Tyveri
Fra : Leyna

Dato : 08-01-07 10:04

I går aftes måtte jeg lige op til naboen for at finde en vaps til min
datter. egentlig har hun ønsket sig hund længe, men jeg har talt hende
fra det da hun øækonomisk er meget dårligt stillet, men nu har hun
fået en sponsor på, så nu skulle det altså være.

Hun vidste lige hvilken hvalp hun ønskede sig, for hun har jo været
med oppe at gramse på dem et par gange allerede, men den var der
desværre ikke mere. Det var den bette med rottweileraftegningerne, der
var væk.
Og nej, den var ikke blevet solgt. Natten til søndag har stalddøren
været brækket op, og en bette pige og en sort hanhund er blevet
stjålet.

Hvem H...... kan finde på at gøre sådan noget? Jeg kan forstå at man
stjæler kamphundene, som er så populære for tiden, og jeg kan forstå
at man stjæler de dyre racehunde, men hvem Fa*den finder dog på at
stjøle to bestarder? Jeg troede at vi boede et sted hvor der ikke
sådan kom tyve på besøg, men det er altså forkert. Det ødelægger en
stor del af glæden ved at bo på landet, når sådan noget sker. :(
Nu håber jeg bare at de to hvalpe trods alt får et godt hjem, men når
de bliver anskaffet på dén måde, så tvivler jeg stærkt. Uhhhh, jeg er
så vred at jeg ku' tude!!!

Min datter fik sig nu alligevel en hund, og sikkert en hun bliver
rigtig glad for. Nu er der så "kun" 3 tøser tilbage af kuldet, men
forhåbentligt bliver de solgt og ikke bare "afhentet" i nattens mulm
og mørke.

--
Leyna
http://www.leyna.dk/hvalpe-salg

Fra : jopa

Dato : 08-01-07 10:15

Leyna skriblede bla:
>Jeg troede at vi boede et sted hvor der ikke
> sådan kom tyve på besøg, men det er altså forkert. Det ødelægger en
> stor del af glæden ved at bo på landet, når sådan noget sker. :(

Tyveri er faktisk også udbredt i landområderne desværre.
Derfor bla har jeg Milo.
Samtlige mine naboer har haft besøg minus mig

Det må jo være lokale eller nogen der er bekendt med at der var hvalpe til
salg.

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Leyna

Dato : 08-01-07 13:43

On Mon, 8 Jan 2007 10:15:25 +0100, "jopa" <jp@nixenspam.dk> wrote:

>Det må jo være lokale eller nogen der er bekendt med at der var hvalpe til
>salg.

Vi tror at det er nogle der har været at kigge eller nogle hundene
kender. I modsat fald ville de to store (tæverne) nok ha' givet
signal.

Så herude på landet stjæler man fra dem man kender. :(

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 08-01-07 10:43

> [...]
> rigtig glad for. Nu er der så "kun" 3 tøser tilbage af kuldet, men
> forhåbentligt bliver de solgt og ikke bare "afhentet" i nattens mulm

GYYYS!
hvor skrækkeligt!
Det er da utroligt og ubegribeligt, at folk har samvittighed til det!
hvis det har været nogen som har skullet "bruge" dem til et eller andet,
skulle man vel tro, at de havde hapset dem alle, men ligefrem at hugge et
par hvalpe til sig selv, er da for åndssvagt!.

Jeg håber da ligesom dig, at de trods alt, er blevet hugget til et godt
hjem...

vi har også her i vores lille flække, været terroriseret af nogle
ballademagere, både mht. indbrud og hærværk, selv vores naboer på begge
sider..men her har der ikke været noget og de skal da også lige forsøge sig,
så får de en stribet boxer i måsen, det er sikkert. (og slikket til døde af
de to andre..GG)

mhv. marie

Fra : Leyna

Dato : 08-01-07 13:45

On Mon, 8 Jan 2007 10:43:05 +0100, "Torben og Marie-louise Ager"
<dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>så får de en stribet boxer i måsen, det er sikkert. (og slikket til døde af

Jeg tror heller ikke de ville slippe uskadt fra et møde med Vaks. Hans
ville vække hele egnen med sin gøen, alt imens han ville holde sig
pænt bag ved Vaks. *GGG*

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 08-01-07 14:53

de skal da også lige forsøge sig,

> Jeg tror heller ikke de ville slippe uskadt fra et møde med Vaks. Hans
> ville vække hele egnen med sin gøen, alt imens han ville holde sig
> pænt bag ved Vaks. *GGG*

HEHE..Præcis som Emma her..mage til jammerlap..GG!

mvh. marie

Fra : henrik@bianca27.dk

Dato : 08-01-07 13:30

Det kan jo også ske at det er en person som vil sikre sig noget
billigt aftensmad?

vh Henrik

Fra : Tove Krieger

Dato : 08-01-07 14:06

henrik@bianca27.dk wrote:
> Det kan jo også ske at det er en person som vil sikre sig noget
> billigt aftensmad?
>
> vh Henrik

Synes du selv at det er morsomt ?

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : pwh

Dato : 08-01-07 18:34

Tove Krieger, skrev:

> Synes du selv at det er morsomt ?

Der går grænsen for min humoristiske sans også, den var plat.

/Jens

Fra : JBH

Dato : 08-01-07 18:58

<henrik@bianca27.dk> skrev i en meddelelse
Det kan jo også ske at det er en person som vil sikre sig noget
billigt aftensmad?

Ja, eller som "pivedyr/legetøj" til kamphundetræning

mvh
JBH

Fra : pwh

Dato : 08-01-07 19:06

JBH, skrev:
> <henrik@bianca27.dk> skrev i en meddelelse
> Det kan jo også ske at det er en person som vil sikre sig noget
> billigt aftensmad?
>

> Ja, eller som "pivedyr/legetøj" til kamphundetræning

Er det morsomt at mane den slags billeder frem for Leyna.

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 08-01-07 19:20

pwh wrote:

> Er det morsomt at mane den slags billeder frem for Leyna.
>
> /Jens

Det var jo netop hvad jeg også tænkte. Hun kender jo de små hunde, og
er vældig ked af det, men vi må jo nok indse at vi ikke alle har lige
meget pli.

Fra : pwh

Dato : 08-01-07 19:43

Tove Krieger, skrev:

> Det var jo netop hvad jeg også tænkte. Hun kender jo de små hunde, og
> er vældig ked af det, men vi må jo nok indse at vi ikke alle har lige
> meget pli.

Jeg kom næsten til at tænke på at det ville svare til at en skrev herinde at deres
hund var løbet væk, og vi så begyndte at udbrede os om alle de uhyggelige ting
der kunne værer overgået den. Det har man sikkert selv fantasi til at forestille sig,
Leyna trænger nok mere til at hører lidt posetivt.

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 08-01-07 20:21

On Mon, 8 Jan 2007 19:19:48 +0100, "Tove Krieger"
<minimiv_nospam_@privat.dk> wrote:

>Det var jo netop hvad jeg også tænkte. Hun kender jo de små hunde, og
>er vældig ked af det, men vi må jo nok indse at vi ikke alle har lige
>meget pli.

Jeg har det rigtig, rigtig skidt med ikke at vide hvad der er blevet
af dem. Jeg ønsker sådan at de alle får nogle gode hjem, for de er jo
mine "børnebørn". *SUK*

Fra : pwh

Dato : 08-01-07 20:37

Leyna, skrev:
> [...]
>
> Jeg har det rigtig, rigtig skidt med ikke at vide hvad der er blevet
> af dem. Jeg ønsker sådan at de alle får nogle gode hjem, for de er jo

Jeg kan huske en dame jeg luftede meget sammen med på et tidspunkt,
hun fik stjålet sin blandingstæve foran en butik.
Det blev heldigvis fundet 3 dage efter af politiet, det var en knægt fra et
børnehjem der havde syntes den var så sød at den skulle med ham hjem.
Hun sagde også at det var uvisheden der var det værste hun endnu havde oplevet,
der var jo ikke grænser for hvad hun kunne forestille sig at der var sket med Frida.

Men hendes historie endte jo lykkeligt, det gør din sikkert også,
du får nok bare aldrig slutningen af vide. Men tro det bedste,
andet kan ikke bruges til noget som helst i situationen nu.

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 08-01-07 20:20

On Mon, 8 Jan 2007 19:05:57 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Er det morsomt at mane den slags billeder frem for Leyna.

Uha, Jens. Jeg har skam selv tænkt dem. *SUK* Men jeg kan jo intet
stille op...

Fra : pwh

Dato : 08-01-07 20:38

Leyna, skrev:

> Uha, Jens. Jeg har skam selv tænkt dem. *SUK* Men jeg kan jo intet
> stille op...

Self har du det, så der er jo ingen grund til for andre at tværer rundt i det.

/Jens

Fra : JBH

Dato : 08-01-07 20:48

> Er det morsomt at mane den slags billeder frem for Leyna.

Lad nu være med at være hellig, det passer slet ikke til dig. Leyna starter
selv med at spørge om hvem der kan finde på at gøre sådan noget. Nu kan du
så få lidt mere kvababbelse når jeg nu skriver at det nemt kan være nogle
"nydanskere" som ikke lige kunne finde nogle nogle børnehaver med
kæle-kaniner i området, og som så har hørt/set at der var hvalpe til salg.
Det er i alt fald ikke normalt fungerende mennesker som bryder ind i en
stald og stjæler ikke racerene hundehvalpe.

/JBH

Fra : Leyna

Dato : 08-01-07 23:49

On Mon, 8 Jan 2007 20:48:26 +0100, "JBH" <skodkontoen@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>Det er i alt fald ikke normalt fungerende mennesker som bryder ind i en
>stald og stjæler ikke racerene hundehvalpe.

Her hvor jeg bor kommer man ikke bare lige forbi, og "nydanskere" har
jeg slet ikke set i området, så den tror jeg godt nok ikke på.
Der fandtes jo to voksne tæver i huset, og de sagde ikke en lyd, så
mon ikke det er en der er kendt på stedet?

Jeg kan uden problemer gå både ind og ud hos naboen selvom han ikke er
hjemme*, og dér siger de heller ikke noget, men kommer jeg om aftenen,
hvor de ikke har set det er mig, så skælder de da ud.

* Nu har jeg ikke for vane at rende ind hos nogen når de ikke er
hjemme, men jeg har "fanget" hans to tæver udendørs, hvor hans bil
ikke var hjemme, så jeg måtte jo lige op at tjekke, hvad der foregik.
Hoveddøren stod vidt åben, men det så ikke ud til at der manglede
noget, så jeg smed tøserne ind og lukkede døren efter mig. Der går kun
2 sek. så har den ene tæve åbnet døren og er ude ved mig igen. hehe...
Møgkøter! Jeg måtte smide dem ind i stalden og finde noget at sætte
under dørhåndtaget, for at holde dem inde.

Fra : pwh

Dato : 09-01-07 06:16

JBH, skrev:

> Lad nu være med at være hellig, det passer slet ikke til dig. Leyna
> starter selv med at spørge om hvem der kan finde på at gøre sådan
> noget.

Tror du ikke selv at hun mente det sådan i overført betydning,
eller er alt sort og hvidt for dig her i verden..

> [...]
> det nemt kan være nogle "nydanskere" som ikke lige kunne finde nogle
> nogle børnehaver med kæle-kaniner i området, og som så har hørt/set

Du læser for meget i EB

> Det er i alt fald ikke normalt fungerende
> mennesker som bryder ind i en stald og stjæler ikke racerene
> hundehvalpe.

Aha, men det er de normale mennesker der stjæler racerene hunde.

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 08-01-07 14:06

Leyna wrote:
> [...]
> rigtig glad for. Nu er der så "kun" 3 tøser tilbage af kuldet, men
> forhåbentligt bliver de solgt og ikke bare "afhentet" i nattens mulm

Neeej Leyna, sig det ikke er sandt

Man tager sig til hovedet en gang imellem over den frækhed der bliver
lagt for dagen.
Og så lige den lille sort/brune, hold da op hvor er hun sød. Jeg håber
ligesom dig og Marie at de 2 små vil få det godt, det er bare
uhyggeligt at man ikke kan være sikker.

Jeg må også indrømme, at landområderne ikke er sikre. Jeg havde selv
indbrud for nogle år siden og fik stjålet alle mine guldsmykker (en
narkoman som senere blev anholdt, men det har jeg vist fortalt
tidligere). Det er da godt at man er forsikret, men affektionsværdien
får man ikke godtgjort.

Hold da helt op hvor er jeg forarget. Har din nabo mon meldt tyveriet
?

Fra : Leyna

Dato : 08-01-07 16:16

On Mon, 8 Jan 2007 14:05:40 +0100, "Tove Krieger"
<minimiv_nospam_@privat.dk> wrote:

>Hold da helt op hvor er jeg forarget. Har din nabo mon meldt tyveriet
>?

Det fik jeg faktisk slet ikke spurgt ham om. Jeg var sg* så chokeret.
Mit største mareridt er at mine dyr skal komme noget til/blive
stjålet. Skidt være med at de så ellers render med mine kæreste
ejendele, men tænk hvis bare en af mine hunde eller katte forsvandt...
Det ville være frygteligt!

Fra : Ukendt

Dato : 08-01-07 14:35

> Og nej, den var ikke blevet solgt. Natten til søndag har stalddøren
> været brækket op, og en bette pige og en sort hanhund er blevet
> stjålet.

Det er sgu da sørgeligt. Især uvisheden om, hvad der kan være sket med
hvalpene, må være forfærdelig. Har naboen meldt det ?

Desværre er folk på landet heller ikke fredet, når det kommer til tyveri. Vi
har da været skånet, men det er helt sikkert takket været hundene. Da vores
hus stod tomt her, før vi flyttede ind, blev det også brugt som drikke- og
opholdssted, kunne vi se.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : Leyna

Dato : 08-01-07 16:20

On Mon, 8 Jan 2007 14:34:37 +0100, "Buffy" <Buffy( snabel a
)tjekmig.dk> wrote:

>Det er sgu da sørgeligt. Især uvisheden om, hvad der kan være sket med
>hvalpene, må være forfærdelig. Har naboen meldt det ?

Det fik jeg aldrig spurgt ham om. Han var vist osse temmelig chokeret.

>Desværre er folk på landet heller ikke fredet, når det kommer til tyveri.

Nej, det er jeg da godt klar over, men jeg har altid syntes her var så
fredeligt. Ingen vold eller tyveri her, men det er altså ikke helt
korrekt, desværre. :(
Dér hvor vi boede før (altså osse på landet) fik vi "stjålet" en
sneskraber. Det er det eneste vi har mistet, og jeg tror ærlig talt at
det er en nabo eller vores husvært der måske har lånt den, og så glemt
alt om den. Hvem gider at stjæle en sneskraber? *G*

Fra : Kim Christensen

Dato : 08-01-07 18:29

Tove Krieger skrev:

> Synes du selv at det er morsomt ?

Det er desværre ikke en helt urealistisk mulighed.

Hilsen Kim

Fra : pwh

Dato : 08-01-07 18:32

Leyna, skrev:

> [...]
> Og nej, den var ikke blevet solgt. Natten til søndag har stalddøren
> været brækket op, og en bette pige og en sort hanhund er blevet

Det er fandeme for langt ude, man bliver sgu så harm over den slags.
Jeg ved godt du nok mistænker mig med den lille Rottekopi,
men der er alligevel grænser for hvad jeg kan finde på.

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 08-01-07 20:19

On Mon, 8 Jan 2007 18:31:58 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Jeg ved godt du nok mistænker mig med den lille Rottekopi,
>men der er alligevel grænser for hvad jeg kan finde på.

Næeh hende ville jeg jo selv ha' haft... hvis ellers jeg troede på at
hun var blevet stor nok. Hvis jeg havde taget hende, så var det jo
ikke sket, men så var der vel røget en anden i stedet.

Fra : Anette

Dato : 08-01-07 19:52

Leyna wrote:
> [...]
> stjæler kamphundene, som er så populære for tiden, og jeg kan forstå
> at man stjæler de dyre racehunde, men hvem Fa*den finder dog på at

Stakkels vovser (( Krydser fingre får at de kommer til gode hjem. Der
er jo desværre gået lidt mode i at have hund, så selvom det er blandinger så
er der jo penge at tjene på dem alligevel.

Nej,man er desværre ikke fredet selvom man bor på landet.
Vi var heldige da der huserede tyve her sidst, mærkeligt nok. Naboerne til
begge sider havde indbrud, fik stjålet alt af værdi selvom de har hunde.
Schäfer/aussieblanding hos den ene, og hos den anden bor der en
springerspaniel og en pomeranian.
"De støjende gulvtæpper" her har åbenbart været nok til at tyven gik udenom,
for der er ikke den store forskel på husene, beliggenheden eller belysning
( eller rette manglen på samme) her.

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Ukendt

Dato : 08-01-07 20:31

On Mon, 08 Jan 2007 10:03:36 +0100, Leyna <leyna@leyna.dk> wrote:

> [...]
>Og nej, den var ikke blevet solgt. Natten til søndag har stalddøren
>været brækket op, og en bette pige og en sort hanhund er blevet

Av, av!

> [...]
>Nu håber jeg bare at de to hvalpe trods alt får et godt hjem, men når
>de bliver anskaffet på dén måde, så tvivler jeg stærkt. Uhhhh, jeg er

Jeg vil ikke gætte på formålet - måske har nogen set en mulighed for
at få en billig hund, måske noget helt andet *suk*....de var vel ikke
chippet, for så kunne der jo engang osv osv.

> [...]
>rigtig glad for. Nu er der så "kun" 3 tøser tilbage af kuldet, men
>forhåbentligt bliver de solgt og ikke bare "afhentet" i nattens mulm

Heldigt at der var en hund til din datter - et eller andet får mig til
at tro, at de to andre får et godt hjem, sådan ret "uofficielt",
ellers var de alle forsvundet vil jeg tro.
--
Ivan Madsen
med en OES i huset

Fra : Leyna

Dato : 08-01-07 23:43

On Mon, 08 Jan 2007 20:30:51 +0100, Ivan Madsen <> wrote:

>Jeg vil ikke gætte på formålet - måske har nogen set en mulighed for
>at få en billig hund, måske noget helt andet *suk*....de var vel ikke
>chippet, for så kunne der jo engang osv osv.

Nej, de var ikke chippet. *SUK*

>Heldigt at der var en hund til din datter - et eller andet får mig til
>at tro, at de to andre får et godt hjem, sådan ret "uofficielt",
>ellers var de alle forsvundet vil jeg tro.

Det vælger jeg osse at tro på, og den bette tøs min datter fik med
hjem, DEN får det i hvert fald godt. :D