Andet multimedie
bentjuul 3670
minus Photoshop ved computerskift
Fra : Elle

Dato : 07-01-07 14:07

Hej NG - jeg havde en iBook og har nu købt en ny intel-fætter book.
Ved installationen får man muligheden for (via firewire) at få læst alt sit
gamle over på den nye.

Og det gik jo godt - bortset fra Photoshop CS.

Indesign og Illustrator virker, hvilket får mig til at tro, at der ligger
nogle skjulte filer, der styrer en form for licens eller hvad ved jeg. Men
jeg har jo købt den, og det hjælper ikke at lægge den ind på ny. (den
indlæser til TWAIN og dermed slut).

Er der nogen, der kender et trick eller ved hvilke filer, jeg evt. skal
slette?

Hilsen Elle

Fra : Morten Lind

Dato : 07-01-07 16:57

Elle <elle@get2net.dk> wrote:

> Og det gik jo godt - bortset fra Photoshop CS.

Tillykke

> og det hjælper ikke at lægge den ind på ny. (den
> indlæser til TWAIN og dermed slut).

Det tror jeg, ikke er rigtigt - installér CS igen. Muligvis skal du
afmelde den gamle PC for at aktivere CS på den nye, hvis det er CS2, men
det lyder underligt. Jeg har en licens og bruger den på to maskiner.

> Hilsen Elle

M.

Fra : Elle

Dato : 07-01-07 20:28

wrote:1hrkxg9.2p9hrgtekrnmN%info@for-ogefternavn.dk

> Det tror jeg, ikke er rigtigt - installér CS igen. Muligvis skal du
> afmelde den gamle PC for at aktivere CS på den nye, hvis det er CS2, men
> det lyder underligt. Jeg har en licens og bruger den på to maskiner.

Det er det desværre

Elle

Fra : Hans Kruse

Dato : 08-01-07 01:18

"Elle" <elle@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> indlæser til TWAIN og dermed slut).
>
> Er der nogen, der kender et trick eller ved hvilke filer, jeg evt. skal

Du skal overføre licensen fra den ene og derefter aktivere den på den anden.
Det er på den måde Adobe holder styr på at du kun kan bruge programmet på én
maskine ad gange. Du kan have installeret programmet på så mange maskiner du
lyster.

--
Kind Regards/Med venlig hilsen,
Hans Kruse

Fra : Elle

Dato : 08-01-07 07:54

wrote:45a18dd8$0$49200$14726298@news.sunsite.dk

> [...]
> maskine ad gange. Du kan have installeret programmet på så mange maskiner du

Det vil jeg prøve at lede efter. Men hvordan kan Indesign og Illustrator så
virke?

Elle

Fra : Hans Kruse

Dato : 08-01-07 11:28

> wrote:45a18dd8$0$49200$14726298@news.sunsite.dk

> Det vil jeg prøve at lede efter. Men hvordan kan Indesign og Illustrator
> så
> virke?

Det aner jeg ikke, da jeg kun har CS2 Photoshop, som jeg har installeret på
min desktop og min laptop og hvor jeg skifter på nævnte måde.
Mvh,
Hans

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 08-01-07 11:43

Elle skrev:

> Men hvordan kan Indesign og Illustrator så virke?

Hverken InDesign eller Illustrator har aktivering (endnu).

--
Hilsen
Madsen

Fra : Elle

Dato : 08-01-07 18:19

wrote:entanh.2c4.1@tgm.dyndns.dk

> Hverken InDesign eller Illustrator har aktivering (endnu).

Har nogen et bud på, hvad den aktuelle licensfil hedder?

elle

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 08-01-07 19:14

Elle skrev:

> Har nogen et bud på, hvad den aktuelle licensfil hedder?

Jeg er ikke sikker på, at det har noget som helst med aktivering at
gøre. Som jeg husker det (og jeg kan selvfølgelig huske forkert), så
krævede Photoshop CS til OS X ikke aktivering. Kun Photoshop CS til
Windows gjorde. Først fra og med Photoshop CS2 kræves der aktivering
både på OS X og Windows.

Har du prøvet at fjerne hele suiten og installere det hele på ny?
<http://www.adobe.com/support/techdocs/330060.html>.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Elle

Dato : 08-01-07 20:11

wrote:enu55r.1ps.1@tgm.dyndns.dk

> Har du prøvet at fjerne hele suiten og installere det hele på ny?

Nej, jeg har i mellemtiden prøvet med en CS2 version. Sjovt nok gjorde det
samme sig gældende: Indesign og Illustrator virker - men ikke Photoshop.

Så der må ligge nogle informationer i en skjult fil eller lignende.

Elle