Politihunde
Fra : Søren LH

Dato : 07-01-07 21:08

Så lige den kanon gode krimi på DR1 "Forbrydelsen", men jeg måtte da undre
mig over de politihunde man så i eftersøgningen: Border collie, rottweiler,
tervueren og labrador. Og ikke en eneste schæfer. Lignede ikke ret meget det
virkelige liv (på det punkt). Eller er der noget indenfor politiets brug af
hunde, jeg ikke er opdateret med........

Mvh
Søren

Fra : pwh

Dato : 07-01-07 21:25

Søren LH, skrev:
> [...]
> ikke ret meget det virkelige liv (på det punkt). Eller er der noget
> indenfor politiets brug af hunde, jeg ikke er opdateret med........

Politiet har vel omsider set lyset

/Jens

Fra : Søren LH

Dato : 07-01-07 21:25

> Politiet har vel omsider set lyset
>
> /Jens

Øhh... hundene kunne ikke finde andet end en selvdød ræv........

Mvh
Søren

Fra : pwh

Dato : 07-01-07 21:37

Søren LH, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse

> Øhh... hundene kunne ikke finde andet end en selvdød ræv........
>
> Mvh
> Søren

Det vel heller ikke så ringe endda

/Jens

Fra : jopa

Dato : 07-01-07 21:33

Søren LH skriblede bla:
> [...]
> ikke ret meget det virkelige liv (på det punkt). Eller er der noget
> indenfor politiets brug af hunde, jeg ikke er opdateret med........

Nu er det fiktion
Ud af de ovennævnte har jeg kun kendskab til labrador og det er som
bombehund og narko.
Der har været kåret rotweilere før i tiden men mener ikke der er nogen pt

Border eller labrador kunne sikkert glimrende lave sporarbejde/rundering fri
ved fod osv, men når det kommer til Stop af stokkebevæbnet person eller
Stop af pistolbevæbnet person tror jeg ikke de egner sig denne kunne
bruges tervueren

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Søren LH

Dato : 07-01-07 21:41

"jopa" <jp@nixenspam.dk> skrev i en meddelelse

> Border eller labrador kunne sikkert glimrende lave sporarbejde/rundering
> fri ved fod osv, men når det kommer til

Den standard man har af fri ved fod indenfor PH kan jeg ikke på stående fod
komme i tanke om en race der ikke ville kunne udføre til punkt og
prikke......

> Stop af stokkebevæbnet person eller
> Stop af pistolbevæbnet person tror jeg ikke de egner sig denne kunne
> bruges tervueren

Hvis man da ellers kan finde en der ikke er skudræd.......

Mvh
Søren

Fra : jopa

Dato : 07-01-07 21:53

Søren LH skriblede bla:

> Hvis man da ellers kan finde en der ikke er skudræd.......

Snakker du tervueren eller hunde i almindelighed ?

Skudræd opdager man ved hvalpekøbet, det gør jeg/de der går op i sådan noget

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Søren LH

Dato : 07-01-07 21:56

> Søren LH skriblede bla:

> Snakker du tervueren eller hunde i almindelighed ?

Tervueren. Men det gælder selvfølgelig ikke alle.

> Skudræd opdager man ved hvalpekøbet, det gør jeg/de der går op i sådan
> noget

OK, det vidste jeg ikke. Hvordan helt præcist?

Mvh
Søren

Fra : jopa

Dato : 07-01-07 22:11

Søren LH skriblede bla:

> OK, det vidste jeg ikke. Hvordan helt præcist?

Tager den udvalgte lille Milo med en tur på åben mark og fyrer et par salver
af og ser hvordan den reagerer.
Milo var bedøvende og er det stadig.
Han elsker Nytårsaften og tror raketterne kan apporteres

En alm startpistol med løst krudt kan bruges for dem der ikke lige har
andet

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Søren LH

Dato : 07-01-07 22:11

> Milo var bedøvende og er det stadig.
> Han elsker Nytårsaften og tror raketterne kan apporteres

Vizla ænser dem ikke med så meget som et løftet øjebryn, end ikke selv de
største brag og raketter lige over hovedet .
Mvh
Søren

Fra : pwh

Dato : 07-01-07 22:18

Søren LH, skrev:
> "jopa" <jp@nixenspam.dk> skrev i en meddelelse

> Vizla ænser dem ikke med så meget som et løftet øjebryn, end ikke
> selv de største brag og raketter lige over hovedet .

Aha, det er slet ikke hofterne der er problemet hos nutidens Schæfere,
de er simpelthen bare stokdøve allesammen

/Jens

Fra : C.H

Dato : 07-01-07 22:18

> [...]
> Han elsker Nytårsaften og tror raketterne kan apporteres
>
> En alm startpistol med løst krudt kan bruges for dem der ikke lige har

Indrømmet, vi tjekkede ikke Cassius før vi valgte ham, fordi det nok i bund
og grund ikke betyder sååå meget i forhold til at han skal være
familie-vaps. Ikke desto mindre er jeg rigtig glad for, at han er helt
ligeglad med skud. Den første dag han var på træningsbanen - han var otte
uger - blev der skudt for nogle af de større hunde. Cassius var, og er
bedøvende. Nytårsaften var vi heldigvis på nogle hundrede meters afstand af
fyrværkeriet, for han var altså også vældig interesseret i det. Han har ikke
lært at apportere endnu, men raketterne var tydeligvis et oplagt emne -
driften var ihvertfald i hus

CH

Fra : jopa

Dato : 07-01-07 22:23

C.H skriblede bla:

> Indrømmet, vi tjekkede ikke Cassius før vi valgte ham, fordi det nok
> i bund og grund ikke betyder sååå meget i forhold til at han skal være
> familie-vaps.

Alene det bøvl nogle har ved Nytårstide er da grund til at være glad for at
i ikke har en skudræd hund.

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 07-01-07 22:25

jopa, skrev:
> C.H skriblede bla:

> Alene det bøvl nogle har ved Nytårstide er da grund til at være glad
> for at i ikke har en skudræd hund.

Det er belastende med en hund der hader fyrværkeri, de sidste 3-4 uger
har jeg ikke kunnet gå en normal aftenstur med Tyson.
Nu er det vist heldigvis slut for i år med skyderiet.

/Jens

Fra : Søren LH

Dato : 07-01-07 22:24

"jopa" <jp@nixenspam.dk> skrev i en meddelelse

> En alm startpistol med løst krudt kan bruges for dem der ikke lige har
> andet

Er der nogle hvalpe som er skudrædde ved 8 uger? Min mistanke har ellers
været at skudrædhed skyldes ejerens adfærd.

Mvh
Søren

Fra : jopa

Dato : 07-01-07 22:43

Søren LH skriblede bla:

> Er der nogle hvalpe som er skudrædde ved 8 uger? Min mistanke har
> ellers været at skudrædhed skyldes ejerens adfærd.

Jeg kan konstatere at hvis de ikke er det ved 8 ugers alderen er det da ikke
noget de bliver med mindre de selv har fået et skud hagl i røven.

Jeg har aldrig oplevet nogen BLIVE det, men oplevet hvalpe der fes af H til
ved afgivelse af skud.
Husk på de har en rimelig god hørelse.

Milo kommer med det samme når jeg fløjter i min hundefløjte og det selvom
han er 500 meter væk og optaget af andet

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Carina

Dato : 07-01-07 21:53

> [...]
> ved fod osv, men når det kommer til Stop af stokkebevæbnet person eller
> Stop af pistolbevæbnet person tror jeg ikke de egner sig denne kunne

Der er faktisk Kåret en Border i PH og sikkert også Labradors - vi har en i
vores klub der snart er klar til kåring. Selv træner jeg mine aussier i PH,
og at stoppe en mand er syntes de da er absolut sjovere end at gå et spor.
kig på min side under bubalu eller under nyheder 2006, så kan du se ham i et
stop (den er under opdatering derfor virker alle sider ikke)
/Carina
http://www.aussies.dk/Bubalu/Bubalu.html
http://www.aussies.dk/Nyheder/Anno2006.html

Fra : jopa

Dato : 07-01-07 22:00

Carina skriblede bla:

> [...]
> har en i vores klub der snart er klar til kåring. Selv træner jeg
> mine aussier i PH, og at stoppe en mand er syntes de da er absolut

Et er træning et andet er virkelighed

Carina vi snakker aktive PH Tjenestehunde
Et sådan pjusk på 20 kg ville jeg da figurere uden beskyttelse
I virkelighedens verden kommer vi ikke uden om schæferen.

Kan huske for mange år siden at jeg skulle være figurent til en velvoksen
rotweiler på vel 70 kg.
Når man trådte et skridt til side fortsatte den 2 km før den kunne stoppe.
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 07-01-07 22:04

jopa, skrev:

> Kan huske for mange år siden at jeg skulle være figurent til en
> velvoksen rotweiler på vel 70 kg.
> Når man trådte et skridt til side fortsatte den 2 km før den kunne
> stoppe.

*LOL*

/Jens

Fra : Søren LH

Dato : 07-01-07 22:06

> [...]
> Et sådan pjusk på 20 kg ville jeg da figurere uden beskyttelse
> I virkelighedens verden kommer vi ikke uden om schæferen.

Kennel Daneskjold har engang solgt en malinoistæve til politiet i Tyskland.
sådan en malletæve vejer ikke meget over 20 kg. Jeg tror også de har fæle
forbrydere i Tyskland. Jeg har også engang her i forum givet et link til en
video hvor man så to maller pacificere nogle forbrydere i Frankrig. Godt nok
øvelse, men de lignede ikke noget man ville have mange chancer overfor.

> Kan huske for mange år siden at jeg skulle være figurent til en velvoksen
> rotweiler på vel 70 kg.
> Når man trådte et skridt til side fortsatte den 2 km før den kunne stoppe.

Det kan jeg tro , selvom den fart, sådan en rottweiler kan skyde, jo er
begrænset. Vores nabos rottweiler har ikke mange chancer i fart og
behændighed overfor Vizla

Mvh
Søren

Fra : jopa

Dato : 07-01-07 22:19

Søren LH skriblede bla:

> Kennel Daneskjold har engang solgt en malinoistæve til politiet i
> Tyskland. sådan en malletæve vejer ikke meget over 20 kg.

Ok så lige en malinois måske men den har jo også et temperement der lader de
grå schæfere stå som rolige familiehunde.
Personligt er jeg ikke bange for en hund på 20 kg muligt den når at bide mig
inden jeg lodser den af H til.

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 07-01-07 22:20

Søren LH, skrev:

> Det kan jeg tro , selvom den fart, sådan en rottweiler kan skyde,
> jo er begrænset. Vores nabos rottweiler har ikke mange chancer i fart
> og behændighed overfor Vizla

Sådan er det jo også med sværvægtsboksere, de er bare ikke
så sjove hvis de først får fat i en

/Jens

Fra : Xenon

Dato : 09-01-07 11:47

"jopa" <jp@nixenspam.dk> skrev i en meddelelse
> Et sådan pjusk på 20 kg ville jeg da figurere uden beskyttelse
> I virkelighedens verden kommer vi ikke uden om schæferen.

Hej John.

Så snup du lige den her lille malle uden beskyttelse
https://secure.storegate.se/user/Share.aspx?id=a793eb52-618c-446c-9240-b7a181916d86
Den er verdens mester i IPO 3 for alle racer.

Schæferen er blevet overhalet med flere meter af mallerne.

Claus

Fra : jopa

Dato : 09-01-07 11:57

Xenon skriblede bla:

> Så snup du lige den her lille malle uden beskyttelse
> https://secure.storegate.se/user/Share.aspx?id=a793eb52-618c-446c-9240-b7a181916d86
> Den er verdens mester i IPO 3 for alle racer.

Mit indlæg var delvist ironisk ment og var mest møntet på de bordercollies
der blev nævnt.
Er klar over Mallens fortræffeligheder men vil stadig hellere møde en 20 kg
hund fremfor en på 50
ps så vidt jeg ved duer Mallen kun til bidearbejde itv

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Xenon

Dato : 09-01-07 12:37

"jopa" <spam@jatak.dk> skrev i en meddelelse
> hund fremfor en på 50
> ps så vidt jeg ved duer Mallen kun til bidearbejde itv

Hej igen.

Så se lige dens lydighed
https://secure.storegate.se/user/share.aspx?id=ca522448-e879-42ab-8954-1a70a3c7cbb7

Ang. mallerne kun kan bide er en skrøne, sidste år var der da 2 maller der
var landsvinderer i PHF. IPO 3 DM vinderen fra i år lavede da 100p. på
sporet nr. 2 der oxo var en malle lavede 98 eller 99 p. på sporet. Næ du de
duer til det hele, det er bare synd at PH folkene ikke har fået øjnene op
for det.

Claus

Fra : jopa

Dato : 09-01-07 12:53

Xenon skriblede bla:
>. Næ du de duer til det hele, det er bare synd at PH
> folkene ikke har fået øjnene op for det.

Ingen tvivl om at de med tiden kunne blive en alvorlig konkurrent til
schæferen
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Winther

Dato : 09-01-07 15:26

"Xenon" <vicevaertfup1771fsp@mail.dk> skrev i en meddelelse
Næ du de
> duer til det hele, det er bare synd at PH folkene ikke har fået øjnene op
> for det.
>
> Claus

Personlig synes jeg, at maller er mindre pæne og har for små poter.
Dog undrer det mig at politiet ikke gør mere brug af dem. Nogen der har
forklaringen på det?

Fra : Martin Vollert

Dato : 09-01-07 17:41

Winther skrev:
> [...]
>>

> Personlig synes jeg, at maller er mindre pæne og har for små poter.
> Dog undrer det mig at politiet ikke gør mere brug af dem. Nogen der har

Politiet bruger dem jo i Usa og Belgien (det er jo en Belgisk hyrdehund
ik ?) men hvorfor de ikke bruger dem i Dk har jeg kun en anelse om, jeg
tror det er noget med de generelt er for hysteriske ?? og så tror jeg
ikke de har den alsidighed som schæferen, man brugte jo også rottweiler
ved politiet engang men det gik man jo også fra af forskellige grunde.
Men det ville da ikke undre mig hvis der skulle blive mønsteret en malle
ved politiet engang i fremtiden, det har vel også noget med
vanetænkning at gøre og lige nu er det kun schæferer der dur for Div. HF
ved politiet..

--
Hilsen Martin.

http://vollert.dk

Concentration and focus are very important. If your mind wanders, you will miss things.

Fra : Søren LH

Dato : 09-01-07 17:48

"Martin Vollert" <"Mit fornavn"@ertele.dk> skrev i en meddelelse

> Politiet bruger dem jo i Usa og Belgien

........Tyskland, Frankrig, Sverige, you name it.

Mvh
Søren

Fra : Xenon

Dato : 09-01-07 18:15

> [...]
> at gøre og lige nu er det kun schæferer der dur for Div. HF ved politiet..

De bliver oxo brugt i Sverige og Tyskland
De er ikke et spor hysteriske, de skal bare ikke trænes som en Schæfer, de
er Schæferen overlegen på alle punkter.
De har ikke alle de helbreds problemer som Schæferen har, de har naturlige
drifter der gør, at de er nemme at arbejde med og samtidig kan de holde sig
i ro når de skal.
jeg har før i tiden haft Rotter og Schæfer som jeg har konkureret med i både
PHF. og i BHP men der har ikke været nogen der har været lettere at arbejde
med , end mallen.

Der har været en Malle der har været tjenestehund i Politiet, den hed Demon
de la Lorelai, den var i Ålborg Politi og har været årets tjeneste hund
inden for Politiet.

Grunden til at der ikke er flere inden for Politiet skal nok findes 2 steder
, den ene grund er , det er ikke et sted man er meget for nytænkning og den
anden grund er nok der er en del Schæfer opdrættere der er ansat inden for
etaten..

Og jow, jeg ved en lille smule om de ting, her jeg træner i Schæfer klubben
med min Malle og kan sammenligne direkte, samtidig hjælper jeg nogle PHF
folk med deres bidearbejde og kan der se hvor let man kan klare sig der.

Claus

Fra : jopa

Dato : 09-01-07 18:25

Xenon skriblede bla:
> De har ikke alle de helbreds problemer som Schæferen har

Som er hvilke ?

Personligt er jeg da åben for fornyelse, det er blot ikke en hund jeg kunne
tænke mig.
Kunne forestille mig at den rystede af kulde hvis den skulle være ude i 20
graders frost som min er tit, når vi ellers har vinter.

Da jeg havde tjenestehund (evigheder siden) lå de som regel i det fri når de
ellers ikke arbejdede.
Så schæferens hårdførhed tror jeg ikke overgåes af Mallen.
Men ok hver sin smag jeg er blot ikke til 20 kg's hunde.

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Xenon

Dato : 09-01-07 18:47

> Som er hvilke ?

Man kan vel starte med HD
Allergi
Rygproblemer
Dværgvækst
det er ting jeg har set en del afi Schæferklubben.

> Kunne forestille mig at den rystede af kulde hvis den skulle være ude i 20
> graders frost som min er tit, når vi ellers har vinter.

Niks du, den tåler kulde uden probs.

> Da jeg havde tjenestehund (evigheder siden) lå de som regel i det fri når
> de ellers ikke arbejdede.
> Så schæferens hårdførhed tror jeg ikke overgåes af Mallen.

Næ men den tåler det samme.

> Men ok hver sin smag jeg er blot ikke til 20 kg's hunde.

Den tæve jeg træner med nu vejer 28 kg Min kammerats hanhund vejer 38 kg min
gamle han vejede 30, så det er næstem samme vægt som de fleste Schæfere. Så
man kan godt mærke man har en hund i linen.

Claus

Fra : jopa

Dato : 09-01-07 19:07

Xenon skriblede bla:

> Man kan vel starte med HD
Som der arbejdes med og ikke er større end hos tilsvarende tungere racer.
Det er ikke et schæferproblem men alment problem
> Allergi
Har aldrig haft en med allergi og kender ingen men har hørt påstanden før

Dr dyr ved schæferhundeklubben har samme opfattelse når disse påstande siges

> Rygproblemer
Har jeg heller ikke hørt skulle være særlig udbredt hos schæferen
Skulle det være tilfældet kunne den vel ikke bruges udbredt over hele jorden
som tjenestehund.

> Dværgvækst
Har set et par tæver med dværgvækst der kunne stå oprejst under Milo's mave
men mener ikke det er særlig udbredt.
Der arbejdes jo meget med avlen indenfor de seriøse opdrættere

> det er ting jeg har set en del afi Schæferklubben.
Pudsigt nok for det har jeg da aldrig i mine snart 30 år som schæfermand

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Xenon

Dato : 09-01-07 20:05

"jopa" <spam@jatak.dk> skrev i en meddelelse

Nej John vi bliver nok aldrig eninge og godt for det men i de 20-30 år
jeg har haft med brugshunde at gøre er jeg oxo kommet i Schæferklubben og
kender en del opdrættere, der har oxo været et par opdrættere i min egen
famielie, og jow, der er helbreds problemer.

Claus

Fra : jopa

Dato : 09-01-07 20:29

Xenon skriblede bla:

> [...]
> Schæferklubben og kender en del opdrættere, der har oxo været et par
> opdrættere i min egen famielie, og jow, der er helbreds problemer.

Helbredsproblemer er der jo ved stort set alle racer.
Men at sige at schæferen har flere sygdomme end andre racer er forkert, og
udtales som regel af folk der har fordomme mod racen eller folk der ikke ved
hvad de taler om men har hørt vandrehistorier.

Vi er vel enige om udbredelsen af racen ?
Vi er vel enige om at netop denne race er udbredt i hele verden som den mest
benyttede brugshund både som polititjenestehund samt redningshund, vagthund
osv.
Er klar over at andre racer møver sig ind efterhånden
hvilket er udemærket.

Hvis vi er enige om ovenstående står jeg undrende over at netop denne race
skulle være så dårlig fysisk som nogen påstår
Det hænger simpelt hen ikke sammen.

Det er i orden at foretrække andre racer men fakta bør ikke negligeres.

Nå men vi bliver nok ikke enige og så pyt da

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Xenon

Dato : 09-01-07 20:41

> [...]
>
> Hvis vi er enige om ovenstående står jeg undrende over at netop denne race
> skulle være så dårlig fysisk som nogen påstår

Det er måske lige der problemet er..antallet...der bliver avlet på revl og
krat fordi det kan sælges, når en race bliver populær så skal alle lave
hvalpe oxo dem som ikke burde.

Vi kan blive ved med at mundhugges om hvem der har ret. jeg plejer altid at
sige , der er 3 sider af en sag din, min og så den rigtige.

Claus

Fra : jopa

Dato : 09-01-07 21:09

Xenon skriblede bla:

> Det er måske lige der problemet er..antallet...der bliver avlet på
> revl og krat fordi det kan sælges, når en race bliver populær så skal
> alle lave hvalpe oxo dem som ikke burde.

Nu er tjenestehundene jo ikke revl og krat men kårede hunde af en vis
standart.

Der bliver da sikkert avlet en masse lort uden stamtavle men det gælder jo
alle racer

> Vi kan blive ved med at mundhugges om hvem der har ret. jeg plejer
> altid at sige , der er 3 sider af en sag din, min og så den rigtige.

Øhm jeg mener da ikke vi mundhugges, vi debaterer, og det er jo det
pragtfulde med sådanne grupper: vi skal jo ikke nødvendigvis være enige
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Xenon

Dato : 09-01-07 22:04

> Der bliver da sikkert avlet en masse lort uden stamtavle men det gælder jo
> alle racer

Ja..og meget med stambog, hvorfor tror du man er blevet nød til at indfører
DNA test på Schæferhundene, der blev svinlet så meget at man ikke kunne være
sikker på at det var de forældre der stod på stambogen der var de rigtige
forældre til hvalpene.

Der blev oxo avlet på hunde der var bærer af genet der giver blødere.

Claus

Fra : jopa

Dato : 09-01-07 22:23

Xenon skriblede bla:

> [...]
> ikke kunne være sikker på at det var de forældre der stod på
> stambogen der var de rigtige forældre til hvalpene.

Fint initiativ endnu et bevis på at der findes seriøse schæferfolk.
Der snydes nok lige så meget med andre racer.
Det er jo lige som med doping der er penge i snyd.

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 09-01-07 22:59

jopa wrote:
> [...]
> forkert, og udtales som regel af folk der har fordomme mod racen
> eller folk der ikke ved hvad de taler om men har hørt

Jeg må atter en gang give John medhold. Der synes at være mange
fordomme mod schæfer-racen, og alle de svagheder der hentydes til gang
på gang, kan jeg heller ikke nikke genkendende til. Jeg ved ikke om
Claus har læst hvad jeg har skrevet om den schæfertæve jeg havde. Hun
havde ingen fejl eller mangler (hun var en højavl) med stambog. I hele
hendes 16-årige liv var hun kun syg én gang (som 9-årig), hvor hun fik
fjernet livmoderen p.g.a. betændelse. Ingen dårlig ryg, ingen dysplasi
eller allergi eller andre skavanker. Hun var så gennemsund som en hund
kan være, og desuden lydig, klog og meget glad for børn.

Jeg har kendt en del schæfere i mit liv, og de har stort set ikke
været mere syge end andre racer, det er synd at schæferen som er så
dejlig en hund skal miskrediteres som jeg synes den (lidt for ofte)
bliver.
--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Xenon

Dato : 09-01-07 23:22

> [...]
> betændelse. Ingen dårlig ryg, ingen dysplasi eller allergi eller andre
> skavanker. Hun var så gennemsund som en hund kan være, og desuden lydig,

Hej.

jeg har selv haft en Schæfer, den fejlede intet men jeg har i en år række
været træner i en Schæfer kreds og har derfor haft en meget stor berørings
flade med hunde. Og jow, der er sq mange hunde der skranter. Samtidig kommer
jeg steder hvor der bliver trænet meget, hvor hundene bliver brugt til det
der er meningen og der er mange hunde der bliver udskiftet fordi de ikke kan
klare mosten. De får probs med ben, hofter eller ryg.
Meget pudsigt har CH ikke probs med sin hvalp og har han ikke lige spurgt
Kim hvordan det går med hans HD, synd for dem ...men meget pudsigt.
Schæferen er ikke den super sunde hund som i gerne vil gøre den til. Det er
mallen endnu men det stopper den dag den bliver en populær race, for så kan
man sælge alt.

Claus

Fra : Tove Krieger

Dato : 10-01-07 01:12

Xenon wrote:

> [...]
> gøre den til. Det er mallen endnu men det stopper den dag den
> bliver en populær race, for så kan man sælge alt.

Hej Claus.

Jeg håber ikke at du opfatter mit indlæg som en kritik af hverken din
erfaring eller kompetence, jeg tror at begge dele er som det skal
være. Du ved da helt sikkert hvad du taler om med alle de år du har
"på bagen" som træner.

Jeg er bare så utroligt glad for schæfere, også fordi min egen tæve
var den skønneste hund man kunne ønske sig. CH (som forøvrigt er en
dame) spurgte til Kim's schæfer fordi han for lang tid siden fortalte
om hans hunds HD, det er vist så vidt jeg husker den eneste gang
indtil nu, at HD er blevet nævnt hos én af gruppens schæfere. CH's
egen schæferhvalp Cassius er da gudskelov sund og rask.

Man skal selvfølgelig ikke regne med de venskabelige drillerier som
John (og hans dejlige Milo) udsættes for, det hører ligesom med til
omgangstonen. Der skal jo også være plads til lidt sjov ind imellem.

Fra : C.H

Dato : 10-01-07 12:01

"Xenon" <mito@fjernadslhome.dk> skrev i en
> Meget pudsigt har CH ikke probs med sin hvalp..... > >

Hvilke problemer tænker du på? At han stjæler sin fars træsko og snasker i
dem?

Hvis du tænker på kryptorchisme, så er det jo ikke noget, der er særligt for
schæferen - det er ikke mere udbredt her end ved så mange andre racer...

Det er klart, at der er nogle sygdomme, som schæferen er mere udsat for en
andre racer - og sådan gælder det jo for alle, det er bare forskellige
sygdomme....
Jeg er enig med Tove og John i, at schæferen er sundere end sit rygte - og
jeg kan da også se, at rigtig mange opdrættere tager arvelighed alvorligt -
både når det gælder de positive og de mindre positive egenskaber.
Dog er der brådne kar i branchen, der avler på samlebånd og er ligeglad med
hundenes sundhed og trivsel - det handler om penge. Hvis bare én hvalp i
kuldet klarer sig til UG, så gør det ikke noget, at der er avlet på C-hofter
og at resten af kuldet har D og E-hofter.

Det er disse mennesker, der er med til at give denne skønne race sit dårlige
ry.... Og i øvrigt en masse hunde og ejere dårlige oplevelser.

Noget helt andet - jeg synes det er forkert at bedømme en hel race ud fra
dem, der laver brugshundetræning. Det er altså belastende for en hundekrop
og det er jo langt fra alle schæfere, der bliver udsat for den belastning -
som i øvrigt er unaturlig for den.
Den eneste måde, man kan måle sundheden mellem to racer er, at stille de
samme forhold op for dem. Og træner man en hver anden race så hårdt som man
træner schæferen, så kommer der selvsagt skavanker hos dem ligeså.... Der
skal ikke meget svaghed til før det ses hos en aktiv brugshund....

CH

Fra : Xenon

Dato : 10-01-07 12:33

"C.H" <vaxen7@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> man træner schæferen, så kommer der selvsagt skavanker hos dem ligeså....
> Der skal ikke meget svaghed til før det ses hos en aktiv brugshund....

Du har ret i mange ting men det jeg opponerer mod er det skøn maleri som
nogen her giver Schæferen. Hvad skal man med en brugsrace hvis den ikke kan
tåle brugsarbejde. Jeg træner steder hvor der er elite HF. med både
Schæferer og Maller og jeg kan godt se hvad det er for hunde der har flest
sygedage. Du har da helt ret i at hunde der bliver brugt til top konkurrence
er mere udsat end andre men er det ikke på ekstremerne du måler
holdbarheden. ?

Claus

Fra : pwh

Dato : 10-01-07 12:44

Xenon, skrev:
> "C.H" <vaxen7@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Du har ret i mange ting men det jeg opponerer mod er det skøn maleri
> som nogen her giver Schæferen.

Det har jeg også prøvet, og fået tæsk for det, rart at blive bakket op af en kapacitet

/Jens

Fra : C.H

Dato : 10-01-07 12:45

> "C.H" <vaxen7@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Du har ret i mange ting men det jeg opponerer mod er det skøn maleri som
> nogen her giver Schæferen.

Jeg synes ikke, schæferen skal gøres bedre end den er, for der er da nogle
sundhedsmæssige ting, som er oftere forekommende hos en schæfer end hos
andre racer - men det, jeg siger er, at det samme gælder for mange andre
racer. - For den skal sørme hellere ikke gøres værre end den er!!
Historisk set er har avlen af schæfere da også været af noget svingende
kvalitet, og der skal en del fornuftigt avlsarbejde til for at få rettet op
på tidligere tiders fadæser. (Jeg synes dog det ser meget bedre ud!!)

> [...]
> tåle brugsarbejde. Jeg træner steder hvor der er elite HF. med både
> Schæferer og Maller og jeg kan godt se hvad det er for hunde der har

Som sagt kender jeg ikke mallerne fra andet end omtale, så specielt
kvalificeret kan jeg ikke svare - jeg kan dog sige, at der er så forholdsvis
få af racen i DK, at det statistisk vel dårligt kan bruges til
sammenligningsmateriale. Der er jo også en masse schæfere, der kan trænes
hårdt uden at have nogen sygedage. Er der så én malle og 30 schæfere i en
klub, så vil der unægteligt være flere sygedage blandt schæferne

Du har da helt ret i at hunde der bliver brugt til top konkurrence
> er mere udsat end andre men er det ikke på ekstremerne du måler
> holdbarheden. ?

Bestemt, men så må alle de hunde, der skal sammenlignes mellem udsættes for
de samme ekstremer - og det gør de jo ikke.
Skal man sammeligne, må man gøre det så det er på lige vilkår for alle
hundene - ellers er det ikke brugbart.

CH

Fra : Kim H.

Dato : 10-01-07 22:06

Fra : Søren LH

Dato : 11-01-07 05:35

"Kim H." <futtown@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> og den side af sagen fik jeg så også, hunden er kanon at træne med,
> desværre ramte jeg så ind i det, der ligner en D-hofte,

Hej Kim,

Hvilke HD-værdier har forældredyrene og længere bagude? (bare nysgerrig)

Mvh
Søren

Fra : pwh

Dato : 09-01-07 23:09

Tove Krieger, skrev:
> det er synd at schæferen som er så
> dejlig en hund skal miskrediteres som jeg synes den (lidt for ofte)
> bliver.

Det er vel også mest Milo vi er ude efter, men dens hofter er jo også
så dårlige at den ikke engang kan lette ben
Men skide på køkkengulvet kan den vist godt finde ud af

/Jens (med 2 kernesunde blandingshunde som ikke besørger indendørs)

Fra : Carina

Dato : 11-01-07 00:01

> Men at sige at schæferen har flere sygdomme end andre racer er forkert, og
> udtales som regel af folk der har fordomme mod racen eller folk der ikke
> ved hvad de taler om men har hørt vandrehistorier.

Ja, så er jeg godt nok en af de uheldige schæferejere, er vokset op med
Schæfer og min første træningshund fik da både konstateret eksem og svær HD,
siden overtog mine forældere en tæve som både var avlskåret og havde haft
et kuld hvalpe, den har nu fået konstatere albuedysplasi, Har også oplevet
at flere af de "alm" schæfere trækker på bagbenene og de "hænger" med dem,
når de bevæger sig, mens de grå schæfere vi har i klubben er ret flot sat
sammen rent bevægelsesmæssigt.
De oplevelser er grunden til at jeg har skiftet schæferen ud - og det er
altså ikke bordere jeg har, men en tungere vægtklasse, nemlig Australian
Shepherds. Det er ikke en schæfer man arbejder med, men alligevel kan de
overraske figuranten, min gl. hanhund har da væltet sin del af dem, da han
ikke stopper op i springet, men bare sætter af - de er nok mere følsomme af
natur end en sch., men på den anden side er de heller ikke så pivet som en
schæfer (nu må jeg hellere dukke mig, så jeg ikke får noget i nakken)

/Carina

Fra : Winther

Dato : 09-01-07 23:30

"Xenon" <mito@fjernadslhome.dk> skrev i en meddelelse news:45a3cd87$0$14016>

De er ikke et spor hysteriske, de skal bare ikke trænes som en Schæfer, de
> er Schæferen overlegen på alle punkter.

Er der nogle afgørende træningsforskelle du sådan lige kan nævne?

Vi har lige fået en ny hf med malle, den er 6 mdr. Den klistrer sig meget op
af sin fører, og bare den mærker et svagt træk i selen, så vender den om mod
føreren, plejer maller at være sådan i den alder? Nu da vi er ved
forskellene...

Fra : Xenon

Dato : 09-01-07 23:50

"Winther" <nobody@home.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> op af sin fører, og bare den mærker et svagt træk i selen, så vender den
> om mod føreren, plejer maller at være sådan i den alder? Nu da vi er ved

Jeg går ud fra vi snakker Gr.C her. De fleste Schæferer bliver jo kørt op
i drift ved hjælp af hetz, det er ikke nødvendigt med en malle . Hvis man
træner Gr. C med en malle på samme måde som man gør med en Schæfer , er der
stor sandsynlighed for, at det ikke kan styres senere, uden der skal de
grove midler i brug.
jeg bruger aldrig sele under bidearbejde med min malle , alt C. arbejde
bliver leget ind som hvalp, den får lov til at bide i sin naturlige
byttedrift og den er altid løs når den bider. Ikke noget med at stå og galpe
for enden af en line.
Konen har lige overtaget en malle tæve på 14 mdr, den er trænet uden hetz og
uden at være bundet af. Den tager bidestyret på fig. i bryst højde med fuld
fart og fuldt greb, den slipper på første komando, den har lært at bide i
sin naturlige drift uden at man har prøvet at gøre den til et vilddyr.

Claus

Fra : C.H

Dato : 10-01-07 11:42

> [...]
> fuld fart og fuldt greb, den slipper på første komando, den har lært at
> bide i sin naturlige drift uden at man har prøvet at gøre den til et

Nu har jeg ikke et klap forstand på malinois, men den beskrivelse, du giver
af træning af C-arbejdet med en sådan, er fuldstændig magen til den, der
trænes i vores kreds i Schæferhundeklubben. Det er ren leg, byttedriften
bliver stimuleret allerede fra otte-tiugers alderen med fiskestang og skind.
Sjov og ballade. Det samme sjov fortsætter til de er store nok til
unghundeærme, og her er det også leg. Jeg har ikke set nogen førere eller
figuranter stå og galpe af hundene....
Det er klart, at det bliver mere alvor, som der kræves mere af dem, men det
synes jeg handler om at der forlanges større lydighed - ikke om at hetze
hunden for at drifte den op. - Det er slet ikke nødvendigt, for de elsker at
bide i det ærme...

CH

Fra : Xenon

Dato : 10-01-07 12:37

> [...]
> det synes jeg handler om at der forlanges større lydighed - ikke om at
> hetze hunden for at drifte den op. - Det er slet ikke nødvendigt, for de

Det er ikke alle steder at det foregår på den måde du beskriver.

Claus

Fra : C.H

Dato : 10-01-07 12:46

> "C.H" <vaxen7@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det er ikke alle steder at det foregår på den måde du beskriver.
>
> Claus

Nej, desværre - derfor er jeg glad for min klub/kreds

CH

Fra : Xenon

Dato : 10-01-07 13:25

> "Xenon" <vicevaertfup1771fsp@mail.dk> skrev i en meddelelse
>>

> Nej, desværre - derfor er jeg glad for min klub/kreds

Hvad kreds kommer du I. ?

Claus

Fra : C.H

Dato : 10-01-07 14:25

"Xenon" <vicevaertfup1771fsp@mail.dk> skrev i en >

> Hvad kreds kommer du I. ?

Kreds 9, Odense...

Fra : Xenon

Dato : 10-01-07 15:39

> Kreds 9, Odense...

Så skulle du den 10 marts tage ud i belgier klubben i Odense, der bliver
holt Fyns mesterskab for belgier.

Claus

Fra : Kim H.

Dato : 09-01-07 19:19

> [...]
> kg hund fremfor en på 50
> ps så vidt jeg ved duer Mallen kun til bidearbejde itv

Mallen kan det hele, og gør det fantastisk (IPO).
Hundeførene i politiet er jo "racistiske" og vil ikke lige slippe
schæferhundene, hvilket kan være en af grundene til at mallen ikke er slået
igennem der, men i takt med at mallen har mast sig frem i f.eks. IPO, så
tror jeg politiets hundefører er begyndt at få øjnene op for dem. Jeg ved
ikke om mallen "mentalt" passer godt ind som tjenestehund herhjemme, for der
er rimelig stor forskel på hvordan politiet bruger deres hunde fra land til
land, og schæferen passer ganske godt til politiets brug herhjemme, hvor jeg
godt kan blive lidt i tvivl med mallen, f.eks. efter at ha' set en fransk
"SWAT" hundeføre med sin malle hængende i hans egen arm, efter at han har
fjernet den fra en forbryder , så måske er den mindre styrbar i høj
drift?

Personligt vil jeg hellere ha' en sporty grå schæfertæve end en malle, hvis
jeg skulle vælge en hund i dens vægtklasse
Men igen, jeg er jo også racist, når man snakker hunde, og der skal mere end
en D-hofte til, at få mig til at vende de grå schæfere ryggen.

Kim

Fra : Xenon

Dato : 09-01-07 20:12

"Kim H." <futtown@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Hej Kim.

jeg har set danske Schæfer BHP top hundefører træne med fulddragt på fordi
deres egne hunde røg på dem, så det kan ske inden for alle racer.

Vi har jo heldigvis alle vores drømme race og godt for det. jeg er faktisk
Rottweiler mand om en hals men må bare se i øjnene at den ikke duer som
brugsrace mere.

Claus

Fra : Hm

Dato : 09-01-07 20:58

> jeg har set danske Schæfer BHP top hundefører træne med fulddragt på fordi
> deres egne hunde røg på dem, så det kan ske inden for alle racer.

Undskyld, det kan da aldrig være racens/hundens skyld, en "top" hundefører
havde da forlængst byttet hunden, hvis der var en brist, nej, det er fordi
de vil have en hund der bider som en "rundsav" og derfor bruger forkastelige
metoder.
Hanne

Fra : Xenon

Dato : 09-01-07 21:05

"Hm" <mishama@hongnet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> havde da forlængst byttet hunden, hvis der var en brist, nej, det er fordi
> de vil have en hund der bider som en "rundsav" og derfor bruger

Lige netop...det er det samme med den Malle KIm henviste til....det er kun
et spørgsmål om at bære sig " rigtigt " ad, så står man rablene uhyrer.

Claus

Fra : pwh

Dato : 09-01-07 21:06

Xenon, skrev:

> Vi har jo heldigvis alle vores drømme race og godt for det. jeg er
> faktisk Rottweiler mand om en hals men må bare se i øjnene at den
> ikke duer som brugsrace mere.

Bare af nysgerrighed, hvorfor duer den ikke som brugsrace mere ??

/Jens (som også er Rottefan)

Fra : Xenon

Dato : 09-01-07 21:25

> Bare af nysgerrighed, hvorfor duer den ikke som brugsrace mere ??
>
> /Jens (som også er Rottefan)

Den har ikke de egnskaber der skal til for at klare sig i brugsarbejde..
Den mangler mod og drive. Det viser sig tydeligt i bidearbejde og på
rondering hvor de er alene med figuranten.

Claus

Fra : pwh

Dato : 09-01-07 22:14

Xenon, skrev:
> [...]
> brugsarbejde.. Den mangler mod og drive. Det viser sig tydeligt i
> bidearbejde og på rondering hvor de er alene med figuranten.

Det må du meget gerne uddybe lidt bedre.
Jeg overvejer meget at få en Rotte som hund nr 3 om 2-3 år
da racen tiltaler mig meget af flere grunde.
Men er de gået hen og blevet bløde som en Labrador er det
måske noget andet jeg skal kigge efter, den skal jo ikke hos mig
værer tjenestehund, men jeg sætter pris på en anelse skarhed
hos de hunde jeg skal have, krystere har ingen interesse her i huset

/Jens

Fra : Xenon

Dato : 10-01-07 12:24

> Det må du meget gerne uddybe lidt bedre.
> Jeg overvejer meget at få en Rotte som hund nr 3 om 2-3 år
> da racen tiltaler mig meget af flere grunde.

Hej Jens

Rotten er da helt sikkert en god familie hund men så er det oxo slut.
Det er meget svært at forklare hvorfor den ikke duer som brugshund. Først må
man finde ud af hvad mener man med en brugshund. I mine øjne er en brugshund
en hund der duer til IPO/BHP, det er et program der bliver trænet over hele
verden og som Rottweiler klubben har som deres trænings program ligesom
flere af de andre specialklubber.
For at kunne gøre sig i IPO/BHP skal hunden være fysiks og psykisk stærk, i
lydigheds delen er der flere spring øvelser og i bidearbejdet, er der kampen
med figuranten, der skal hundens fysik være iorden. Psyken på hunden skal
også være stabil da den skal kunne tåle belastninger fra fig. med andre ord,
den skal have mod og mands hjerte.
Fysikken på Rotterne er faktisk ok, de er lidt langsomme men det er jo oxo
en stor tung hund, men der er problemer med psyken de er ikke hårde og
modige nok og har for lidt byttedrift.
Den manglende byttedrift gør at de er svære at få til at lave en fortrinlig
lydighed man har svært ved at træne med bold eller bidepølse i lydighed. Det
samme gør sig gældende i bide arbejde, lav byttedrift og lavt mod, mange
gange kan en høj byttedrift kompenserer for lavt mod men når begge ting er
lave, så er der problemer.
Det manglende mod giver udslag i frygt for fig. kan ikke tåle stærke trusler
fra fig. har problemer med stokken, samt angrebet på fig. bliver langsomt og
uden effektivitet. Grebene bliver løse og tynde, tendens til tyg i ærmet.
Alle de ting er noget man bliver trukket meget voldsomt for når man går til
prøve.

Det er meget svært for mig at forklare de her ting på skrift men håber du
har fået noget du kan bruge.

Claus

Fra : pwh

Dato : 10-01-07 12:52

Xenon, skrev:
> [...]
> meget voldsomt for når man går til prøve.
>
> Det er meget svært for mig at forklare de her ting på skrift men

Jeg takker for en god forklaring.
Hvad tror du der er årsagen til at det er gået racen sådan,
den har altid stået for mig som en meget modig hund.
Men det er måske også kun i ekstremerne du mener man har "problemet" ville du
mene at den som familiehund stadig har en passende skarphed og mod i behold ??

Hvilke andre racer kunne du evnt anbefale der har nogle af den gamle Rottes
egenskaber i behold, jeg er ikke til de langhårede racer.
Altså en 40-?? kg/s hund med rimelig kort pels, og helst ikke alt for eksotisk

/Jens

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 10-01-07 13:30

> [...]
> egenskaber i behold, jeg er ikke til de langhårede racer.
> Altså en 40-?? kg/s hund med rimelig kort pels, og helst ikke alt for

En herlig engelsk mastiff, der får du da hund for alle pengene!!
vi var faktisk ude og resurche på racen, før jeg alligevel købte boxer igen
igen, min mand er helt skudt i de store mastiffer, tilpas doven til ham (-;

mvh. marie -der nok er for barnlig til en mastiff, så derfor passer boxeren
nok godt ind der..(-;

Fra : pwh

Dato : 10-01-07 13:51

Torben og Marie-louise Ager, skrev:
> [...]
> vi var faktisk ude og resurche på racen, før jeg alligevel købte
> boxer igen igen, min mand er helt skudt i de store mastiffer, tilpas

Den virker lidt for klumepdumpet på mig
Så tror jeg trods alt hellere jeg ville have en Boxer,
men dem kan alle og enhver jo ikke købe.

/Jens

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 10-01-07 14:58

> Den virker lidt for klumepdumpet på mig

også på mig, men trods alt en rolig og herlig kæmpe!

> Så tror jeg trods alt hellere jeg ville have en Boxer,
> men dem kan alle og enhver jo ikke købe.

Hvad mener du her?

mvh. marie -der lige har spillet bowling med Loui og Emma (-;

Fra : pwh

Dato : 10-01-07 15:49

Torben og Marie-louise Ager, skrev:

> Hvad mener du her?

Jeg har da hørt flere gange at de få Boxeravlere der
er herhjemme er ret strikse med hvem der kan få en.
Jeg mødte da for nylig et ældre ægtepar ved stranden med en boxerhvalp,
de fortalt mig at det havde været en ret omstændig affærer at finde den.
De var dog blevet godkendt som købere bla. fordi de havde haft 3 Boxere før.
Så det er vel med hunde som med alt andet, et spørgsmål om udbud og efterspørgsel.

Men snakker vi kun udseende kunne jeg nemt forliges med en Boxer,
specielt hannerne kan blive utroligt flotte at se på, tæverne er lidt for små til mig

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 10-01-07 16:49

On Wed, 10 Jan 2007 15:49:01 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Jeg har da hørt flere gange at de få Boxeravlere der
>er herhjemme er ret strikse med hvem der kan få en.

Det har jeg godt nok ikke hørt før...

--
Leyna
http://www.leyna.dk/hvalpe-salg

Fra : pwh

Dato : 10-01-07 18:40

Leyna, skrev:

> Det har jeg godt nok ikke hørt før...

Hvor mange kender du som har Boxere,
jeg kender et par stykker her i området som siger det,
jeg har da også læst det her i gruppen.

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 10-01-07 19:19

On Wed, 10 Jan 2007 18:40:04 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Hvor mange kender du som har Boxere,

Næeh, det kan du ha' ret i.

>jeg kender et par stykker her i området som siger det,
>jeg har da også læst det her i gruppen.

Jeg "kender" Marie!

Fra : pwh

Dato : 10-01-07 20:08

Leyna, skrev:

> Jeg "kender" Marie!

Hende kan du sgu da ikke regne med

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 10-01-07 22:26

On Wed, 10 Jan 2007 20:08:12 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Hende kan du sgu da ikke regne med

Er du ikke OT igen?

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 10-01-07 16:48

> Jeg har da hørt flere gange at de få Boxeravlere der
> er herhjemme er ret strikse med hvem der kan få en.

det er også rigtigt, men mig bekendt, der det kun de seriøse avlere der gør
det, de vil gerne sikre deres race en bedst muligt fremtid, og det tager jeg
da hatten af for..
Loui`s opdrætter var ligeså.

> [...]
> de fortalt mig at det havde været en ret omstændig affærer at finde den.
> De var dog blevet godkendt som købere bla. fordi de havde haft 3 Boxere

det plejer at være en fordel når man skal have ny boxer.

> Så det er vel med hunde som med alt andet, et spørgsmål om udbud og
> efterspørgsel.

gode boxere er der mangel på, de er som regel forudbestilt før de bliver
født.
men der er desværre også en del useriøse avlere, der udnytter
efterspørgslen, og også div. hundehandlere.

> Men snakker vi kun udseende kunne jeg nemt forliges med en Boxer,
> specielt hannerne kan blive utroligt flotte at se på, tæverne er lidt for
> små til mig

jeg er klart også mest til hannerne, der er meget mere gods og temperament i
dem, herlige sprudlende størrelser, og smukke synes jeg absolut de er!.

mvh. marie

Fra : pwh

Dato : 10-01-07 18:39

> [...]
>
> det er også rigtigt, men mig bekendt, der det kun de seriøse avlere
> der gør det, de vil gerne sikre deres race en bedst muligt fremtid,

Aha, så du anbefaler mig altså indirekte til at få mig en Boxer fra en
useriøs køkkenbordsavler, det havde jeg ikke troet om dig Marie

> jeg er klart også mest til hannerne, der er meget mere gods og
> temperament i dem, herlige sprudlende størrelser, og smukke synes jeg
> absolut de er!.

Rent temperamentsmæssigt er jeg nok mere til tæver,
men jeg tvivler efterhånden merer og mere på at det vil
gå med en tæve mere sammen med Angel.
Andre tøser er hun ikke meget for, en hanhund mere
er jo blot en boksebold mere for hende
Tyson er jeg ikke bange for sammen med en han mere,
vokser de op sammen hvor han fra start af er den stærke
tvivler jeg stærkt på at der nogensinde vil blive probs.

/Jens

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 10-01-07 20:28

> Aha, så du anbefaler mig altså indirekte til at få mig en Boxer fra en
> useriøs køkkenbordsavler, det havde jeg ikke troet om dig Marie

hvor ser du den anbefaling?
det kunne aldrig falde mig ind, jeg har set en del af disse boxere fra både
useriøse masseavlere, og fra ulovlige importer (bla. Emma her) og jeg har
endnu ikke se en eneste af disse, være som en "rigtig" boxer bør være,
hverken i udseende, helbred eller psyke.
ved godt at det var ironisk ment, jens.. (-;

> [...]
> men jeg tvivler efterhånden merer og mere på at det vil
> gå med en tæve mere sammen med Angel.
> Andre tøser er hun ikke meget for, en hanhund mere

tæverne er generelt også mere "bitchede" overfor hinanden, de kan virkelig
være stridbare, selv om Emma her, er nervøs og usikker, så har hannerne dyb
respekt for hende, og hun er da ikke mere bleg for at uddele øretæver hvis
de trænger til det (-;

> Tyson er jeg ikke bange for sammen med en han mere,
> vokser de op sammen hvor han fra start af er den stærke
> tvivler jeg stærkt på at der nogensinde vil blive probs.

tvivler jeg også på, jeg har "altid" haft flere hanner sammen, uden de store
problemer, og det har såmænd også være sammenførte voksne hanner.

mvh. marie

Fra : Leyna

Dato : 10-01-07 16:48

On Wed, 10 Jan 2007 14:58:18 +0100, "Torben og Marie-louise Ager"
<dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote:

>mvh. marie -der lige har spillet bowling med Loui og Emma (-;

Æeh... gider du lige uddybe det?
Det lyder sjovt! :D

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 10-01-07 19:40

> Æeh... gider du lige uddybe det?
> Det lyder sjovt! :D

nåehh.. Ebbe var kugle..GGG
nej, jeg så denne udsendelse i går aftes, med konkurrencen mellem de to
"kendte" og deres hunde, hvor en af disciplinerne var bowling, dvs. at
hundene blot skulle vælte et x antal kegler.. barnemad tænkte jeg..
så det skulle jeg lige prøve af med boxerhovederne i eftermiddags.. og det
var barnemad.. under 5 minutter så bowlede Loui oven i købet ved at trille
en kugle hen i keglerne.. han er sgi kvik den hund!
Emma er lidt mere tung i de små grå, men hun fandt da ret hurtigt ud af at
vælte dem alle, og til sidst også at trille kuglen hen mod keglerne.
Så det var dagens hjernegymnastik..meget brugbart..
i morgen skal de lære at spille dart..((-;

mvh. marie

Fra : Tove Krieger

Dato : 10-01-07 19:58

Torben og Marie-louise Ager wrote:

> [...]
> keglerne. Så det var dagens hjernegymnastik..meget brugbart..
> i morgen skal de lære at spille dart..((-;

Når nu de kommer til at spille tennis, kan du så ikke tage nogle
snapshots så vi andre også kan få noget ud af det ?

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 10-01-07 20:01

> Når nu de kommer til at spille tennis, kan du så ikke tage nogle snapshots
> så vi andre også kan få noget ud af det ?

arhh tennis er for pudler siger de..GG.. basketbold måske? (-:

mvh. marie

Fra : pwh

Dato : 10-01-07 20:09

Fra : Leyna

Dato : 10-01-07 22:28

On Wed, 10 Jan 2007 19:39:48 +0100, "Torben og Marie-louise Ager"
<dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote:

>Så det var dagens hjernegymnastik..meget brugbart..
>i morgen skal de lære at spille dart..((-;

*LOL*
Og i week-enden skal de lære at stå på rulleskøjter?

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 11-01-07 06:26

> *LOL*
> Og i week-enden skal de lære at stå på rulleskøjter?

njahhh måske!, torben har haft ideen med at klistre ebbe på en
skateboard..GG. men der går min grænse altså!.

mvh. marie

Fra : Xenon

Dato : 11-01-07 09:34

> [...]
> ville du
> mene at den som familiehund stadig har en passende skarphed og mod i

Der er flere årsager til at det er gået sådan men den væsenligste årsag er
nok , kravene til forældre dyerne er for lave.
Det skulle meget gerne være en brugsrace men man stiller ingen krav om
brugsprøver på forældre dyrene. Rotweilerklubben (RK ) har et avlskårings
system uden brugsprøver, man har en mental test hvor man tester hunden på
en opstillet bane men den viser intet om hundens brugsegenskaber. Jeg har
set hunde der er blevet avlskåret med et super resultat på test banen men
har været umulige til træning.
Når man kikker på RK hvalpeliste vil man opdage at de fleste avlsdyr ikke
har brugs prøver, hvis der endelig er nogen der har IPO prøver, er det som
regel, den mindste prøve man kan tage. Der er flere avlsdyr der har prøver
i PHF men det kan ikke bruges i avlen, da der ikke bliver stillet de samme
krav til hundene i PHF som i IPO og man skal huske at IPO/BHP er det førende
program. ( nu får jeg nok John på nakken ).
Opdrættere i RK. avler mest på udstillings resultater, bare de er smukke så
er alt godt. Om der er brugsegenskaber er ikke vigtigt.

Hvis jeg skulle bruge en hund til personlig beskyttelse, så var det helt
sikkert ikke en Rotte jeg ville købe.

Claus

Fra : jopa

Dato : 11-01-07 09:52

Xenon skriblede bla:
>og man
> skal huske at IPO/BHP er det førende program. ( nu får jeg nok John
> på nakken ).

Nej da for jeg er for mange år siden gået over til at træne hund alene,
hvilket jeg jo også gjorde delvist da jeg havde tjenestehund.
Så min interesse er faldet også på det område
Jeg har jo blot min som kammerat og beskytter/tyverisikring/overfaldsalarm
for konen når jeg eks har nattevagt.

Vi har lige i mit område haft en Lastbil fyldt med havetraktorer mototsave
osv.
Godt at vide at man kan have sine ting i fred
7-9-13 og bank under bordet med mere

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : jopa

Dato : 09-01-07 22:55

Xenon skriblede bla:

> Den har ikke de egnskaber der skal til for at klare sig i
> brugsarbejde.. Den mangler mod og drive. Det viser sig tydeligt i
> bidearbejde og på rondering hvor de er alene med figuranten.

Det er godtnok ikke mit indtryk nærmere tværtimod.
Men nu er det jo så mange år siden jeg sidst var figurent for sådan en
størrelse.
Mod og drive manglede de skam ikke.
Skulle racen have udviklet sig negativt siden jeg sidst arbejdede med
rotter.
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Xenon

Dato : 09-01-07 23:09

> [...]
> størrelse.
> Mod og drive manglede de skam ikke.
> Skulle racen have udviklet sig negativt siden jeg sidst arbejdede med

Det kommer jo an på hvor længe det er siden.
Jeg har haft Rottweiler i 30 år, har opdrættet lidt , for længe siden, haft
hunde med prøver i både PHF og IPO/BHP. Jeg har været træner og indlærings
fig. i mange år i Rottweiler klubben, så du kan roligt tro mig på ordet.
Hvis du stadig tvivler så gå ind på http://www.rottweiler.dk/ og kik på
resultaterne for aflagte prøver, det er sørgelig læsning.

Claus

Fra : jopa

Dato : 09-01-07 23:44

Xenon skriblede bla:

> [...]
> træner og indlærings fig. i mange år i Rottweiler klubben, så du kan
> roligt tro mig på ordet. Hvis du stadig tvivler så gå ind på

Ja det var jo i halvfjerdserne det er et stykke tid siden.
Jeg var forøvrigt kollega med manden der har skrevet bogen Rotweiler.
Bresson hed han og var selvfølgelig rottemand om nogen var.

Modige var de sgu og frygtløse.
En af de eneste racer foruden schæferen jeg har respekt for

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Xenon

Dato : 09-01-07 23:58

> [...]

> Modige var de sgu og frygtløse.
> En af de eneste racer foruden schæferen jeg har respekt for

Jeg kendte godt Bresson fra klubben, du må da oxo havde kendt Finn Andersen
tjeneste HF. med en rotte, Jeg menr en af hans rotter blev stukket ihjel på
Langebro.? Ham har jeg trænet lidt med Eller Søren Fris, jeg havde en ven
der var trænings kammerat med ham og jeg var så heldig at træne sammen med
dem en gang i mellem.
Ang. Rotterne du ville tro det var løgn hvis du så en Rotte træne i dag, de
er ingenting i dag i forhold til dengang.

Claus

Fra : jopa

Dato : 10-01-07 00:10

Xenon skriblede bla:

> [...]
> Fris, jeg havde en ven der var trænings kammerat med ham og jeg var
> så heldig at træne sammen med dem en gang i mellem.

Jeg husker Bresson og en der hed Frits som ved siden af optrænede førerhunde
til blinde.
Finn også og det med langebro kan jeg mindes.
Vi var sammen på hundepatruljen på Artellerivej.
Men det er jo næsten historie.
Jeg var jo kun en hvalp selv

> Ang. Rotterne du ville tro det var løgn hvis du så en Rotte træne i
> dag, de er ingenting i dag i forhold til dengang.
Ja det lyder jo sørgeligt

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 10-01-07 00:00

jopa, skrev:

> Modige var de sgu og frygtløse.
> En af de eneste racer foruden schæferen jeg har respekt for

Arhh, en 85kg/s Mastiff kunne nok også få dig i bakgear
En velvoksen AmBull eller Amstaff gad du såmænd nok heller
ikke bokse med, det var hvad jeg lige kunne ryste ud af ærmet

/Jens

Fra : jopa

Dato : 10-01-07 00:17

pwh skriblede bla:

> Arhh, en 85kg/s Mastiff kunne nok også få dig i bakgear
> En velvoksen AmBull eller Amstaff gad du såmænd nok heller
> ikke bokse med, det var hvad jeg lige kunne ryste ud af ærmet

Jens "en af" de eneste skrev jeg.
Jeg har selvfølgelig normal respekt for alle store hunde jeg ikke kender.

Men en fremmed schæfer går jeg ikke bare til. Har set hvad de kan lave.
Som ham den tossede Australier der lige er død sagde.
Jeg har kæmpet med slanger krokodiller og andre dyr, men det dyr jeg har
mest respekt for er en gal Tysk Schæferhund

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 10-01-07 09:59

jopa, skrev:
> Som ham den tossede Australier der lige er død sagde.
> Jeg har kæmpet med slanger krokodiller og andre dyr, men det dyr jeg
> har mest respekt for er en gal Tysk Schæferhund

Det pjok endte jo også op med at blive dræbt af en dum fisk,
så det var sikkert klogt at han havde den indstilling

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 10-01-07 09:21

On Tue, 9 Jan 2007 23:59:45 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Arhh, en 85kg/s Mastiff kunne nok også få dig i bakgear
>En velvoksen AmBull eller Amstaff gad du såmænd nok heller
>ikke bokse med, det var hvad jeg lige kunne ryste ud af ærmet

Jeg kan godt ryste en enkelt mere ud af ærmet så... Dobberman Pincher.
Dem har jeg altid været sådan lidt forbeholdende overfor. Er lidt
utryg ved dem. Synes de virker uberegnelige.

Fra : pwh

Dato : 10-01-07 10:06

Leyna, skrev:

> Jeg kan godt ryste en enkelt mere ud af ærmet så... Dobberman Pincher.
> Dem har jeg altid været sådan lidt forbeholdende overfor. Er lidt
> utryg ved dem. Synes de virker uberegnelige.

Rigtigt, den havde jeg glemt som oplagt skræmmebillede
Det er nu ellers en af de flotteste racer der findes,
og de par stykker jeg har mødt har været søde og rare.
Slet ikke som med de Schæfere man møder, de er jo altid grimme,
og som oftest bidske, ubehagelige og lugter af Schæfersved

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 10-01-07 13:19

On Wed, 10 Jan 2007 10:05:47 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Slet ikke som med de Schæfere man møder, de er jo altid grimme,
>og som oftest bidske, ubehagelige og lugter af Schæfersved

Dér må jeg så lige hoppe fra og sige at jeg til en hver tid ville
vælge en Schæfer fremfor en Dobberman. Jeg synes slet ikke om
Dobberman'ens udsende, selvom jeg nu har set dem med både ører og
hale. Jeg troede at de skulle have de små bitte ører. Det er temmelig
skræmmende, ikk'?
Schæferen er imo meget smukkere end -dobbermannen... eller osse er det
bare fordi jeg stadig er utryg ved Dobbermannen!

Fra : Tove Krieger

Dato : 10-01-07 13:55

Leyna wrote:

> [...]
> Schæferen er imo meget smukkere end -dobbermannen... eller osse er
> det bare fordi jeg stadig er utryg ved Dobbermannen!

Jeg ville da nok også vælge en Schæfer frem for en Dobermann. Der har
været så mange amerikanske film med den race som nærmest er
skrækeksempler, og det er faktisk synd, for jeg synes det er en meget
flot hund. Jeg har kendt èn Dobermann-tæve som jeg simpelthen elskede
så god var hun, og hun var heller ikke hverken hale- eller ørekuperet
(det er jo også forbudt i DK), og desuden ser det da også rigtig grimt
ud med de halve ører, men nu er jeg jo også Schæfer-miljøskadet, så
mig kan man nok ikke regne med i den diskussion

Fra : pwh

Dato : 10-01-07 13:58

Leyna, skrev:

> [...]
> Schæferen er imo meget smukkere end -dobbermannen... eller osse er det
> bare fordi jeg stadig er utryg ved Dobbermannen!

Smag og behag er jo umuligt at diskuterer
Personligt synes jeg at en Dobber er en utroligt flot og elegant hund,
men jeg er jo også næsten vokset op med Greyhounds.
Det er jo i princippet en Rotte mikset med en Greyhound.

Langpelsede hunde er bare ikke rigtigt mig, de er da på deres vis
flotte nok, men jeg foretrækker hunde hvor man kan se muskulaturen.
Jeg synes da også at mine egen Angel er pænere at se på end Tyson,
jeg glæder mig da dagligt ved at gå og se på hendes muskelspil
når hun bevæger sig, Tyson er mere bare pels og poter

/Jens (som dog sætter pris på Tyson's pels når han skal kæles)

Fra : Leyna

Dato : 10-01-07 14:12

On Wed, 10 Jan 2007 13:57:36 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Jeg synes da også at mine egen Angel er pænere at se på end Tyson,

Du sender bare stakkels Tyson herover!

Fra : pwh

Dato : 10-01-07 14:51

Leyna, skrev:

> Du sender bare stakkels Tyson herover!

Har du ikke hunde nok
Næh Tyson skal jeg aldrig af med, men jeg skal nu heller
ikke have en med hans egenskaber igen, for meget legebarn

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 10-01-07 16:47

On Wed, 10 Jan 2007 14:50:45 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Har du ikke hunde nok

Kan man få det? :D
Når jeg lufter hunde, så er det jo som regel ikke 3, men 5 stykker.
Det er lidt ligesom at have sin egen lille flok!
De to sidste er naturligvis naboens tæver, der gerne vil ha' lidt
selskab og lidt leg på deres (ensomme) lufteture.

>Næh Tyson skal jeg aldrig af med, men jeg skal nu heller
>ikke have en med hans egenskaber igen, for meget legebarn

Hehe... Vaks er osse et legebarn og et pjattehoved, og hans søn ligner
ham. Hold da op hvor er Hans nogle gange træt af dem!

Fra : pwh

Dato : 10-01-07 18:42

Leyna, skrev:

> Hehe... Vaks er osse et legebarn og et pjattehoved, og hans søn ligner
> ham. Hold da op hvor er Hans nogle gange træt af dem!

Ja det kan jeg jo slet ikke følge, jeg kan ikke mindes at jeg på
noget som helst tidspunkt har været træt af mine hunde

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 10-01-07 19:21

On Wed, 10 Jan 2007 18:42:12 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Ja det kan jeg jo slet ikke følge, jeg kan ikke mindes at jeg på
>noget som helst tidspunkt har været træt af mine hunde

Jeg er træt af, at Oy ikke er renlig, men ellers er det Hans (som
altså osse er en af mine hunde) der er træt af de to andre.

Fra : Tove Krieger

Dato : 10-01-07 19:43

pwh wrote:

> Ja det kan jeg jo slet ikke følge, jeg kan ikke mindes at jeg på
> noget som helst tidspunkt har været træt af mine hunde
>
> /Jens

Vågn lidt op Jens, du trænger da vist osse' til lidt kaffe. Hans er
"onkel" til Oy, det ved du da godt. Det er kong Kurt du forveksler med
kong Hans.

Fra : pwh

Dato : 10-01-07 20:12

Tove Krieger, skrev:

> Vågn lidt op Jens, du trænger da vist osse' til lidt kaffe. Hans er
> "onkel" til Oy, det ved du da godt. Det er kong Kurt du forveksler med
> kong Hans.

Jeg er helt vågen, jeg identificerede mig bare med Hans
Hvis vi kan tilægge hunde menneskelige følelser,
så kan jeg vel også tillægges hundefølelser

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 10-01-07 21:38

pwh wrote:

> Jeg er helt vågen, jeg identificerede mig bare med Hans
> Hvis vi kan tilægge hunde menneskelige følelser,
> så kan jeg vel også tillægges hundefølelser
>
> /Jens

Hmmm Touché, den fik du da bortforklaret helt perfekt

Fra : pwh

Dato : 10-01-07 21:42

Tove Krieger, skrev:

> Hmmm Touché, den fik du da bortforklaret helt perfekt

Jeg er glat som en ål ved du

/Jens (som straks skal ud og lufte vufferne)

Fra : Leyna

Dato : 10-01-07 22:30

On Wed, 10 Jan 2007 19:42:31 +0100, "Tove Krieger"
<minimiv_nospam_@privat.dk> wrote:

>Vågn lidt op Jens, du trænger da vist osse' til lidt kaffe. Hans er
>"onkel" til Oy, det ved du da godt. Det er kong Kurt du forveksler med
>kong Hans.

Tove, du er en livredder!
Det er nemlig rigtigt med Onkel Hans!
Iøvrigt imponerende som du har tjek på de fleste og hvilke dyr der
hører til hvem. Kan du (uden at kigge) fortælle mig hvor mange katte
jeg har?

Fra : Tove Krieger

Dato : 10-01-07 22:58

Leyna wrote:

> [...]
> Iøvrigt imponerende som du har tjek på de fleste og hvilke dyr der
> hører til hvem. Kan du (uden at kigge) fortælle mig hvor mange katte

Sæ'fø'li' du har da 3 katte, deres navne ligger dog hen i det uvisse

Med hensyn til tjek, så har jeg jo efterhånden oparbejdet noget af et
album, og kors hvor jeg dog nyder at sidde og glo mig skeløjet af
misundelse på alle jeres dejlige vovser, de er lige pragtfulde
allesammen.

Fra : pwh

Dato : 10-01-07 23:22

Tove Krieger, skrev:

> [...]
> album, og kors hvor jeg dog nyder at sidde og glo mig skeløjet af
> misundelse på alle jeres dejlige vovser, de er lige pragtfulde

Arrh... nogle mennesker har altså også en fotografisk hukommelse
mht navne og ansigter, jeg er selv elendig i den retning.
Til gengæld er jeg god til at huske tal og diverse computerkoder,
det er så en stor hjælp i mit arbejde

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 11-01-07 09:06

On Wed, 10 Jan 2007 22:58:09 +0100, "Tove Krieger"
<minimiv_nospam_@privat.dk> wrote:

>Sæ'fø'li' du har da 3 katte, deres navne ligger dog hen i det uvisse

Stadig imponerende!
De hedder Popsie, Buster og Samson. Tror Buster er den mest omtalte,
da han, ligesom Onkel Hans, lider af loppeallergi. Du vil kunne se
alle tre omtalte katte på NG'ens site, for selvfølgelig er de da osse
dér!

> [...]
>album, og kors hvor jeg dog nyder at sidde og glo mig skeløjet af
>misundelse på alle jeres dejlige vovser, de er lige pragtfulde

Jeg sidder og venter på, at få mit nye kamera i dag, og så regner jeg
med at der skal knipses løs.
Du har vel "hugget" dette tåbelige billede af Oy?

http://leyna.dk/oy-galleri/gaaab.jpg

Fra : Kim H.

Dato : 10-01-07 20:26

> [...]
>
> jeg har set danske Schæfer BHP top hundefører træne med fulddragt på fordi
> deres egne hunde røg på dem, så det kan ske inden for alle racer.

Jeg har ikke det vilde kendskab til Mallen, men folk, der har/har haft med
racen at gøre, roser den, og man kan jo se er den du'r som konkurrence hund.
Jeg overvejede den kort som en evt. nr. 3 hund, da jeg her med min sidste
schæfer løb ind i en D hofte, men jeg er racist hvad hunde angår, så køber
jeg en hund mere, bliver det en schæfer mere, for dem kender jeg. (nok lidt
som hundefører ved politiet herhjemme tænker)

Men lad os nu se, for en del år siden havde jeg en ide om at jeg skulle
prøve en Dobermann, det blev dog aldrig til noget, da man forbød at klippe
øre og hale på dem (det nye "look" er ikke mig), så om 15-20 år kan det da
være jeg er malle ejer. (eller måske kun et par år, hvis jeg løber ind i
flere dårlige schæferhofter)

Kim

Fra : Søren LH

Dato : 10-01-07 21:26

> [...]
> være jeg er malle ejer. (eller måske kun et par år, hvis jeg løber ind i

Øhh.... må man klippe ører og hale af en malle.......

Mvh
Søren

Fra : Kim H.

Dato : 10-01-07 23:05

"Søren LH" <slh@DELETEcity.dk> skrev i en meddelelse

> "Kim H." <futtown@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Øhh.... må man klippe ører og hale af en malle.......

Næ, hvem skriver det ??

Kim

Fra : C.H

Dato : 09-01-07 22:47

> [...]
> Men igen, jeg er jo også racist, når man snakker hunde, og der skal mere
> end en D-hofte til, at få mig til at vende de grå schæfere ryggen.

Hej Kim - vil da lige benytte lejligheden til at gå OT og høre, hvordan det
står til med hofterne? Er der nogen symptomer? Og hvad har du gjort for at
forebygge?

Krydser virkelig fingre for, at hofterne ser bedre ud ved næste
fotografering!!

CH

Fra : Kim H.

Dato : 10-01-07 00:07

> [...]

> for at forebygge?
>
> Krydser virkelig fingre for, at hofterne ser bedre ud ved næste

Jeg tror desværre ikke det bliver bedre end den D den blev bedømt til ved
forfotograferingen. Jeg går faktisk og er nervøs for, at det går den gale
vej med den, for jeg går jo og føler på hoften/hofterne på ham, og ind
imellem virker det som om jeg kan mærke knoglehovedet rykke sig 2-3 mm indad
i hofteskålen i den dårlige side :-|, det giver sig ikke frem og tilbage
"kun" ind og ud, så vidt jeg kan vurdere, men jeg må forbi dyrlægen og få
taget et billed mere indenfor den nærmeste fremtid, så jeg ved om det er
blevet værre eller hvad der sker.
Men indtil videre kan jeg ikke "mærke" noget på hunden, han er livlig og
altid glad og meget ivrig efter at arbejde, så jeg krydser fingre for at han
bliver ved med at ha' det sådan, det vigtigste er jo at han har det godt.

Kim

Fra : C.H

Dato : 10-01-07 09:53

> [...]
> altid glad og meget ivrig efter at arbejde, så jeg krydser fingre for at
> han bliver ved med at ha' det sådan, det vigtigste er jo at han har det

Øv, det lyder ikke så rart - godt han ingen symptomer har, i det mindste.
Det er rigtigt, at det vigtigste er, at han ikke har det skidt, men de
ambitioner, du havde, er nu også ærlige at smide i skraldespanden.
Vi har også måtte revidere lidt i planerne, da det ser ud til, at Cassius er
kryptorchid. Det er så ikke så alvorligt som Hunters, men det betyder da
helt sikkert ændrede planer - vi havde jo håbet på en avlskåring en gang i
fremtiden. Heldigvis kan han arbejde - og vil også rigtig gerne.

Jeg krydser fingre for Hunter - og håber, du smider et indlæg ind, når du
får ham fotograferet igen. Og så håber jeg bestemt også, at han - hvordan
hofterne så end ser ud - kan leve et godt, sjovt og symptomfrit liv
alligevel. Det sker heldigvis for nogen.

CH

Fra : Kim H.

Dato : 10-01-07 19:10

> Øv, det lyder ikke så rart - godt han ingen symptomer har, i det mindste.
> Det er rigtigt, at det vigtigste er, at han ikke har det skidt, men de
> ambitioner, du havde, er nu også ærlige at smide i skraldespanden.

Ja der er gået en del mere "familiehund" i den, end meningen var fra starten
af, men han bliver holdt i gang med spor, lydighed uden spring, og så
svømning 2 gange om ugen, og han elsker det. Når han så om 3-4 mdr. bliver
endelig bedømt, så må jeg sammen med dyrlægen bedømme, hvor meget han kan
tåle fremover.

> [...]
> da helt sikkert ændrede planer - vi havde jo håbet på en avlskåring en
> gang i fremtiden. Heldigvis kan han arbejde - og vil også rigtig gerne.

Det er surt, når nu man har hentet verdens bedste hvalp, og man har "planen"
klar, og så kommer sådan noget på tværs.

> Jeg krydser fingre for Hunter - og håber, du smider et indlæg ind, når du
> får ham fotograferet igen.

Tak, og jeg skal nok fortælle hvordan det står til med ham hen af vejen.

Kim
(der krydser fingre for, at "tingene" falder på plads for Cassius)

Fra : pwh

Dato : 10-01-07 10:07

Kim H., skrev:
> [...]
> og altid glad og meget ivrig efter at arbejde, så jeg krydser fingre
> for at han bliver ved med at ha' det sådan, det vigtigste er jo at

Der bliver også krydset fingre her i huset

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 10-01-07 12:15

pwh wrote:

> Der bliver også krydset fingre her i huset
>
> /Jens

Ditto ditto, han er jo en pragtfuld hund.

Fra : jytte

Dato : 10-01-07 21:40

Torben og Marie-louise Ager skrev:

> i morgen skal de lære at spille dart..((-;

Det glæder jeg mig til at høre mere om Er det så Ebbe som skal
være målskive?

Jytte

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 10-01-07 21:44

"jytte" <mollie-mor@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Torben og Marie-louise Ager skrev:

> i morgen skal de lære at spille dart..((-;

Det glæder jeg mig til at høre mere om Er det så Ebbe som skal
være målskive?

Jytte

GGG... det har jeg så ikke tænkt nærmere over endnu..(-;
pil egner han sig da ihvertfald ikke til..

mvh. marie

Fra : jytte

Dato : 10-01-07 21:53

Torben og Marie-louise Ager skrev:

> GGG... det har jeg så ikke tænkt nærmere over endnu..(-;
> pil egner han sig da ihvertfald ikke til..

Ha Ha, det kan være at han er bedre egnet som heppekor..
Her på vejen bor der nogle stykker af den slags hunde, og de gør hele
tiden og så igen. Nå, men de er nu også vældig søde, men jeg tror
at de keder sig.

Jytte

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 11-01-07 06:25

> [...]

Her på vejen bor der nogle stykker af den slags hunde, og de gør hele
tiden og så igen. Nå, men de er nu også vældig søde, men jeg tror

det er helt klart et spørgsmål om beskæftigelse og indestængt energi der gør
udslag i, om de gøer dagen lang, og selvfølgelig om de får lov til det!.
En cairn er pr. natur vagtsom og alarmerende, men det kan kontrolleres,
findes ikke meget værre end at de kører hinanden op og man står med en flok
der bare galper ud i den blå luft..arrrrhggg..
vi har en "ring" af sådanne hunde her i kvarteret, specielt i aftentimerne
kører koncerten, det smitter jo!.

mvh. marie

Fra : Søren LH

Dato : 07-01-07 22:22

"Carina" <hybrid@aussies[f j e r n ).dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kig på min side under bubalu eller under nyheder 2006, så kan du se ham i
> et stop (den er under opdatering derfor virker alle sider ikke)

Hej Carina

Med al respekt for dine dejlige og dygtige aussier og alle de andre dejlige
hunde i din PH-kreds, så synes jeg nu det alligevel var tydeligt at se
hvordan den slags arbejde faldt meget naturligt for schæferne, medens der
måtte arbejdes meget mere med de andre racer i bidearbejdet.

Mvh
Søren

Fra : Ukendt

Dato : 08-01-07 00:08

"jopa" <jp@nixenspam.dk> skrev i en meddelelse news:45a158e8$0

>denne kunne bruges tervueren

Hvad jeg har hørt og den ene tervueren jeg har set, så er de vist ikke
særlig nervefaste eller også findes, der nogen dårlige opdrættere, på lige
den hund.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : jopa

Dato : 08-01-07 00:12

Buffy skriblede bla:

> Hvad jeg har hørt og den ene tervueren jeg har set, så er de vist ikke
> særlig nervefaste eller også findes, der nogen dårlige opdrættere, på
> lige den hund.
Sorry det skulle være en Mallenois jeg tænkte på
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Ukendt

Dato : 08-01-07 00:19

"jopa" <jp@nixenspam.dk> skrev i en meddelelse news:45a17e30$0

> Sorry det skulle være en Mallenois jeg tænkte på

Ok, den kender jeg ikke så meget til....

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : jopa

Dato : 08-01-07 00:24

Buffy skriblede bla:

> Ok, den kender jeg ikke så meget til....

De bruger den i nogen stater i USA.
Nogen små gale spetakler, og lynhurtige og frygtløse.
Mener også de bruges af det franske Politi eller Belgiske
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Stig Rasmussen

Dato : 07-01-07 21:43

Se genudsendelsen og konstaterer at der var alt andet end
politihunde der deltog ,hos politiet er ca95% schæfer som
er den nemmeste allround hund at arbejde med

Fra : Tove Krieger

Dato : 07-01-07 21:58

Søren LH wrote:
> [...]
> schæfer. Lignede ikke ret meget det virkelige liv (på det punkt).
> Eller er der noget indenfor politiets brug af hunde, jeg ikke er

God serie - håber det fortsætter. Ang. politihundene, så var jeg da
næsten overbevist om, at den hund der sprang op og gøede og trak i
hundesnoren næsten lige inden de gik videre og fandt pigen, var en
schæfer. Jeg synes bestemt ikke den lignede en Tervueren, som er det
nærmeste man kan komme en schæferlignende hund, i hvert fald blandt
dem du nævner. Jeg må se om serien bliver genudsendt, og så kigge
nærmere efter.

Fra : Søren LH

Dato : 07-01-07 22:00

> [...]
> en schæferlignende hund, i hvert fald blandt dem du nævner. Jeg må se om
> serien bliver genudsendt, og så kigge nærmere efter.

Jeg har ikke lagt mærke til den du nævner, men der var en tervueren der
luntede lidt umålbevidst rundt i sin snor, den sidste hund vi så var en lab,
og tervueren mener jeg var den næstsidste, som jeg husker det. Måske vi
taler om samme hund. Jeg holder på det var en tervueren .

Mvh
Søren

Fra : Tove Krieger

Dato : 07-01-07 22:34

Søren LH wrote:

> [...]
> så var en lab, og tervueren mener jeg var den næstsidste, som jeg
> husker det. Måske vi taler om samme hund. Jeg holder på det var en

Det er muligt at du har ret Søren. Jeg må hellere se at få gjort noget
ved at få bestilt nye briller. Det er godt nok flovt, at jeg som
eks-schæferejer ikke skulle kunne se forskel på de to racer, men hvad
pokker de er jo så smukke begge to (uanset hvad andre så mener).

Fra : Søren LH

Dato : 07-01-07 23:00

> [...]
> eks-schæferejer ikke skulle kunne se forskel på de to racer, men hvad
> pokker de er jo så smukke begge to (uanset hvad andre så mener).

Jamen det kan da også være du har ret, mine briller er heller ikke for nye

Jeg skal have fat i en model, man ikke så let glemmer hvor man har lagt

Mvh
Søren

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 08-01-07 06:52

> [...]
> eks-schæferejer ikke skulle kunne se forskel på de to racer, men hvad
> pokker de er jo så smukke begge to (uanset hvad andre så mener).

Det var en schæfer, Tove..så behold du bare dine nuværende briller (-;
jeg bemærkede den også i virvaret af hunderacer og ikke racer, for en
blanding var der også med..

mvh. marie

Fra : Tove Krieger

Dato : 08-01-07 13:53

> [...]
>
> Det var en schæfer, Tove..så behold du bare dine nuværende briller
> (-; jeg bemærkede den også i virvaret af hunderacer og ikke racer,

Mange tak Marie...du er en kammerat Jeg er desværre nødt til at
få nye læsebriller alligevel. Det er ca. 10 år siden jeg sidst fik, så
nu er det vist på tide. Jeg er ikke så god til at se spindelvæv mere,
og så er den gal kan du nok se .

Så kan jeg godt annullere den timing jeg satte på DVD'en til onsdag
23.45. Du kender sikkert også den situation når man er næsten 99%
sikker på noget

Fra : Søren LH

Dato : 08-01-07 16:41

> [...]
> Du kender sikkert også den situation når man er næsten 99% sikker på noget

Til gengæld skal jeg have programmeret min video

(og hvad nu hvis den viser jeg har ret........ ? )

Mvh
Søren

Fra : jopa

Dato : 08-01-07 16:50

Søren LH skriblede bla:

> Til gengæld skal jeg have programmeret min video

Findes sådan noget endnu ?
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 08-01-07 17:14

jopa wrote:
> Søren LH skriblede bla:

> Findes sådan noget endnu ?

Ork ja. Jeg har da én her på mit kontor. Den fungerer perfekt, så jeg
kan se nogle af de godt 100 videofilm jeg har. Det er straks værre
hvis den går i stykker, men så har jeg heldigvis én af nyere dato i
reserve. Det er en kombineret video og dvd-afspiller, så her går det
godt. Det er kun dvd-optageren der har fast plads i stuen.

Fra : Søren LH

Dato : 08-01-07 18:06

> Søren LH skriblede bla:

> Findes sådan noget endnu ?

Ok ja, og det bliver værre endnu, hør bare her:

I aften skal jeg ud og se på en spolebåndoptager, og måske købe den....

Mvh
Søren

Fra : Tove Krieger

Dato : 08-01-07 18:15

Fra : Tove Krieger

Dato : 08-01-07 18:17

Søren LH wrote:
> [...]
>
> Ok ja, og det bliver værre endnu, hør bare her:
>
> I aften skal jeg ud og se på en spolebåndoptager, og måske købe

OT.
Så kan du jo passende optage lyden når den STORE schæfer glammer i
"Forbrydelsen". Var det ikke en god ide ? - Sorry Søren ku' altså ikke
nære mig

Fra : Tove Krieger

Dato : 08-01-07 17:09

Søren LH wrote:
> [...]
>
> Til gengæld skal jeg have programmeret min video
>
> (og hvad nu hvis den viser jeg har ret........ ? )

Så vil jeg krybe i støvet for dine fødder

Fra : Søren LH

Dato : 08-01-07 18:26

> Så vil jeg krybe i støvet for dine fødder

Værsgo' og krybe...... (Marie kan godt krybe med)

http://www.dr.dk/forbrydelsen/ - klik på "Se Forbrydelsen", spol frem til
ca. 00:38:52 og kig på den rødgyldne hund med det sorte hoved.

Mvh
Søren

Fra : C.H

Dato : 08-01-07 21:21

> [...]
>
> http://www.dr.dk/forbrydelsen/ - klik på "Se Forbrydelsen", spol frem til
> ca. 00:38:52 og kig på den rødgyldne hund med det sorte hoved.

Ihhh, her ville jeg lige grine med og så kan jeg ikke få lov at se klippet -
er der andre, der har problemer med det - er det mig eller DR, der er nede?

CH.... Der absolut heller ikke så en schæfer, men som helt sikkert gerne vil
nyde synet. (Og forestille mig Tove og Marie i samme moment )

Fra : Tove Krieger

Dato : 08-01-07 21:46

C.H wrote:
> "Søren LH" <slh@DELETEcity.dk> skrev i en meddelelse

> Ihhh, her ville jeg lige grine med og så kan jeg ikke få lov at se
> klippet - er der andre, der har problemer med det - er det mig
> eller DR, der er nede?

DR er ikke nede her, men jeg kan heller ikke se klippet, kun et par
trailere.

> CH.... Der absolut heller ikke så en schæfer, men som helt sikkert
> gerne vil nyde synet. (Og forestille mig Tove og Marie i samme
> moment )

LOL Ja det ku' du tænke dig kan jeg forestille mig, men Marie og
jeg er altså uskyldige indtil det modsatte er bevist, men bortset fra
det må jeg jo nok hellere til at øve mig i at krybe indtil på torsdag
*hvis* nu ham Søren skulle være så heldig at få ret. Et nederlag vil
blive taget med oprejst pande

Fra : Winther

Dato : 09-01-07 08:31

> Ihhh, her ville jeg lige grine med og så kan jeg ikke få lov at se
> klippet -

> er der andre, der har problemer med det - er det mig eller DR, der er
> nede?
Fungerer her, du kan se hele udsendelsen lidt længere nede....

Fra : Winther

Dato : 09-01-07 08:30

"Søren LH" <slh@DELETEcity.dk> skrev i en meddelelse news:45a27fbe$0$899>>>>
Mange tak >
> http://www.dr.dk/forbrydelsen/ - klik på "Se Forbrydelsen", spol frem til
> ca. 00:38:52 og kig på den rødgyldne hund med det sorte hoved.

Bestemt en tervuerne, ingen tvivl om det.

Fra : Tove Krieger

Dato : 09-01-07 17:49

Søren LH wrote:

> http://www.dr.dk/forbrydelsen/ - klik på "Se Forbrydelsen", spol
> frem til ca. 00:38:52 og kig på den rødgyldne hund med det sorte
> [...]

Har været inde på computeren og kigge. Det er ikke hunden på position
00:38:52 jeg mener men den gøende hund ved bagenden af en politibil på
pos. 00:46:23. Den virker ganske vist en smule spinklere end schæfere
normalt plejer at være, og alligevel ser den mere korthåret ud end en
tervueren, den ser heller ikke ud til at have sort maske. Du må da
indrømme at hvis det ikke er en schæfer, så kan man godt tage fejl i
forbifarten.

Fra : Søren LH

Dato : 09-01-07 18:10

> [...]
> tervueren, den ser heller ikke ud til at have sort maske. Du må da
> indrømme at hvis det ikke er en schæfer, så kan man godt tage fejl i

Enig, det må være en schæfer. Du slap for at krybe .
Jeg havde slet ikke hæftet mig ved den scene i søndags.

Mvh
Søren

Fra : Tove Krieger

Dato : 09-01-07 18:23

Søren LH wrote:
> "Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> skrev i en meddelelse

>>> Mvh

> Enig, det må være en schæfer. Du slap for at krybe .
> Jeg havde slet ikke hæftet mig ved den scene i søndags.
>
> Mvh
> Søren

Okay Søren, vi mødes på halvvejen. Har lidt slidgigt i højre knæ, så
det er skønt at slippe for krybningen. Jeg ringer alligevel og
bestiller tid hos optikeren i morgen.

(Hørte du det Marie ? Vi er frikendt )

Fra : battina

Dato : 07-01-07 22:11

først vil jeg starte med et spørgsmål ved i om den bliver genudsendt og
hvornår?

jeg har en hobby som gør jeg arbejder jævnligt sammen med politiet og deres
over skønne hunde, har ikke selv schæfer, og er ikke specielt fan af rasen,
men kan godt lide det arbejde de hunde kan udføre.

jeg har endnu kun set schæfer hunde som alm patrulje hunde, labrador og
retriever som bombe og narko hunde.

me om der er andre hunde raser hos politiet skal jeg ikke kunne sige men de
kan næppe høre til flertallet.

Hilsen
Bettina

Fra : Tove Krieger

Dato : 07-01-07 22:37

battina wrote:
> først vil jeg starte med et spørgsmål ved i om den bliver
> genudsendt og hvornår?

Den bliver genudsendt på onsdag kl. 23.45. Jeg har checket det, for
jeg skal altså liiiige se, hvor meget jeg trænget til nye briller

Fra : C.H

Dato : 07-01-07 22:39

> Den bliver genudsendt på onsdag kl. 23.45. Jeg har checket det, for jeg
> skal altså liiiige se, hvor meget jeg trænget til nye briller

> [...]

Lur mig om den ikke også kan ses på DR´s hjemmside - det plejer man at kunne
med deres hjemme-producerede serier....

CH - der godt nok også undrede sig over de mange kulører i den
eftersøgningsgruppe

Fra : bettina

Dato : 08-01-07 11:50

> Den bliver genudsendt på onsdag kl. 23.45. Jeg har checket det, for jeg
> skal altså liiiige se, hvor meget jeg trænget til nye briller

> [...]

mange tak den må jeg se. jeg havde glemt den kom så jeg er glad for i nævnte
det herinde.

hilsen bettina

Fra : Winther

Dato : 07-01-07 22:44

> [...]
> ret meget det virkelige liv (på det punkt). Eller er der noget indenfor
> politiets brug af hunde, jeg ikke er opdateret med........

Jeg har svært ved at se at det der har noget med virkelighedens
eftersøgninger at gøre. De må have lånt hunde i den lokale DCH som statister

Fra : jopa

Dato : 07-01-07 22:47

Winther skriblede bla:

> Jeg har svært ved at se at det der har noget med virkelighedens
> eftersøgninger at gøre. De må have lånt hunde i den lokale DCH som
> statister

Hurra endelig en der fattede det
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Søren LH

Dato : 07-01-07 23:02

> Jeg har svært ved at se at det der har noget med virkelighedens
> eftersøgninger at gøre. De må have lånt hunde i den lokale DCH som
> statister

Jeg kan ikke forstå de ikke har henvendt sig i schæferkreds 2/Amager, det er
lige i nærheden.

Mvh
Søren

Fra : BettinaP

Dato : 10-01-07 12:10

"Søren LH" <slh@DELETEcity.dk> wrote in message
> [...]
> ret meget det virkelige liv (på det punkt). Eller er der noget indenfor
> politiets brug af hunde, jeg ikke er opdateret med........

jeg husker måske forkert, men var det ikke beredskabsstyrelsen det skulle
forestille de havde lånt til eftersøgningen?
så vidt jeg ved er de lidt mere til forskellige racer, da det mest handler
om eftersøgning (dvs tilgængelighed i ruiner og den slags)
dermed kan er boder eller rotte jo sagtens bruges, selvom den måske ikke er
tung eller hurtig nok til at stoppe en røver der løber

bettinap

Fra : Winther

Dato : 10-01-07 13:49

"BettinaP" <bep@virkerikke.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> dermed kan er boder eller rotte jo sagtens bruges, selvom den måske ikke
> er tung eller hurtig nok til at stoppe en røver der løber

Derfor kan de jo godt være statister fra DCH
Politiet bruger ikke civile hunde til noget.