Hystade.
Fra : pwh

Dato : 06-01-07 12:55

Mødte lige en hysterisk kondiløber på stien der omkranser Damhusengen.
Jeg gik selv på selve stien hvor hun kom løbende imod mig,
og mine hunde rendte rundt en 7-8 meter væk, nede på selve Engen.
Hun begyndte så at råbe til mig om jeg ikke kunne tage dem i snor,
det var så tåbeligt at jeg valgte at ignorerer hende først.
Men hun blev ved med at spørge, jeg sagde så til hende at hundene
næppe kunne generer hende oppe på stien når de var nede på Engen,
så blev hun fornærmet.

Nogle mennesker kan bare ikke lade værer med at brokke sig,
det fik jeg igen idag bekræftet.
Hvorfor vælge at løbe omkring det mest søgte hundelufteområde
i Rødovre hvis man er bange for hunde, så er man da ikke helt normal.

Det skal lige indskydes at det er fuldt lovligt for mine hunde at rende
frit på Engen, så ingen problemer med den side af sagen.

/Jens

Fra : jytte

Dato : 06-01-07 14:42

pwh skrev:
> [...]
> Men hun blev ved med at spørge, jeg sagde så til hende at hundene
> næppe kunne generer hende oppe på stien når de var nede på Engen,

Hej Jens

Jeg har selv prøvet den situation som du beskriver. Der var det bare
mig som var løberen.
Dog spurgte jeg ikke manden, om han ville være venlig at tage hunden i
snor, fordi jeg regnede med at når man lader hunden løbe løs, så
har man tjek på den.
Men, men, men. Jeg blev ret hullet i det ene ben, og en hel del
klogere.....

> Nogle mennesker kan bare ikke lade værer med at brokke sig,
> det fik jeg igen idag bekræftet.

Det kan du da have ret i, nogen gange er det bare berettiget

> Hvorfor vælge at løbe omkring det mest søgte hundelufteområde
> i Rødovre hvis man er bange for hunde, så er man da ikke helt normal.

Her, hvor jeg bor, er der bare kun volden at løbe på, hvis man vil
løbe på blødt underlag og vi skal jo helst være der alle sammen

> Det skal lige indskydes at det er fuldt lovligt for mine hunde at rende
> frit på Engen, så ingen problemer med den side af sagen.

En ting er at det er lovligt. I mit hoved skal der være plads til alle
og der går ikke noget i stykker for mig, fordi jeg skal kalde min hund
til mig når der kommer en løber.

Jytte

Fra : pwh

Dato : 06-01-07 15:05

jytte, skrev:

> En ting er at det er lovligt. I mit hoved skal der være plads til alle
> og der går ikke noget i stykker for mig, fordi jeg skal kalde min hund
> til mig når der kommer en løber.

Hundene var som sagt 7-8 meter ved siden af hende, på et
område hvor man normalt lufter hunde løse, de var ikke i
nærheden af hende eller mig. Havde de gået på stien sammen med mig
havde jeg selvfølgelig taget det hensyn og havde kaldt dem til mig.

Jeg mener stadig hun er tosset i hovedet, på den tur omkring Engen
må hun på det tidspunkt have mødt mindst 30 hundejere, hvoraf jeg
vil gætte på at 80-90% af hundene har været uden snor på.
Havde hun forestillet sig at alle de mennesker skulle tage
deres hunde i snor fordi hun følte sin grænse gået for nær.

Var hun så bange og ikke kunne finde andre steder og løbe,
ville det nok værer en ide for hende at løbe tidligt om morgenen
og ikke lige i på det mest befærdede tidspunkt ved 11-12 tiden.

/Jens

Fra : jytte

Dato : 06-01-07 15:33

pwh skrev:

> [...]
> nærheden af hende eller mig. Havde de gået på stien sammen med mig
> havde jeg selvfølgelig taget det hensyn og havde kaldt dem til mig.

Dengang hvor jeg blev bidt, var mandens hund faktisk længere væk....

> [...]
> Havde hun forestillet sig at alle de mennesker skulle tage
> deres hunde i snor fordi hun følte sin grænse gået for nær.

Når jeg går med min hund, må jeg faktisk indrømme at jeg ikke altid
tager den i snor.... Derimod dækker jeg hende altid af. Det gør
jeg for at signalere at jeg har tjek på den. Og jeg har endnu ikke
været ude for sure løbere.

> Var hun så bange og ikke kunne finde andre steder og løbe,
> ville det nok værer en ide for hende at løbe tidligt om morgenen
> og ikke lige i på det mest befærdede tidspunkt ved 11-12 tiden.

Hvis damen ikke selv har hund, ved hun måske ikke at det er det mest
befærdede tidspunkt. Desuden er Engen vel ikke kun for hundeejere og
løse hunde men er åben for alle.
Hvis det havde været en hundeskov kunne jeg kun give dig ret, meeen
ikke, når det er et sted for alle

> /Jens

Jytte

Fra : pwh

Dato : 06-01-07 16:02

jytte, skrev:
> [...]
> tager den i snor.... Derimod dækker jeg hende altid af. Det gør
> jeg for at signalere at jeg har tjek på den. Og jeg har endnu ikke

Jeg har meget sjældent snor på mine hunde, og jeg dækker dem aldrig
af fordi der kommer en løber imod os, med alle dem der løber hvor
vi går ville vi da aldrig komme nogen vegne
Men skal en person passer mine hunde tæt og giver udtryk for at de er
utrygge ville jeg self kalde dem til mig, jeg har nu kun oplevet det 2-3 gange.

> Hvis damen ikke selv har hund, ved hun måske ikke at det er det mest
> befærdede tidspunkt. Desuden er Engen vel ikke kun for hundeejere og
> løse hunde men er åben for alle.

Hun løb ikke på Engen men på stien ved siden af, mine hunde gik ikke
på stien, men på Engen, altså 2 forskellige steder.
Det var kun fordi der var meget mudret at jeg holdt mig til stien,
det gør jeg normalt ikke. Men havde jeg gået sammen med mine hunde
på Engen 8 meter fra hende som normalt, skulle jeg så også have taget dem
i snor fordi hun er sart, nej der stopper festen ligesom for mit vedkommende.

> Hvis det havde været en hundeskov kunne jeg kun give dig ret, meeen
> ikke, når det er et sted for alle

Engen kan du nemt sammenligne med en hundeskov, det er som sagt
det mest brugte område til løse hunde her i Rødovre, så der kommer mange.
De mennesker der så ikke vil i nærheden af hunde kan så holde sig på stien,
men selve Engen må altså værer hundenes fristed, self under ansvar fra ejeren.

/Jens

Fra : spoi@sol.dk

Dato : 06-01-07 19:18

..

> Det skal lige indskydes at det er fuldt lovligt for mine hunde at rende
> frit på Engen, så ingen problemer med den side af sagen.
>
> /Jens

Er det et nyt sted du er begyndt at lufte dine hunde - hvor det er
lovligt? Jamen Jens dog er du blevet lovlydig

Mange løbere erfarer at hunde reagerer mere eller mindre aggressivt.
Kender flere der løber som i og for sig ikke er bange for hunde, men
ikke bryder sig om løse hunde når de løber.

LN

Fra : pwh

Dato : 06-01-07 19:39

spoi@sol.dk, skrev:
> .

> Er det et nyt sted du er begyndt at lufte dine hunde - hvor det er
> lovligt? Jamen Jens dog er du blevet lovlydig

Jeg blevet et rent dydsmønster her i det nye år
Næh spøg til side, jeg opsøger nu ikke ligefrem steder
hvor mine hunde ikke må værer løse (damhussøen undtaget),
det er da altid rarest at have loven på sin side hvis folk brokker sig

> Mange løbere erfarer at hunde reagerer mere eller mindre aggressivt.
> Kender flere der løber som i og for sig ikke er bange for hunde, men
> ikke bryder sig om løse hunde når de løber.
>
> LN

Jeg har da bemærket at løbere tit skeler lidt til mine hunde,
men de ser sikkert at de er optaget af alt muligt andet
og derfor ikke udgør nogen fare for dem.

Men det er jo som sædvanligt dem der ikke kan finde ud af at
opdrage deres køtere som ødelægger for os der godt kan

/Jens

Fra : jopa

Dato : 07-01-07 10:04

pwh skriblede bla:
> Nogle mennesker kan bare ikke lade værer med at brokke sig,
> det fik jeg igen idag bekræftet.

Og det er typisk at netop du møder disse mennesker
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 07-01-07 18:33

jopa, skrev:
> pwh skriblede bla:
>
> Og det er typisk at netop du møder disse mennesker

Det er faktisk ikke mange jeg møder af den slags,
vel ca 3-4 stykker om året, jeg har bare været flink til at fortælle om det
Holder jeg det op imod alle de posetive tilkendegivelser jeg får pgr
mine hunde, så er statestikken helt tilfredstillende

/Jens

Fra : jopa

Dato : 07-01-07 18:53

pwh skriblede bla:
> [...]
> om det Holder jeg det op imod alle de posetive tilkendegivelser
> jeg får pgr mine hunde, så er statestikken helt tilfredstillende

Sådan skal det jo være.

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 07-01-07 19:36

jopa, skrev:
> pwh skriblede bla:
> Sådan skal det jo være.

Jeps, jeg orker ikke at prøve at gører alle mennesker her i verden tilfredse.

/Jens

Fra : Jesper HVL

Dato : 10-01-07 15:45

Hmmm....

Var det ikke også dig der brokkede dig over at du blev bedt om at have
dine hunde i snor, når du luftede dem uden snor hvor det ikke er lovligt?

Du er da bare en brokker*v

/j.

Fra : pwh

Dato : 10-01-07 15:56

Jesper HVL, skrev:
> Hmmm....
>
> Var det ikke også dig der brokkede dig over at du blev bedt om at have
> dine hunde i snor, når du luftede dem uden snor hvor det ikke er
> lovligt?

Det var vist mere måden han brokkede sig på jeg blev sur over,
jeg vil tales ordentligt til.
Hende i denne historie henvendte sig nu pænt nok, og jeg svarede
hende skam også høfligt.

> Du er da bare en brokker*v

Og jeg er god til det

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 10-01-07 16:53

On Wed, 10 Jan 2007 15:55:53 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Og jeg er god til det

ØV! Så skulle jeg jo ikke ha' nævnt det.
Nu bliver du da slet ikke til at styre.

--
Leyna
http://www.leyna.dk/hvalpe-salg

Fra : Leyna

Dato : 10-01-07 16:52

On Wed, 10 Jan 2007 15:45:01 +0100, Jesper HVL
<jhvl@_NOSPAM_mail.tele.dk> wrote:

>Hmmm....
>
>Var det ikke også dig der brokkede dig over at du blev bedt om at have
>dine hunde i snor, når du luftede dem uden snor hvor det ikke er lovligt?
>
>Du er da bare en brokker*v

Det er da lige det han er, men han er faneme osse go' til det!
Og vil du ikke være sød at skrive UNDER det du svarer på?
Det gør læsningen meget mere overskuelig.

Fra : Jesper HVL

Dato : 11-01-07 01:15

Hvis jeg nu gjorde det...

Leyna wrote:

> Det er da lige det han er, men han er faneme osse go' til det!
> Og vil du ikke være sød at skrive UNDER det du svarer på?
> Det gør læsningen meget mere overskuelig.

....så ville _du_ jo ikke have noget at brokke dig over

/j.

--
- et fotografi er en kopi af et øjeblik.
http://www.exprimere.dk

Fra : Jesper HVL

Dato : 11-01-07 01:19

Jeg kan da lige komem dig i forkøbet:

/j.

Fra : Leyna

Dato : 11-01-07 14:12

On Thu, 11 Jan 2007 01:18:42 +0100, Jesper HVL

>Jeg kan da lige komem dig i forkøbet:
>http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Mener du at jeg citerer forkert da?
Jeg plejer nu ikke at komme med links og henvisninger.
Synes det er fint nok hvis jeg bare lige kommer med en venlig
henstilling. Det andet kan godt virke lidt barsk imo.

Fra : pwh

Dato : 11-01-07 15:21

Leyna, skrev:
> [...]
> Synes det er fint nok hvis jeg bare lige kommer med en venlig
> henstilling. Det andet kan godt virke lidt barsk imo.

Jeg linker selv med jævne mellemrum til den side, men som
regel skriver jeg da først en lille forklaring.
Men rigtigt nok at nogle tager det meget ilde op, men det
er så mere deres eget end det er mit problem.
Det virker tåbeligt på mig igen og igen at skulle skrive en foklaring
som nogle venlige mennesker allerede har lagt ud på en hjemmeside.
På den måde synes jeg også det virker mere officielt, og ikke bare
som nogle regler jeg personligt stiller op.

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 11-01-07 15:41

pwh wrote:

> [...]
> hjemmeside. På den måde synes jeg også det virker mere officielt,
> og ikke bare som nogle regler jeg personligt stiller op.

Det letter jo heller ikke ligefrem læsningen når nogen topposter. Det
må de da selv kunne forstå.

En anden ting jeg finder lidt underlig er, at der endnu ikke er nogen
der har forklaret gratis-brugerne af Spamfighter, at det er et program
der spammer grupperne. Jeg er for såvidt ligeglad, det generer ikke
mig, men i de andre grupper er der nogle der går fuldstændig op i
limningen så snart Spamfighter dukker op i et indlæg, jeg kan godt
more mig lidt over det en gang imellem.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Leyna

Dato : 11-01-07 14:09

On Thu, 11 Jan 2007 01:14:51 +0100, Jesper HVL
<jhvl@nospam-mail.tele.dk> wrote:

>Hvis jeg nu gjorde det...
>

>...så ville _du_ jo ikke have noget at brokke dig over

Nu er det ikke mig der er go' til at brokke mig, og jeg mener faktisk
osse at jeg sagde det pænt og venligt.

Men jeg vil gi' et point for din kreativitet!