hofte dysplasi
Fra : gitte

Dato : 09-01-07 20:03

hej allesammen.

det er første gang jeg prøver at skrive på sådan en side så jeg er
lidt uerfaren hvad det ang.
vi har lige fået konstateret hd i svær grad hos rico (rott weiler-
labrador ) idag. sikken en chok.
vi snakkede med en kvinde som sad og ventede på at komme ind til
dyrlægen. hun fortalte at hendes hund også havde hd og hun havde
fundet et middel der hedder bio synov. vi fandt middlet og har bestilt
det. vi håber så at det hjælper på rico. hendes hund er i dag 9
år. vi skal starte på hunde svømming i morgen det er jo ikke
svømning men et løbebånd de løber på i vandet det skulle hos de
fleste gøre dem mere bevægelige igen uden de store smerter. men igen
vi er nybegynder og er vilige til at prøve lidt af hvert. er der nogen
der kender til guld akupunktur eller operation hvor de operere guld
ind. ? gitte

Fra : pwh

Dato : 09-01-07 21:33

gitte, skrev:
> hej allesammen.
>
> det er første gang jeg prøver at skrive på sådan en side så jeg er
> lidt uerfaren hvad det ang.

Du skal værer mere end velkommen her i gruppen

> vi har lige fået konstateret hd i svær grad hos rico (rott weiler-
> labrador ) idag. sikken en chok.

Trist at hører.
Jeg har selv en Rotte/Labtæve på 2½ år, du kan se hende her
http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=11569
Så jeg kunne da godt tænke mig at høre lidt flere fakts om Rico,
feks. alder, hvornår du fik ham, symptomer, osv, osv, kom med det hele

> [...]
> fundet et middel der hedder bio synov. vi fandt middlet og har bestilt
> det. vi håber så at det hjælper på rico. hendes hund er i dag 9 år.

Det middel kender jeg ikke.
Men Glykosamin skulle værer godt, mange bruger vist noget
der hedder Atroflex med stort held.

> [...]
> fleste gøre dem mere bevægelige igen uden de store smerter. men igen
> vi er nybegynder og er vilige til at prøve lidt af hvert.

Svømning er genial motion for de lidt størrer racer, jeg sørger for at mine
egne 2 hunde får svømmet meget ofte, og jeg anbefaler det til alle jeg møder.

> er der nogen
> der kender til guld akupunktur eller operation hvor de operere guld
> ind. ? gitte

Kender jeg heller intet til, men søg på nettet, Google er altid din ven

/Jens

Fra : Lene Hansen

Dato : 09-01-07 22:54

Min søsters hund fik i sin tid også konstateret HD i svær grad i tidlig
alder. Den blev af dyrlægen sat på noget der vist hed Vitalanimin...(tror
jeg det hed) Hunden blev aflivet som en gammel hund på 13 år og IKKE pga HD.
Men alle andre alders symptomer med hvad der af følger.
Og hunden havde ingen gener livet igennem.

Mvh

Lene

Fra : pwh

Dato : 09-01-07 23:04

Lene Hansen, skrev:

Hej Lene.
kan du ikke gører os allesammen en tjeneste og læse grundigt på siden

/Jens

Fra : Lene Hansen

Dato : 10-01-07 07:02

I kan rende mig i røven.
Jeg er færdig med de sider her. Skide irriterende at der er "visse" personer
der skal blive ved med at rette og tro kun I dur herinde.
Det er så lidt jeg skriver herínde og har ikke lyst eller tid til at sætte
mig ind i alt muligt mærkeligt som jeg ikke kan finde ud af alligevel.
I må meget sorry. Fremover finder jeg mine oplysninger andre steder. Her I
nyhedsgrupperne er det i hvert fald slut. Her er kun plads til visse
"perfekte" personer.

MVH
Lene

Fra : Ukendt

Dato : 10-01-07 09:06

"Lene Hansen" <hmtm@mail.dk> skrev i en meddelelse

> I må meget sorry. Fremover finder jeg mine oplysninger andre steder. Her I
> nyhedsgrupperne er det i hvert fald slut. Her er kun plads til visse
> "perfekte" personer.

Ingen grund til, at tage sådan på vej. Vi har allesammen været nye på
nyhedsgrupperne engang og er også blevet forklaret, hvordan man skulle
citere korrekt osv.
Så bliv du bare hængende.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : Leyna

Dato : 10-01-07 09:54

On Wed, 10 Jan 2007 07:02:18 +0100, "Lene Hansen" <hmtm@mail.dk>
wrote:

>I kan rende mig i røven.

Hvis det er sådan du normalt tiltaler folk, så forstår jeg godt at du
måske ikke finder de svar du søger...

>Det er så lidt jeg skriver herínde og har ikke lyst eller tid til at sætte
>mig ind i alt muligt mærkeligt som jeg ikke kan finde ud af alligevel.

Du kan ikke regne med at kunne deltage i en gruppe uden at undersøge
bare det mindste om hvordan gruppen fungerer. Det ville du vel heller
aldrig gøre IRL, vel?

>I må meget sorry. Fremover finder jeg mine oplysninger andre steder. Her I
>nyhedsgrupperne er det i hvert fald slut. Her er kun plads til visse
>"perfekte" personer.

Her er skam plads til alle, men netop for at alle kan være her, er der
nogle (få) retningslinier man bør overholde.
Og Jens kom faktisk med en pæn henvisning. Det var ikke ment som et
gok i hovedet, så du behøver slet ikke ta' sådan på vej.

Men hvis du mener, at det er uoverskeligt at læse reglerne igennem, så
vil jeg da gerne gi' dg et kort resume.

Skriv dit svar under det du svarer på, og klip overflødig tekst væk.
(Det er det jeg har gjort i dette indlæg.) Det gør indlægget langt
mere overskueligt og sparer en masse båndbredde (og tid).

Og så er det ellers bare med at overholde almindelig god tone. Altså,
hold et sobert sprog.

Sidst, men ikke mindst, undersøg at gruppen er relevant. Altså hvad
siger fundsatsen at denne gruppe er beregnet til. Sidste regel har du
jo ikke haft nogen problemer med, da du netop har postet i den helt
korrekte gruppe.

En regel som mange grupper går meget op i er at holde sig til
emnet/overskriften (hvilket jeg slet ikke overholder her), men i denne
gruppe har vi det med at komme temmelig meget OT (off topic) ind
imellem, og dette bliver godt nok kommenteret, men dog accepteret. Der
skal nemlig osse være plads til lidt sjov og ballade ind imellem.

Jeg har desværre (eller rettere heldigvis) ikke nogen erfaring med HD,
så dér kan jeg ikke hjælpe dig, men jeg vil da anbefale dig at hænge
på lidt endnu, for der kunne være andre som kunne komme med
oplysninger, som kunne være til hjælp for dig og din hund. Jeg håber
at din hund trods alt kan få et rimeligt liv uden smerter, på trods af
sygdommen.

--
Leyna
http://www.leyna.dk/hvalpe-salg

Fra : pwh

Dato : 10-01-07 10:12

Leyna, skrev:

> [...]
> oplysninger, som kunne være til hjælp for dig og din hund. Jeg håber
> at din hund trods alt kan få et rimeligt liv uden smerter, på trods af

Det er Gittes og ikke Lenes hund der har HD,
få dog noget kaffe i hovedet og vågn lidt op Leyna

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 10-01-07 13:12

On Wed, 10 Jan 2007 10:12:19 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Det er Gittes og ikke Lenes hund der har HD,
>få dog noget kaffe i hovedet og vågn lidt op Leyna

Har nu fået noget kaffe, men håber altså det bedste for hunden uanset
hvem den så tilhører!

Fra : pwh

Dato : 10-01-07 10:19

Lene Hansen, skrev:
> I kan rende mig i røven.

Så vil jeg se den først

> [...]
> Det er så lidt jeg skriver herínde og har ikke lyst eller tid til at
> sætte mig ind i alt muligt mærkeligt som jeg ikke kan finde ud af

Det er nu ikke særligt svært at finde ud af at svare under og ikke
over et indlæg, men kan du ikke overskue det er Usenet nok ikke for dig.

> I må meget sorry. Fremover finder jeg mine oplysninger andre steder.
> Her I nyhedsgrupperne er det i hvert fald slut. Her er kun plads til
> visse "perfekte" personer.

Med det temperament og den tone du lægger for dagen tror jeg heller
ikke at gruppen her er for dig.
Men slå dog lidt koldt vand i blodet og se om vi ikke faktisk har ret
i at du bør qoute anderledes, så kan du jo give os en chanche mere.

Den link jeg sendte til dig har jeg gemt fra dengang jeg selv fik den
i hovedet som nystartet på Usenet. Det blev jeg da ikke fornærmet over
men tog da blot oplysningen til mig, du har heller intet at blive fornærmet over.

/Jens

Fra : pwh

Dato : 10-01-07 10:49

Lene Hansen, skrev:
> Det er så lidt jeg skriver herínde

Det passer vist ikke helt, du er da allerede på en 16 plads i år
http://news.frostbyte.dk/2007/displaynewsgroup.phtml?id=1085

/Jens (som self ligger nr 1)

Fra : Leyna

Dato : 10-01-07 13:14

On Wed, 10 Jan 2007 10:49:06 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Det passer vist ikke helt, du er da allerede på en 16 plads i år
>http://news.frostbyte.dk/2007/displaynewsgroup.phtml?id=1085
>
>/Jens (som self ligger nr 1)

Hov. Jeg ligger "kun" som nr. 3. Det er sørme for ringe!

Fra : pwh

Dato : 10-01-07 14:00

Leyna, skrev:

> Hov. Jeg ligger "kun" som nr. 3. Det er sørme for ringe!

Ikke nok med det, du er også håbløst bagefter mig

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 10-01-07 14:10

On Wed, 10 Jan 2007 13:59:35 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Ikke nok med det, du er også håbløst bagefter mig

Må være fordi jeg kun poster relevante indlæg!

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 10-01-07 14:21

newsp9q2tlh7h1k509mbdovd1v5ua0405935@4ax.com...

> Må være fordi jeg kun poster relevante indlæg!

Helt sikkert!
ham Jens poster bare løs for at opnå en førsteplads..(-;

mvh. marie

Fra : pwh

Dato : 10-01-07 14:54

Torben og Marie-louise Ager, skrev:
> [...]
> newsp9q2tlh7h1k509mbdovd1v5ua0405935@4ax.com...

> Helt sikkert!
> ham Jens poster bare løs for at opnå en førsteplads..(-;

Jeg havde nu ligget længe på førstepladsen uden at vide det
Men nu er det self helt bevidst at jeg bare poster løs

/Jens

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 10-01-07 14:59

> Jeg havde nu ligget længe på førstepladsen uden at vide det
> Men nu er det self helt bevidst at jeg bare poster løs

Klart! (-;

mvh. marie

Fra : Leyna

Dato : 10-01-07 16:51

On Wed, 10 Jan 2007 14:53:45 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Jeg havde nu ligget længe på førstepladsen uden at vide det
>Men nu er det self helt bevidst at jeg bare poster løs

Lad bare være. Du har selvfølelig holdt øje med det hele tiden!

Fra : pwh

Dato : 10-01-07 18:43

Leyna, skrev:

> Lad bare være. Du har selvfølelig holdt øje med det hele tiden!

Det var faktisk en link jeg tilfældigvis faldt over i bilgruppen,
men den kommer du vist ikke så meget i

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 10-01-07 19:25

On Wed, 10 Jan 2007 18:43:27 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Det var faktisk en link jeg tilfældigvis faldt over i bilgruppen,
>men den kommer du vist ikke så meget i

Det må jeg indrømme at jeg IKKE gør. Jeg følger et par få andre
grupper, men det er vist her jeg er mest aktiv.

Fra : Leyna

Dato : 10-01-07 16:50

On Wed, 10 Jan 2007 14:20:55 +0100, "Torben og Marie-louise Ager"
<dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote:

>"Leyna" <leyna@leyna.dk> skrev i en meddelelse
>newsp9q2tlh7h1k509mbdovd1v5ua0405935@4ax.com...

>Helt sikkert!
>ham Jens poster bare løs for at opnå en førsteplads..(-;

Jeps, og har han ikke andet at sige, så skriver han bare BARF!

Fra : pwh

Dato : 10-01-07 18:46

Leyna, skrev:
> On Wed, 10 Jan 2007 14:20:55 +0100, "Torben og Marie-louise Ager"

> Jeps, og har han ikke andet at sige, så skriver han bare BARF!

Utroligt som i to skal kører alle tråde over på Barf
Hvem var det også lige der "tvang" mig til at begynde på det pjat

/Jens (hvis hunde lige har guflet grøntsagsmix med tun)

Fra : Leyna

Dato : 10-01-07 19:26

On Wed, 10 Jan 2007 18:45:35 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Utroligt som i to skal kører alle tråde over på Barf
>Hvem var det også lige der "tvang" mig til at begynde på det pjat

Ikke mig da! :D

Fra : pwh

Dato : 10-01-07 20:07

Leyna, skrev:

> Ikke mig da! :D

Ja, John var det vist ikke

/Jens (hvis hunde nu er meget godt tilfredse med kostændringen)

Fra : Leyna

Dato : 10-01-07 22:44

On Wed, 10 Jan 2007 20:06:57 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Ja, John var det vist ikke

Det har sikkert været Marie. Hun lokker os alle i fordærv!

Fra : pwh

Dato : 10-01-07 22:59

Leyna, skrev:

> Det har sikkert været Marie. Hun lokker os alle i fordærv!

Enig, Marie er en rigtig forføreske

/Jens

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 11-01-07 06:29

> [...]

MIG?? eller den anden marie kipler?

> Enig, Marie er en rigtig forføreske

Der har du helt ret!.. ((-;

mvh. marie

Fra : Leyna

Dato : 11-01-07 14:06

On Thu, 11 Jan 2007 06:28:38 +0100, "Torben og Marie-louise Ager"
<dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote:

>"pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse

>MIG?? eller den anden marie kipler?

DIG, sg* da!

>Der har du helt ret!.. ((-;

Nu må vi snart ha' det billede!

Fra : Tove Krieger

Dato : 10-01-07 12:27

Lene Hansen wrote:
> I kan rende mig i røven.

Det var da rene ord for pengene Lene.

Jeg har heller ikke altid været perfekt til at citere. Jeg tog mod den
fremstrakte hånd, da jeg blev forklaret hvordan jeg skulle gøre, og
det er jeg taknemmelig for. Usenet er jo ikke det eneste sted, hvor
det er praktisk at kunne reglerne, som forøvrigt ikke er så vanskelige
at lære, og som er til stor hjælp for dem der både skal læse og
besvare indlæggene

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Ukendt

Dato : 10-01-07 09:09

"gitte" <paustian@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse news

>er der nogen
>der kender til guld akupunktur eller operation hvor de operere guld
>ind. ?

Trist med din hunds hofter. Har ikke selv så meget erfaring med hd, men jeg
har i hvert fald læst / hørt, at mange har gode erfaringer med, at få
opereret guld ind.
Håber i finder en løsning på det.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : gitte

Dato : 10-01-07 11:02

pwh skrev:

> [...]
>
> Kender jeg heller intet til, men søg på nettet, Google er altid din ven

hej igen.
rico er 1 år og 5 måneder og den mest dejlige dreng vi købte ham ved
en tilfældighed da min mand så et opslag i brugsen hvor der var et
billede af ham. vi havde lige mistet 2 gravhunde med 1 måneds
mellemrum så han synes at jeg skulle have en hund igen og han er så
sød og velopdraget han har lige siden han var hvalp været meget sky
så der må være sket noget derude hvor vi købte ham. jeg har gået
til hunde træning med ham siden hvalp og det er gået nogenlunde. jeg
kan godt se nu at det har været på vej de sidste mange måneder for
under træning har der været nogle problemer med ham med sid og dæk
hvor han til sidst ikke kunne komme op eller havde svært ved at
dække. han faldt på spring brættet der ude og har været dårlig
siden midt i december men vi har trukket det ud da vi kun troede at det
var knubs. jeg har lidt dårlig samvittighed over at vi ikke har taget
ham til dyrlæge noget før når det stod så slemt til men nu må vi
få ham på benene igen og så skal det hele nok gå.

Fra : Kim H.

Dato : 10-01-07 17:09

> [...]

ham til dyrlæge noget før når det stod så slemt til men nu må vi
få ham på benene igen og så skal det hele nok gå.

Hej Gitte,

Jeg er ked af at høre din hund har HD, og jeg håber bestemt at i får ham på
benene igen uden smerter.

Jeg har selv en schæferhan på 9 mdr. med en D hofte, dog indtil videre uden
at han ikke har problemer med den, men det ligger hele tiden i baghovedet,
at hoften er dårlig, og at han måske ikke holder i så mange år som man havde
regnet med.

Jeg kunne godt tænke mig at høre hvor det var du trænede hund, for jeg kan
slet ikke forstå at din træner ikke advarede dig om, at din hund kunne ha'
et problem med hoften, for med det du fortæller, så lyste alle
advarselslamper jo, og de burde ha' advaret dig, så du ikke havde trænet
ting som f.eks. spring, og kunne ha' fået det tjekket inden det gik "galt".

Jeg krydser fingre for at han bliver frisk igen, og hvis du orker det, vil
jeg meget gerne høre hvad i vælger at gi' ham, og hvorfor, og om det
hjælper.

Kim

Fra : gitte

Dato : 10-01-07 11:10

Fra : pwh

Dato : 10-01-07 12:30

gitte, skrev:
> [...]

De 2 vigtigste "regler" er at man svare under og ikke over indlægget,
og så er det også bedst at klippe det væk der ikke er relevant for ens svar.
Hvis du prøver at lurer på hvordan de fleste andre her i gruppen gør,
så er det bare at abe efter, det er jo nemmest når vi gør det rimeligt ens

Men klø du bare på med at skrive herinde, vi mangler altid gode skribenter.
Og jeg vil da personligt meget gerne følge med i hvordan det går med din Rico.
Det er jo den evige frygt for alle os med lidt større hunde at de får HD,
så skulle det ske for en selv en dag er det rart at værer forberedt.

God bedring med din Rico,
det er jo en perfekt blanding i mine øjne sådan en Lab/Rotte (Labrat)

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 10-01-07 12:35

gitte wrote:
> [...]
> lidt uerfaren hvad det ang.
> vi har lige fået konstateret hd i svær grad hos rico (rott weiler-

Det kan jeg sandelig godt forstå, det er synd for den dejlige hund.
Prøv alligevel ikke at fortvivle, jeg synes at der efterhånden har
været en del solstrålehistorier her i gruppen, hvor det har vist sig
at hunden på trods af HD har fået et langt og dejligt liv. Mon ikke
der også er en stor chance for Rico ? Der er mange ting der kan
behandles med, så det er da fint at du prøver at se hvordan de virker.

Håber på alt det bedste for både dig og Rico, pøj pøj

Fra : gitte

Dato : 11-01-07 17:56