Anhængertræk på Seat Altea
Fra : -= bgn =-

Dato : 05-01-07 18:20

Er der nogen herinde som ved hvad et anhængertræk til en ny Seat Altea
(modeller 2005 - 2007) koster, gerne monteret?
Det skal være med 13 polet stik.

BG

Fra : Bent Olsen

Dato : 05-01-07 20:24

"-= bgn =-" <navn@domæne.land> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det skal være med 13 polet stik.
>
> BG
>I prisliste fra Skandinavisk Motor er prisen
Aftagelig træk 4,636 kr. + 1800 kr. for montering +
2816 kr + 1200 kr for kabelsæt og montering.
Venligst Bent.

Fra : kim

Dato : 05-01-07 20:34

Prøv at tjekke ham her jeg gav 3650 for træk Bosal + Brinck 13 polet der er
en udførlig anvisning med.
Kim

Fra : Henning Mikkelsen

Dato : 06-01-07 15:36

"kim" <tazk@pedersen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Prøv at tjekke ham her jeg gav 3650 for træk Bosal + Brinck 13 polet der
> er en udførlig anvisning med.
> Kim

Til en Altea?
Jeg mener at have hørt priser på omkring 8-10 tusinde kr., for træk til
Altea!
Se indlæg 19/10-2004 kl. 19:20, her
http://www.dcu.dk/campisterimellem/showPost.asp?forumPostGuid=47663&submenuid=4728&menuid=4726&AreaGuid=2285

Henning

Fra : kim

Dato : 05-01-07 20:36

http://www.mnielsen-autoudstyr.dk/produkter.asp?t=5&ID=21760

Hos Mnielsen købte jeg det hele for 3650kr.
Bosal træk + Brinck 13polet
Kim

Fra : -= bgn =-

Dato : 06-01-07 15:18

Tak for svarene til jer begge. Jeg prøver at kigge på Kim´s link, for den
pris du, Bendt, havde var godtnok høj (dog incl. montering)

BG

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 08-01-07 08:40

-= bgn =- wrote:

> Tak for svarene til jer begge. Jeg prøver at kigge på Kim´s link, for
> den pris du, Bendt, havde var godtnok høj (dog incl. montering)

Du skal ikke selv begynde på det. Hvis Seat´en er bygget op lige som den nye
Golf, så er det ikke bare så´en lige...

--
Per, Esbjerg

Fra : Gismo

Dato : 08-01-07 18:01

> Du skal ikke selv begynde på det. Hvis Seat´en er bygget op lige som den
> nye Golf, så er det ikke bare så´en lige...

Hvorfor ikke?
Da jeg købte Passat og forlangte træk på bilen ville de have 15.000.-
havde tilbud på, jeg var ved at falde ned af stolen, manden må jo ha´
røget hash, du kan få 5500.- eller indreg. jeg selv bilen og får sat træk
på andetsteds. Det gik han med til.

--
Gismo
Passat TDI 170 hypper

Fra : Gismo

Dato : 08-01-07 18:29

Det blev noget sludder prøver igen.

Hvorfor ikke?
Da jeg købte Passat og forlangte træk på bilen ville de have 15.000.-
havde tilbud på 10.000-, jeg var ved at falde ned af stolen, manden må jo
ha´
røget hash, du kan få 5500.- ellers indreg. jeg selv bilen og får sat træk
på andetsteds. Han gik med til de 5500.- det var sidste forhandlingspunkt,
intil jeg kom i tanke om lakstift som måtte bøde en ½tredser for.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 10-01-07 09:01

Gismo wrote:
> Det blev noget sludder prøver igen.

Det er stadig noget sludder ;)

> Hvorfor ikke?

Fordi - og jeg ved jo ikke hvordan Seat´en virker - men Golf V kan man ikke
bare montere et anhængertræk på. Årsagen er bl.a. at der ikke er et
traditionelt ledningsnet i den, men populært sagt en ledning hele vejen
rundt, som med computersignaler fortæller hvilken lampe der skal lyse.

Prøv at montere et træk på så´en en uden at vide andet om at montere træk
end det der er nødvendigt på en traditionel bil ;)

Alt andet lige bliver det dyrere at montere træk på de nye biler.

--
Per, Esbjerg

Fra : Gismo

Dato : 10-01-07 17:28

> [...]
> traditionelt ledningsnet i den, men populært sagt en ledning hele vejen
> rundt, som med computersignaler fortæller hvilken lampe der skal lyse.

Ja,ja. Det siger de godt nok, men derfor behøver det koste en bondegård,

det er det sammen eller lign. ledningsnet til alle WV, Seat, Skoda, Audi

og produceres i hobetal.

Den motorstyring jeg fik skiftet koster lige knap 6000.- iflg. Faktura

Er blevet op lyst at når WV bestiller en ny ved Simens koster i omegnen
af 400.-. Så det er bare med at gå til dem.

> Prøv at montere et træk på så´en en uden at vide andet om at montere træk
> end det der er nødvendigt på en traditionel bil ;)

Jeg tror nu ikke det er så svært, ledningsnettet er helt sikkert forberedt
med stik
lige til at montere, sådan er det også med meget andet ekstra udstyr.

Gismo.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 10-01-07 18:28

Gismo wrote:

> Jeg tror nu ikke det er så svært, ledningsnettet er helt sikkert
> forberedt med stik
> lige til at montere, sådan er det også med meget andet ekstra udstyr.

Du kan sagtens montere det - men virker det (uden at du har været en tur
omkring motorstyringen)?

--
Per, Esbjerg

Fra : Gismo

Dato : 10-01-07 19:54

"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en meddelelse >>>

> Du kan sagtens montere det - men virker det (uden at du har været en tur
> omkring motorstyringen)?

Mon ikke det fungere alla en computer, der selv melder, der er fundet ny
hardware, og da det er org. dele tror jeg den sætter sig selv op.

Gismo.

Fra : Jesper Hartoft

Dato : 10-01-07 22:32

Gismo wrote:

> Mon ikke det fungere alla en computer, der selv melder, der er fundet ny
> hardware, og da det er org. dele tror jeg den sætter sig selv op.

Det kan sagtens tænkes at du har ret, men vil mene at det afgørende
punkt er at du "tror" den selv vil sætte sig op...
Så længe der ikke er 100% sikker viden, ville jeg være forsigtig med at
gå igang

Jesper \
København

Fjern UD fra min mail ved direkte svar

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 11-01-07 11:16

Gismo wrote:
> [...]

> Mon ikke det fungere alla en computer, der selv melder, der er fundet
> ny hardware, og da det er org. dele tror jeg den sætter sig selv op.

Jeg tillader mig at tvivle. Når jeg skifter en defekt ABS-føler, så skal jeg
manuelt fortælle motorstyringen, at der ikke skal fejlkode på ABS´en mere ..

Men det kan da være at det er ændret på de nyere biler :)

--
Per, Esbjerg

Fra : kim

Dato : 11-01-07 11:41

Okay jeg startede med at svare at jeg havde købt et træk hos Mnielsen i
Odense, og så kommer der en lang diskusion om man kan og ikke kan.Jeg havde
en ven og vi skruede kofangeren af og inde bag sidder en bøjle som man
afmontere ,og trækket skal sættes i de holdere som er monteret så det er
forberedt på det.Man skærer et hul i kofangeren som passer til at man kan få
lednings nettet go krogen igennem, der efter passer man det til med
justering af trækket i holderen,og spændes. Derefter starter man med
ledningen som er forberedt i den bageste baglygte i venstre side sidder på
med multestik ,piller inderbeklædningen af og fører kablet igennem som
slutter oppe ved sikrings boxen som sidder under instument brættet .Selve
systemet hedder Campus og har noget med computeren at gøre så hvis man ikke
kender en som kan tjekke computeren op kan det gøres på autoriseret værksted
til en500kr.
Kim
Ps: jeg håber BGN ikke er stået af.

Fra : -= bgn =-

Dato : 12-01-07 17:29

> Kim
> Ps: jeg håber BGN ikke er stået af.

Næ nej, jeg hænger her endnu. Jeg har i mellemtiden snakket med flere som
har ny/nyere Seat Altea, og alle siger samstemmigt, at det ikke er det samme
at montere anhængertræk idag som det var for bare få år tilbage. For det
føste skal ledningsnettet ind over cambus´en påen Altea og computeren skal
konfigureres til trækket. Det er ikke som en skrev tidligere, at den kommer
op og siger der er fundet nyt hardware - det skal tastes ind i den.

BG