Det var lige ved at lykkes i dag, men så..~
Fra : Leyna

Dato : 05-01-07 21:34

Jeg er ved at være lidt træt af at Oy endnu ikke er blevet renlig. Han
har præsteret at komme ind fra haven for lige at tisse på gulvtæppet,
for derefter at rende glad (og lettet, sikkert) ud igen. *SUK*

Jeg startede med at ignorere når han gjorde noget indendørs, og så
rose ham til skyerne når han gjorde noget udendørs. Det gav ikke
væsentlig forskel, så nu er jeg begyndt at sige NEJ, når jeg fanger
ham i noget gris indendørs og så hurtigt få ham losset udenfor. Indtil
i dag har han været lidt ked af at komme ud når han lige havde fået et
NEJ, men i dag "tabte" han lige et par dråber før jeg fik ham stoppet
og smidt udenfor og han smuttedestraks hen og fik ladet sit vand.
DØGTI' vovse!
Også med det store har jeg set hans signaler i dag, så der har faktisk
slet ikke været nogle uheld, og jeg tænkte YES! NU er det ved at
lykkes... Så var det så at jeg lige skulle lave mad, og så gik det
galt. Jeg havde jo min opmærksomhed på madlavningen, så der var både
blevet gjort stort og småt på gulvet imens. ØV!

Men det går fremad med både renlighed og lydighed. Nu tør jeg godt ta'
ham med ud om aftenen, for selvom jeg ikke kan se en brik, så kommer
han galoperende lige så snart jeg fløjter i min nylig indkøbte
hundefløjte. Eneste virkelige ønske fra min side er egentlig at jeg
kunne ta' batterierne ud af ham om aftenen, for han kører altså på
Duracell!

--
Leyna
http://www.leyna.dk/hvalpe-salg

Fra : jopa

Dato : 05-01-07 21:46

Leyna skriblede bla:
> Jeg er ved at være lidt træt af at Oy endnu ikke er blevet renlig. Han
> har præsteret at komme ind fra haven for lige at tisse på gulvtæppet,
> for derefter at rende glad (og lettet, sikkert) ud igen. *SUK*

Ja jeg skal ikke prale men normalt bør det ikke tage mere end højst 3-4
uger.
Om natten kan det være svært for dem at holde sig i begyndelsen, hvorfor jeg
ikke giver adgang til vand om aftenen.

Jeg plejer rent ud sagt at SKÆLDE ud når jeg griber dem i det samtidig bærer
jeg vovsen udenfor og venter til den har gjort noget for derefter at rose
voldsomt.
Er da klar over at min metode ikke egner sig for specielt følsomme mennesker

Og skulle hilse at sige at min ikke har taget skade af det.

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 05-01-07 21:56

jopa, skrev:
> Leyna skriblede bla:
> Ja jeg skal ikke prale men normalt bør det ikke tage mere end højst
> 3-4 uger.

Det er da heller intet at prale af, det tog 4-5 dage med Tyson,
Angel var ca 3 mdr om at blive helt renlig, så der er bare forskel på hunde.
Grisehunde som Oy er nok bare rent naturligt mere grisende

> Jeg plejer rent ud sagt at SKÆLDE ud når jeg griber dem i det

Du hidser dig straks op over ingenting

> samtidig bærer jeg vovsen udenfor og venter til den har gjort noget
> for derefter at rose voldsomt.

Du roser straks over ingenting

> Og skulle hilse at sige at min ikke har taget skade af det.

Er du sikker, han kan da stadig ikke lette ben

/Jens

Fra : jopa

Dato : 05-01-07 22:01

pwh skriblede bla:

> Det er da heller intet at prale af, det tog 4-5 dage med Tyson,
> Angel var ca 3 mdr om at blive helt renlig, så der er bare forskel på
> hunde. Grisehunde som Oy er nok bare rent naturligt mere grisende

Tror Milo var fuldt renlig efter ca 14 dage men nu er schæfere jo også
klogere end andre hunde.
Tyson er jo også schæfer

> Du hidser dig straks op over ingenting

Må indrømme at jeg råbte højt når den lagde an til landing af et eller andet

> Er du sikker, han kan da stadig ikke lette ben

Nej men han er god til at slikke tæer
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Leyna

Dato : 05-01-07 23:46

On Fri, 5 Jan 2007 21:56:00 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

..
>Grisehunde som Oy er nok bare rent naturligt mere grisende

Hov hov, du! Grise er faktisk meget renlige dyr. Bare så du ved det!

Fra : Leyna

Dato : 05-01-07 23:45

On Fri, 5 Jan 2007 21:45:33 +0100, "jopa" <jp@nixenspam.dk> wrote:

> [...]
>voldsomt.
>Er da klar over at min metode ikke egner sig for specielt følsomme mennesker

Den egner sig i hvert Ikke for mig, for jeg kan ikke slæbe hvalpen med
de dårlige hænder/håndled jeg har.
Men nu er jeg så heller ikke til de hårde metoder, men jeg ER altså
begyndt at skælde ud hvis jeg fanger ham i det.
Vi har haft Oy i 6 uger nu, og jeg havde faktisk osse regnet med at
han ville være renlig nu. Med Vaks tog det omkring 3 uger, men nogle
lærer hurtigere end andre...

Fra : Søren LH

Dato : 07-01-07 12:11

> [...]
> Men nu er jeg så heller ikke til de hårde metoder, men jeg ER altså
> begyndt at skælde ud hvis jeg fanger ham i det.

Det frarådes normalt, for hvis hunden ikke forstår at den skældes ud for at
tisse inde, men tror den skældes ud for at tisse generelt, går den bare
igang med at tisse når du ikke ser det, og så bliver det endnu sværere at
løse.

Jeg ved godt at John har haft succes med at skælde ud, jeg vil bare gøre
opmærksom på hvad man normalt siger i den anledning. Og det gælder jo
generelt med at skælde ud og med at sige NEJ i det hele taget: Man skal være
helt sikker på at hunden ved hvad den bliver skældt ud for, ellers gør man
ondt værre.

Jeg tror årsagen til at han tisser inde er at han føler at han udfordrer
dine andre hunde, hvis den lille størrelse sætter sig til at tisse ude i
haven har de store har markeret deres territorie med at tisse. Desværre har
jeg ikke på stående fod et råd til at hjælpe andet end at lade ham være ude
når han ikke er under opsyn, og at fange ham i det konsekvent når han tisser
inde, og straks bære ham ud når han gør det.

Mvh
Søren

Fra : jopa

Dato : 07-01-07 12:41

Søren LH skriblede bla:

> [...]
> for at tisse inde, men tror den skældes ud for at tisse generelt, går
> den bare igang med at tisse når du ikke ser det, og så bliver det
Jo det er med psykologi som med meget andet, man skal tro på det, og det
faktum at jeg normalt har fået mine hvalpe renlige indenfor 14 dage ca kunne
jo tyde på at MIN psykologi virker.
Nu er schæferen jo normalt 100 gange klogere end alle andre racer tilsammen
så det hænger nok sådan sammen at de er hurtigere til at lære, og skal
hilse at sige fra Milo at han absolut ikke er trykket af at far en gang i
mellem skælder ud.
Jeg skælder også mine børn ud når de gør noget uhensigtsmæssigt, og de
fatter det.

Som jeg sagde mine metoder passer ikke til bløde hundeejere.
jeg tillader eks ikke at min hund går i møbler, går ud af døren før mig osv
osv
Men sådan er vi så forskellige.
Gider man bøvle i halve år med en urenlig hund skal man da bare forsøge sig
frem, jeg ved hvad der virker her

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Leyna

Dato : 07-01-07 14:20

On Sun, 7 Jan 2007 12:40:31 +0100, "jopa" <jp@nixenspam.dk> wrote:

>Jo det er med psykologi som med meget andet, man skal tro på det, og det
>faktum at jeg normalt har fået mine hvalpe renlige indenfor 14 dage ca kunne
>jo tyde på at MIN psykologi virker.

Pjat med dig, John. Du bruger ikke psykologi. Du bruger magt!

> [...]
> så det hænger nok sådan sammen at de er hurtigere til at lære, og skal
>hilse at sige fra Milo at han absolut ikke er trykket af at far en gang i

Hmmm... jeg har da ellers set nogle billeder, hvor stakkels Milo ser
meget trykket og ked ud!

>jeg tillader eks ikke at min hund går i møbler, går ud af døren før mig osv
>osv

Det er fordi du kun har den som potensforlænger!
Og når nu man ikke kan få konen til at lystre, så er det da altid
noget at man kan underkue hunden, ikk'?

>Men sådan er vi så forskellige.
>Gider man bøvle i halve år med en urenlig hund skal man da bare forsøge sig
>frem, jeg ved hvad der virker her

Seriøst, så er hunde jo osse meget forskellige, så det er forskelligt
hvad der virker. Med Hans fik jeg jo en helt anden oplevelse af hvad
der virkede for ham. Nu havde han vist aldrig i sit liv fået ros, før
han kom til os, og helt ærligt, så var der sg* heller ikke meget at
rose for i starten, men en sød og dejlig hund var han jo, og bare det
kunne man så rose for. Man kunne ikke skælde ham ud. Det gjorde bare
det hele værre, og hård/høj stemmeføring duede bare heller ikke. Men
hvis jeg hviskede ganske stille, SÅ hørte han efter. Ja, det lyder
sikkert åndsvagt, men Hans lærte alle sine kommandoer ved at jeg
hviskede dem til ham, og i dag har han så ingen problemer. Det skulle
da lige være at hans hørelse svigter totalt, hvis han har fundet noget
spændende at grave i eller har fået fært af et byttedyr. Så er han
blevet totalt døv, og lystrer ikke noget som helst andet end sit eget
jagtinstinkt.

Fra : jopa

Dato : 07-01-07 14:37

Leyna skriblede bla:

> Hmmm... jeg har da ellers set nogle billeder, hvor stakkels Milo ser
> meget trykket og ked ud!

Nej han er flov når jeg tager fotos

> Det er fordi du kun har den som potensforlænger!

Milo er min Potensforlænger, men jeg har jo trods alt en del erfaring også
med tjenestehund og hvis de tager skade af at blive skældt ud havde de nok
ikke kunne kåres

> Og når nu man ikke kan få konen til at lystre, så er det da altid
> noget at man kan underkue hunden, ikk'?

Hun er ubetinget hjemmets hersker no tvivl about that

> Seriøst, så er hunde jo osse meget forskellige, så det er forskelligt
> hvad der virker.

Klart. Jeg opponerer blot i mod at man ikke må skælde hunden ud når den
pisser på gulvet.
Dette er ikke nødvendigt med en 8 ugers hvalp men når de runder de 3-4 mdr
begynder det sgu at blive klamt og så vil jeg da skælde ud og så rose hver
gang den gør det udenfor.

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Leyna

Dato : 07-01-07 23:13

On Sun, 7 Jan 2007 14:36:55 +0100, "jopa" <jp@nixenspam.dk> wrote:

> [...]

>begynder det sgu at blive klamt og så vil jeg da skælde ud og så rose hver

Nu ved jeg ikke helt om vi er enige om hvad "skælde ud" betyder, men
fanger jeg Oy i at gøre noget indendørs, så får han NEJ, og han holder
osse omgående, og så får jeg ham udenfor, og selvfølgelig får han så
ros når han gør det dér.
Hvis han har gjort noget UDEN at jeg har set det, så får han ikke
skænd. Han skal jo vide hvad han får skænd for...

Fra : jopa

Dato : 07-01-07 23:16

Leyna skriblede bla:
> Hvis han har gjort noget UDEN at jeg har set det, så får han ikke
> skænd. Han skal jo vide hvad han får skænd for...

Das ist logik Leyna.

Bruger/brugte NEJ

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Leyna

Dato : 08-01-07 09:49

On Sun, 7 Jan 2007 23:16:24 +0100, "jopa" <jp@nixenspam.dk> wrote:

>Leyna skriblede bla:
>
>Das ist logik Leyna.

Hehe... Osse for mig, men der er jo nogle...

Mindes stadig Vaks' hvalpetid, hvor han havde lagt en kage midt inde
på stuegulvet. Den stue brugte vi faktisk ikke ret meget, så det var
altid dér han gjorde sine sager. Men her var han altså renlig og
alligevel havde han så fået listet sig derind og lagt visitkort. Jeg
havde ikke set det og skældte derfor heller ikke ud, men da Vaks
fulgte mig i hælene da jeg skulle gøre rent´, så peger jeg på uheldet
og spørger ham "Hvad er det for noget griseri?". Vaks kigger så på
bæen og begynder at skælde den voldomt ud. Jeg kunne næsten høre ham
råde "Sådan noget svineri. Kom dog ud herfra."
Det gjorde det noget morsommere og gøre rent.

Fra : pwh

Dato : 07-01-07 18:25

Leyna, skrev:

> Pjat med dig, John. Du bruger ikke psykologi. Du bruger magt!

Det hedder psykologisk krigsførsel når man er John

> Det er fordi du kun har den som potensforlænger!
> Og når nu man ikke kan få konen til at lystre, så er det da altid
> noget at man kan underkue hunden, ikk'?

*LOL*
Schæferen er da sikkert også den eneste race der er dum nok
til at lade sig underkue på den måde

/Jens

Fra : jopa

Dato : 07-01-07 18:57

pwh skriblede bla:
> Schæferen er da sikkert også den eneste race der er dum nok
> til at lade sig underkue på den måde

Det er så fordelen fremfor din ønskehund.
Schæferen ønsker ikke magtkamp med ejeren.
Har jeg ikke observeret.
Nå så er du kommet hjem fra arbejde hva og skal straks begynde at svine mig
og hunden til
Gå ud i køkkenet og rod noget madaffald sammen til en stor ulækker
ubestemmelig lugtende masse og giv det til dine sultne kræ
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 07-01-07 19:34

jopa, skrev:
> pwh skriblede bla:
>>
> Det er så fordelen fremfor din ønskehund.
> Schæferen ønsker ikke magtkamp med ejeren.
> Har jeg ikke observeret.

Skal man ikke bare tage det som en udforordring

> Nå så er du kommet hjem fra arbejde hva og skal straks begynde at
> svine mig og hunden til

Nemlig, men først lufte hunde, og så svine dig til

> Gå ud i køkkenet og rod noget madaffald sammen til en stor ulækker
> ubestemmelig lugtende masse og giv det til dine sultne kræ

Det er på diæt idag, de svineåd igår, så idag har de kun fået
en smule grøntmix og et kyllingelår.
Tyson går også og lurer noget på sin madskål om der ikke kommer mere,
men ved kontrolvejning igår havde de begge taget 2 kg på.
Så jeg kan ikke blive beskyldt for at have sultet dem med den nye madplan

/Jens

Fra : jopa

Dato : 07-01-07 19:56

pwh skriblede bla:

> Skal man ikke bare tage det som en udforordring

Hmm men mon ikke du kan klare det i kommer jo ca i samme vægtklasse
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 07-01-07 20:10

jopa, skrev:
> pwh skriblede bla:

> Hmm men mon ikke du kan klare det i kommer jo ca i samme vægtklasse

Kun hvis det bliver en hanhund,
men så har jeg Angel til at passe på mig

/Jens

Fra : jopa

Dato : 07-01-07 20:17

pwh skriblede bla:

> Kun hvis det bliver en hanhund,
> men så har jeg Angel til at passe på mig

En Rotte skal være en stor muskuløs han, tæverne ligner blot uformelige
pølser

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 07-01-07 20:33

jopa, skrev:
> pwh skriblede bla:

> En Rotte skal være en stor muskuløs han, tæverne ligner blot
> uformelige pølser

Jeg tror efterhånden heller ikke at Angel ville accepterer
en anden tæve her i huset, så jeg bliver nok nød til at få
mig en hanhund næste gang, men det går jo nok også

Hæ, så kan jeg måske også få fred for alle de sure joggere,
med sådan en velvoksen hanrotte som selskab får man
stierne helt for sig selv ganske automatisk

/Jens

Fra : jopa

Dato : 07-01-07 20:47

pwh skriblede bla:

> Hæ, så kan jeg måske også få fred for alle de sure joggere,
> med sådan en velvoksen hanrotte som selskab får man
> stierne helt for sig selv ganske automatisk

Helt sikkert

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 07-01-07 21:01

jopa, skrev:
> pwh skriblede bla:

> Helt sikkert

Hvis en Tysk hund ikke kan skaffe lebensraum,
hvad nytte er den så til

/Jens

Fra : Hm

Dato : 07-01-07 17:26

> Søren LH skriblede bla:

Jeg giver Søren ret, man skal ikke skælde ud på en lille hvalp.
Som John skriver er schæferhunde nemme at gøre renlige, hende jeg har nu
lavede stort inde den første morgen, fordi jeg ikke blev længe nok ude med
hende, næste nat tissede hun lige inden vi gik ud fordi jeg lige skulle
noget andet (ligegyldigt), så begge gange var det absolut min skyld.
Hun gik selv til døren 2. dagen efter jeg havde hentet hende når hun skulle
stort, men jeg tog hende også ud tit for at tisse, hun var med i bilen den
første måned når jeg ikke var hjemme, så det gik nemt.
Men jeg tror nu også, hvis hvalpen blev omkring 3-4 mdr., at jeg ikke kunne
afholde mig for at bruge nej, for på det tidspunkt må den have fundet ud af
hvad det drejer sig om, ellers må der være sket en fejl indlæring.
hilsen
Hanne

Fra : jopa

Dato : 07-01-07 17:42

Hm skriblede bla:
> [...]
> kunne afholde mig for at bruge nej, for på det tidspunkt må den have
> fundet ud af hvad det drejer sig om, ellers må der være sket en fejl

Der er faktisk folk der har problemet når hunden er over 6 mdr og så
begynder det sgu at blive for klamt efter min smag.

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Hm

Dato : 07-01-07 18:08

"jopa" <jp@nixenspam.dk> skrev i en meddelelse
> Hm skriblede bla:
>
> Der er faktisk folk der har problemet når hunden er over 6 mdr og så
> begynder det sgu at blive for klamt efter min smag.

Hej John
kan kun give dig ret, jeg tror nok at min tålmodighed ville være brugt op på
det tidspunkt.
hilsen
Hanne

Fra : Leyna

Dato : 07-01-07 23:41

On Sun, 7 Jan 2007 17:42:07 +0100, "jopa" <jp@nixenspam.dk> wrote:

>Der er faktisk folk der har problemet når hunden er over 6 mdr og så
>begynder det sgu at blive for klamt efter min smag.

Vi har et vennepar der har en hvalp på snart et år, og den er stadig
ikke helt renlig. Jeg har så en mistanke om, at det er fordi de ikke
går ud med den ofte nok.

Og mens jeg så sad og skrev dette gik Oy selv ud ad den åbne
terassedør (jeg snuppede ham i at "dryppe" lidt på gulvet) og gjorde
sig ren. Både med stort og småt! Døøøøgtig vovse!

Fra : jopa

Dato : 07-01-07 23:47

Leyna skriblede bla:

> Og mens jeg så sad og skrev dette gik Oy selv ud ad den åbne
> terassedør (jeg snuppede ham i at "dryppe" lidt på gulvet) og gjorde
> sig ren. Både med stort og småt! Døøøøgtig vovse!

Hurra.
Det er ikke mange dage siden jeg stod op til en kæmpelort i køkkenet.
Krævede næsten skovl og trillebør
Halvt tyndskid.
Milo var totalt skyldbetynget da han så jeg gjorde rent og han fik da ikke
skideballe da han jo ikke kunne gøre for at jeg formentlig havde været for
god ved ham dagen før.
Men du kan tro han var klar over fadæsen så det kan da smutte selv for en 2
års hund
Han var da så flink at gøre det i køkkenet der har fliser på og ikke på
vores nye gulvtæppe i stuen.

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Leyna

Dato : 08-01-07 09:51

On Sun, 7 Jan 2007 23:47:06 +0100, "jopa" <jp@nixenspam.dk> wrote:

>Det er ikke mange dage siden jeg stod op til en kæmpelort i køkkenet.
>Krævede næsten skovl og trillebør
>Halvt tyndskid.

Det er jo ikke urenlighed. Han har haft dårlig mave og så kan det
sørme smutte for os allesammen. Måske du skulle overveje at barfe ham?

Fra : pwh

Dato : 08-01-07 18:09

Leyna, skrev:

> Det er jo ikke urenlighed. Han har haft dårlig mave og så kan det
> sørme smutte for os allesammen. Måske du skulle overveje at barfe ham?

Det sagde du og ikke jeg, John tror han kan slippe godt fra at ½-Barfe

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 07-01-07 23:36

On Sun, 7 Jan 2007 17:26:01 +0100, "Hm" <mishama@hongnet.dk> wrote:

>Men jeg tror nu også, hvis hvalpen blev omkring 3-4 mdr., at jeg ikke kunne
>afholde mig for at bruge nej, for på det tidspunkt må den have fundet ud af
>hvad det drejer sig om, ellers må der være sket en fejl indlæring.

Det bruger jeg så osse, men der er forskel på hvor hurtigt hunde
fanger fidusen, og det ER altså ikek fordi han aldrig kommer ud.
Tværtimod. Han er ude mange, mange gange i løbet af en dag.

Fra : Leyna

Dato : 07-01-07 12:43

On Sun, 7 Jan 2007 12:11:20 +0100, "Søren LH" <slh@DELETEcity.dk>
wrote:

> [...]

>tisse inde, men tror den skældes ud for at tisse generelt, går den bare
>igang med at tisse når du ikke ser det, og så bliver det endnu sværere at

Han forstår godt hvad det er der bliver sagt NEJ til, så det er jeg
ikke så bange for. Oy er ikke en bange/usikker hund.

> [...]
>helt sikker på at hunden ved hvad den bliver skældt ud for, ellers gør man

Det er jeg helt med på¨, men lige i går fik vi så afprøvet NEJ i en
helt anden forbindelse.Oy har 3-4 tæpper i sin kurv. Dem må han hive
rundt med, ruske i, bide i stykker eller hvad han nu har lyst til at
bruge dem til. Jeg har et fleecetæppe på sofaen og dette tæppe er MIT
og må ikke ruskes i eller bides i stykker. Oy ville så lege med tæppe
i går og vi hev lidt og der blev rusket, men hans lille tæppe blev
hurtigt for kedeligt, så han var oppe at ta' fat i mors tæppe i
stedet. NEJ! og han slap omgående, og dappede så hen og hentede sit
lille tæppe og opfordrede mig til lidt trækkeleg. Så han ved det altså
godt.

> [...]
>når han ikke er under opsyn, og at fange ham i det konsekvent når han tisser
>inde, og straks bære ham ud når han gør det.

Nu er det ikke konsekvent han tisser inde. Han kan sagtens tisse midt
ude på marken, og han har osse tisset i haven en del gange
efterhånden, men det kniber alligevel med at få det til at være HVER
gang. Og så for sidste gang... Jeg KAN ikke bære ham. Det kunne jeg
for 4 uger siden, men mine håndled er for svage til at jeg tør belaste
dem med for meget vægt... men jeg plejer nu godt at kunne få ham
lokket udenfor.

Fra : Jeannie Kristensen \~

Dato : 05-01-07 21:49

> Jeg er ved at være lidt træt af at Oy endnu ikke er blevet renlig. Han
> har præsteret at komme ind fra haven for lige at tisse på gulvtæppet,
> for derefter at rende glad (og lettet, sikkert) ud igen. *SUK*

Hvor gammel er Oy?

Vores Enzo var godt 6 måneder inden han fandt ud af at bjæffe ved døren, når
det var tid til "bimmelim og bummelum".

Han var også sen til at gøre noget som helst uden for husets matrikel.

Jeannie

http://ckcs.dk

Fra : Leyna

Dato : 05-01-07 23:47

On Fri, 5 Jan 2007 21:49:00 +0100, "Jeannie Kristensen \(4700\)"
<virker@ikke.dk> wrote:

>"Leyna" <leyna@leyna.dk> skrev i en meddelelse
>
>Hvor gammel er Oy?

15 uger.

>Vores Enzo var godt 6 måneder inden han fandt ud af at bjæffe ved døren, når
>det var tid til "bimmelim og bummelum".

Det har Vaks så aldrig gjort, men han har altid kunne glo på mig på
den specielle måde vi nu engang har. Så ved jeg at det er tid.

>Han var også sen til at gøre noget som helst uden for husets matrikel.

Det kan Oy sagtens, så det er ikke dér den ligger.

Fra : Ukendt

Dato : 05-01-07 22:19

> [...]
> NEJ, men i dag "tabte" han lige et par dråber før jeg fik ham stoppet
> og smidt udenfor og han smuttedestraks hen og fik ladet sit vand.

Der er jo meget diskussion om, om man må sige nej til vovsen, når man griber
den i, at sætte sig indenfor. Det har jeg nu altid gjort og det har virket
fint. Det med renligheden skal nu nok komme. Nogen hunde er jo lidt længere
om det....

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : pwh

Dato : 05-01-07 22:37

Buffy, skrev:

> [...]
> griber den i, at sætte sig indenfor. Det har jeg nu altid gjort og
> det har virket fint. Det med renligheden skal nu nok komme. Nogen

Hvis Leyna stadig klager sin nød over Oy om 4-5 år må
vi nok sande at han aldrig lærer det

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 05-01-07 23:51

On Fri, 5 Jan 2007 22:37:08 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Hvis Leyna stadig klager sin nød over Oy om 4-5 år må
>vi nok sande at han aldrig lærer det

Det er muligt jeg klager over ham, men det bliver ikek over renlighed.
Selv Hans lærte da efterhånden renlighed, så jeg er fuld af
fortrøstning.
Hvis jeg nu havde holdt øje med ham hele dagen (og fået manden til at
lave mad i stedet), så havde vi sikkert haft den første dag uden
"uheld". Fejlen er jo min... *SUK*

Fra : Leyna

Dato : 05-01-07 23:49

On Fri, 5 Jan 2007 22:18:30 +0100, "Buffy" <Buffy( snabel a
)tjekmig.dk> wrote:

>Der er jo meget diskussion om, om man må sige nej til vovsen, når man griber
>den i, at sætte sig indenfor. Det har jeg nu altid gjort og det har virket
>fint.

Det ser osse ud til at virke her. Han stopper i hvert fald omgående
hvad han er i gang med, og som regel følger han osse fint med ud.

Fra : C.H

Dato : 07-01-07 21:10

"Buffy" <Buffy( snabel a )tjekmig.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> virket fint. Det med renligheden skal nu nok komme. Nogen hunde er jo lidt

Her i huset siger vi altså NEJ i det sekund, vi ser hunden i gang - eller
hvis den skal til det. (Det er godt nok sjældent, men det er da hændt).
Jeg betragter ikke et nej som udskæld eller irettesættelse, nærmere en
kommando, der betyder: "Stop det, du har gang i". Den kommando er i mine
øjne ikke mere udskældende en Sit og Dæk...Osv....

Så det gør jeg med god samvittighed, men skælder på ingen måde ud.

CH

Fra : jopa

Dato : 07-01-07 21:37

C.H skriblede bla:

> Her i huset siger vi altså NEJ i det sekund, vi ser hunden i gang -
> eller hvis den skal til det.

Alt andet er så også forkert
Korte små komandoer kan hunden forstå.
I stedet for DÆK siger min kone gerne:
læg dig ned lille pus eller lignende pussenussepladderi og hun bliver tosset
når jeg hvisker DÆK.
Jeg skal nok selv hyler hun så medens hun bakser rundt med det store
skrummel

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : C.H

Dato : 07-01-07 21:50

> [...]
> tosset når jeg hvisker DÆK.
> Jeg skal nok selv hyler hun så medens hun bakser rundt med det store

Ja den holder altså ikke i byretten.... Men det lyder da kært.
Vi oplever med nogle af vores venner, som jo vældig gerne vil lege med
Cassius - når de ser, at han han er ret dygtig til de små gode
hvalpe-lydighedsting, så bliver det et rent cirkus.
Leger vi for eksempel med bold, beder hunden sitte, så gør han det med det
samme. I det øjeblik nummeren rører den fynske muld, ryger bolden gennem
luften. Når vores venner gør det samme, så siger de døøøøøgtiiiig, hvor er
du en goooooo hund, kigger på ham, observere hvor fint han sidder, og
begynder så at lægge an til at kaste bolden.... Hvis de skulle have lært den
hund at sitte, så ville der gå syv år med det

Nix, hunde skal have små, tydelige og korte kommandoer, rosen skal falde
straks, ligesom et eventuelt Nej skal falde straks..... Og verbal ros
ligeså.

I realiteten er de godt nok nemme, sådan nogle hunde.... Men ok, for os
kvinder som jo er ret.... hvad skal vi sige.... verbale, så kan det måske
godt være en udfordring. Personligt tror jeg dog, jeg har en lidt mere
udpræget maskulin side, når det kommer til hunde-kommandoer....

(Kan godt forstå, Milo knuselsker din kone )

CH

Fra : jopa

Dato : 07-01-07 22:07

C.H skriblede bla:
> [...]
> det måske godt være en udfordring. Personligt tror jeg dog, jeg har
> en lidt mere udpræget maskulin side, når det kommer til

Lyder fint det var noget af det jeg savnede da jeg trænede i klub.

> (Kan godt forstå, Milo knuselsker din kone )

Ja det er jo gengældt men forestil dig et skrummel som ham sige davs når mor
kommer hjem fra arbejde.
Det skulle optages på video.
Og så hyler den hjerteskærende når hun tager bilen ud af gårdspladsen.
Men det er jo klart hun kunne aldrig finde på at komandere med ham.
det er sgu kun mig hun komanderer rundt med
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : C.H

Dato : 07-01-07 22:25

> C.H skriblede bla:
>
> Lyder fint det var noget af det jeg savnede da jeg trænede i klub.

I vores kreds er de rigtig gode til det - men, som jeg har nævnt i en anden
tråd, så er det lidt på bekostning af dem, som ikke har lyst til så meget
brugshundesport men mere lidt almindelig lydighed til husbehov.

> [...]
> Men det er jo klart hun kunne aldrig finde på at komandere med ham.
> det er sgu kun mig hun komanderer rundt med

Det er da en skøn forening I har jer
Det er nok meget sandsynligt at Milo ikke begriber, hvad hun siger til ham,
når hun afleverer alen-lange sætninger, men jeg er ret sikker på, at han
ville gå gennem ild og vand for hende - og hvad kan man så mere forlange
Mon så ikke også din kone vælger det lidt? Jeg formoder, at hun egentlig
godt ved, hvad der virker, men holder af deres egen form for samvær, hvor du
bare pænt kan/skal blande dig udenom

CH

Fra : jopa

Dato : 07-01-07 22:38

C.H skriblede bla:

> [...]
> Jeg formoder, at hun egentlig godt ved, hvad der virker, men holder
> af deres egen form for samvær, hvor du bare pænt kan/skal blande dig
Jo du har da ret de har det fint sammen de 2 og så længe hun mener hun gør
det der er rigtigt for hende og Milo skal jeg lære ikke at blande mig men
det kribler ind i mellem
Hun har jo så også kun hund for at have en kælepotte der samtidig vil æde
alle der forsøger at gøre hende noget.
Det er vel en fin kombination.
Jeg har ham så for at komme lidt ud i naturen specielt her om vinteren hvor
jeg ikke gider at cykle

Sådan 3-4 timer ved vesterhavet og vi får begge en morfar når vi kommer hjem

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : C.H

Dato : 07-01-07 22:48

> [...]
> det der er rigtigt for hende og Milo skal jeg lære ikke at blande mig men

Du må lære at nære dig

> Hun har jo så også kun hund for at have en kælepotte der samtidig vil æde
> alle der forsøger at gøre hende noget.
> Det er vel en fin kombination.

Det er en glimrende kombination...

> Jeg har ham så for at komme lidt ud i naturen specielt her om vinteren
> hvor jeg ikke gider at cykle
>
> Sådan 3-4 timer ved vesterhavet og vi får begge en morfar når vi kommer
> hjem

Det lyder godt nok lækkert! Glæder mig til tyrannen er så stor, at man kan
tillade sig at tage på nogle rigtig gode ture... Det bliver skøøøønt.
Og så en kop varm kaffe baw´ætter, så er den vist hjemme

CH

Fra : Tove Krieger

Dato : 07-01-07 22:39

jopa wrote:

> Og så hyler den hjerteskærende når hun tager bilen ud af
> gårdspladsen.

Det er da ikke så mærkeligt. Jeg ville da også hyle, hvis jeg vidste
at du sparkede til mig lige så snart min mor var ud af døren
--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : jopa

Dato : 07-01-07 22:45

Tove Krieger skriblede bla:

> Det er da ikke så mærkeligt. Jeg ville da også hyle, hvis jeg vidste
> at du sparkede til mig lige så snart min mor var ud af døren

Din hukommelse må fejle

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : C.H

Dato : 07-01-07 22:50

> Det er da ikke så mærkeligt. Jeg ville da også hyle, hvis jeg vidste at du
> sparkede til mig lige så snart min mor var ud af døren

Og så ud og græde alene i hundegården..... Og så tager manden ovenikøbet
billeder af det....

Jo, du har ret, intet under, at han elsker Fru Jopa

CH

Fra : Leyna

Dato : 07-01-07 23:43

On Sun, 7 Jan 2007 21:37:15 +0100, "jopa" <jp@nixenspam.dk> wrote:

>Jeg skal nok selv hyler hun så medens hun bakser rundt med det store
>skrummel

*LOL*

Det ville jeg altså gerne overvære!

Fra : jopa

Dato : 07-01-07 23:51

Leyna skriblede bla:

> *LOL*
>
> Det ville jeg altså gerne overvære!

'Det er tilbagevendende og sådan skal det åbenbart være.
Det mest mærkelige er at vores store søn der bor i Esbjerg og ikke så tit
kommer får samme tur
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Leyna

Dato : 07-01-07 23:43

On Sun, 7 Jan 2007 21:10:19 +0100, "C.H" <vaxen7@hotmail.com> wrote:

>Her i huset siger vi altså NEJ i det sekund, vi ser hunden i gang - eller
>hvis den skal til det. (Det er godt nok sjældent, men det er da hændt).

Det er osse det jeg gør. Jeg overfuser ikke hunden, men han er god til
at fatte når jeg så vil ha' ham ud i haven, men ofte "glemmer" han så
sit ærinde derude...

Fra : Mari

Dato : 05-01-07 22:44

Leyna skrev:
> Jeg er ved at være lidt træt af at Oy endnu ikke er blevet renlig. Han
> har præsteret at komme ind fra haven for lige at tisse på gulvtæppet,
> for derefter at rende glad (og lettet, sikkert) ud igen. *SUK*

Det er da soleklart fordi han tisser et sted, hvor han føler sig
tryg....
Han er da en rigtig klog lille hund....

/Mari
http://www.aboneart.dk
dværgschnauzer

Fra : Leyna

Dato : 05-01-07 23:55

On 5 Jan 2007 13:44:19 -0800, "Mari" <alfaschnauzer@hotmail.com>
wrote:

>Det er da soleklart fordi han tisser et sted, hvor han føler sig
>tryg....

Jeg har bestemt ikke indtrykket af at Oy er en utryg/usikker hund.
Tværtimod, så kaster han sig glad og gerne ud i nye udfordringer. Han
holder sig dog til de samme steder at besørge indendørs. Praktisk at
man så VED hvor man skal kigge.

>Han er da en rigtig klog lille hund....

Hvis der er mad i farvandet er han i hvert fald kvik. Det tog 2 dage,
så havde han lært at man skulle sitte før man fik mad. Det er han bare
SÅ dygtig til. Skal man ha' kiks eller andet guf, så skal man sitte
pænt, hvilket betyder på rumpen med forbenene oppe. Det gør de to
store jo, og det prøver han så osse, men hans balance er ikke SÅ god
endnu, så det bliver kun til at han lige letter forbenene. *GGG*

Fra : C.H

Dato : 07-01-07 12:38

> [...]
> hundefløjte. Eneste virkelige ønske fra min side er egentlig at jeg
> kunne ta' batterierne ud af ham om aftenen, for han kører altså på

Åhhh, jeg kan SÅ godt sætte mig ind i din frustration... Det er
tilsyneladende heller ikke muligt at få Cassius til at opdage, at det
faktisk bare er federe at tisse på græs frem for på spisestuegulvet
Ikke fordi han ikke vil gøre det udendørs, men et par gange om dagen -
specielt hvis det er lidt vådt eller ruskende udenfor, så stiller han sig i
spisestuen og forretter.... Nogengange - sjældent, heldigvis - laver han
også stort...

Vores gamle schæfer var renlig på knap tre uger... Cassius er nu fem
måneder...
Problemet er KUN herhjemme. Han tisser ikke indendøre hos andre.
Og bedst som vi tror, at nu ser det bedre ud, så går han nærmest direkte ud
og lægger en sø eller to.... GGRRRRR... Det er til at blive vanvittig af...

Og hvad gør vi så ved det?? Tjaa, vi ser det jo ikke, så det er svært at
gøre noget i øjeblikket. (Ofte er det om natten). Ser vi det, skynder vi os
at sige UD OG TIIIS og åbner døren. (Havedøren er i spisestuen, så lidt har
han da fanget ) Tror ikke det hjælper rottens fis at skælde ham ud.

SUK

CH

Fra : Leyna

Dato : 07-01-07 14:12

On Sun, 7 Jan 2007 12:38:19 +0100, "C.H" <vaxen7@hotmail.com> wrote:

>Åhhh, jeg kan SÅ godt sætte mig ind i din frustration... Det er
>tilsyneladende heller ikke muligt at få Cassius til at opdage, at det
>faktisk bare er federe at tisse på græs frem for på spisestuegulvet

Oy har sine helt faste tissesteder. I stuen (med gulvtæppe) er det
relativt nemt at se og gørenoget ved, men han har så osse fundet ud af
at køkkenet er et godt sted. Lige neden for trappen til 1. sal, og på
den gulvbelægning er det bare ikke til at se. Min mand har fået mange
våde sokker. *fnis*

> [...]
>spisestuen og forretter.... Nogengange - sjældent, heldigvis - laver han

Lyder meget som Oy. dog er Oy, lige som sin far Vaks, temmelig
ligeglad med vejret. Han kan være ude i timevis uanset om det regner
eller rusker. Jeg bliver til gengæld så kold og våd at jeg er lige ved
at gå til, men hundene hygger sig gevaldigt. Og med sådan en rigtig
god gang regn bliver markerne jo til mudderpøle, og det kan hundene
skam osse godt li'! *SUK*

>Vores gamle schæfer var renlig på knap tre uger... Cassius er nu fem
>måneder...

Sådan var det osse med Vaks, og dengang syntes jeg osse at det tog en
evighed. *GGG* Men Vaks var så osse min første hvalp. Oy er knapt 4
mdr. nu. Og jeg regner med (og håber på) at problemet er ovre om en
måneds tid.

> [...]
>og lægger en sø eller to.... GGRRRRR... Det er til at blive vanvittig af...

Undskyld! Jeg ved godt hvor frustrende det er. Jeg overtog jo Hans da
han var 11 mdr. gammel, og han var heller ikke renlig. Han var så osse
så underkuet at man ikke kunne skælde ham ud. Så tissede han nemlig på
gulvet af angst. Jeg kunne ikke engang skændes med manden uden at Hans
lagde en tår på gulvet. Det var dybt frustrende, men osse dybt
sørgeligt at se en så kuet hund...
Jeg må erkende at jeg ikke kan huske hvor længe der gik før Hans var
helt ovre tisseriet, men jeg kan stadig huske den stolthed jeg følte,
da jeg første gang så ham lette ben. Tror vi havde haft ham i et halvt
års tid dengang, og det er STORT at se sådan en underhund lette ben.

> [...]
>at sige UD OG TIIIS og åbner døren. (Havedøren er i spisestuen, så lidt har
>han da fanget ) Tror ikke det hjælper rottens fis at skælde ham ud.

Hvis jeg fanger ham i det bliver der sagt NEJ, og så bliver
terassedøren osse åbnet og Oy kommer så ud. Er det stort han skal, så
bliver det altid lavet derude ret hurtigt, men var det en tissetår han
blev stoppet i, så er det ikke altid det lykkes. Så sætter han sig
bare og kigger ud i haven. *SUK*

Fra : C.H

Dato : 07-01-07 21:21

> [...]
> at køkkenet er et godt sted. Lige neden for trappen til 1. sal, og på
> den gulvbelægning er det bare ikke til at se. Min mand har fået mange

Hehe... Min mand har også været heldig at jokke i pølen, når han i mørket
skal ud i spisestuen

Heldigvis gør Cassius det kun der, og så i den lille gang, der støder til
spisestuen. Alt er heldigvis nemt at gøre rent, men helt ærligt, så synes
jeg det er klamt nu. Dog er det stadig mere klamt, at han spiser sine og
andres efterladenskaber....Og så kommer glad ind til os og siger:
HHHHHAAAAAAJHHHH, mor og far!!! SÅ klamt

> [...]
> at gå til, men hundene hygger sig gevaldigt. Og med sådan en rigtig
> god gang regn bliver markerne jo til mudderpøle, og det kan hundene

Jep - den fornøjelse har Cassius også - for det er jo kun, når han skal være
ude alene, han synes det er træls. Når vi skal lege, er det selvklart intet
problem... så lad os bare sige, at vi da får vasket gulve i denne tid...
Intet er så skidt uden det er godt for noget, ikke sandt?

> [...]
> evighed. *GGG* Men Vaks var så osse min første hvalp. Oy er knapt 4
> mdr. nu. Og jeg regner med (og håber på) at problemet er ovre om en

Det håber jeg også, at det er - jeg synes det er godt surt nu, hvor Cassius
faktisk om kort tid kan være kønsmoden. Det bliver altså lige lovligt
ulækkert. Hvis han nogensinde letter ben herinde, så kan det godt være, at
det der NEJ måske bliver en anelse mere skarpt

> [...]
> da jeg første gang så ham lette ben. Tror vi havde haft ham i et halvt
> års tid dengang, og det er STORT at se sådan en underhund lette ben.

Det var da skønt!!! Det var godt, at Hans kom hjem til jer!!! Desværre er
der rigtig mange, der starter med skældud, og så ville sådan en som Hans jo
ende med at være en skygge af sig selv - bare fordi han er usikker og tisser
af samme grund. Det er altså synd!!

> [...]
> bliver det altid lavet derude ret hurtigt, men var det en tissetår han
> blev stoppet i, så er det ikke altid det lykkes. Så sætter han sig

Den samme historie her - desværre kan de ikke nå at stoppe tissetåren, når
den først er i gang. Det er ihvertfald sjældent, det lykkes. Pølserne er der
heldigvis anderledes kontrol over - og den forretning kan sagtens tages op
igen uden for.

Nå, jeg håber det lykkes snart..... Også for Oy

CH

Fra : pwh

Dato : 07-01-07 21:43

C.H, skrev:
> Dog er det stadig mere klamt, at han
> spiser sine og andres efterladenskaber....Og så kommer glad ind til
> os og siger: HHHHHAAAAAAJHHHH, mor og far!!! SÅ klamt

Dem der har forstand på de sager siger ellers det er så sundt for dem,
men indrømmet, jeg er også stået af.
Angel havde også for vane at æde andres lorte da hun var hvalp,
det fik jeg ret hurtigt vænnet hende af med.
Dog har jeg lagt mærke til at de fleste hunde elsker gåse/andelort,
så måske snyder vi andre bare os selv for en gratis delikatesse

/Jens

Fra : jopa

Dato : 07-01-07 21:45

C.H skriblede bla:
> Det bliver altså lige
> lovligt ulækkert. Hvis han nogensinde letter ben herinde, så kan det
> godt være, at det der NEJ måske bliver en anelse mere skarpt

En rigtig schæfer tisser som en tæve

> [...]
> forretning kan sagtens tages op igen uden for.
>
> Nå, jeg håber det lykkes snart..... Også for Oy

Den skal nok lære det.
Undrer mig blot hvorfor det tager så lang tid.
Stresser han vildt rundt i huset ? kunne det være en ide at arbejde med
noget rolighedstræning indendøre.
Min lunter efterhånden blot rundt i huset og lægger sig så ind i mellem.
Han bruger så en stor tid i sin hundegår eller på gårdspladsen.
Nu er min jo højavl og roligere af gemyt og desuden over 2 år gl nu.
Jeg tolererer ikke leg i huset.

Fra : C.H

Dato : 07-01-07 22:02

> C.H skriblede bla:
>
> En rigtig schæfer tisser som en tæve

Shit, så må han i træning - han tisser på den der ynkelige
han-hunde-hvalpe-maner, hvor de stiller sig på alle fire, læner sig en
anelse frem og lader det så gå... Dog har han lettet ben et par gange... men
at nå tæve-stadiet.... Det tror jeg ikke han nogensinde er i stand til at
kvalificere sig til - han er jo kun en hanhund... Der er grænser for, hvad
hanner kan præstere, det ved vi jo

> [...]
> Han bruger så en stor tid i sin hundegår eller på gårdspladsen.
> Nu er min jo højavl og roligere af gemyt og desuden over 2 år gl nu.

Selvfølgelig leger han noget rundt det lille myr, men faktisk er problemet
mest, når han er i ro.
Der, hvor han stresser mest er, når vi har gæster, men pudsigt nok opstår
det aldrig der. Som regel er det, når han ligger for sig selv og vi ikke er
omkring ham, eller laver noget, så vi ikke har øje på ham. Så går han ud og
tisser stort set lige ved siden af den hundelem, som han ellers benytter med
glæde. I øvrigt gør han det langt mindre i dagtimerne, hvor jeg er alene med
ham - og lidt mere, i aftentimerne efter min mand er kommet hjem. Jeg
tænker, at det er fordi rutinerne er en del mere fastlagte i de timer, vi er
her alene - men ved det ikke.

Angående rolighedstræning - jeg vil sige, at når han er vågen så er han
VIRKELIG vågen - her kan vi godt se, at avlen slår igennem. Men han er
rasende god til at slappe af. Han sover hjertens gerne 12 timer om natten og
sover også fint i løbet af dagen. Jeg kan næsten ikke se, at jeg kan
forlange mere i den retning.
Lige nu accepterer vi leg indendøre, men vi gider ikke voldsom leg - det
foregår i haven eller på marken. Det får vi se i fremtiden, hvordan det vil
udvikle sig. Vi har faktisk ikke noget princip i den retning - vi vil se,
hvad der sker når hunden bliver lidt ældre. Så må vi jo justere lidt, hvis
der er noget, der ikke hænger sammen.

Jeg takker for forslaget - ser hjertens gerne flere! Nogengange er det let
at stirre sig blind

CH

Fra : Leyna

Dato : 08-01-07 00:02

On Sun, 7 Jan 2007 21:20:39 +0100, "C.H" <vaxen7@hotmail.com> wrote:

>"Leyna" <leyna@leyna.dk> skrev i en meddelelse

>Hehe... Min mand har også været heldig at jokke i pølen, når han i mørket
>skal ud i spisestuen

hihi... så ka' de lære det, ka' de!

> [...]
>andres efterladenskaber....Og så kommer glad ind til os og siger:
>HHHHHAAAAAAJHHHH, mor og far!!! SÅ klamt

Jeg har ikke set Oy vise interesse for efterladenskaber efter at jeg
en enkelt gang (lige efter han flyttede ind) tog en bæ fra ham. Jeg
troede det var et stak visne blade han havde gang i, men så var det
sg* en ordentlig "kage" ADWR!!! Han spiste den dog ikke, men gik bare
med den i kæften. YUCK!

> [...]
>problem... så lad os bare sige, at vi da får vasket gulve i denne tid...
>Intet er så skidt uden det er godt for noget, ikke sandt?

Oy er aldrig ude alene. Vaks følger altid med. Man er vel sin
faderrolle voksen. Og Hans går da osse med ind imellem, men dog
ikke hver gang.

Gulvvask gør vi osse en del i her. jeg er så ikke SÅ glad for det, for
jeg lider af håndeksem og jo mere kontakt jeg har med vand og
rengøringsmidler, jo værre bliver det, men vi får da nogle nydelige
gulve i et par timer eller tre, og så kan man ikke se DET mere! *G*
Det er en velsignelse at ha' dyr, ikk'?

> [...]
>ulækkert. Hvis han nogensinde letter ben herinde, så kan det godt være, at
>det der NEJ måske bliver en anelse mere skarpt

Det har Vaks så gjort. Han "indviede" lige vores nye hus. Hold da op
hvor blev jeg vred, men påvirkede det ham? Ikke det fjerneste!
Han lettede ben i gangen i stueetagen og i et værelse på 1.sal, og så
har han ikke gjort det siden. Regner med at han HAR fået pisset huset
af som sin ejendom nu.
Værre var det at en af kattene brugte et hjørne af stuen som toilet.
Det kostede os et nyt gulvtæppe, for det var ganske enkelt ikke muligt
at blive stanken kvit.

> [...]
>ende med at være en skygge af sig selv - bare fordi han er usikker og tisser

Rent mentalt var han en skygge af sig selv, men det er han godt nok
kommet over. Vaks har en stor del af æren for det. Havde han været
menneske, så var han helt sikkert blevet psykolog. Han lod ofte Hans
vinde trækkelege, selvom han var/er langt stærkere end Hans, og når de
legede på marken fik Hans tit væltet Vaks omkuld. Han fik lov til at
vælte ham, men ikke en eneste gang er Hans blevet "nedlagt". Og
alligeveler der ingen tvivl om HVEM der bestemmer, men jeg har aldrig
set så socialt bevidst en hund som Vaks...

>Den samme historie her - desværre kan de ikke nå at stoppe tissetåren, når
>den først er i gang.

Oy kan. det har jeg set, så jeg er ret sikker på, at det snart er ovre
med søerne indendørs. Han er blevet ret godt til at gi' tegn når han
skal stort. Så er det bare op til mig at være obs på hans signaler.

>Nå, jeg håber det lykkes snart..... Også for Oy

Takker, og Cassius er der jo... næsten.

Fra : jytte

Dato : 07-01-07 20:44

pwh skrev:

> Hæ, så kan jeg måske også få fred for alle de sure joggere,
> med sådan en velvoksen hanrotte som selskab får man
> stierne helt for sig selv ganske automatisk

Hmm er dit nye navn Provo?

Jytte

Fra : pwh

Dato : 07-01-07 21:00