Reklamegaver
Fra : Henrik Stidsen

Dato : 05-01-07 19:14

Jeg er på jagt efter små reklamegaver der egner sig til at sende pr
post eller dele ud ved udstillinger/stævner og den slags.

Vi har tænkt på ting som kuglepenne, nøgleringe og lign - men det er så
traditionelt og lidt kedeligt.

Ideer til gaver - og link til dem der producerer dem - er meget
velkomne! Målgruppen er folk der holder fugle, både dem med 2
kanariefugle i stuen og dem med store papegøjer i volierer i haven.

"If a man will begin with certainties, he shall end in doubts; but if
he will be content to begin with doubts he shall end in certainties."
- Sir Francis Bacon

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 05-01-07 20:23

Henrik Stidsen <henrikstidsen@gmail.com> writes:

> [...]
> velkomne! Målgruppen er folk der holder fugle, både dem med 2
> kanariefugle i stuen og dem med store papegøjer i volierer i haven.

Du skal lige tænke på at kuglepenne faktisk ikke er nogen dårlig ide
selvom du syntes det virker traditionelt. Nøgleringe er til grin, det
har jeg aldrig kunnet lide. Men:

Jeg ved virkeligt ikke hvor mange dsb-kuglepenne og iøvrigt
firma-kuglepenne jeg har haft liggende i nærheden af mit skrivebord og
som jeg utroligt ofte beholder - i flere år nogengange. Hvis ikke det er
god reklame, så ved jeg ikke hvad det er. Og de kuglepenne kommer vidt
omkring og jeg laver masser af gratis reklame ved at jeg ofte tager de
kuglepenne med mig rundt omkring. Hvis den bliver væk: Nåhja, så pyt.

De ting du spørger om er sikkert meget sjove i 1 dag, men dagen efter
ryger de i skraldespanden. Kuglepenne er en sikker gevindst i mine øjne.

Best regards
Martin Jørgensen

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 06-01-07 00:12

Martin Jørgensen laid this down on his screen :
> [...]
> omkring og jeg laver masser af gratis reklame ved at jeg ofte tager de
> kuglepenne med mig rundt omkring. Hvis den bliver væk: Nåhja, så pyt.

God pointe egentlig :)

> De ting du spørger om er sikkert meget sjove i 1 dag, men dagen efter
> ryger de i skraldespanden. Kuglepenne er en sikker gevindst i mine øjne.

Lyder rigtigt, er måske slet ikke så dum en ide.

Kan du anbefale et sted at købe dem ?

If you trust Google more than your doctor than maybe it's time to
switch doctors. - Jadelr and Cristina Cordova

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 06-01-07 16:16

Henrik Stidsen <henrikstidsen@gmail.com> writes:

> Martin Jørgensen laid this down on his screen :
>
> God pointe egentlig :)

> Lyder rigtigt, er måske slet ikke så dum en ide.
>
> Kan du anbefale et sted at købe dem ?

Næ, desværre. Men jeg vil lige tilføje at jeg syntes at du skal vælge en
rimelig passende kvalitet som har en pæn skrift/blækfarve (det er alle
dem jeg har set vel stort set også). Men det kan være at andre har nogen
forslag til en leverandør herinde?

Til den anden der snakker om en nøglering: Jeg har ihvertfald altid
hadet firma-nøgleringe (store, grimme og upraktiske - jeg foretrækker at
have simple nøgleringe uden logo og pjank/pjat, dvs. kun med en "ring"
til nøglerne), men selvfølgeligt:

Hvis et firma har en nøglering som på en eller anden måde er smartere
end den jeg i forvejen har (jeg har godtnok aldrig set sådan en) så
ingen alarm herfra.

Det der også taler imod nøgleringe er at man oftest typisk kun bruger
meget få af dem og de bliver sjældent udskiftet. Kuglepenne kan man have
utroligt mange af rundt omkring: I bilen, i båden, på kontoret, i
køkkenet, osv...

Best regards
Martin Jørgensen

Fra : Holst

Dato : 08-01-07 13:51

Martin Jørgensen wrote:

> [...]
> rimelig passende kvalitet som har en pæn skrift/blækfarve (det er alle
> dem jeg har set vel stort set også). Men det kan være at andre har nogen

Helt enig. Der findes rigtig mange reklamekuglepenne, som simpelthen er
af for dårlig kvalitet. Den gode reklame er sikkert så som så, hvis
kuglepennene bliver omtalt som "Kuglepenne fra Henriks Fjerkræservice er
simpelthen så dårlig, så brug hellere dem fra Red Barnet, for de er
nemlig rigtig gode".

Dårlige kuglepenne irriterer mig personligt, og en del af den irritation
bliver naturligvis i en udstrækning rettet mod firmaet, som har valgt et
dårligt produkt til deres reklame. Og disse kuglepenne ryger ofte ganske
hurtigt i skraldespanden. Så hellere selv købe en ordentlig kuglepen.

Fra : marlene

Dato : 06-01-07 15:51

> Du skal lige tænke på at kuglepenne faktisk ikke er nogen dårlig ide
> selvom du syntes det virker traditionelt. Nøgleringe er til grin, det
> har jeg aldrig kunnet lide. Men:

der tager du fejl.
jeg har et mindre firma som med rund hånd deler kugepenne ud med navn på,
dem vil kunder gerne have,
- men min aflange nøglering med logo på, med vognmønt i enden, den er mine
kunder faktisk rigtig glade for at få,
det er måske vognmønten der gør den ok, den har vi alle brug for,
har en kunde der har sat den i hundesnoren, andre ligger den i bilen, hvis
de ikke har brug for den i nøglen.
så er der ivrige samlere, det giver mindre reklame, men alligevel

maleren

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 06-01-07 15:55

marlene used his keyboard to write :
> - men min aflange nøglering med logo på, med vognmønt i enden, den er mine
> kunder faktisk rigtig glade for at få,
> det er måske vognmønten der gør den ok, den har vi alle brug for,

Jeg tror også det er vognmønten der gør forskellen. Langt de fleste
nøgleringe er store, grimme og upraktiske, specielt hvis man har
nøglebundtet liggende i en lomme!

"Age is something that doesn't matter, unless you are a cheese."
- Luis Bunuel

Fra : SFJ

Dato : 08-01-07 13:41

"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Målgruppen er folk der holder fugle, både dem med 2 kanariefugle i stuen
> og dem med store papegøjer i volierer i haven.

Hej Henrik,

Vi har produceret en del køleskabsmagneter, og vore kunder siget at det har
givet god respons for dem.

Magneterne fremstilles af en speciel magnetfolie, som kun er ca. 1 mm. tyk,
så de kan sagtens sendes med posten. De fremstilles med forsiden i 4farvet
digitalprint, så der er frit spil mht. farver, fotos etc.

Nu må jeg vidst ikke gøre mere reklame herinde, så du må hellere sende mig
en mail hvis du vil vide mere...

MVH Søren