Fullrate - er de gode nok?
Fra : Andreas

Dato : 09-01-07 12:47

Jeg fik etableret adsl hos fullrate for en måned siden, men har max kunnet
bruge nettet ½ time ad gangen, så forsvinder forbindelsen og det har været
meget forskelligt hvornår den er kommet tilbage. En ny router har ikke
hjulpet på problemet. Jeg har adsl i forvejen via kabeltv (delt imellem alle
ejendommens beboere) og det har altid virket upåklageligt.
Har været i kontakt med fullrate support op til flere gange og det er ikke
småpenge jeg har brugt på telefonregningen, da jeg mindst har skulle vente
25 min. på at komme igennem telefonkøen.

Da forbindelsen er sindssyg ustabil har jeg nu valgt at opsige den igen, men
kunne godt tænke mig at høre fra andre fullrate brugere om deres virker
eller ej?

Er fullrate noget skidt?

mvh Andreas

Fra : Peter Reinhold

Dato : 09-01-07 14:33

> Er fullrate noget skidt?

Hej Andreas,

Som en der kun har haft FR i små 14 dage vil jeg sige både ja og nej.

Nej fordi min linie har været ganske stabil, kun et enkelt udfald (som
var dokumenteret på deres supportside ganske kort efter udfald,
grundet noget fiberbrud)

Ja fordi det udstyr de leverer med ikke kan klare mosten .. Jeg har
bestilt, og fået, en 20mbps, og mit kobber er kvalitet til omkring
22mpbs ifølge ADSL specs, men jeg får kun 11mbps.

Og der er en ting der er skyld i det, CPUen i routeren er alt for
lille, og den "dør" ganske simpelt når load når omkring 11mbps.

Jeg kæmper nu en brav kamp for at få en router der rent faktisk
fungerer med det jeg har købt.

Men, ellers fungerer alting glimrende, bare ikke så hurtigt som man
kunne forvente. :)

/Peter

Fra : Thomas Jensen

Dato : 09-01-07 14:40

Peter Reinhold skrev:
> Ja fordi det udstyr de leverer med ikke kan klare mosten .. Jeg har
> bestilt, og fået, en 20mbps, og mit kobber er kvalitet til omkring
> 22mpbs ifølge ADSL specs, men jeg får kun 11mbps.

Hvordan har du fundet ud af kvaliteten på din kobber forbindelse?

Mvh
TKJ

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 09-01-07 14:41

Andreas skrev:

> Da forbindelsen er sindssyg ustabil har jeg nu valgt at opsige den igen, men
> kunne godt tænke mig at høre fra andre fullrate brugere om deres virker
> eller ej?

Hvorfor vælger du ikke at ophæve den aftale du indgik med dem? De
har jo ikke leveret den aftalte vare, og så behøver du ikke
betale.

--
Bertel

Fra : Andreas

Dato : 09-01-07 15:05

> Hvorfor vælger du ikke at ophæve den aftale du indgik med dem? De
> har jo ikke leveret den aftalte vare, og så behøver du ikke
> betale.

Det er det jeg mener med "opsige" ;)

/Andreas

Fra : Mikkel U.

Dato : 09-01-07 19:54

Bertel Lund Hansen wrote:

> Hvorfor vælger du ikke at ophæve den aftale du indgik med dem? De
> har jo ikke leveret den aftalte vare, og så behøver du ikke
> betale.

Hvordan definerer du, at levere den aftalte vare, når vi snakker DSL ?

/mikkel

--
"The only source of knowledge is experience"

Albert Einstein

Fra : Andreas

Dato : 09-01-07 20:13

> Hvordan definerer du, at levere den aftalte vare, når vi snakker DSL ?
>
> /mikkel

I kontrakten står der jo ikke:
"10 mbit ADSL fra kl. 16-16:30 og fra kl. 19-20".
Derfor regner man selvfølgelig med at forbindelsen altid er der. Det har de
ikke kunnet levere....hos mig ihvertfald.
Ergo skal jeg selvfølgelig ikke betale for hele bindingsperioden, når varen
nu ikke virker. Der er fuld returret ifølge købeloven.

/Andreas

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 09-01-07 20:39

Mikkel U. skrev:

> Hvordan definerer du, at levere den aftalte vare, når vi snakker DSL ?

Sådan at det ikke omfatter at nettet højst virker ½ time ad
gangen.

--
Bertel

Fra : Lars Jensen

Dato : 09-01-07 21:55

Bertel Lund Hansen skrev:

> Sådan at det ikke omfatter at nettet højst virker ½ time ad
> gangen.

Man skal vel i første omgang finde ud af, om Fullrate i deres
betingelser næver noget om SLA - og om de garanterer en given hastighed?

Lars B

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 09-01-07 22:42

Lars Jensen <lars@zulfo.dk> skrev:

> Man skal vel i første omgang finde ud af, om Fullrate i deres
> betingelser næver noget om SLA - og om de garanterer en given
> hastighed?

Hvis der ikke er forbindelse i langt den største del af tiden er der
tale om en misligholdelse af aftalen fra Fullrates side uanset en evt.
SLA eller ej. Man kan ikke sælge adgang til internettet, hvis ikke man
rent faktisk leverer adgang til internettet. Dvs. i princippet skal
oppetiden være 100% i praksis er der selvfølgelig plads til fejl men
der er grænser for hvor udbredte fejlene må være, og i dette tilfælde
er vi meget langt over grænsen.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Lars Jensen

Dato : 10-01-07 08:06

Morten Bjergstrøm skrev:

> [...]
> oppetiden være 100% i praksis er der selvfølgelig plads til fejl men
> der er grænser for hvor udbredte fejlene må være, og i dette tilfælde

Jeg er, grundliggende, enig med dig, og så alligevel ikke.

Hvem siger at fejlen, der giver afbrydelserne ikke ligger hos kunden?

"Dvs. i princippet skal oppetiden være 100% i praksis er der
selvfølgelig plads til fejl men der er grænser for hvor udbredte fejlene
må være"

Disse grænser er så flydende, at det kan være svært på en kunde at blive
løst fra sin kontrakt, blot fordi kunden er "utilfreds", og hævder at
forbindelsen kun kan anvendes 1/2 time om dagen.

Kunden bør i stedet for blot at opsige, få oprettet en sag hos Tele
Ankenævnet - så "tvinger" han udbyderen til at reagerer på problemerne,
og dokumentere kundens forbindelse, herunder også stabiliteten, hvis
kunden netop klager over denne.

Lars B

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 10-01-07 17:40

Lars Jensen <lars@zulfo.dk> skrev:

> Hvem siger at fejlen, der giver afbrydelserne ikke ligger hos
> kunden?

Den mulighed foreligger naturligvis. Men der er en del der har oplevet
problemer med stabiliteten hos FullRate så jeg tror det ikke.

> [...]
> blive løst fra sin kontrakt, blot fordi kunden er "utilfreds", og
> hævder at forbindelsen kun kan anvendes 1/2 time om dagen.

Selvfølgelig skal det i et eller andet omfang kunne dokumenteres, at
fejlen ligger hos udbyderen specielt hvis vi forudsætter at der kommer
en sag ud af det.

> [...]
> problemerne, og dokumentere kundens forbindelse, herunder også
> stabiliteten, hvis kunden netop klager over denne.

TeleKlagenævnet er til for at løse sager der ellers ikke kan løses. I
det nævnte tilfælde ville jeg også kræve at blive løst fra kontrakten,
da modparten har begået kontraktbrud ved ikke at levere produktet.
Hvis det så ikke sker har man to (tre) muligheder Teleklagenævnet, en
retssag (, lade stå til)

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Brian K

Dato : 10-01-07 04:37

"Andreas" <skodmail@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Da forbindelsen er sindssyg ustabil har jeg nu valgt at opsige den igen,
> men kunne godt tænke mig at høre fra andre fullrate brugere om deres

Hej

Jeg er ovenud tilfreds - har dem både selv herhjemme (8 mb) og på
arbejdspladsen (2 mb) - samtidig er der 4 af mine venner der har dem - alle
er tilfredse.

Jeg havde lidt problemer da jeg havde deres almindelige adsl router - de
forsvandt da jeg fik deres nye trådløse Zyxel router.

Spørg efter Nicki når du ringer til supporten - han har bare styr på
tingene!

Mvh
Brian

Fra : PAS

Dato : 10-01-07 09:29

> [...]
> forsvandt da jeg fik deres nye trådløse Zyxel router.
>
> Spørg efter Nicki når du ringer til supporten - han har bare styr på

Ganske gratis ? Eller 400,-kr oveni hatten ??
http://www.fullrate.dk/produkter/prisliste_bredbaand.php

Mvh.Peter

Fra : Peter T.

Dato : 10-01-07 09:58

Andreas udviste en rettidig omhu og skrev:

> Da forbindelsen er sindssyg ustabil har jeg nu valgt at opsige den
> igen, men kunne godt tænke mig at høre fra andre fullrate brugere om
> deres virker eller ej?

Min 10/1.5mbit linie virker og har virket perfekt siden medio juli 06. Men
jeg er også klar over, at det ikke er hos alle, at det spiller perfekt, og
derfor venter jeg med at anbefale fullrate i min omgangskreds.

Lokation: ved nørrebro station.

--
En hobbynørds anbefaling! (Og jeg har intet med restauranten at gøre!)

De bedste pizzaer i København: Vito's Corner i mimersgade 103, Nørrebro!
Stenovn, kvalitetskød og -grøntsager og ÆGTE italiensk pizzabager! :)

Fra : Peter Reinhold

Dato : 24-01-07 11:41

> Ganske gratis ? Eller 400,-kr oveni hatten ??http://www.fullrate.dk/produkter/prisliste_bredbaand.php

Jeg har også haft snakket med Niki (som han rent faktisk hedder :), og
været fint tilfreds med hans service.

Jeg modtog sidste fredag endeligt deres Zyxel Wireless router, og jeg
havde indvilliget i at betale det ekstra gebyr, fordi den seneste
supporter jeg havde snakket med ikke var bemyndiget til at bortkaste
gebyret.

Da den blev slået til, og genkendt af deres system var det 20mbit data
downstream, og 2mbit up, så der er en klokkeklar konklusion, nemlig at
deres Zyxel Prestige 2602 ikke kan klare mosten når det kommer til
20mbit.

Efter at have snakket med dem idag, gik det helt smertefrit med ikke at
skulle betale gebyret (jeg mener, så smertefrit at jeg bagefter var
lettere målløs over hvor nemt det gik), hvilket desværre bare siger
til mig at det ikke er første gang det sker.

Men siden i fredags, 20mbit, og det kører som schmør, så på det
plan leverer Fullrate varen ganske som lovet.

/Peter