Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Valør?
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 05-01-07 20:50

Hej

For et par måneder siden oprettede jeg en gevistopsparing hos Nordea....
Damen satte så 10.000 ind på kontoen som aftalt..

men senere kom jeg til at tænkte på at det da var dumt at pengene stod på
kontoen i 14dage uden jeg fik noget ud af dem.. Så jeg satte dem tilbatge på
mn normale konto igen, og oprettede overførsel af beløbet til den sidste dag
i måneden....

Her vågnede jeg så op den anden dag, hvor der var trukket 6kr i renter fra
gevistopsparingen..... Hvordan delme kan det lade sig gøre tænkte jeg.....

jeg ringer med det samme til Nordea og hører hvad det er for noget rod... De
siger når man overfører penge via netbank, er der en "valør" dag hvor der er
rentedag dagen i forvejen...

Hvordan er dette lovligt, at tilegner sig en hel dag hvor de kræver renter,
selvom det er fra konto til konto i samme bank.. troede kun det var når det
var mellem 2 forskellige banker...

de siger at det i ikke havde kostet noget, hvis jeg ringede op til
telefonbanken og overførte pengene telefonisk! Det må da være langt
billigere at man bruger netbanken istedet for at ringe til dem, hun sagde
det ikke kostede noget.

Altså jeg har på INTET tidspunkt haft minus på kontoet, og selvom for jeg
trukket renter. Men siden kontoen starter på 10.000, og jeg hæver dem igen,
og sætter dem ind igen senere.. Så ved denne valørda beregner Nordea renter,
somom der har stået minus 10.000 en dag på kontoet...

jeg fik dog mine 6kr tilbage, men troede ved gud grød ikke at det kostede
noget at flytte penge rundt mellem sine kontoer i samme bank...

Hvad siger i til dette, uden dog at sige jeg skal skifte bank

Mvh. Bjarke

Fra : Sættenissen

Dato : 07-01-07 15:07

Hvorfor dette spørgsmål i flere grupper uden at linke dem?

Knud

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 07-01-07 15:32

Den 07-01-07 15.06 skrev Sættenissen følgende:
> Hvorfor dette spørgsmål i flere grupper uden at linke dem?
>
> Knud
>
> "Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*.REMOVE*spamfilter.dk> skrev i en meddelelse

Ja, det er drønirriterende, når folk ikke kan finde ud af at overholde
netiketten. Nybegyndere kan selvfølgelig undskyldes, det er straks værre
med dem, der kender reglerne, og som alligevel ikke vil overholde dem.

FUT: news:dk.admin.netikette

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Brug filtre i Outlook Express til at holde styr på dine mails og til at

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 07-01-07 17:14

"Sættenissen" <sattenissen@bat.lk> wrote in message
> Hvorfor dette spørgsmål i flere grupper uden at linke dem?

Ja det er jo lidt en fejl... Men der sker jo INTET i denne gruppe.. Men
åbenbart kun brokkehoveder

Fra : Henrik V Blunck [Dia~

Dato : 07-01-07 18:11

Bjarke Hansen skrev:
> "Sættenissen" <sattenissen@bat.lk> wrote in message
>
> Ja det er jo lidt en fejl... Men der sker jo INTET i denne gruppe.. Men
> åbenbart kun brokkehoveder

Da du jo er en gammel ræv her på Usenet [med 13.900 indlæg iflg.
http://groups.google.dk/groups?as_q=&num=10&scoring=r&hl=da&as_epq=&as_oq=&as_eq=&as_ugroup=&as_usubject=&as_uauthors=Bjarke+Hansen&lr=&as_drrb=q&as_qdr=&as_mind=1&as_minm=1&as_miny=1981&as_maxd=7&as_maxm=1&as_maxy=2007
så er det næppe nogen særlig nyhed at mange af grupperne har en
varierende deltagelse her efter juleferie - mange er sågar optaget af
status iblandt dem som ville deltage her i flere af de semi-kommercielle
informationsgrupper.

Så mon ikke man bare skal tage det hele med et smil?

Henrik V Blunck - www.multidesigner.net
Daily Fun For Your Coffee Break:
http://blunck.dk/recommends/coffee/

Fra : Niels Bengaard

Dato : 11-01-07 17:19

> [...]
> noget at flytte penge rundt mellem sine kontoer i samme bank...
>
> Hvad siger i til dette, uden dog at sige jeg skal skifte bank

Har prøvet helt det samme.

Min bror skal handle bil, jeg låner ham lad os sige 50.000 kr.
En fredag får jeg dem tilbage og ser dem på min netbank. Pengene er så
havnet på en forkert konto og jeg vælger at flytte 30.000 af dem til en
anden bank. Det koster mig så 42 kr i rente.

Altså bankernes regelset er blottet for moral, man betaler rente for at de
tilbageholder ens penge og at man i mellemtiden låner dem igen. På intet
tidspunkt ser man i netbank at man rent faktisk har lånt penge af banken,
ikke engang en lille tekst om man nu vil låne. Saldoen er også positiv med
mange tusinde kroner hele tiden.

Mvh Niels