Barffofring - dyrt ??
Fra : henrik@bianca27.dk

Dato : 07-01-07 20:09

Hejsa NG

Har studeret indlægene omkring denne specielle fodringsmetode, det
lyder spændende...og besværligt.

Men er det ikke også vanvittigt dyrt?? Jeg tænker på rå mængder
ænder, kyllinger fiskefiletter mv. det er lige før det er bedre mad
end jeg får at spise

Jeg tror absolut det er en super metode, der læner sig mest muligt op
ad naturen - selvom jeg tvivler på min Golden Retriever næppe nogen
siden vil fange en frossen and i naturen

vh Henrik

Fra : pwh

Dato : 07-01-07 20:27

henrik@bianca27.dk, skrev:
> Hejsa NG
>
> Har studeret indlægene omkring denne specielle fodringsmetode, det
> lyder spændende...og besværligt.

Det er ogå spændende, og lidt mere besværligt end tørkost.
Men alt kan købes via nettet og leveres ved døren,
og så er det ikke meget mere besværligt end tørkost.

> Men er det ikke også vanvittigt dyrt?? Jeg tænker på rå mængder
> ænder, kyllinger fiskefiletter mv. det er lige før det er bedre mad
> end jeg får at spise

Jeg er selv nystartet og kører med en kombination af det fra Barfbutikkerne
og det der er på tilbud i supermarkedet, det tror jeg alt i alt koster ca det
samme som hvis jeg fodrer med Olivers og køber kødben ved siden af.

Rent ernæringsmæssigt lever mine hunde nok også sundere end mig,
men det er kun fordi de ikke kan få lov til at bestemme selv

> Jeg tror absolut det er en super metode, der læner sig mest muligt op
> ad naturen - selvom jeg tvivler på min Golden Retriever næppe nogen
> siden vil fange en frossen and i naturen

Levede den vildt i naturen og fandt en frossen selvdød and,
så kan jeg love dig at den røg lige ned i kloaken

Mine 2 hunde fik for første gang en hel kylling (minus lårene) hver igår,
Tyson åd den på 8 minutter rent, Angel brugte over 20 minutter
Det var ren underholdning at sidde og se dem gnaske sig igennem sådan
et kræ, idag er de så lidt på diæt og har kun fået et kyllingelår og lidt grøntmix.

Men jeg vil da næsten sige at du da kan give det en chanche, det er jo ikke
en beslutning for livet, bliver du eller hunden træt af råfodring kan du bare
vende tilbage til tørkost. Mine hunde er da stadig på prøve med råfodring.

Bare husk at du enten skal fodrer med råt hele tiden, eller holde dig
til tørkost primært, at ½-Barfe skulle værer meget farligt for hunden.

/Jens

Fra : jytte

Dato : 07-01-07 20:42

pwh skrev:

> Bare husk at du enten skal fodrer med råt hele tiden, eller holde dig
> til tørkost primært, at ½-Barfe skulle værer meget farligt for hunden.

Det har jeg undret mig over. Er det kun tørfoder og råt man ikke
kan/må mikse, eller er det også færdigtilberedt mad de ikke må få
sammen med Barf-maden? Det færdigtilberedte mad ryger vel også
langsommere gennem hunden, eller hvad?

Jytte - som ikke overvejer at begynde at barfe, men som er frygtelig
nysgerrig

Fra : Søren LH

Dato : 07-01-07 20:59

"jytte" <mollie-mor@hotmail.com> skrev i en meddelelse

pwh skrev:

> [...]
langsommere gennem hunden, eller hvad?

Jytte - som ikke overvejer at begynde at barfe, men som er frygtelig

--------------

Det er noget med at det rå er 4 timer om at passere tarmen, og tørfoderet 16
timer. Så hvis man fodrer råt efter tørfoder, går det galt når det hurtige
indhenter det langsomme (der er ingen overhalingsbane i hundetarmen!). Jeg
vil gætte på at færdigtilberedt mad er samme kategori som barf, men hæng mig
ikke op på det.

(Og hæng mig heller ikke op på ovenståendet tal, jeg kan ikke huske dem
nøjagtigt, men pricippet er som jeg skriver.)

Mvh
Søren

Fra : pwh

Dato : 07-01-07 21:11

jytte, skrev:

> [...]
> kan/må mikse, eller er det også færdigtilberedt mad de ikke må få
> sammen med Barf-maden? Det færdigtilberedte mad ryger vel også

Det er jeg så lidt usikker på.
Men faren for bakterier ved tilberedt mad burde jo værer minemal,
så der er af den vej nok ikke den store fare for at den bliver syg af det.
Men til gengæld er ernæringsværdien i tilberedt mad langt mindre en i råt,
så hvis man går ind og erstatter en del af tørkosten med menneskemad
tror jeg der er en fare for at hunden kommer i underskud med diverse
vitaminer/mineraler. Tørkost er jo ligesom designet til at dække
alle hundens behov i den retning, det er menneskemad ikke.

> Jytte - som ikke overvejer at begynde at barfe, men som er frygtelig
> nysgerrig

Du ved jo hvad nysgerrighed kan fører til

Skulle du/andre alligevel få lyst til at prøve med Barf, så vil jeg give det
råd at træne med grøntsagerne mens den er på tørkost stadigvæk.
Det har jeg kæmpet lidt med mine hunde med, og nu hvor de får råt kød
er de pisket til at skulle spise det grønne også.
Det havde været rart at have vænnet mine hunde til det inden jeg skiftede helt.

/Jens

Fra : Søren LH

Dato : 07-01-07 21:44

> [...]
> vitaminer/mineraler. Tørkost er jo ligesom designet til at dække
> alle hundens behov i den retning, det er menneskemad ikke.

Menneskemad er ikke god hundemad. Kogte grøntsager lever ikke op til det
behov hunde har, selvom jeg p.t. ikke lige kan huske grunden. Og brun sovs
baseret på mel og margarine er ikke hundemad.

Mvh
Søren

Fra : pwh

Dato : 07-01-07 22:06

Søren LH, skrev:

> Menneskemad er ikke god hundemad. Kogte grøntsager lever ikke op til
> det behov hunde har, selvom jeg p.t. ikke lige kan huske grunden.

Vitaminer og mineraler bliver ødelagt af opvarmning, derfor

/Jens

Fra : Søren LH

Dato : 07-01-07 23:04

> Vitaminer og mineraler bliver ødelagt af opvarmning, derfor

Nemlig .

[undrer mig så lige lidt over hvordan jeg så selv overlever ]

Mvh
Søren

Fra : Anette

Dato : 08-01-07 20:01

Søren LH wrote:

> [undrer mig så lige lidt over hvordan jeg så selv overlever ]

Det gør du, fordi mennesker ikke er rovdyr, som hunde
Selvom også du vil have bedst af at leve af en 3.del rå grøntsager og frugt

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Søren LH

Dato : 08-01-07 21:09

"Anette" <abc@def.es> skrev i en meddelelse

> Det gør du, fordi mennesker ikke er rovdyr, som hunde
> Selvom også du vil have bedst af at leve af en 3.del rå grøntsager og
> frugt

Undrer mig så lige lidt over hvordan katte overlever, de er rovdyr og har
slet ikke behov for grønt........

Mvh
Søren

Fra : Anette

Dato : 08-01-07 22:44

Søren LH wrote:

> Undrer mig så lige lidt over hvordan katte overlever, de er rovdyr og
> har slet ikke behov for grønt........

)

Fuglemaver, musemaver og græs er vel også lidt grønt

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Leyna

Dato : 08-01-07 00:09

On Sun, 7 Jan 2007 21:44:20 +0100, "Søren LH" <slh@DELETEcity.dk>
wrote:

>Og brun sovs
>baseret på mel og margarine er ikke hundemad.

Næeh, men de kan godt li' det!

--
Leyna
http://www.leyna.dk/hvalpe-salg

Fra : Søren LH

Dato : 07-01-07 21:02

Hej Henrik,

Jeg fandt lige mit eget gamle indlæg om emnet i et andet forum:

Min 38 kg schæfer skulle have 1200 - 1400 gram om dagen med en fastedag ca.
hver 10.dag. Jeg regnede omkostningerne ud og de lå næsten altid på 20 kr/kg
i gennemsnit. Når du regner alt det sammen bliver det 700 kr pr. måned for
min schæfer, eller 18,5 kr pr. måned pr. kg hund.

Dertil kommer så eventuelt investering i noget hardware i form af
køkkenmaskine til grøntmix og en fryser. Fryserstørrelse er jo afhængig af
hvor let du kommer til råvarerne. Jo sværere, jo større portioner må du jo
tage ad gangen.

Mvh
Søren

Fra : pwh

Dato : 07-01-07 21:24

Søren LH, skrev:
> [...]
> næsten altid på 20 kr/kg i gennemsnit. Når du regner alt det sammen
> bliver det 700 kr pr. måned for min schæfer, eller 18,5 kr pr. måned

Var det ikke en forholdsvis voldsom mængde foder du gav,
var din hund meget aktiv.
Jeg har den mnd jeg har kørt indtil videre ligget i runde tal på 1 kg
foder om dagen pr hund, det er 38 og 42 kg/s hunde.
Og ved kontrolvejning igår havde de begge taget 2 kg på,
og de bliver da motioneret ca 2-3 timer dagligt.
Men skal da klart sættes ned i fodermængde, jeg mener også
at Leyna giver noget mindre end anbefalet (den fedtetøs)

Du må da også have kørt med foder fra Barfbutikkerne, det koster
vist standart 20 kr/kg, men er man lidt kreativ og køber efter tilbud
kan man da let få feks. kylling til 10-15 kr/kg.
Grøntmix koster ca 20kr/kg, men gider man selv kan det gøres meget billigere,
jeg gider så ikke selv den side af sagen og betaler mig fra det

/Jens

Fra : Søren LH

Dato : 07-01-07 21:38

> Var det ikke en forholdsvis voldsom mængde foder du gav,
> var din hund meget aktiv.

Det mener jeg ikke hun var, men gav jeg mindre blev hun ikke mæt. Så havde
jeg hende rende i r**** og seende på mig med bedende øjne. Og hun tog ikke
på af det.

> [...]
> billigere,
> jeg gider så ikke selv den side af sagen og betaler mig fra det

Jeg købte i barf4you.dk, og det kostede 30 kr/kg (de sælger vist ikke
barfmad mere). Dyrt måske, men det var også guf i form af okseben med masser
af kød, kronhjorteryg, hele lammevomme m.v. Dertil frosne sildefileter,
nøgleben, hakket oksekød, danpokyllinger, lever og hjerter m.v. fra
supermarked, ligger vist typisk på 20 kr/kg. Dertil grøntsager som normalt
kan fås til typisk 10 kr/kg. Det grøntmix man kunne købe i barf.dk var noget
mærkeligt noget, som mest bestod af vand, og man skulle også finde nogen at
alliere sig med for at køre til Gilleleje og hente det. Men nu har de vist
åbnet en butik i Vallensbæk. Det tørrede fra Maxøes havde jeg heller ikke
fidus til, det kan der vist ikke være mange vitaminer i. Så jeg har stået i
mit ansigts fodsved og hakket grønt selv til køkkenmaskinerne begyndte at
ryge, men er der nogen måde at købe sig ud af det, kan jeg ikke anbefale
selv at hakke det. Og kan jeg slippe for det l****job, kunne jeg måske finde
på at barfe igen.

Mvh
Søren

Fra : pwh

Dato : 07-01-07 22:01

Søren LH, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse

> Det mener jeg ikke hun var, men gav jeg mindre blev hun ikke mæt. Så
> havde jeg hende rende i r**** og seende på mig med bedende øjne. Og
> hun tog ikke på af det.

Så skulle du måske have givet nogle flere grøntsager,
men der er self forskel på hvor meget hunde forbrænder,
så at sætte faste tal på hvor meget de skal have er umuligt.

Jeg kan som sagt se at mine skal sættes ned i mængde, men jeg har
ikke Barfet længe nok til at kunne sige noget precist om det.

> [...]
> hjerter m.v. fra supermarked, ligger vist typisk på 20 kr/kg. Dertil
> grøntsager som normalt kan fås til typisk 10 kr/kg.

Standartprisen hos maxøe er 20 kr/kg for okse, hjerter, kallun og lignene.
Og sidst jeg handlede hos ham havde han en kæmpe pose fejlpølser til 30 kr.
Jeg købte også nogle svineforben på knap 1 kg, de gjorde lykke.
Kyllinger giver jeg som regel 10-15 kr/kg for i Aldi eller Netto,
Billinghurst anbefaler jo også kylling som værende de bedste "meaty bones",
så de udgør indtil videre den største del af deres kød/ben.

> [...]
> Vallensbæk. Det tørrede fra Maxøes havde jeg heller ikke fidus til,
> det kan der vist ikke være mange vitaminer i.

Det tørre fra maxøe brød mine sig heller ikke om,
det ligner også bare en gang havregryn.

> [...]
> ansigts fodsved og hakket grønt selv til køkkenmaskinerne begyndte at
> ryge, men er der nogen måde at købe sig ud af det, kan jeg ikke

Jeg stod også i starten og hakkede løs, men hundene brød sig ikke meget om det.
Jeg prøvede så og købe en sæk El Kama som jeg havde fået anbefalet herinde
http://husdyrhelse.com/group.asp?group=19
Det ser de ud til meget godt at kunne lide med en dåse tun i.
Og selve produktet virker meget mere lækkert og gennemforarbejdet
end det fra Maxøe, så det satser jeg på primært at bruge som den grønne del.

/Jens

Fra : Søren LH

Dato : 07-01-07 22:09

> Så skulle du måske have givet nogle flere grøntsager,

Med det arbejde der er i at lave grøntmix selv, minimerer man det så meget
som muligt. I øvrigt mætter kød da mere end grøntsager.

Mvh
Søren

Fra : Leyna

Dato : 08-01-07 00:14

On Sun, 7 Jan 2007 21:23:39 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Men skal da klart sættes ned i fodermængde, jeg mener også
>at Leyna giver noget mindre end anbefalet (den fedtetøs)

Hov hov... jeg giver dem meget mindre KØD end de egentlig skulle ha',
men de er jo heller ikke brugshunde. Jeg mener, de bliver ikke brugt
til jagt eller andet meget krævende motion, så for osse at holde dem i
nogenlunde form, så har jeg skåret ned på kødmængden. Vaks springer
faktisk hele måltider over. Han gider ikke at æde. han vil hellere ud
at løbe på marken. Jaja, han er DAMP-hund! *G*

Hans er noget mere "rolig" (nærmest lidt doven), og så ÆLSKER han mad,
og han er efterhånden blevet temmelig tyk. Jeg har ikke fået ham vejet
for nylig, men jeg er bange for at han har taget ret meget på, så hans
fodermængde er jeg forbandet NØDT til at regulere. Jeg kan dog love
dig for at ingen af mine hunde sulter... selvom Hans, hvis han kunne
snbakke, ville sige noget andet!

Fra : jytte

Dato : 07-01-07 21:07

> [...]
>
> (Og hæng mig heller ikke op på ovenståendet tal, jeg kan ikke huske dem
> nøjagtigt, men pricippet er som jeg skriver.)

Tak Søren, så fik jeg da styret min nysgerrighed for denne gang

Jytte

Fra : henrik@bianca27.dk

Dato : 07-01-07 21:50

Det er åbenbart en skrøne at hunde ikke må æde fugleben. Har altid
fået fortalt skkrækhistorierne om hvor galt det kan gå med fugleben
i luftvejene

Fra : Anette

Dato : 07-01-07 22:07

henrik@bianca27.dk wrote:
> Det er åbenbart en skrøne at hunde ikke må æde fugleben. Har altid
> fået fortalt skkrækhistorierne om hvor galt det kan gå med fugleben
> i luftvejene

Hunde må gerne spise RÅ fugleben. Diverse fugle indgår som en god del af
kosten hos alle vildtlevende hundeagtige racer ( ulv, dingo, ræv o.s.v.)

Er fuglen tilberedt ( kogt, stegt, grillet what ever) bliver knoglerne
"skøre" og kan splintre til små syle der ødelægger hundens tarmsystem.

Så helt en skrøne er det ikke
(selvom hunden næppe vil få fugleben i LUFTVEJENE, medmindre den får det i
den gale hals, al føde skulle gerne som hos mennesker, passere via
spiserøret

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Søren LH

Dato : 07-01-07 22:07

<henrik@bianca27.dk> skrev i en meddelelse
Det er åbenbart en skrøne at hunde ikke må æde fugleben. Har altid
fået fortalt skkrækhistorierne om hvor galt det kan gå med fugleben
i luftvejene
------------

Undskyld, men hvad har jeg nævnt om fugleben. Holly fik både hele kyllinger
og de der kyllingelår man kan købe frossent.

Fra : pwh

Dato : 07-01-07 22:14

henrik@bianca27.dk, skrev:
> Det er åbenbart en skrøne at hunde ikke må æde fugleben. Har altid
> fået fortalt skkrækhistorierne om hvor galt det kan gå med fugleben
> i luftvejene

Alle ben skal altid gives rå da de ellers kan splintre,
specielt knogler fra fugle er i rå tilstand meget bløde,
men nærmest som bambus efter en opvarmning.

De eneste ben jeg har haft probs med indtil videre er lammeribben,
dem har min tæve lidt svært ved at fordøje, der har hun brækket
nogle benstykker op dagen efter 2 gange. Så lammeribben er jeg stoppet
men at købe, selvom min hanhund fordøjer dem nu helt uden probs.

Forøvrigt ret sjovt at se deres afføring dagen efter et stort benmåltid,
det er sådan nogle tørre helt hvide knolde der kommer ud
Da jeg prøvede det mens de spiste tørkost fik de tit tynd mave af det,
så jeg holdt op med at give ben de helt kunne ganske i sig,
de fik kun de hårde okseben at gnave i.

/Jens

Fra : henrik@bianca27.dk

Dato : 07-01-07 22:12

det var vist også spiserøret jeg mente

Fra : Søren LH

Dato : 08-01-07 12:01

Leyna skrev:

> Næeh, men de kan godt li' det!

Selvfølgelig, brun sovs og kartofler til hundene, og vingummi og
matadormix, burgere og pizzaer til ungerne. Vil vil jo kun de små pus
det bedste ........

Mvh
Søren

Fra : Leyna

Dato : 08-01-07 13:48

On 8 Jan 2007 03:01:09 -0800, "Søren LH" <slh@city.dk> wrote:

>Selvfølgelig, brun sovs og kartofler til hundene, og vingummi og
>matadormix, burgere og pizzaer til ungerne. Vil vil jo kun de små pus
>det bedste ........

Nemly!

Nu du lige sætter det sådan op, så synes jeg virkelig at det er
skræmmende så mange mennesker der er som tror at de er gode ved deres
dyr når de giver dem masser af menneskeføde, søde sager osv. Jeg har
altid taget det som en joke, men har hørt om mennesker der serverer
the og kager for deres hunde. Helt ærligt!!! Hvad i alverden tænker de
dog på?

Fra : C.H

Dato : 08-01-07 14:20

> [...]
> altid taget det som en joke, men har hørt om mennesker der serverer
> the og kager for deres hunde. Helt ærligt!!! Hvad i alverden tænker de

Jeg kendte nogen, der også fodrede deres hunde med det, de selv spiste. Det
indebar, at fik de rugbrødsmadder - kødpølse med remoulade ristede løg, så
fik hunden også kødpølsemad med remoulade og ristede løg.
Til skinken fik hunden også sennep og til flæskestegen fik den også rødkål -
manglede sovsen salt fik hunden selvfølgelig lidt ekstra salt på. De gav
hunden PRÆCIS det samme, som de selv fik.
Hvad hulen hunden skulle bruge remoulade og sennep til, det kan jeg slet
ikke begribe, og jeg indrømmer, at det er en metode som ikke kunne ligge mig
fjernere.
Jeg husker, at de sagde, at man umuligt kunne presse alt næringstof ned i en
lille tørkostpille og når mennesker lever fint på menneskemad, så må hunden
da også gøre det....
Tjaaa.. Sådan er vi så forskellige...

CH

Fra : Tove Krieger

Dato : 08-01-07 14:29

C.H wrote:

> [...]
> ned i en lille tørkostpille og når mennesker lever fint på
> menneskemad, så må hunden da også gøre det....

Og nytårsaften har den sikkert fået hummer med mayonnaise. En rigtig
gourmethund må man sige. Hvad pokker mon de mennesker tænkte på ?
--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : C.H

Dato : 08-01-07 15:00

> Og nytårsaften har den sikkert fået hummer med mayonnaise. En rigtig
> gourmethund må man sige. Hvad pokker mon de mennesker tænkte på ?
> --

Jeg har ingen anelse om det! Men jeg er da ret sikker på, at deres teorier
nok mest stammede fra landlige traditioner frem for viden om hundesundhed...

Behøver jeg at fortælle, at hunden ikke blev ret gammel? (En skøn lille
labradorblanding - vores gamle hunds bedste legekammerat, der desværre også
havde nogle adfærdsproblemer) - Og heller ikke de efterfølgende tre (to
Dansk-svenske gårdhunde, og en jagthund, som jeg ikke helt kan huske hvad
var for en...) det er sørgeligt...

Vores, der levede af Hills blev 12 år....

CH

Fra : Lott

Dato : 08-01-07 16:09

"C.H" <vaxen7@hotmail.com> wrote in message
og til flæskestegen
> [...]

Rødkål er også en grøntsag.
Selvfølgelig skal man tænke sig om, hvad det er man giver sin hund,
når man fodre hjemmelavet.

Mvh. Lotte
www.lislott.dk

Fra : pwh

Dato : 08-01-07 18:18

Lott, skrev:

> Rødkål er også en grøntsag.
> Selvfølgelig skal man tænke sig om, hvad det er man giver sin hund,
> når man fodre hjemmelavet.

Kogt og med godt med sukker i, sikkert ikke særligt nærende

/Jens (hvis hunde nu godt kan få en rest rødkål)

Fra : Lott

Dato : 08-01-07 18:39

"pwh" <gætselv@.dk> wrote in message

> Kogt og med godt med sukker i, sikkert ikke særligt nærende

> /Jens (hvis hunde nu godt kan få en rest rødkål)

Ja, der kan man bare se, du er ikke så frelst.

Mvh. Lotte
www.lislott.dk

Fra : pwh

Dato : 08-01-07 19:01

Lott, skrev:

> Ja, der kan man bare se, du er ikke så frelst.

Det har jeg vist aldrig påstået at jeg er,
at jeg så er blevet beskyldt for det er noget helt andet

/Jens

Fra : Lott

Dato : 08-01-07 19:36

> Det har jeg vist aldrig påstået at jeg er,
> at jeg så er blevet beskyldt for det er noget helt andet

Frelst er jeg heller ikke, jeg bruger da tørfoder til godbider, da rå
lever sviner forfærdeligt i lommerne.

Mvh. Lotte
www.lislott.dk

Fra : pwh

Dato : 08-01-07 19:36

Lott, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> wrote in message

> Frelst er jeg heller ikke, jeg bruger da tørfoder til godbider, da rå
> lever sviner forfærdeligt i lommerne.

Jeg gemte også den sidste sæk Olivers, det er godt lige at smide
en håndfuld på gulvet hvis jeg skal gå fra dem.
Det er de vant til at jeg altid har gjort, ingen grund til at ændrer på det

/Jens

Fra : Lott

Dato : 08-01-07 20:09

> Jeg gemte også den sidste sæk Olivers, det er godt lige at smide
> en håndfuld på gulvet hvis jeg skal gå fra dem.
> Det er de vant til at jeg altid har gjort, ingen grund til at ændrer
> på det

Her får de godbidder, når jeg kommer hjem, så sætter de sig foran
godbidskabet i stedet for at vælte mig.

Mvh. Lotte
www.lislott.dk

Fra : pwh

Dato : 08-01-07 20:41

Lott, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> wrote in message
>
> Her får de godbidder, når jeg kommer hjem, så sætter de sig foran
> godbidskabet i stedet for at vælte mig.

Du kan da bare lærer at sætte dig ned på gulvet som jeg gør,
der skal lige leges vildt 5 minutter hver gang, og så en god lang tur

/Jens (som har savnet sine hunde lige så meget som de har savnet ham)

Fra : Lott

Dato : 08-01-07 21:43

> [...]
> tur
>
> /Jens (som har savnet sine hunde lige så meget som de har savnet

Nu er jeg førtidspensionist og hjemme det meste af tiden, så når jeg
kommer hjem efter at have handlet er det nu meget rart at kunne lægge
varerne fra sig inden vi hilser.
Jeg er også dybt savnet bare jeg går ud med skraldet, så løber hundene
også til godbidskabet. )

Hundene har fået kyllingekråser og halvkogte grøntsager til
aftensmad, og grøntsagerne blev spist, så måske en dag de vil tage
grøntsagerne rå.

Mvh. Lotte
www.lislott.dk

Fra : C.H

Dato : 08-01-07 20:55

"Lott" <lotte@post4780.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> og til flæskestegen
>
> Rødkål er også en grøntsag.
> Selvfølgelig skal man tænke sig om, hvad det er man giver sin hund, når

Joo, lidt rødkål en gang i mellem kan næppe skade selvom det er fyldt med
sukker, eddike og måske et tilsætningsstof eller to.... Det var mere
princippet, der undrede mig såre...

CH

Fra : pwh

Dato : 08-01-07 18:17

C.H, skrev:

> Vores, der levede af Hills blev 12 år....

På Barf var den måske blevet 15 år

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 08-01-07 18:28

pwh wrote:

> På Barf var den måske blevet 15 år
>
> /Jens

Asia blev (som sagt før) 16 år uden at have været på barf, så det kan
altså lade sig gøre. Hun fik dog ikke menneskemad, men Pedigree Pal
(Olivers fandtes ikke dengang), kallun og ris og en gang imellem et
enkelt okseben.

Fra : pwh

Dato : 08-01-07 19:04

Tove Krieger, skrev:

> Asia blev (som sagt før) 16 år uden at have været på barf, så det kan
> altså lade sig gøre.

Der findes sikkert også rygere der bliver 98 år,
det gør jo ikke at rygning dermed er godt for helbredet

/Jens (som er ryger, og nok ikke bliver 98)

Fra : Tove Krieger

Dato : 08-01-07 19:22

pwh wrote:

> Der findes sikkert også rygere der bliver 98 år,
> det gør jo ikke at rygning dermed er godt for helbredet

Det er vi i hvert fald helt enige om

Fra : pwh

Dato : 08-01-07 19:39

Tove Krieger, skrev:

> Det er vi i hvert fald helt enige om

Næh, men det er desværrer dejligt at ryge, men besværligt efterhånden.
Nu har de også lige indført rygeforbud på mit arbejde, så jeg skal gå udenfor
hvergang jeg skal smøge den, firmaerne må sgu have råd til det

/Jens

Fra : C.H

Dato : 08-01-07 20:57

> På Barf var den måske blevet 15 år

Uhhh, jeg kan høre pudsecremen og kluden, der glider over glorien

CH

Fra : pwh

Dato : 09-01-07 06:09

C.H, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse

> Uhhh, jeg kan høre pudsecremen og kluden, der glider over glorien
>
> CH

Det var skam seriøst ment, 12 år er vel ikke en speciel høj alder
hvis det skulle bruges som reklame for Hills.

/Jens

Fra : C.H

Dato : 09-01-07 10:51

> Det var skam seriøst ment, 12 år er vel ikke en speciel høj alder
> hvis det skulle bruges som reklame for Hills.

Det skam ikke ment som en reklame for Hills - det var bare et
sammenligningsgrundlag.

I øvrigt er 12 år en pæn alder for en schæfer - så vidt jeg ved, over
gennemsnittet.

En anden tilføjelse kunne være, at grunden til han blev aflivet intet havde
med kost at gøre, men med en skade i ryggen ved korsbenet, som ikke er
kostrelateret. Havde han ikke haft den, så havde han med garanti været her
endnu. Han var en frisk gammel vapper....På tørkost

CH

Fra : pwh

Dato : 08-01-07 18:15

C.H, skrev:
> Jeg husker, at de sagde, at man umuligt kunne presse alt næringstof
> ned i en lille tørkostpille og når mennesker lever fint på
> menneskemad, så må hunden da også gøre det....

Den slags tåbeligheder er det næsten umuligt at argumenter imod.

/Jens

Fra : C.H

Dato : 08-01-07 20:58

> Den slags tåbeligheder er det næsten umuligt at argumenter imod.

Tro mig, jeg valgte også efter kort tid at lade være

Fra : pwh

Dato : 08-01-07 18:13

Leyna, skrev:

> altid taget det som en joke, men har hørt om mennesker der serverer
> the og kager for deres hunde. Helt ærligt!!! Hvad i alverden tænker de
> dog på?

Aner det heller ikke, enhver ved da at rigtige hunde hellere
vil have en kop kaffe og en iskage

/Jens