Hvad skal man vælge TDC Cyber eller ??
Fra : Janner

Dato : 05-01-07 17:31

Skal have skiftet mit Stofa ud NU .... Deres stabilitet + mangel på evnen
til udbedre deres evindlige problemer har gjort mig træt træt træt...

Men er noget i tvivl ... Har en arbejdsgiver betalt linie nu Stofa = 399 pr.
måned .. 4mb/256 så linien skal mindst være lige så hurtig og jo nok også
til en pris der ligner. Har kigget lidt på det her Solo Bredbånd men hvordan
faen kringler man denne når man skal melde den til betalings service ....
Skulle jo gerne betales direkte af firmaet

Eller måske TDC det er jo altid en klassiker ...

Fra : Lars Jensen

Dato : 06-01-07 13:35

Janner skrev:
> Skal have skiftet mit Stofa ud NU .... Deres stabilitet + mangel på evnen
> til udbedre deres evindlige problemer har gjort mig træt træt træt...

Hvad er det for nogle "evindelige problemer"?

Lars B

Fra : Janner

Dato : 06-01-07 15:01

"Lars Jensen" <lars@zulfo.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad er det for nogle "evindelige problemer"?
>
> Lars B

Der er tit ingen forbindelse, forbindelsen er svingende .... Sender man
noget til deres support får man intet svar .......... Alt i alt noget
rigtigt bæ.

og ja de kører stadigt med en mb grænse for download ... Det er tiden da
vist rendt fra med de priser de andre ubydere er nede på ......

og stofanet har været så smart at opsige alle sammenarbejds aftaler med
danske udbydere, så derfor hvis du skal spille på en dansk server så bliver
du først sendt ud af landet ... og så ind igen... derved får du meget dårlig
ping.

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 06-01-07 15:03

> og stofanet har været så smart at opsige alle sammenarbejds aftaler med
> danske udbydere

Det er vist noget sludder.. En tracert herfra (Tele2) til din Stofa-IP
går da hvert fald direkte til Telia..

--
Michael

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 06-01-07 18:38

Janner skrev:

> Der er tit ingen forbindelse, forbindelsen er svingende .... Sender man
> noget til deres support får man intet svar .......... Alt i alt noget
> rigtigt bæ.

Det er ikke noget jeg kan genkende. Jeg har aldrig selv haft brug
for deres support - min forbindelse har kørt som smurt i alle
årene. En bekendt jeg har hjulpet, brugte support og fik fin og
præcis hjælp til sine problemer som ikke havde spor med Stofanets
system at gøre, men skyldtes at hun ville gå over til trådløs
samt at der var virus på sønnens computer.

> og ja de kører stadigt med en mb grænse for download ... Det er tiden da
> vist rendt fra med de priser de andre ubydere er nede på ......

Så kan du bare vælge en flatrateløsning. Men springet fra
Stofanetpriser og til andre muligheder er ikke så stort som det
har været.

> [...]
> du først sendt ud af landet ... og så ind igen... derved får du meget dårlig

Sludder. Jeg tror ikke du fatter en pind af hvad der foregår, og
det får mig til at formode at dine problemer er selvskabte.

Man kan ikke vide hvilken vej en given pakke tager på
internettet, og det har ikke spor at gøre med hvilke aftaler
udbyderne har. Men Telia som ejer Stofanet, er stadig en stor
spiller på det danske marked.

Og Stofanets newsserver har kørt suverænt stabilt siden de for
flere år siden fik rettet op på fejlene. Det var i flere år den
bedste danske newsserver, og det er sandsynligvis ikke anderledes
i dag.

--
Bertel

Fra : Frank Damgaard

Dato : 06-01-07 20:38

Bertel Lund Hansen skrev:

> [...]
> internettet, og det har ikke spor at gøre med hvilke aftaler
> udbyderne har. Men Telia som ejer Stofanet, er stadig en stor

Jo man kan se hvilken vej pakkerne tager.

Med traceroute kan man se hvilken vej pakkerne tager til diverse destinationer
og analysere om noget går galt eller tager forbi en langsom punkt.

Jeg har bla. opdaget at trafik mellem fullrate of uni2/tele2 går via amsterdam
og øjensynlig via noget langsom udstyr idet ping er ca. 300-320ms !
(til andre udbydere i DK under 40ms, selv til server i Tyskland under 50ms)

Om Stofanet skulle have et problem kan jeg ikke vide, men brug af traceroute
til diverse destinationer kan evt. afsløre om der er visse destinationer
der tager en "omvej".

PS. I windows hedder traceroute vist tracert.exe , kan kaldes fra cmd.exe

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 07-01-07 03:09

On 2007-01-06, Frank Damgaard <frank_news@milpent.dk> wrote:

> Jo man kan se hvilken vej pakkerne tager.

Nej. Du kan se hvilken vej en pakke tager. Lige nu.

--
Andreas

Fra : Frank Damgaard

Dato : 07-01-07 13:05

Andreas Plesner Jacobsen skrev:

> Nej. Du kan se hvilken vej en pakke tager. Lige nu.

Hvor er forskellen, begge sætninger er "nutid".
Jeg skrev ikke hvilken vej pakkerne tog i går eller vil tage i morgen.

I praksis er "peering" ofte den samme, indtil udbyderne vælger
en anden , eller der sker overbelastning eller uheld, så der
vælges alternative veje.

PS.
Jeg havde fornyligt et længere varende problem med at trafik fra fullrate til
uni2/tele2's net tog en 300ms forsinkelse over amsterdam.
Det ser ud til nu at være fixet og jeg har normalt lav ping på ca. 40ms
Traceroute kan netop bruges til at finde ud af den slags "småfejl"
eller uhensigstmæssigheder i peering og routning mellem nettene.

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 07-01-07 13:09

On 2007-01-07, Frank Damgaard <frank_news@milpent.dk> wrote:

> Hvor er forskellen, begge sætninger er "nutid".

Forskellen er "en pakke" og "pakkerne". Og hvis der er lastdeling
involveret kan pakkerne sagtens på samme tid tage forskellige veje.

> I praksis er "peering" ofte den samme, indtil udbyderne vælger
> en anden , eller der sker overbelastning eller uheld, så der
> vælges alternative veje.

Overbelastning er ikke et parameter i udvælgelsen af routes i de fleste
BGP implementationer.

> Traceroute kan netop bruges til at finde ud af den slags "småfejl"
> eller uhensigstmæssigheder i peering og routning mellem nettene.

Kun hvis du traceroute fra begge ender, ellers kan du kun gætte på
årsagen.

--
Andreas

Fra : Martin Schultz

Dato : 06-01-07 20:44

Bertel Lund Hansen <unospamo@lundhansen.dk> skrev 2007-01-06:

> [...]
>
> Man kan ikke vide hvilken vej en given pakke tager på
> internettet, og det har ikke spor at gøre med hvilke aftaler

Meget forkert. Prøv at starte med at læse her:
http://en.wikipedia.org/wiki/Peering

Martin
--
Besøg http://linux.adsltips.dk hvor du finder
guides til linux på dansk.

Fra : Arkimedes

Dato : 06-01-07 20:48

Det kan jeg godt tilslutte mig, da jeg kender flere, som har IP-telefon, som
ikke er Stofas egen.

> min forbindelse har kørt som smurt i alle årene.
Læs først ovenstående.
Holder man sig fra at bruge IP-telefon, som ikke er Stofas egen, er der
heller ikke nogen problemer. Det betyder jo ikke noget om hastigheden
svinger en del, når man henter en hjemmeside, men det gælder ikke for
telefoni.
Stofa har i deres betingelser af hastighederne anført "op til", dvs. at en
1024/256 forbindelse kan højst antage 1024/256, men kan godt være mindre.Så
skal man passe på, at man ikke køber en hurtigere forbindelse, for hvem
siger at man i virkeligheden får en hurtigere forbindelse for "op til"
betingelserne gælder jo også her.

Kikker man i nyhedsgruppen "dk.teknik.telefoni.ip" forekommer der tit
spørgsmål gående på, at deres forbindelser på IP telefonen, som kører på
Stofa, hakker det skønt de har en 1024/256 forbindelse.
--
Arkimedes

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 06-01-07 21:23

> Man kan ikke vide hvilken vej en given pakke tager på
> internettet, og det har ikke spor at gøre med hvilke aftaler
> udbyderne har.

Det er decideret forkert. Udbydere har peering aftaler med hinanden og
man går efter de billigste aftaler. Normalt betyder det ikke det store
om en pakke er 100 eller 150ms om at komme frem og tilbage mht. http,
men for spil er det vildt afgørende.

Thomas

Fra : Lars Jensen

Dato : 07-01-07 09:31

Janner skrev:
> [...]
>
> Der er tit ingen forbindelse, forbindelsen er svingende .... Sender man
> noget til deres support får man intet svar .......... Alt i alt noget

Det er 100% ukorrekt!! jeg ved positivt, at INTET bliver liggende ubesvaret!

> og ja de kører stadigt med en mb grænse for download ... Det er tiden da
> vist rendt fra med de priser de andre ubydere er nede på ......

Du har da mulighed for at få FlatRate - så det er lidt noget pjat.

> [...]
> du først sendt ud af landet ... og så ind igen... derved får du meget dårlig

Igen - du følger ikke helt med! De problemer der har været omkring
peering er løste...

Og nej, aftalerne var ikke opsagte med alle danske udbydere - det er
noget forvrøvlet pjat.

Lars B

Fra : Kenned

Dato : 07-01-07 10:38

Janner wrote:
> [...]
>
> Der er tit ingen forbindelse, forbindelsen er svingende .... Sender
> man noget til deres support får man intet svar .......... Alt i alt

Jeg har kørt med Stofanet i snart 8 år. I den tid tror jeg sammenlagt der
måske har været 2 timers downtid. Det synes jeg egentlig er meget godt
skuldret. Det du skriver med deres support kan jeg overhovedet heller ikke
genkende. De par gange jeg har haft problemer har jeg altid fået en rar
behandling og ingen problemer.

> og ja de kører stadigt med en mb grænse for download ... Det er tiden
> da vist rendt fra med de priser de andre ubydere er nede på ......

Ja selvfølgelig kan du vælge Flexrate hos stofa, men hov? de flest andre
udbydere har også et tilsvarende produkt.
De udbyder jo også flatrate hvis du har brug for det...
Prisen? Indrømmet der fik du mig Stofanet bør snart kigge lidt efter de
andres priser.. De er ret dyre med deres produkt, men det ændrer sig vel...
Er faktisk glad for mit stofanet, men skifter først i februar pga firma
aftale og desværre osse deres priser... Men det gør lidt ondt

> [...]
> med danske udbydere, så derfor hvis du skal spille på en dansk server
> så bliver du først sendt ud af landet ... og så ind igen... derved

Det passer så ikke...

Kenned
Jeg beskyttes ikke af SPAMfighter til privatbrugere.
Men jeg har navnet i min signatur for at være på tværs over
for dem som åbenbart synes det er værd at nævne hver gang de ser
ordet SPAMfighter.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 06-01-07 15:25

"Janner" <NOTVALID@NOTVALID@NOTVALID> crashed Echelon writing

> Har kigget lidt på det her Solo Bredbånd men hvordan
> faen kringler man denne når man skal melde den til betalings service
> .... Skulle jo gerne betales direkte af firmaet

Få et girokort tilsendt firmaet. Sådan kører det her, firmaet betaler dog
25 kr for den lille slip.

--
Bjarke Andersen

Fra : Janner

Dato : 08-01-07 18:16

> Få et girokort tilsendt firmaet. Sådan kører det her, firmaet betaler dog
> 25 kr for den lille slip.
>
> --
> Bjarke Andersen

Betingelsen for CC solo er jo netop betalings service ... Så den går vist
ikke......

Det andet sludder med Stofa kører som smurt lader jeg dem om der er Stofa
fan om at bevise ....... For det gør ikke her. Og suporten ja de svarede jo
sikkert kun fordi de blev opmærksomme på de blev nævnt her ...... og down
tiden her ...... Ja der har været adskellige hele og halve dage.....

Og nej man kan åbenbart ikke buge en Stofa net opkobling til spille fra, der
er ingen problemer til såvel danske samt udellandske servere på en tdc eller
cyber .....

Og trafikken ja prøv gå herind http://www.tweakup.dk/ med en stofa net
opkobling får man beskeden der kun kan hentes fra danske IP'er ??????

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 08-01-07 18:23

Janner skrev:

> Det andet sludder med Stofa kører som smurt lader jeg dem om der er Stofa
> fan om at bevise ...

Du kan komme forbi her når som helst og se det.

> Og suporten ja de svarede jo sikkert kun fordi de blev
> opmærksomme på de blev nævnt her ...

Jeg talte om en sag der er nogle uger gammel.

> Og trafikken ja prøv gå herind http://www.tweakup.dk/ med en stofa net
> opkobling får man beskeden der kun kan hentes fra danske IP'er ?

Den besked får jeg ikke. Jeg får siden at se.

--
Bertel

Fra : Janner

Dato : 08-01-07 19:09

> Du kan komme forbi her når som helst og se det.

?????????

> Jeg talte om en sag der er nogle uger gammel.

????? Ingen ide om hvad du taler om

> Den besked får jeg ikke. Jeg får siden at se.

Så prøv dog at gå i download sektionen ...... hente = at downloade

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 09-01-07 05:59

Janner skrev:

> Så prøv dog at gå i download sektionen ...... hente = at downloade

Ja, okay, det er der lukket for. Men det er noget der er lavet på
hjemmesiden. Det er ikke Stofanet der spærrer for det. Dem der
har lavet det klamp, tror at min IP hører hjemme i udlandet, men
det gør den bare ikke. Det kan man ikke laste Stofanet for.

Jeg bliver stadig kun bekræftet i min formodning om at du ikke
aner hvad du har med at gøre.

Det er ikke kun mig der har Stofanet som er tilfreds. Mine to
døtre og min nevø i Århus har det, og alle mine venner og
bekendte i Horsens har det, og ingen af dem har
Stofanetproblemer.

--
Bertel

Fra : Lars Jensen

Dato : 09-01-07 16:18

Janner skrev:
> "Bertel Lund Hansen" <unospamo@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse

> Så prøv dog at gå i download sektionen ...... hente = at downloade

At den pågældende sides administratorer ikke har styr på hvilke IP
ranges Telia/Stofa benytter, kan du altså ikke klandre Telia/Stofa for.

Lars B

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 08-01-07 20:41

> Betingelsen for CC solo er jo netop betalings service ... Så den går
> vist ikke......

Så jeg er bare heldig over at min arbejdsgiver får girokort på mit Solo
abbonnement og det ikke er lukket endnu?

Ovenstående beviser jo bare det kan lade sig gøre.

--
Bjarke Andersen

Fra : Janner

Dato : 08-01-07 20:54

> [...]
> abbonnement og det ikke er lukket endnu?
>
> Ovenstående beviser jo bare det kan lade sig gøre.

Den må jeg lige tage med CC så *S* for deres 8 mb linie er vist det bedste
tilbud for pengene ....

Fra : ----OR----

Dato : 27-02-07 22:27

"Janner" <NOTVALID@NOTVALID@NOTVALID> skrev i en meddelelse

> Den må jeg lige tage med CC så *S* for deres 8 mb linie er vist det bedste
> tilbud for pengene ....

Hmm, min CC 8 Mb Solo kører sq sjældent mere end 2 Mb )-: Kun sidst på
natten kan jeg opnå hastigheder på >7 Mb.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 27-02-07 22:32

"----OR----" <ororbit@sonofon.dk> crashed Echelon writing

> Hmm, min CC 8 Mb Solo kører sq sjældent mere end 2 Mb )-: Kun sidst på
> natten kan jeg opnå hastigheder på >7 Mb.

Og du måler hvordan?

--
Bjarke Andersen

Fra : ----OR----

Dato : 27-02-07 22:40

"Bjarke Andersen" <bjarke.andersen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> "----OR----" <ororbit@sonofon.dk> crashed Echelon writing

> Og du måler hvordan?

Vhja. Bandwith Meteret på min Newsleecher med 5 bots til Astraweb samt
hastighedstesten på http://msv.dk/

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 27-02-07 22:46

> Vhja. Bandwith Meteret på min Newsleecher med 5 bots til Astraweb samt
> hastighedstesten på http://msv.dk/

Og du er sikker på ingen af ovennævnte kan skyldes flaskehalse ude på selve
nettet? (dvs udenfor CCs netværk)

--
Bjarke Andersen

Fra : ----OR----

Dato : 27-02-07 22:51

> "----OR----" <ororbit@sonofon.dk> crashed Echelon writing

> Og du er sikker på ingen af ovennævnte kan skyldes flaskehalse ude på
> selve
> nettet? (dvs udenfor CCs netværk)

Tror det ikke. Før skiftet til CC lå DL fra Astraweb konstant på 480 KB/s på
en 4 Mb forbindelse fra GVD. Jeg har stadig samme konto hos Astraweb.

Fra : ----OR----

Dato : 27-02-07 23:18

"----OR----" <ororbit@sonofon.dk> skrev i en meddelelse

> Tror det ikke. Før skiftet til CC lå DL fra Astraweb konstant på 480 KB/s
> på en 4 Mb forbindelse fra GVD. Jeg har stadig samme konto hos Astraweb.

Hastighedstesten
http://bredbaandsmaaleren.it-borger.dk/index.php?show=statistics&mode=receive&isp=13&service=30&isp2=3&service2=102&time=1&period=1%3Ad&year0=2007&month0=02&day0=26&year1=2007&month1=02&day1=27
som CC henviser til siger pt. også 2.07 Mb/s

Fra : Mads

Dato : 28-02-07 01:09

On Tue, 27 Feb 2007 23:18:02 +0100, "----OR----" <ororbit@sonofon.dk>
wrote:

> [...]
>som CC henviser til siger pt. også 2.07 Mb/s

Jeg skiftede også fra GVD til CC Solo 8Mbit
og den test siger at jeg har 7 Mbit download
hvilket passer fint med det jeg ellers har målt.

mvh Mads

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 08-01-07 23:15

On Mon, 8 Jan 2007 18:16:15 +0100, "Janner"
<NOTVALID@NOTVALID@NOTVALID> wrote:

>Og trafikken ja prøv gå herind http://www.tweakup.dk/ med en stofa net
>opkobling får man beskeden der kun kan hentes fra danske IP'er ??????

Har du gjort sidens administrator opmærksom på fejlen?

/Jarlskov

Fra : Lars Jensen

Dato : 09-01-07 16:09

Janner skrev:

> [...]
> sikkert kun fordi de blev opmærksomme på de blev nævnt her ...... og down
> tiden her ...... Ja der har været adskellige hele og halve dage.....

Det passer altså ikke hvad du skriver - du havde i første omgang sendt
dine mails til Kundeservice - og så går der altså noget tid, inden de
ryger den rigtige vej til support.

> Og nej man kan åbenbart ikke buge en Stofa net opkobling til spille fra, der
> er ingen problemer til såvel danske samt udellandske servere på en tdc eller
> cyber .....

Jeg spiller selv en del, det samme gør mine kolleger - og vi har ingen
problemer. Vi får heller ikke henvendelser fra andre kunder, der nævner
problemer med spil.

Det er muligt at du har set dig sur på din Internet udbyder, men med den
tilgang til det - så kan det være svært at hjælpe...

Lars B

Fra : Janner

Dato : 09-01-07 16:58

> Det passer altså ikke hvad du skriver - du havde i første omgang sendt
> dine mails til Kundeservice - og så går der altså noget tid, inden de
> ryger den rigtige vej til support.

Ja det er muligt, men sakset fra stofanet.dk:

Kontakt os
Har du brug for vejledning, eller kan du ikke finde svarene på dine
spørgsmål, så kontakt Telia Stofas kundeservice.

Du kan altid komme i kontakt med en medarbejder fra Telia Stofa, hvis
du har spørgsmål eller mangler hjælp

Ring til os på telefon 88 30 30 30
Mandag-fredag: kl. 08.00-20.00
Lørdag: kl. 10.00-14.00
Dog med undtagelse af helligdage.

Har du problemer med dine tv-signaler uden for vores almindelige
åbningstid, kan du ringe på 88 13 18 18.

Har du problemer med StofaNet, kan du ringe på 75 64 17 34.

Besøg os
Vi har otte butikker placeret over det meste af landet - så vi altid
er i nærheden. Find den butik, der er nærmest dig i menuen til venstre.

Skriv til os
Du kan sende en e-mail til stofa@stofa.dk eller et almindeligt brev
til:

Telia Stofa A/S
Uraniavej 6
8700 Horsens

Hvor skal man så sende mail til ?

> Jeg spiller selv en del, det samme gør mine kolleger - og vi har ingen
> problemer. Vi får heller ikke henvendelser fra andre kunder, der nævner
> problemer med spil.

Ikke sikkert i får henvendelser, men i får masser af opsigelser der bunder i
dette ..... Tjek evt. selv de danske Battlefield sider ......

> Det er muligt at du har set dig sur på din Internet udbyder, men med den
> tilgang til det - så kan det være svært at hjælpe...

Der er jo ingen hjælp at få ...Eller skal ret være ret er der hjælp at få
men ingen løsninger.....

Og ja har det mig sur på Stofa ...... Derfor går indlægget også på om jeg
skal opsige det til fordel for CC eller TDC ..... Længere er den ikke.

Kan ikke finde et eneste argument for beholde min stofa forindelse CC er
billigere og der er ingen begrænsning på. Eneste argument ville være hvis
stofa kom med de 100mb forbindelser ....... UDEN begrænsning ......

Hygge

Jan

begin 666 spacer.gif
K1TE&.#EA`0`!`( ``/___P```"'Y! $`````+ `````!``$```("1 $`.P``
`
end

Fra : Lars Jensen

Dato : 09-01-07 21:48

Janner skrev:

> Ja det er muligt, men sakset fra stofanet.dk:

- klip tekst fra Stofa.dk -

> Hvor skal man så sende mail til ?

Support@stofanet.dk - men du har ret i, at det burde fremgå lidt mere
tydeligt på Stofa.dk, at man ved tekniske spørgsmål kan kontakte os på
den måde - det må der rettes op på.

Lars B

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 09-01-07 23:00

On Tue, 9 Jan 2007 16:58:11 +0100, "Janner"
<NOTVALID@NOTVALID@NOTVALID> wrote:

>Ikke sikkert i får henvendelser, men i får masser af opsigelser der bunder i
>dette ..... Tjek evt. selv de danske Battlefield sider ......

Nu spiller jeg ikke selv Battlefield, så jeg kan ikke regne ud, hvilke
sider du taler om.

Når jeg søger på Battlefield og beder Google om danske sider er de
første hits fra ea.dk og boomtown.net.

Kan du evt. give nogle links til de indlæg på danske Battlefield-sider
du mener?

/Jarlskov

Fra : Janner

Dato : 10-01-07 16:24

Diskutionen er lukket .... Stofa tabte har idag bestilt TDC ADSL .........

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-01-07 17:29

Janner skriver:

> Diskutionen er lukket .... Stofa tabte har idag bestilt TDC ADSL .........

Du bliver glad for det i længden.....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Janner

Dato : 10-01-07 19:47

> Du bliver glad for det i længden.....
>
> Klaus

Det er jeg heller ikke i tvivl om ... Selv om Bertel og co. er stofa
liderlige ja så får det dem jo bare til lyde som latterlige små småborgere
der sværger for det de har kært ....

har selv i årevis været ansat for et firma som tekniker..... Et firma som
IMHO havde et tvivlsomt produkt ....... Det bliver man blåøjet og radikal af

Havde stofa dengang dengang nettet var grønt ... Derefter gik det til noget
lokalt net (GVD net .. .billigere end stofa dengang) ... Så Stofanet igen
..... Så TDC som arbejdsgiver betalt (117% tilfreds) ... men skiftede job
uden betalt indernet så gik tilbage til stofa (daværende TDC var ved 650 kr
vs. Stofa's 350).

Så med Stofas net begrænsning (hvilket bliver deres død) og prisfald er der
ikke et eneste argument i hele verden for beholde Støjfa som
leverandør ----------

Man bør som regl have noget have sine påstande i men så alligevel ..........
De har ikke leveret varen, de er blevet for dyre , deres kunde service er
til lukke op og sk### i, deres stabilitet har været yderst tvivlsom her på
adressen, deres mail ..ja det er jo totalt latterlig ... og deres mangle på
evne til at levere en opkobling man kan bruge til spille online på .......
uhhhhhh ..... Så er der deres news server .... uha uah .. Er man Stofa
liderlig og tror man støtter noget lokalt ja så skulle man hellere støtte
den lokale fodbold klub og købe en chokolade mælk og en hotter.

Ovenstående mening er ikke til diskussion ...... Det er min og kun min
mening efter adskillige års problemer med stabilitet m.v. og Stofaf mangel
på vilje/evner til at løse samme. Jeg har siddet et lørdag og haft en aftale
med en kunde i den anden ende af landet hvilket gik på jeg skulle opgradere
deres produktions styrings system ......... Men ingen lys i lampen, ingen
svar fra kunde service/support på hvornår jeg kunne komme på igen ..........
Det kostede mig så "den familie fest" den dag + en tur til grænsen + min
kære arbejdsgiver 12 timer af 400 kr.

Havde Stofa stadigt været et billigt alternativ til de egentlige ADSL
løsninger ... Ja så havde det værer mit valg hvor jeg vil have mit abb. ,
men når ikke længere økonomiske fordele er at spore ..... Ja så .... griner
jeg stadigt over nogen prøver så iherdigt at forsvare dem.

Nu er det ikke en smøre om TDC er de flinke og de andre er de grimme .......
Blot om at levere varen ... Til den rigtige tid og pris og kvalitet

Og hurra for dem der er til Stofa .....hurra ......... Jeg kører selv Skoda
som er genstand for meget kritik .... men der kører ... ALTID, anderledes er
det måske med min Italienske motorcykel, ikke altid lige pålidelig, ikke
altid økonomisk, dårlig service ved importøren ......... Men en fandens
masse charme.

Så ja Klaus for at vende tilbage til dit postulat ... Du bliver glad for det
i længden..... om ikke i længden ja - så allerede fra starten.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-01-07 19:54

Janner skriver:

> Det er jeg heller ikke i tvivl om ...

Har selv haft en nogelunde satbil ADSL linje fra TDC siden jeg som
nummer 2 kunde i Hadsten fik leveret ADSL. Der var lige et par dage
omkring min flytning der gik i hårknude, ellers har jeg ikke været ramt
- før min medarbejderbetalte Proacces linje blev konverteret til en
Sonofon...... Er du gal en historie (eom er beskrevet en del af på min
private hjemmeside. Er da heldigvis kommet tilbage i stalden hos TDC og
må nu selv betale for linjen, så det er kun en 256/128.

Fra : Allan Willems Joerge~

Dato : 11-01-07 08:29

Janner <NOTVALID@NOTVALID> wrote:

> Det er jeg heller ikke i tvivl om ... Selv om Bertel og co. er stofa
> liderlige ja så får det dem jo bare til lyde som latterlige små småborgere
> der sværger for det de har kært ....

Måske du skulle øve dig lidt i at skrive ordenligt.

Der er vel ikke noget galt i at folk taler positivt om noget, de er
glade for?

> har selv i årevis været ansat for et firma som tekniker..... Et firma som
> IMHO havde et tvivlsomt produkt ....... Det bliver man blåøjet og radikal af

Bertel er ikke ansat hos Telia Stofa. Og du må meget gerne uddybe
hvorfor du mener de har et "tvivlsomt produkt" - At du ikke er tilfreds
med deres produkt er fint nok, men din oplevelse og dine behov er ikke
nødvendigvis rettesnor for flertallet af Telia Stofas kunder.

> Så med Stofas net begrænsning (hvilket bliver deres død) og prisfald er der
> ikke et eneste argument i hele verden for beholde Støjfa som
> leverandør ----------

Ikke for dig måske, men der er stadig mange, for hvem Telia Stofas
tilbud er bedre end noget andet på markedet.

Det er slet ikke faldet dig ind at grunden til at Telia Stofa ikke
ændrer deres priser og produkter er fordi de sælger rigeligt og primært
rammer deres målgruppe?

> uhhhhhh ..... Så er der deres news server .... uha uah .. Er man Stofa
> liderlig og tror man støtter noget lokalt ja så skulle man hellere støtte
> den lokale fodbold klub og købe en chokolade mælk og en hotter.

Deres newsserver er Danmarks bedste og bortset fra en noget kortere
retention på højde med udenlandske betalingsservere. Jeg forstår slet
ikke ovenstående udsagn og tolker der mest som om du ikke lige kunne
finde et modargument, så derfor bare kastede med mudder i stedet.

> Ovenstående mening er ikke til diskussion ...... Det er min og kun min
> mening efter adskillige års problemer med stabilitet m.v. og Stofaf mangel

Man kan ikke diskutere meninger, men man kan 1) opføre sig ordenligt
over for folk, der ikke deler den og 2) forvente at folk modargumenterer
når man beviseligt tager fejl.

> [...]
> Det kostede mig så "den familie fest" den dag + en tur til grænsen + min

Buhu. Hvis man har behov for at bruge sin Internetforbindelse til noget,
der er så vigtigt, så burde man nok købe sig et erhvervsprodukt eller i
hvertfald tilkøbe 24/7 service.

--
Allan Willems Joergensen

"Does that make you a Pervert?" "No, that makes me a PervECT!"

Fra : Janner

Dato : 12-01-07 15:15

Til diskussionen om hvorvidt stofa sender deres trafik ud af landet ...

Og hvorfor man ikke kan downloade fra f.eks. www.tweakup.dk

Altså ikke en fejl fra webmaster på www.tweakup.dk

Her er fakta:

> [...]

>[212.10.24.254

>]

> 4 24 ms 13 ms 9 ms

>dk-aal-a1-gigabitethernet1-0-access.aalborg.dk.t

>elia.net [194.255.55.145]

> 5 * * * Anmodning fik timeout.

> 6 14 ms 12 ms 14 ms kbn-b1-geth2-3.telia.net [213.248.66.145]

> 7 13 ms 11 ms 15 ms dtag-117395-kbn-b2.telia.net

>[213.248.78.122]

> 8 14 ms 15 ms 12 ms 62.159.61.250

> 9 15 ms 32 ms 13 ms 81.7.154.4

> 10 39 ms 17 ms 15 ms 81.7.131.254

> 11 30 ms 13 ms 15 ms TweakUp.dk [81.7.131.150]

Denne her er en tysk ip derfor kommer trafikken fra tyskland.

8 14 ms 15 ms 12 ms 62.159.61.250

Her er mere læsning om problematikker vedr. Det emnet har drejet sig til.

http://hyggehesten.no-ip.com/stofanet.html

Mere Stofa vrøvl her

http://bf.geeksnet.org/?page=forum&s=read&threadid=12880

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 12-01-07 17:07

On Fri, 12 Jan 2007 15:15:10 +0100, "Janner"
<NOTVALID@NOTVALID@NOTVALID> wrote:

>Denne her er en tysk ip derfor kommer trafikken fra tyskland.
>
> 8 14 ms 15 ms 12 ms 62.159.61.250

Jay.net som tweak-up.dk er hostet hos køber trafik hos Deutsche
Telekom.
Dette er Deutshce Telekoms router i København (som Jay.net er
forbundet til).

>Her er mere læsning om problematikker vedr. Det emnet har drejet sig til.
>
>http://hyggehesten.no-ip.com/stofanet.html

Ja. Det er den ene parts udlægning af sagen.

>Mere Stofa vrøvl her
>
>http://bf.geeksnet.org/?page=forum&s=read&threadid=12880

Det tyder på et problem hos Nextgentel.com

/Jarlskov

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 11-01-07 13:49

On Wed, 10 Jan 2007 19:47:06 +0100, "Janner"

<<plonk>>

-A
--
Hvis bruger et anti-spam program, der spammer os andre i hvert

Fra : Lars Jensen

Dato : 13-01-07 16:09

Janner skrev:

> har selv i årevis været ansat for et firma som tekniker..... Et firma som
> IMHO havde et tvivlsomt produkt ....... Det bliver man blåøjet og radikal af

Eller også bliver man bare mere oplyst end den enkelte, der ser sig sur
på noget?

> Er man Stofa
> liderlig og tror man støtter noget lokalt ja så skulle man hellere støtte
> den lokale fodbold klub og købe en chokolade mælk og en hotter.

Faktisk synes jeg du her bekræfter, at du ikke er særlig saglig - og som
sådan faktisk ikke nem at hjælpe - og hvis du har været sådan under hele
det forløb hvor du har haft brug fior hjælp - bør du måske overveje
hvordan du griber det an, næste gang du får brug for support - også hos
TDC....

Lars B

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 10-01-07 23:38

On Wed, 10 Jan 2007 16:23:41 +0100, "Janner"
<NOTVALID@NOTVALID@NOTVALID> wrote:

>Diskutionen er lukket .... Stofa tabte har idag bestilt TDC ADSL .........

Så jeg får ingen links, der kan stille min nysgerrighed?

/Jarlskov

Fra : Andreas Falck

Dato : 10-01-07 23:55

Lasse Jarlskov skrev i news:2jqaq214jpiv0pkuro2m78dnmflruv5227@4ax.com

> Så jeg får ingen links, der kan stille min nysgerrighed?

Han har sikkert ingen -så det var nok blot varm luft der skulle lukkes ud

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 11-01-07 13:51

On Wed, 10 Jan 2007 23:37:33 +0100, Lasse Jarlskov <lasse@jarlskov.dk>
wrote:

> Så jeg får ingen links, der kan stille min nysgerrighed?

Næh, så risikerer han jo, at folk får en mulighed for at forholde sig
kritisk til hans .... [Nej, det er for pænt at kalde det 'mening', så
jeg vil nøjes med] ... bavl.

-A
--
Hvis bruger et anti-spam program, der spammer os andre i hvert

Fra : ebbe

Dato : 12-01-07 14:54

"Janner" <NOTVALID@NOTVALID@NOTVALID> wrote in message
> Diskutionen er lukket .... Stofa tabte har idag bestilt TDC ADSL .........

Kondolerer.... Det er både dyrt og dårligt.

ebbe

Fra : Jesper

Dato : 13-01-07 18:55

On Fri, 05 Jan 2007 17:31:16 +0100, Janner wrote:

> Skal have skiftet mit Stofa ud NU .... Deres stabilitet + mangel på evnen
> til udbedre deres evindlige problemer har gjort mig træt træt træt...

Hvis du overvejer at vælge TDC så check at du får et abo hvor du har
password til routeren. Ved mange af TDC's firma-ordninger er det ikke
uden videre muligt at logge ind og ændre i opsætningen, og det er ret
surt ikke at kunne forwarde porte osv. hvis man vil fildele og spille
on-line.

CyberCity har ikke dette problem.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 13-01-07 18:59

Jesper skriver:

> [...]
> uden videre muligt at logge ind og ændre i opsætningen, og det er ret
> surt ikke at kunne forwarde porte osv. hvis man vil fildele og spille

Hvilket løses lettest ved indkøb af en router (hvis man da ikke har en
eller flere i forvejen).

Fra : Kim Schulz

Dato : 27-02-07 23:26

On Tue, 27 Feb 2007 22:26:31 +0100
"----OR----" <ororbit@sonofon.dk> wrote:

> "Janner" <NOTVALID@NOTVALID@NOTVALID> skrev i en meddelelse

> Hmm, min CC 8 Mb Solo kører sq sjældent mere end 2 Mb )-: Kun sidst
> på natten kan jeg opnå hastigheder på >7 Mb.

min 8mbit linje hos CC giver fint 6-7.8mbit når jeg bruger den, så
hastigheden kan jeg ikke brokke mig over.
Du er tilfældigvis ikke en af dem som er faldet i med begge ben og har
købt en linje med lav upload hastighed? I så fald er det aldeles
selvforskyldt.

--
Kim Schulz | Private : http://www.schulz.dk
Kim@schulz.dk | Business: http://www.devteam.dk