7 børn døde
Fra : TAK

Dato : 08-01-07 21:19

Nogle siger, at børn ikke påvirkes af, hvad de ser på fjernsynet.
Hvis det er rigtigt, hvordan kan detså forklares, at syv børn, på
verdensplan, er døde, efter at have leget 'Saddam-leg' ?
Samfundet bliver mere og mere råt. En af grundene er, at det, som børn og
unge ser på
fjernsynet, stille og roligt bliver til det "normale".
Og så undrer det mig, at forældre overhovedet lader deres børn se TV-avis!

TAK

Fra : Viktor

Dato : 09-01-07 12:22

"TAK" <T@AK> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> TAK
>

> TAK, du burde måske have henvendt dig i dk.videnskab.psykologi.
Efter min mening, burde tv-avisen være forbudt for børn under
12 år. Det er alt for voldsomt for børn at se de uhyggelige klip.
Det er frygteligt når børn leger, nogle af de rædsomme ting, de
ser på tv.
-Syv børn har hængt sig, pga., at de har set Saddams hængnig.
Det er da uhyggeligt!

Fra : Anders Majland

Dato : 09-01-07 17:38

> Efter min mening, burde tv-avisen være forbudt for børn under
> 12 år. Det er alt for voldsomt for børn at se de uhyggelige klip.

Derfor også godt at DR har flyttet på programmerne så børnetimen ikke
afløses af tv-avisen.

Fra : NN inc.

Dato : 09-01-07 20:21

> Derfor også godt at DR har flyttet på programmerne så børnetimen ikke
> afløses af tv-avisen.
Uhm...... også jeg har hørt den dårlige nyhed, at 7 børn rundt i verden her
leget denne leg. Selvom det er en nyhed for nogle og for andre ikke, skulle
det forbydes at senne en henrettelse på tv. Hvis "nogle" syntes at det bare
skulle se, skulle de have den mulighed for at tilmelde sig sådan nogle
udsendelser

Fra : SK

Dato : 10-01-07 21:26

"NN inc." <ingen@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> det bare skulle se, skulle de have den mulighed for at tilmelde sig sådan

Kære forældre til børn under 12 år!
Nyeste tal siger nu, at 8 børn har mistet livet, efter at have 'leget'
hængning. Og en norsk dreng overlevede, heldigvis, dog med sår på halsen.
HVORFOR ser børn tv-avis? Kære forældre! Jeres børn har ikke godt af at se
tv-avis eller vold på fjernsynet.
Bekymret hilsen fra SK!

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 09-01-07 21:07

Viktor wrote:

> Efter min mening, burde tv-avisen være forbudt for børn under
> 12 år. Det er alt for voldsomt for børn at se de uhyggelige
> klip.

Kaster vi lige et blik på Medierådets hjemmeside, hvor højeste alders-
grænse et 15 år ("Tilladt for børn over 15 år"), ser vi at de i vid
grad lægger op til at forældrene bestemmer, snarere end at deres
angivelser skal følges slavisk:
http://film.medieraadet.dk/Symbolerne/Voksenledsagelse.aspx

For min skyld kunne man da godt indlede TV-Avisen med "Denne udsendelse
er tilladt for børn over 12 år" (eller 11, for nu at følge Medierådets
grænser), men jeg kan ikke se hvad forskel det skulle gøre. Jeg har
ikke set den aktuelle udsendelse, men mon ikke indslaget blev indledt
med "Følgende scener frarådes børn og svage sjæle"? Det plejer den
slags at gøre.

Dertil kommer at det vel er de færreste forældre, der ikke er klar over
at TV-Avisen kan indeholde meget stærke indlæg. For dem, der er
ligeglade med dette i forhold til deres børn, gør en generel advarsel
mod kombinationen af TV-Avisen og børn næppe nogen forskel. Og som
forældre er det dem der bestemmer.
--
Far + digitalkamera + webserver = http://ekot.dk/dagbog/

Fra : Bænni

Dato : 10-01-07 08:25

Viktor wrote:
> [...]
> ser på tv.
> -Syv børn har hængt sig, pga., at de har set Saddams hængnig.

det ku osse være en naturlig frasorteringsmekaniske....

eller en darwin award for børn.....

--
Bae9

Rigtige mænd bruger ikke kill-filter!

Fra : SK

Dato : 10-01-07 12:54

"Bænni" <davs@du.der> skrev i en meddelelse

> --
> Bae9
>
> Rigtige mænd bruger ikke kill-filter!

Min mand bruger ikke kill-filter, men du, Bae9, som gør, hvordan virker
det?

sk

Fra : Bænni

Dato : 10-01-07 17:22

SK wrote:
> "Bænni" <davs@du.der> skrev i en meddelelse

> Min mand bruger ikke kill-filter, men du, Bae9, som gør, hvordan virker
> det?
>
> sk

HUH??

Fra : SK

Dato : 10-01-07 17:28

> HUH??

> Bae9
>
> Rigtige mænd bruger ikke kill-filter!

HUH?? Hvad? Du siger at rigtige mænd ikke bruger kill-filter! Er du en
rigtig mand? Jeg mente, at du nok brugte kill-filter!?
SK

Fra : Bænni

Dato : 10-01-07 20:56

SK wrote:
> "Bænni" <davs@du.der> skrev i en meddelelse

> HUH?? Hvad? Du siger at rigtige mænd ikke bruger kill-filter! Er du en
> rigtig mand? Jeg mente, at du nok brugte kill-filter!?
> SK

hva får dig på den ide?

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 11-01-07 19:54

> [...]
> fjernsynet, stille og roligt bliver til det "normale".
> Og så undrer det mig, at forældre overhovedet lader deres børn se TV-avis!

Det kunne jo også meget vel tænkes, at de
havde set det på internettet i stedet for.
Børnene søger jo alt på nettet, hvis de får lov.

Mvh.Bodil.