Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Rentemax lån
Fra : Lasse

Dato : 06-01-07 01:54

Hej,

Jeg spekulerer på en lille trickie ting.

Hvis man nu har et RENTEMAX lån med rentegaranti på 6 % og ingen fald i
renten, når garantien er udløst selvom renten skulle falde igen. Lånet er
baseret på inkonverible obligationer.

Hvis nu renten stiger, garantien på 6 % udløses. Hvad så når renten falder
igen. Så sidder man pludselig med nogle obligationer, der skal forrentes til
6 %, så hvis markedsrenten falder til 3 % burde obligationer stige til kurs
200. Hvis jeg så vil lægge lånet om - så skal jeg pludselig betale det
dobbelte af restgælden, fordi obligationerne er inkonvertible.

Er dette rigtigt tænkt - clever guys?

Mvh Lasse

Fra : Johansen

Dato : 15-01-07 19:40

"Lasse" <noreply@goddag.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kurs 200. Hvis jeg så vil lægge lånet om - så skal jeg pludselig betale
> det dobbelte af restgælden, fordi obligationerne er inkonvertible.

Hvis jeg forstår dit spm. rigtigt - så har du ikke helt ret...
Du kan indfri et RenteMax lån på to måder
Enten ved at aflevere obligationer, købt til markedskurs eller ved at opsige
lånet til kurs 105

Vh. Jens