Emballage-klynk
Fra : Bo Warming

Dato : 08-01-07 06:41

Emballage-klynk

fra gigtpatienter

Leddegigt plager nogle få % af pensionister, og de er nu organiseret
om, at industrien skal tvinges til at gøre dagligvarer lette at åbne
uden saks.

Jeg har altid lært mine børn at åbne alt med tænderne, hvis ikke kniv
eller saks er ved hånden, og et nyt agurkeglas med vakuum i, kan gøres
håndåbneligt med en mønt.

Jeg synes, at firmaerne er irriterende perfektionistiske mht alt for
tyk plastik om fx pålæg, men nutidens klynk fra en kreativt
problemopfindende godhedsindustri er et værre problem.

To af de mødre, jeg har boet sammen med i årevis har været
fysioterapeuter og lært mig om ergonomi, og jeg har været ansat på
ergoterapeut-skolen som kemiunderviser og suget til mig af viden på
læreværelset. I Malawi besøgte min kone og jeg en brite, der på sit
hospitalsværksted lavede proteser til spledalskhedspatienter Der er
masser af hjælpemidler, hvormed selv folk med amputerede lemmer kan
udføre alle hverdagens krav , og hvis der var marked for det, så kunne
lolitadukker og kunstige skeder motoriseres til håndfri onani-brug.
Hvor er problemet?

Markedet har løsninger på alt. Private maskiningeniører (som min far)
er så kloge, som statsansatte er dumme.

Fra : preben nielsen

Dato : 09-01-07 19:15

> Jeg har altid lært mine børn at åbne alt med tænderne, hvis ikke
> kniv eller saks er ved hånden, og et nyt agurkeglas med vakuum
> i, kan gøres håndåbneligt med en mønt.

Ahh...... virkelig ?? Også af personer med svær ledgigt ??? Wow.

> så kunne lolitadukker og kunstige skeder motoriseres til
> håndfri onani-brug. Hvor er problemet?

At du er ved at blive doven.

> Markedet har løsninger på alt. Private maskiningeniører (som min
> far) er så kloge, som statsansatte er dumme.

Og du sidder foran din skærm og gør intet nyttigt for samfundet.
Nu ikke alt det klynk, Bo.

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : Bo Warming

Dato : 09-01-07 19:52

"preben nielsen" <prel@post.tele.dk> wrote in message

> Ahh...... virkelig ?? Også af personer med svær ledgigt ??? Wow.

ERgoterapeuter har råd for det. Københavns Kommunes
hjælpemiddelcentral har en masse redskaber til folk med leddegigt og
beslægtede handicap

Min far skruede dims i dørkarmen i køkkenet og min mor der havde let
leddegigt kunne bruge dem som "mønt" og holde i det store glas med
begge hænder og få lidt luft ind i glasset ved at lirke med den
møntagtige dims mellem glas og metallåg på agurkeglasset.

Er det ikke en god ide at lære sine børn at åbne plastikemballager med
tænderne, når ikke kniv eller saks er ved hånden? Spejderbevægelsen
var så fremragende i min barndom mht at lære selvhjælp , at lidt
opdragelse til trækkerdreng for nogle uheldige og egosvage spejdere
med perverse tropsførere var en overkommelig pris

Mon ikke den sultne gigtpatient med middelsvært handicap kan finde
løsning _selv_ ,
hvis der lægges op til selvhjælp, vises fiduser, demonstreres
DetErLEth løsninger og der er filmsekvenser af trickpå internettet og
der ikke er en sværm at terapeuter der skal tjene penge på at hindre
folk at blive selvhjulpne?

Industrien vågner nok op og indser behov for brugervenlig emballage -
som det er sket med konservesdåser der nu åbnes uden dåseåbner.

> At du er ved at blive doven.

Afveksling fryder. Men intet kan konkurrere med højrehånden, pånær en
pige med sexet snakketøj og god figur. Og hun er ikke altid ved
hånden.

Dovenskab er årsag til alle tekniske fremskridt, så jeg takker for din
kompliment

Som nævnt fornylig i anden tråd så er naturtro onanihjælpemidler næppe
en vækstbranche, der kan sammenlignes med pornobranchen
Hvis ikke onani var tabu, ville snak gøre klart for alle at kunstige
skeder blir man meget hurtig træt af

> Og du sidder foran din skærm og gør intet nyttigt for samfundet.

VAr jeg nyttigere da jeg var ulandsekspert i skoleTV ? næppe
Da jeg var gymnasielærer i fy sik og kemi ? næppe. Ingen af eleverne
skulle bruge fagene til noget.Uddannelse er parkering
Hvem anser du for nyttige ? Sneskovlere og ludere og ? Hvis jeg kan
propagandere effektivt og glistrupsk for mere MARKEDSFRIHED så er jeg
måske allernyttigst

> Nu ikke alt det klynk, Bo.

Jeg klager ikke, men kritiserer blot , at staten lægger op til klynk
og belønner klynk

Fra : preben nielsen

Dato : 09-01-07 21:15

> Jeg klager ikke, men kritiserer blot , at staten lægger op til
> klynk og belønner klynk

Åh ja... Alt er statens skyld. Hvis ikke direkte så kan du altid
dreje den hen på at stadig alligevel er den skyldige ...
inddirekte.

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : Bo Warming

Dato : 09-01-07 21:48

> Åh ja... Alt er statens skyld. Hvis ikke direkte så kan du altid
> dreje den hen på at stadig alligevel er den skyldige ... inddirekte.

Det er min livserfaring at eksperter er vi alle på vores eget liv.
DEbater præcist imod de enkelte emner jeg tager op, du kan måske lære
mig eksempler på, at jeg overdriver, men vær konkret og specifik

Lige nu er mit pis i kog over at arkitekter skal nybygge Christiania -
se trådstart - og at mord skal forebygges ved feminist og behandler
indsats, når parforholds skænderier måske kan føre til drab.
Vi kan godt selv, og hvis kvinder finder en voldelig mand charmerende,
så spiller de i lotteriet, og forebyggelse er umulig.

Staten gir os hævn mod mord , efterfølgende, og ikke forebyggelse -
lev med det.
Snak er godt - på bodegaen, med venner - ikke psykologer