Andet multimedie
bentjuul 3670
widescreen eller almindelig?
Fra : Malene Hald

Dato : 07-01-07 12:35

Jeg overvejer at købe mig en ny skærm - og jeg ved ikke helt, om jeg skal
købe en widescreen eller en almindelig størrelse. Jeg tegner/farvelægger i
Photoshop, designer websites, plakater og andet grafisk arbejde, så jeg
ville jo klar synes, at den ekstra længe på skærmen var god. Jeg har simpelt
hen brug for nogle andres erfaringer!

Mvh

Malene Hald

Fra : Hans

Dato : 07-01-07 13:22

"Malene Hald" <malenehaldREMOVE@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Photoshop, designer websites, plakater og andet grafisk arbejde, så jeg
> ville jo klar synes, at den ekstra længe på skærmen var god. Jeg har

Husk, som skrevet før, at der widescreen-skærme reelt er mindre end de
'tilsvarende' 'almindelige' skærme...

Fra : Rado

Dato : 08-01-07 20:07

On Sun, 7 Jan 2007 13:21:49 +0100, "Hans" <hans@susaa.xx> wrote:

>Husk, som skrevet før, at der widescreen-skærme reelt er mindre end de
>'tilsvarende' 'almindelige' skærme...

Som en engang sagde da han fik widescreen TV: det er jo ligesom det
gamle TV - de har bare skåret noget af toppen og bunden... :)

--
Rado

"The obvious is that which is never seen
until someone expresses it simply."
- Christian Morgenstern

Fra : Steen

Dato : 07-01-07 13:34

Jeg har simpelt
> hen brug for nogle andres erfaringer!
>
> Mvh
>
> Malene Hald

Jeg laver de samme opgaver og har købt en Phillips20 tommer widescreeen og
har bestemt ikke fortrudt. Den er justerbar i højde og kan vippes. Samtidigt
er den til at komme til for penge, kr. 2400,00.

vh
Steen

--
www.gral.dk
links for photoshop entutiaster

Fra : Hagar

Dato : 07-01-07 15:30

> [...]
> ville jo klar synes, at den ekstra længe på skærmen var god. Jeg har
> simpelt hen brug for nogle andres erfaringer!

Jeg bruger 2x19", og jeg syntes det er hammer godt når jeg roder med både
Photoshop og Frontpage, værktøjer på den ene skærm og arbejdsrummet på den
anden.

Hagar

Fra : Morten Lind

Dato : 07-01-07 17:11

Malene Hald <malenehaldREMOVE@stofanet.dk> wrote:

> [...]
> ville jo klar synes, at den ekstra længe på skærmen var god. Jeg har simpelt

Jeg har lige fået en Apple 23" HD widescreen ind af døren -
<http://www.apple.com/dk/displays/specs.html> - og jeg laver det samme
som du.

Man skal vænne sig til størrelsen, men man kan ha´ to fuldstørrelses
billeder - eller tekstark - ved siden af hinanden. Og det er godt.

Jeg bruger lidt mere tid med musen, da afstanden er længere, men så øver
jeg mig i genveje, hæ, hæ....

Skærmen er iøvrigt uden en eneste pixelfejl, og det er jeg glad for

M.

Fra : Hans

Dato : 07-01-07 17:20

"Morten Lind" <info@for-ogefternavn.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> jeg mig i genveje, hæ, hæ....
>
> Skærmen er iøvrigt uden en eneste pixelfejl, og det er jeg glad for

Hvad er et fuldstørrelsesbillede? Det kan vel ikke være 10 megapixels?

Fra : Morten Lind

Dato : 07-01-07 17:54

Hans <hans@susaa.xx> wrote:

> Hvad er et fuldstørrelsesbillede? Det kan vel ikke være 10 megapixels?

Jeg tror, jeg ikke forstår dit spørgsmål - skærmen benytter en opløsning
på 1920 x 1200 - og i mine grafiske programmer kan jeg have to "sider"
ved siden af hinanden, og det er jeg glad for.

Min anke er, at den lyser for meget, så jeg har skruet 40% ned for
lyset, men den lyser stadig for meget.

M.