Hvad er der galt
Fra : Peter Brun

Dato : 06-01-07 20:31

Jeg har et FIC P4-800T bundkort. Det har en 478-socket monteret med en Intel
3.0 Ghz P4 Prescott CPU. Men den opfører sig mærkeligt. Hvad kan der mon
være galt?

Den fungerer for det meste ok, når ting skal udføres lokalt. Men PCen fryser
ofte helt fast, når jeg fx kopierer større filer over lokalnettet, eller der
hvis der spilles netspil. Små datamængder og lidt bladeren rundt på diverse
hjemmesider fungerer godt nok, men det går galt hvis der skal flyttes mange
data. Jeg kan fint kopiere store filer internt på PCen - det går kun galt
hvis de skal kopieres til en anden PC på mit lokalnet.

Jeg har forsøgt at slå On-board-LAN fra og i stedet bruge et nyt net-kort.
Men det afhjælper ikke fejlen.

Hvad kan det mon så være? Noget jeg kan prøve inden jeg køber et nyt
bundkort? Man kan stadig få nye bundkort til socket 478, så det var jo en
mulighed.

Fra : Lasse Jensen

Dato : 06-01-07 21:38

Peter Brun wrote:

> [...]
>
> Hvad kan det mon så være? Noget jeg kan prøve inden jeg køber et nyt
> bundkort? Man kan stadig få nye bundkort til socket 478, så det var jo

Har du kørt memtest86? Kan problemet reproduceres under andre
installationer/styresystemer?

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : Peter Brun

Dato : 06-01-07 22:49

"Lasse Jensen" <fafler@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Har du kørt memtest86? Kan problemet reproduceres under andre
> installationer/styresystemer?
>
> --
> Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
> Linux, the choice of a GNU generation.

Nej, jeg har ikke kørt memtest86. Er det ikke et Linux-program? Jeg har kun
Windows XP Professional på min maskine, og har ikke prøvet med andet
operativsystem. Hvordan kan jeg køre memtest86 på den? Mener du at det kunne
være en memoryfejl - i så fald burde det vel også fejle når jeg kopierer
filer fra disk til disk lokalt på maskinen, hvilket det ikke gør.

/PeterB

Fra : Peter Brun

Dato : 06-01-07 23:55

"Lasse Jensen" <fafler@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Har du kørt memtest86? Kan problemet reproduceres under andre
> [...]

Jeg har lige prøvet at "låne" ram fra en anden af husets PCer - som fungere
uden fejl - men det hjalp ikke noget. Så jeg tror ikke det kan være
ram-fejl.

/Peter B

Fra : Brian Olesen

Dato : 07-01-07 00:34

Hejsa
Det lyder mere som irq-fejl eller måske en syg driver.

Mvh. brian