Galnet og gaming, er de for ringe ?
Fra : jakob

Dato : 07-01-07 23:43

Jeg har nu et stykke tid forsøgt at game på en forbindelse fra Galnet nu
canal digital. Jeg får utroligt meget lag, og har testet hvor jeg får
meget packet loss.

Jeg vil derfor høre om der er andre der har haft problemer med galnet og
gaming (nu canal digital.)

Jakob

Fra : Hans

Dato : 08-01-07 01:23

jakob wrote:
> [...]
> får meget packet loss.
>
> Jeg vil derfor høre om der er andre der har haft problemer med galnet

Hvad siger en tracert til den spilserver du bruger?

Hans

Fra : jakob

Dato : 08-01-07 22:10

In article <45a18ef1$0$49201$14726298@news.sunsite.dk>,
nospam@kvik.org.invalid says...

> Hvad siger en tracert til den spilserver du bruger?

Ehh det er jeg ikke helt med på hvad betyder. JEg spiller på forskellige
serverer og laget er det samme.

Derfor prøvede jeg en adsl test beregnet på voip og her var resultatet
et packetloss på op til 2 % hvilket jeg mente måske kunne være en del af
årsagen.

Er det ikke rigtigt forstået at packet loss er en af kvalitets
parametrene hos ens udbyder ?

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 09-01-07 10:07

Se http://www.ocssolutions.com/support/traceroute.php

> Derfor prøvede jeg en adsl test beregnet på voip og her var resultatet
> et packetloss på op til 2 % hvilket jeg mente måske kunne være en del af
> årsagen.

Ja, pakketab er skidt, men det kan jo være, at det blot er pakketab
fra bin maskine til der hvor voip-testen køres fra. Det siger ikke
noget om spilleserveren.

-A
--
Hvis bruger et anti-spam program, der spammer os andre i hvert

Fra : NoOne

Dato : 09-01-07 11:59

On Tue, 09 Jan 2007 10:07:09 +0100, Asbjorn Hojmark
<Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote:

> [...]
>
>Ja, pakketab er skidt, men det kan jo være, at det blot er pakketab
>fra bin maskine til der hvor voip-testen køres fra. Det siger ikke

hvilken router har du på ? ... op hvormange deler forbindelsen ?

RaZoR :) .................. (Selv GALET kunde .... gamer dog ikke )

Fra : NoOne

Dato : 09-01-07 12:03

On Tue, 09 Jan 2007 11:59:16 +0100, NoOne <mail.test.dk@> wrote:

>hvilken router har du på ? ... op hvormange deler forbindelsen ?
>
>RaZoR :) .................. (Selv GALET kunde .... gamer dog ikke )

ps .... prøv at stille samme ? på glenten.dk .... den læser
bestyrelsen og de kan evt tage fat i ørene på CanalDigital ;);)

RaZoR :)

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 09-01-07 14:12

> hvilken router har du på ?

Jeg har to forskellige, en ADSL-router og en ISDN-router.

-A
--
Hvis bruger et anti-spam program, der spammer os andre i hvert

Fra : NoOne

Dato : 09-01-07 15:28

On Tue, 09 Jan 2007 14:11:39 +0100, Asbjorn Hojmark
<Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote:

>Jeg har to forskellige, en ADSL-router og en ISDN-router.

ok !! .... hvad bruger du ISDN-routeren til ?
.... og hvordan er dit setup ?

.... mit setup er som følgedende :

modem -> router -> pc'er

RaZoR :)

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 09-01-07 15:59

On Tue, 09 Jan 2007 15:28:25 +0100, NoOne <mail.test.dk@> wrote:

> ok !! .... hvad bruger du ISDN-routeren til ?

Backup for ADSL'en. Hvis ADSL'en er nede, svinger trafikken automatisk
over på ISDN'en, så jeg stadig har Internet-forbindelse. Det foregår
helt transparent for brugerne (bortset fra hastigheden, selvfølgelig).

> modem -> router -> pc'er

ADSL-linje - router1 -\ /- kablede pc'er
> switch <
ISDN-linje - router2 -/ \- AP - wireless pc'er

.... Men du er godt klar over, at det ikke var mig, der spurgte til det
med Galnet, ikke?

-A
--
Hvis bruger et anti-spam program, der spammer os andre i hvert

Fra : jakob

Dato : 09-01-07 18:39

In article <b3b7q29077emq69q7bckpp95mfhslf3i0n@hojmark.net>,
Asbjorn@Hojmark.ORG says...

> ... Men du er godt klar over, at det ikke var mig, der spurgte til det
> med Galnet, ikke?

Det der undrer mig er at du svarer :0)

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 09-01-07 19:06

jakob skrev:

> Det der undrer mig er at du svarer :0)

Han blev jo spurgt.

--
Bertel

Fra : NoOne

Dato : 09-01-07 20:39

On Tue, 09 Jan 2007 15:58:37 +0100, Asbjorn Hojmark
<Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote:

> [...]
>ISDN-linje - router2 -/ \- AP - wireless pc'er
>
>... Men du er godt klar over, at det ikke var mig, der spurgte til det

hehe .... jeg så faktisk ikke hvem som svarede .... troede jeg skrev
med "jacob" ....

RaZoR

Fra : jakob

Dato : 09-01-07 18:40

> hvilken router har du på ? ... op hvormange deler forbindelsen ?

altså jeg har en wireless router men selv når jeg trækker kabel fra den
er problemet tilstede.

Der er to der deler forbindelsen men når jeg har gamet har jeg haft den
for mig selv

Jakob

Fra : jakob

Dato : 10-01-07 16:34

In article <45a18ef1$0$49201$14726298@news.sunsite.dk>,
nospam@kvik.org.invalid says...

> Hvad siger en tracert til den spilserver du bruger?

Hej

Nu har jeg fattet hvad du taler om og jeg har prøvet. Men jeg kan
simpelthen ikke få hul igennem med tracert lige meget hvad jeg gør. Kun
timeouts.

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Brian Lund

Dato : 09-01-07 01:28

[...]

----------------------

Jeg har GALnet og det køre "fint" - Dvs. fra tid til anden bliver min
forbindelse afbrudt (inkl. TV)! - Men ellers kører det fint og jeg har en
ping på 30-50 til TV2's battlefield2 servere!

Brian

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 09-01-07 19:09

jakob <none@invalid.com> crashed Echelon writing

> Jeg har nu et stykke tid forsøgt at game på en forbindelse fra Galnet nu
> canal digital. Jeg får utroligt meget lag, og har testet hvor jeg får
> meget packet loss.

Hvad viser traceroute til IP på server du spiller på, hvad viser en
konstant ping mod den, hvor mange af disse går tabt.

--
Bjarke Andersen