Hjælp! Vi skal bruge en nem billig sommerv~
Fra : Martin Schulz

Dato : 09-01-07 21:08

Hejsa!

Vi står for at skulle bygge en ny garagebygning her i løbet af foråret og
sommeren. For at vores børn og min kone skal kunne holde en "fornuftig"
sommer (mens jeg bygger), vil vi gerne have fat i en nem og billig vogn...
Vi har kigget lidt på QXL, dba.dk og bilbasen!

Ønsker/krav:

Nysynet
Tæt uden fugt
Plads til 2 voksne og tre børn > gerne 5 sovepladser og fortelt til
spisning.
Gerne uden "toilet - bad - køkken" af hensyn til pladsen inde i vognen
De ting, der er i vognen inkl. fortelt, skal være pænt velholdt og virke
100%
Alder underordnet (med ovenstående i mente)

Kan det lade sig gøre?

Hvad skal vi gå efter?

Hvad skal vi bestemt undgå?

Er der en tjekliste, til når man skal tjekke en brugt vogn, så man undgår
"katten i sækken"?

Vi regner med et budget på max. 20.000,-kr

På forhånd tak!

Med venlig hilsen
Martin

Fra : Martin Schulz

Dato : 09-01-07 21:20

Vi har forøvrigt en Audi 100 2,3 fra 1987 til at trække campingvognen...

Hvordan er det forøvrigt med kørekortet? Skal man have et såkaldt
"trailerkort"?

Med venlig hilsen
Martin

Fra : Kurt Mogensen

Dato : 09-01-07 21:27

"Martin Schulz" <masc@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Vi har forøvrigt en Audi 100 2,3 fra 1987 til at trække campingvognen...
>
> Hvordan er det forøvrigt med kørekortet? Skal man have et såkaldt
> [...]
Vi købte i foråret 2006 en gammel Sprite Musketeer (1978). Ingen fugt og med
et næsten nyt fortelt. Vognen kostede 7000 kr. på QXL og blev sat istand,
synet og gastestet for yderligere 7000 kr. Ialt 14.000 kr. for et lille
rullende sommerhus på 850 kg.
Der er ikke bad/toilet og varmt vand i vognen, men det findes jo på
pladserne rundt om i hele europa.
Tag et kig på www.campingstuff.dk - og husk at besøge messen CAMPING 07.
/Kurt

Fra : David Lauersten

Dato : 11-01-07 00:11

> [...]
> Vi har forøvrigt en Audi 100 2,3 fra 1987 til at trække campingvognen...
>
> Hvordan er det forøvrigt med kørekortet? Skal man have et såkaldt

Hvis du ikke kører rundt med CVen er kørekort ikke nødvendigt.

--
Mvh. David

Fra : Martin Schulz

Dato : 11-01-07 08:01

Hej alle.

Jeg takker for svarende omkring kørekortet...

Hvad siger I til købet af campingvognen?

Med venlig hilsen
Martin

Fra : Kurt Mogensen

Dato : 11-01-07 08:44

http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=413984212&ListingType=0&ListingSort=3&PageNr=1&Catg=10226

Fra : Kurt Mogensen

Dato : 11-01-07 08:48

"Martin Schulz" <masc@ofir.dk> skrev i en meddelelse

Sakset fra dk.marked.privat.camping:
Nysynet campingvogn
TEC T3 490.
ÅRGANG 1982
rimelig pæn og velholdt .. har enkelte fejl/mangler
men fremstår ganske flot...
god indretning til feks børnefamilier idet der er mulighed for aflukning til
den ene sove afdelling ..
vognen er synet i juli måned 2006
egenvægt på 800kg
totalvægt 1000 kg
Gastestet 2005 attest medfølger...
sælges for KUN 8500,- + nr plade
evt tages andet af værdi i bytte
mc / bil / eller ???
mail på louiseogkim@mailme.dk
eller tlf 26 54 12 16

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 16-01-07 19:24

Hej
Jeg er kommet lidt sent ind i din forespørgsel, men her er et par links fra
mine annoncer.
Vognen opfylder de krav du har stillet. Prisen kan forhandles.

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=47958724
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=47958589

Mvh.

Ole Rasmussen

Fra : steen-h@post8.tele.d~

Dato : 10-01-07 17:54

Martin Schulz skrev:
> Vi har forøvrigt en Audi 100 2,3 fra 1987 til at trække campingvognen....
>
> Hvordan er det forøvrigt med kørekortet? Skal man have et såkaldt
> [...]

Hej Martin
ang kørekort.
1.
Det er de tal der står på dine registreringsattester der tæller,
altså er det underordnet om vognen er læsset eller tom.

2.
Hvis både
Bilens tilladte totalvægt+Bilens tilladte påhængsvægt m bremser
OG
Bilens tilladte totalvægt+Campingvognens tilladte totalvægt
overstiger 3500kg, kræves der B/E kørekort

3.
Hvis både
Bilens tilladte påhængsvægt m bremser
OG
Campingvognens tilladte totalvægt
overstiger
Bilens egenvægt med MERE END 50kg, så kræves der B/E kørekort.

Du kan finde skema og udregningsformel på
www.kloster-trailerudlejning.dk

mvh
Steen

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 10-01-07 18:26

steen-h@post8.tele.dk wrote:

> [...]

> overstiger
> Bilens egenvægt med MERE END 50kg, så kræves der B/E kørekort.
>
> Du kan finde skema og udregningsformel på

Det er ret sjældent at folk bevæger sig ud i kørekortreglerne uden at have
læst på dem.

Alligevel er det lykkedes dig at fremkomme med ingen rigtige påstande :)

--
Per, Esbjerg

Fra : HSLK

Dato : 11-01-07 07:18

Godmorgen

Nu er jeg jo bare en dum kvinde så jeg ved sikkert ingen ting selv om jeg er
ved at tage B/E kørekort, og det er altså ikke helt forkert havd steen
skriver.
Hverken ud fra havd der står i min teoribog og ud fra hvad min kørelære lære
os.
Men indviklet det er de skod regler altså !!!

Knus Henriette.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 11-01-07 11:14

HSLK wrote:
> Godmorgen
>
> Nu er jeg jo bare en dum kvinde

Right ... :)

> så jeg ved sikkert ingen ting selv om
> jeg er ved at tage B/E kørekort, og det er altså ikke helt forkert
> havd steen skriver.

Lad os se på det.

>1.
>Det er de tal der står på dine registreringsattester der tæller,
>altså er det underordnet om vognen er læsset eller tom.

Vægt bil: 1250
Totalvægt trailer: 2000
Totalvægt på krogen: 1500
Må køres med B/E forudsat man holder sig under de 1.500.

Her er det altså læsset der bestemmer om man må køre eller ej.

Var Totalvægt på krogen 1.300, måtte man ikke køre med traileren uanset
vægten (altså heller ikke med 1.000 kg reel vægt).

> [...]
>OG
>Bilens tilladte totalvægt+Campingvognens tilladte totalvægt
>overstiger 3500kg, kræves der B/E kørekort

Det er nok hvis en af betingelserne er opfyldt.

> [...]
>Campingvognens tilladte totalvægt
>overstiger
>Bilens egenvægt med MERE END 50kg, så kræves der B/E kørekort.

Hvis man på http://www.sikkertrafik.dk/11000c/base/164b3e80 indtaster
tallene
Bil totalvægt kg 1250,
Egenvægt kg 2000,
Påhængskøretøjets største vægt bil kg 1350,
Egenvægt trailer 500,
Totalvægt trailer 1400,

så får man ikke ovenstående resultat.

Hvilket jeg i parantes bemærket ikke lige forstår :)

> Hverken ud fra havd der står i min teoribog og ud fra hvad min
> kørelære lære os.
> Men indviklet det er de skod regler altså !!!

Jeg er heller ikke 100-meter mester, men da jeg har B/E så tænker jeg ikke
så meget over dem.

Jeg har B/E fordi jeg har lastbilkort m/hænger. Men hvorfor det lige skulle
kvalificere mig til at køre personbil med tung trailer, det forstår jeg slet
ikke :)

--
Per, Esbjerg