Andet multimedie
bentjuul 3670
Acrobater
Fra : Ukendt

Dato : 08-01-07 09:53

Nogen har ændret min PC'er i weekenden og installeret nye programmer. I
startmenuen er der nu både Acrobat Destiller 6.0, Acrobat Reader og Adobe
Acrobat 6.0 professional.

Hvad er hvad og kan noget af det slettes p.g.a. dobbeltkonfekt?
--
Venlig hilsen
Kurt

Fra : Ukendt

Dato : 08-01-07 10:00

On Mon, 8 Jan 2007 09:53:12 +0100, Kurt Hansen wrote:

> [...]
> Acrobat 6.0 professional.
>
> Hvad er hvad og kan noget af det slettes p.g.a. dobbeltkonfekt?

Tø-hø, i "Tilføj/fjernprogrammer" figurerer Adobe Acrobat 6.0 Professional
og Adobe Acrobat 5.0. Svarer sidstnævnte til Reader 5.0, eller er det noget
helt andet? Den skal vel opdateres til den nyeste (7.0?). Hvordan gør jeg
det? Skal jeg afinstallere 5'eren og hente den nye? jeg kan ikke
umiddelbart senoget op opdatering i menuerne.
--
Venlig hilsen
Kurt

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 08-01-07 11:43

Kurt Hansen skrev:

> [...]

Det er meget normalt at der kommer genveje i startmenuen enten når
Acrobat Pro bliver opdateret eller repareret. Readeren kan nemt
snige sig ind sammen med diverse programmer, hvis man ikke holder
øje med, hvad man svarer ja til :)

Alle programmer i startmenuen er kun genveje, så du kan gøre med
dem hvad du vil. Jeg plejer at oprette en mappe ved navn Adobe i
startmenuen, da jeg ikke vil have alle programmer til at ligge
i én stor pærevælling, og dem flytter jeg så genvejene til Adobe-
programmerne ind i. Når der ved opdateringer og lignende kommer
nye genveje "i roden" af startmenuen, sletter jeg blot de nye,
for de gamle vil stadig virke.

> Tø-hø, i "Tilføj/fjernprogrammer" figurerer Adobe Acrobat 6.0
> Professional og Adobe Acrobat 5.0. Svarer sidstnævnte til Reader
> 5.0, eller er det noget helt andet?

Adobe Acrobat er readeren ja.

> Den skal vel opdateres til den nyeste (7.0?).

Du har ikke noget at bruge readeren til, når du har Pro-versionen,
men Pro 6.0 kunne med fordel opgraderes til Pro 8.0 :)

--
Hilsen
Madsen

Fra : Villy Erichsen

Dato : 08-01-07 15:24

In article <entana.2c4.1@tgm.dyndns.dk>, Thomas G. Madsen
<nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

> Du har ikke noget at bruge readeren til, når du har Pro-versionen,

Det kan man ikke sige er generelt. Hvis man f. eks. som efterlønner
eller lignende skal udfylde skemaer og returnere elektronisk (on-line)
SKAL man bruge readeren - Acrobat Pro virker ikke til det brug.
Skemaerne er specilet udviklet til readeren - da alle skal have
mulighed for at bruge dem uden omskostninger.

--
Venlig hilsen
Villy Erichsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 08-01-07 15:47

Villy Erichsen skrev:

> Hvis man f. eks. som efterlønner eller lignende skal udfylde
> skemaer og returnere elektronisk (on-line) SKAL man bruge
> readeren - Acrobat Pro virker ikke til det brug.

Nå ja for hulen! Den lille men vigtige detalje, havde jeg glemt,
men så kræver det vel næsten også at Kurt opgraderer til 8'eren,
gør det ikke? Så vidt jeg husker så kunne tidligere versioner af
readeren heller ikke udfylde formularer.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Villy Erichsen

Dato : 08-01-07 16:10

In article <entp27.1ps.1@tgm.dyndns.dk>, Thomas G. Madsen
> [...]

> gør det ikke? Så vidt jeg husker så kunne tidligere versioner af
> readeren heller ikke udfylde formularer.

Jeg bruger 7´eren - og det virker fint.

--
Venlig hilsen
Villy Erichsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 08-01-07 16:52

Villy Erichsen skrev:

> Jeg bruger 7´eren - og det virker fint.

Hmm, det undrer mig, men ok.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Kurt Lund

Dato : 08-01-07 22:16

Thomas G. Madsen skrev:

> Hmm, det undrer mig, men ok.

Det ligger fjernt her kl. 22 om aftenen, men det forekommer mig at det
har noget at gøre med at gemme udfyldte formularer i readeren i
tidligere versioner. Jeg mener, at jeg sidste år var udsat for at vores
sekretærer var nødt til at have den fulde Acrobat installeret for at
kunne gemme - og ikke bare udskrive?

--
Kurt Lund

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 08-01-07 22:28

Kurt Lund skrev:

> Det ligger fjernt her kl. 22 om aftenen, men det forekommer mig
> at det har noget at gøre med at gemme udfyldte formularer i
> readeren i tidligere versioner.

Jeg tror at du har ret. Det er vist problemet med at gemme, der
volder problemer i tidligere versioner. En google-søgning her i
gruppen tyder også på det.

<http://groups-beta.google.com/group/dk.edb.grafik/msg/c9d1f3642cbe7ce6>.

Det skulle så til gengæld være muligt i version 8 af readeren,
men jeg har ikke prøvet det af.

--
Hilsen
Madsen