jeg installerer maskinen på ny inden længe og så må vi se.

Hygge

Jakob

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-01-07 22:21

jakob skriver:

> Ja det har jeg godt nok men det var det med de 2 % packet loss der fik
> mig til at tænke på kvaliteten af linien.

Det tror jeg ikke at du skal bekymre dig om.

> Men jeg installerer maskinen på ny inden længe og så må vi se.

Husk at lade være med at installere alt muligt bras.....

Med 3 åbne programmer og spampal/potray kørende har jeg 24 processer i
gang på min maskine. Mere er ikke nødvendigt.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Svend

Dato : 11-01-07 06:48

jakob skrev:
> [...]
> mig til at tænke på kvaliteten af linien.
>
> Men jeg installerer maskinen på ny inden længe og så må vi se.

Hej Jacob,

Gad vide om jeg har skudt dig en gang

Jeg havde et problem der lignede dit. Mit bundkort har 2 netkort og her
fik også lag når jeg spillede med det ene som min net forbindelse. Prøv
at skifte netkort og kabler, det hjalp gevaldigt for mig.

> Hygge
>
> Jakob

/Svend

Fra : jakob

Dato : 11-01-07 23:10

> Hej Jacob,
>
> Gad vide om jeg har skudt dig en gang

Uden tvivl med det lag så ligger jeg død det meste af tiden :0)

> Jeg havde et problem der lignede dit. Mit bundkort har 2 netkort og her
> fik også lag når jeg spillede med det ene som min net forbindelse. Prøv
> at skifte netkort og kabler, det hjalp gevaldigt for mig.

Jo men jeg har det jo både med wifi og onboard netværk men ok det kan da
være værd at prøve

Tak for tippet

Fra : Jens G

Dato : 10-01-07 20:24

> [...]

>problems" skilt på og så lagger alt for vildt.
>
>Det er SINDSYGT irreterende og ødelægger hele fornøjelsen

Bruger du trådløst netværk? Hvis du gør, kan det måske være det der
beskrives i denne tråd:
http://www.dd-wrt.com/phpBB2/viewtopic.php?t=3614
Der er en mulig løsning i de to sidste indlæg i tråden.

--
Jens G
Jeg har IP telefoni hos http://www.everlove.dk

Fra : jakob

Dato : 10-01-07 21:46

In article <45a63d00.4830750@dtext.news.tele.dk>, nospam061106
@kabelmail.dk says...
> Bruger du trådløst netværk? Hvis du gør, kan det måske være det der
> beskrives i denne tråd:
> http://www.dd-wrt.com/phpBB2/viewtopic.php?t=3614
> Der er en mulig løsning i de to sidste indlæg i tråden.

Hej Jens

Nej det gør jeg ikke. Jeg troede faktisk at det var årsagen så jeg trak
et kabel. Det hjalp gevaldigt på ping tiderne til min router men det
løste ikke problemet.

Jeg har nu fået checket mit kabelmodem og skiftet kabel så det skulle
være iorden. Kan simpelthen ikke komme på mere. Mit næste træk bliver
nok at tage pc'en under armen til en ven som gamer over nettet og prøve
med hans forbindelse. Hvis det virker der så står galnet til en røffel,
eller en opsigelse.

Hygge

Jakob

Fra : jakob

Dato : 10-01-07 17:47

In article <292aq29muelra0sjq9koc20f8m0tdenl75@4ax.com>, NoOne
<mail.test.dk@> says...

> http://www.analogx.com/contents/download/network/htrace.htm

Takker men jeg får samme resultat med og uden firewall som jeg gør i
cmd. Timeouts..... irreterende

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 10-01-07 16:42

On Wed, 10 Jan 2007 16:15:02 +0100, jakob <none@invalid.com> wrote:

> NÅr jeg kører følgende ip-telefoni test
> http://myvoipspeed.visualware.com/uk/index.html
> får jeg konsekvent et pakketab på 2 %, er det OK ????

Det betyder jo 'bare', at de måler 2% pakketab til dem. Det siger ikke
noget om, hvad du har af pakketab til din gaming-server. Det er derfor
du er blevet bedt om at sende output fra tracert.

> Det ville være fedt hvis nogen der gamer succesfuldt på en 1024/256
> linie gad tage samme test og poste resultatet.

Jeg sidder lige nu på en 10/10 Mbps Ethernet-forbindelse, og den viser
også knap 2% pakketab for mig i den test. Det er en forbindelse, der i
øvrigt virker fint.

Du skal ikke lægge for meget i de resultater.

-A
PS: Prøv at slå din firewall fra før du kører traceroute.
--
Hvis bruger et anti-spam program, der spammer os andre i hvert

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 10-01-07 16:55

On Wed, 10 Jan 2007 16:15:02 +0100, jakob <none@invalid.com> wrote:

> http://myvoipspeed.visualware.com/uk/index.html

PS: VisualWare ligger i USA, og forbindelserne over dammen har ikke
haft det så godt i det sidste stykke tid, så pakketab til USA er ikke
så underligt.

-A
--
Hvis bruger et anti-spam program, der spammer os andre i hvert

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 10-01-07 17:08

On 2007-01-10, Asbjorn Hojmark <Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote:

> PS: VisualWare ligger i USA, og forbindelserne over dammen har ikke
> haft det så godt i det sidste stykke tid, så pakketab til USA er ikke
> så underligt.

The what now?

--
Andreas

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 10-01-07 20:00

"Asbjorn Hojmark" <Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote in message

> PS: VisualWare ligger i USA, og forbindelserne over dammen har ikke
> haft det så godt i det sidste stykke tid, så pakketab til USA er ikke
> så underligt.

Nej den ligger i UK som navnet antyder... Og testen siger desuden hos mig at
der er 0%pakke tab, og en ping på 9,4ms så det er i hvertfald ikke USA

Fra : Jens G

Dato : 10-01-07 18:05

> [...]

>Det ville være fedt hvis nogen der gamer succesfuldt på en 1024/256
>linie gad tage samme test og poste resultatet.

Jeg gamer godt nok ikke, men har en 1024/256 Webspeed forbindelse og
bruger IP telefoni.
Jeg fik 0,0% pakketab.

Fra : jakob

Dato : 10-01-07 18:56

In article <45a51b6d.5662765@dtext.news.tele.dk>, nospam061106
@kabelmail.dk says...

> Jeg gamer godt nok ikke, men har en 1024/256 Webspeed forbindelse og
> bruger IP telefoni.
> Jeg fik 0,0% pakketab.

OK jeg tror de skal have en overhalning på galnet, det må være noget der
er relateret til det.

Hygge

Jakob

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-01-07 18:07

jakob skriver:

> NÅr jeg kører følgende ip-telefoni test
> http://myvoipspeed.visualware.com/uk/index.html
>
> Det ville være fedt hvis nogen der gamer succesfuldt på en 1024/256
> linie gad tage samme test og poste resultatet.

256/128 linje = 0% packetloss.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : jakob