lås adgangen til mappe og filer?
Fra : Jeppe Richardt

Dato : 08-01-07 21:37

Hej gruppe!

Jeg ville lige høre om det er muligt at låse adgangen til filer i en
mappe? Men dog skal man stadig kunne fx include filerne i mappen...

Fx jeg har en fil der hedder låst.asp i mappen der hedder ingen_adgang
Man må altså ikke kunne komme på siden ved at sige,
www.domæne/ingen_adgang/låst.asp
Men man skal stadig kunne bruge filen til at inkludere osv..

Nogen ideer?

Mvh Jeppe

Fra : kurt jensen

Dato : 10-01-07 10:50

det mest sikre er self at ændre rettighederne i din CHMOD, men en anden
let metode ville være at sætte en lokal variabel i det script der
inkluderer filerne (f.eks en variabel der hedder include_permission =
1), og i din låst.asp laver du så en if sætning som ligner denne:

if include_permission = 1 then
det der skal inkluderes
else
"du har ikke adgang til denne site"

jeg er php guy og aner intet om asp, så jeg håber du forstod hvad jeg
mener eftersom du ikke bare kan copy/paste :)

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jeppe Richardt

Dato : 13-01-07 16:19

kurt jensen skrev:
> det mest sikre er self at ændre rettighederne i din CHMOD,
Hvad er det for en?

> [...]
> inkluderer filerne (f.eks en variabel der hedder include_permission =
> 1), og i din låst.asp laver du så en if sætning som ligner denne:

Man må ikke skulle skrive noget i filen...!

> jeg er php guy og aner intet om asp, så jeg håber du forstod hvad jeg
> mener eftersom du ikke bare kan copy/paste :)
Fino :)