Aut. download af fil
Fra : Søren B.

Dato : 06-01-07 04:10

Når man kommer ind på en bestemt side, vil jeg gerne have at der kommer en
dialogboks op til download af en exe-fil.
Jeg har tidligere brugt dette:
onLoad="document.location.href='http://www.minside.dk/programmer/fil.exe'"

men det virker ikke mere i IE6(?). Kan man gøre det automatisk uden at
skulle lave en a href hvor folk ligefrem skal klikke?

--
Søren

Fra : Thrane

Dato : 06-01-07 14:31

Skal lige høre, kan du benytte .asp?

/Thrane

Fra : Søren B.

Dato : 06-01-07 17:16

Thrane wrote:
> Skal lige høre, kan du benytte .asp?

Ja, det skulle der ikke være noget i vejen for. Men jeg kender intet til
..asp

--
Søren

Fra : Thrane

Dato : 06-01-07 17:32

Det er ikke det vilde kode jeg vil kaste i hovedet på dig...

Lad os sige den side man kommer til hedder download.asp (skal have
endelsen .asp for at virke...)

På den indsætter du i koden dette:

<%
on error resume next
Set GetFile = Server.CreateObject("ADODB.Stream")
GetFile.Type = 1
GetFile.Open
GetFile.LoadFromFile Server.Mappath("\programmer\fil.exe")
If Err.number = 0 Then
Response.Clear
Response.ContentType = "application/octet-stream"
Response.AddHeader "Content-Disposition", "attachment;
filename="&FILENAME
Response.AddHeader "Content-Transfer-Encoding","binary"
Response.BinaryWrite GetFile.Read
GetFile.Close
Set GetFile = Nothing
Response.End()
Else '< Error
GetFile.Close
Set GetFile = Nothing
'Response.Redirect("/fejlside.htm")
End If
%>

Sørg for at stien til filen er korrekt.
Findes filen ikke, vil siden gå videre til "fejlside.htm", som du kan
ændre på nederst.

Se om du kan få det til at virke...

/Thrane

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 06-01-07 22:32

Søren B. wrote:
> Når man kommer ind på en bestemt side, vil jeg gerne have at der
> kommer en dialogboks op til download af en exe-fil.
> [...]

Du mener forhåbentlig, at det er en side, som brugeren selv har kaldt med
det formål at downloade exe-filen.

Hvis det derimod er noget, du bare vil igangsætte uden brugerens
udtrykkelige ønske, er det noget snavs, du er ved at rode dig ud i.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Søren B.

Dato : 07-01-07 02:25

Erik Ginnerskov wrote:
> Du mener forhåbentlig, at det er en side, som brugeren selv har kaldt
> med det formål at downloade exe-filen.

Jeps, lige præcis.

--
Søren