Så blev grøntmiksen spist op :-))
Fra : pwh

Dato : 05-01-07 14:00

Jeg fandt idag den opskrift der åbenbart falder
i god jord hos begge mine hunde.
Det var en gang opblødt El Kama med en dåse tun i tomat.
De fik ovenikøbet et hårdkogt æg oveni, men det spiste de begge til sidst,
og de er ellers ret glade for hårdkogte æg, så opskriften må siges at fungerer

Det er jo slet ikke så tosset, fisk og jo sundt for dem,
og en dåse tun koster 3 kr i Netto, så det må siges at værer en sund og billig frokost.
Til aftensmad tror jeg de får nogle sejfileter og et kyllingelår.
Og til i morgen er jeg ved at tø 2 hele kyllinger, lårene vil jeg så skærer
af til min egen aftensmad, så kan de få resten,
det bgynder så småt at forme sig med Barfen alligevel.
Kallun nægter Tyson stadig at æde, Angel åd det til sidst igår + ½ delen
af Tysons. Men resten lå urørt her til morgen, det stank nu ganske forfærdeligt
Jeg må prøve at give Tyson det frossent, så kan de værer det glider ned,
ellers er der heldigvis også meget andet godt end kallun de kan få.
Specielt billigt er kallun såmænd ikke.

/Jens

Fra : Ukendt

Dato : 05-01-07 14:25

"pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse news:uZrnh.22

> Jeg fandt idag den opskrift der åbenbart falder
> i god jord hos begge mine hunde.

Skønt, at der endelig er lidt fremskridt på grønt-fronten.
Er kallun egentlig en absolut nødvendighed, når man barfer ? Det lyder jo
ikke, som noget specielt lækkert, at arbejde med for os hundeejere.

Her har vi lige haft besøg af fragtmanden med 60 kg. Olivers. For en gang
skyld, blev det ikke sat af oppe ved vores postkasse 400 meter fra huset.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : pwh

Dato : 05-01-07 14:58

Buffy, skrev:

> Skønt, at der endelig er lidt fremskridt på grønt-fronten.

Det glædede mig også så meget at jeg måtte skrive et indlæg,
det er første gang de med velbehag har spist noget der primært var grøntmix.

> Er kallun egentlig en absolut nødvendighed, når man barfer ? Det
> lyder jo ikke, som noget specielt lækkert, at arbejde med for os
> hundeejere.

Jeg havde bare opfattelsen af at det var kallun man brugte, og den første
porsion jeg fik lugtede heller ikke spor, og hundene åd det med glæde.
Så denne gang købte jeg 10kg af en slags som Tyson ikke kan lide,
det kan jo værer at Angel gider æde det.
Så må jeg købe noget andet næste gang, der er rigeligt andet at vælge imellem.

Det bedste jeg endnu har købt til dem hos Maxø var griseben, der var poten
og et godt stykke af benet til 10kr. Der var arbejde til næsten 1 time i sådan
et griseben, og blev intet levnet og det blev fordøjet uden probs

> Her har vi lige haft besøg af fragtmanden med 60 kg. Olivers. For en
> gang skyld, blev det ikke sat af oppe ved vores postkasse 400 meter
> fra huset.

Ja jeg slæber noget mere nu hvor jeg ikke køber Olivers, bare idag
røg der 4 kg kyllingelår og 6 dåser tun til hundene i kurven hos Netto
Grøntmiksen El Kama får man også leveret ved døren.

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 05-01-07 17:49

On Fri, 5 Jan 2007 14:24:34 +0100, "Buffy" <Buffy( snabel a
)tjekmig.dk> wrote:

>Skønt, at der endelig er lidt fremskridt på grønt-fronten.
>Er kallun egentlig en absolut nødvendighed, når man barfer ?

Ikke en nødvendighed, men noget af det kød der er nemmest at få fat
på.

--
Leyna
http://www.leyna.dk/hvalpe-salg

Fra : pwh

Dato : 05-01-07 18:05

Leyna, skrev:

> Ikke en nødvendighed, men noget af det kød der er nemmest at få fat
> på.

Kylling er da det nemmeste at skaffe, og så er det billigere.
Hos Maxøe er hans pris for oksekød også den samme som for kallun,
nemlig 20 kr/kg eller 12 kg for 200kr.
Så det bliver nok 12 kg okse næste gang jeg handler hos ham,
ellers kører jeg mest med kyllingekød, det er altid billigt, og så får
de jo samtidigt ben, det får de ikke når man fodrer med kallun.

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 05-01-07 14:40

pwh wrote:
> Jeg fandt idag den opskrift der åbenbart falder
> i god jord hos begge mine hunde.

Fint Jens. Der kan du bare se, med lidt tålmodighed skal det nok gå.
De har da bare skullet vænne sig til kostforandringen.
--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : pwh

Dato : 05-01-07 15:05

Tove Krieger, skrev:

> Fint Jens. Der kan du bare se, med lidt tålmodighed skal det nok gå.

Jeg prøver også at værer tålmodig, jeg hader bare at smide mad ud

> De har da bare skullet vænne sig til kostforandringen.

Tror jeg du har ret i.
Nogle af tingene (det meste rå kød) har de nu taget til
sig med stor glæde, men det skal de altså ikke leve af.

Som sagt flere gange før er det jo primært for at glæde dem
at jeg har skiftet, og skal det til at værer en kamp at få dem
til at spise korrekt, så går vi tilbage til Olivers igen.
Derfor var det jo glædeligt at de åd deres grøntmix idag med glæde,
så får de ren kød/fiskemenu i aften, det skal nok glide ned uden probs

/Jens

Fra : jopa

Dato : 05-01-07 14:53

pwh skriblede bla:
> Det var en gang opblødt El Kama med en dåse tun i tomat.
> De fik ovenikøbet et hårdkogt æg oveni, men det spiste de begge til
> sidst,

At du gider.
Samtlige ingredienser er i Olivers siger Milo
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 05-01-07 15:23

jopa, skrev:
> pwh skriblede bla:
>
> At du gider.

Det gør jeg.

> Samtlige ingredienser er i Olivers siger Milo

Han ville nok også hellere have dem hver for
sig i rå version hvis du spørger ham

Så "problemet" for mig er pt at få dem til at elske grøntsagerne også,
det rå kød (bortset fra stinkekallun) æder de med største velbehag.
Du skulle bare have set dem gnaske sig igennem 1½kg rå and hver juleaften
Og det rå kyllingelår der ligger til optøning idag er der også helt styr på,
sejfileterne er jeg mere spændt på, rigtig rå fisk har de aldrig fået, kun fra dåse.

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 05-01-07 17:55

On Fri, 5 Jan 2007 15:22:43 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Det gør jeg.

>Han ville nok også hellere have dem hver for
>sig i rå version hvis du spørger ham

Hvordan giver du et hårdkogt æg i "rå" version, søde Jens?

Fra : pwh

Dato : 05-01-07 18:08

Leyna, skrev:

> Hvordan giver du et hårdkogt æg i "rå" version, søde Jens?

Med skræl din ordkløver

Næh de får dem sædvanligvis også rå, blommen altså.
Men nu havde jeg fået kogt lidt rigeligt mange, så dør de
nok ikke af at det ikke er helt efter Barfbogen

/Jens

Fra : Anette

Dato : 05-01-07 18:47

pwh wrote:
> Og det rå kyllingelår der ligger til optøning idag er der også helt
> styr på, sejfileterne er jeg mere spændt på, rigtig rå fisk har de
> aldrig fået, kun fra dåse.

Sejfiletter og al anden rå fisk er et stort hit hos hundene her. De får
filet skåret i stykker i grøntsagmix og en hel filet bagefter som dessert.
Det er lige så der bliver dappet rastløst på alle poter mens de venter på
desserten - UHA det er godt

/ Anette
www.philana.dk

Fra : jopa

Dato : 05-01-07 19:22

pwh skriblede bla:
> Han ville nok også hellere have dem hver for
> sig i rå version hvis du spørger ham

Nej han er kun interesseret i Olivers dagligt og et par store knokkelben
samt en frossen fisk en gang om ugen.

> sejfileterne er jeg mere spændt på, rigtig rå fisk har de
> aldrig fået, kun fra dåse.
Dåsefisk kan vel knapt kaldes klarf ?
Ja undskyld men kan ikke skrive det ordret da min newsreader sorterer alle
indlæg bort med det ord
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 05-01-07 19:52

jopa, skrev:
> pwh skriblede bla:
>
> Nej han er kun interesseret i Olivers dagligt og et par store
> knokkelben samt en frossen fisk en gang om ugen.

Sådan er hunde så forskellige
Mine ville leve af pastasovs og stegt kylling hvis
de fik lov til at bestemme

> Dåsefisk kan vel knapt kaldes klarf ?

Kommer nok an på hvilken guru man bekender sig til,
jeg satster mere på at råfodrer som flere andre her i gruppen.
Og der er en god frikadelle heller ikke af det onde

Men det vil så glæde dig at de lige har spist rå sejfileter med glæde,
der blev først luret lidt, men ned røg de

> Ja undskyld men kan ikke skrive det ordret da min newsreader sorterer
> alle indlæg bort med det ord

Men du kan ikke styrer din nysgerrighed alligevel

/Jens

/Jens

Fra : jopa

Dato : 05-01-07 19:59

pwh skriblede bla:

> Men du kan ikke styrer din nysgerrighed alligevel

Jo da jeg ser rent faktisk ikke flere indlæg hvor ordet er nævnt.
Ligesom jeg filtrerer andre lyssky ord du ved de grimme bla
Når bare selve ordet ikke er indeholdt ser jeg da indlægget.

Det er kun en fordel for jer da i så slipper for mine antirelegiøse
bemærkninger
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 05-01-07 20:56

jopa, skrev:
> [...]
> Ligesom jeg filtrerer andre lyssky ord du ved de grimme bla
> Når bare selve ordet ikke er indeholdt ser jeg da indlægget.

Barf Barf Barf Barf Barf Barf Barf, fik du sorteret den fra
Jeg meldte vist ret tidligt ud at jeg ville satse på "råfodring"
og påtrads af dine forudfattede meninger er feks. Billinghurst
slet ikke så hellig som du tror, han går fint ind for at hunden får levninger.

> Det er kun en fordel for jer da i så slipper for mine antirelegiøse
> bemærkninger

Så længe de er rimeligt seriøse er de da velkommende,
selv et stædigt rad som dig kan jo nå at blive omvendt

Du kunne jo spørge fruen i huset om det ville generer hende med den
smule ekstra ulejlighed, hun ville måske gerne glæde Milo på det punkt

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 05-01-07 17:47

On Fri, 5 Jan 2007 13:59:40 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Jeg fandt idag den opskrift der åbenbart falder
>i god jord hos begge mine hunde.
>Det var en gang opblødt El Kama med en dåse tun i tomat.

Tun i vand er osse et hit skulle jeg hilse at sige. Problemet er bare
at få lov at blande det i El Kama'en uden at et af de 6 sultne dyr
straks overfalder det... for de 3 katte mener jo at Tun i vand er
DERES!

Fra : pwh

Dato : 05-01-07 18:17

Leyna, skrev:

> [...]
> at få lov at blande det i El Kama'en uden at et af de 6 sultne dyr
> straks overfalder det... for de 3 katte mener jo at Tun i vand er

Jo men se der bliver jeg jo fornæret
Netto havde "slag"tilbud på 6 dåser tun i vand for 20 kr,
men på samme hylde havde de enkeltdåser i tomat til 3 kr,
altså 3kr*6=18 kr, og mine hunde elsker tomatsovs
Min rådne kat rører ikke fisk på dåse, men bare vent til
den opdager de sejfileter der er tøet op til aftensmad.
Det kan den sagtens æde sig fordærvet i

Har du ellers godeforslag til ting man kan blande i EL Kama'en
så det bliver lækkert for dem, helst noget sundt ???
Kødstykker har det ikke været den store succes med,
det skal åbenbart værer noget som blander sig ordentligt.

/Jens

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 05-01-07 18:35

> [...]
> Kødstykker har det ikke været den store succes med,
> det skal åbenbart værer noget som blander sig ordentligt.

Det har jeg!
netto har sild på frost, 400gr. til 15 kr. ganske billigt faktisk!.
det er et ubetinget hit her i huset. hak det fint og bland en dåse flåede
tomater i, hvis de tænder på tomat.

eller hvis det er kylling de tænder mest på, så blend noget kyllingekød,
eller lav som jeg, en aftale med evt. netto, om sidste "salgsdato-kylling",
hakket som skært og put i. Hvis det er hakket kylling, så kan de ikke fiske
det fra.

Nu er mine ret glade for grøntmix, friske grøntsager eller el kama, så jeg
behøver ikke spekulere i at skulle lokke det i dem, heldigvis.

mvh. marie

mvh. marie

Fra : pwh

Dato : 05-01-07 19:28

Torben og Marie-louise Ager, skrev:
> [...]
> det er et ubetinget hit her i huset. hak det fint og bland en dåse
> flåede tomater i, hvis de tænder på tomat.

De sild har jeg luret på, nu må jeg lige se hvordan det går med sejfileten idag.
Men ellers er sådan en gang dåsetun vel ikke ringere ernæringsmæssigt
end en rå sild.

> [...]
> kyllingekød, eller lav som jeg, en aftale med evt. netto, om sidste
> "salgsdato-kylling", hakket som skært og put i. Hvis det er hakket

Hmm.. det kunne da værer jeg skulle spørge i den lokale Netto,
de har lige åbnet en flot stor butik lige her i nabolaget.
Hvad giver du så ca i kilopris for den slags "gamle" kyllinger ???

> Nu er mine ret glade for grøntmix, friske grøntsager eller el kama,
> så jeg behøver ikke spekulere i at skulle lokke det i dem, heldigvis.

Det kan også værer mine bliver det hen af vejen, der var faktisk ikke
ret meget dåsetun i forhold til El Kama idag, og madskålen blev slikket ren

/Jens

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 05-01-07 20:36

> De sild har jeg luret på, nu må jeg lige se hvordan det går med sejfileten
> idag.
> Men ellers er sådan en gang dåsetun vel ikke ringere ernæringsmæssigt
> end en rå sild.

jeg vil da til enhver tid mene, at en rå sild er mere næringsrigt, end tun
på dåse..

> Hmm.. det kunne da værer jeg skulle spørge i den lokale Netto,
> de har lige åbnet en flot stor butik lige her i nabolaget.
> Hvad giver du så ca i kilopris for den slags "gamle" kyllinger ???

he..en forretningshemmelighed..(-;
jeg får det såmænd.. jeg har desværre måttet undvære min "nettopusher" da
hun har været på sygeorlog et stykke tid, men har fået en aftale op igen.
det er oftest mandage, at de har den slags kød, så der kører jeg forbi og
ser hvad hun har fundet. det er jo ikke dårligt, bare på sidste dato eller
dagen efter, og det betyder ikke noget for en hund.
men det er så ikke altid, at der lige er noget, men lidt har også sin ret!
spørg efter afdelingslederen, eller en der ligger tæt på den titel.. de glor
sikkert på dig som om du er åndssvag..GG .

> Det kan også værer mine bliver det hen af vejen, der var faktisk ikke
> ret meget dåsetun i forhold til El Kama idag, og madskålen blev slikket
> ren

mine gider så ikke dåsetun, kniber det, at jeg har glemt at få noget tøet
op, så får de dåsemakrel i tomat, det kan godt gå an.

mvh. marie

Fra : pwh

Dato : 05-01-07 21:04

Torben og Marie-louise Ager, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse

> jeg vil da til enhver tid mene, at en rå sild er mere næringsrigt,
> end tun på dåse..

Tror ikke der er den helt store forskel, mig bekendt er fisken
da ikke tilberedt inden den kommer på dåse.
Men self er rå fisk nok det bedste.

> de glor sikkert på dig som om du er åndssvag..GG .

Det er så ikke første gang jeg oplever det

/Jens

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 06-01-07 08:11

> Tror ikke der er den helt store forskel, mig bekendt er fisken
> da ikke tilberedt inden den kommer på dåse.
> Men self er rå fisk nok det bedste.

er ret sikker på, at tunen er kogt, eller hvad den nu er, før den proppes i
dåsen, rå tun ser noget anderledes ud.. (-;
sild er rig på fedtsyerer, det er en fed fisk i modsætning til tun.

> Det er så ikke første gang jeg oplever det

Det kan jeg godt forestille mig.. ((-;

mvh. marie

Fra : Anette

Dato : 05-01-07 18:59

pwh wrote:
> Har du ellers godeforslag til ting man kan blande i EL Kama'en
> så det bliver lækkert for dem, helst noget sundt ???

Har du prøvet med hakket lever? Ikke for meget første gang. Jeg fik givet
for meget ( ca 300g pr hund), og de fik ..øøhh mildest talt "lidt løs
mave" - så nu får de kun halvt så meget og med yougurth i - prøv dig
frem

/ Anette
www.philana.dk

Fra : pwh

Dato : 05-01-07 19:58

Anette, skrev:

> [...]
> givet for meget ( ca 300g pr hund), og de fik ..øøhh mildest talt
> "lidt løs mave" - så nu får de kun halvt så meget og med yougurth i

Rå lever kastede de sig ikke over, først da det var blendet sammen
med noget andet røg det ned, de er ret sarte de små pus
Jeg tror at de simpelthen tror at ting der lugter for fremmed er giftigt,
sådan en gang tørkost som de ellers har levet af er jo helt kønsløst.

Yougurth (naturel, A38) holder Tyson meget af, Angel rører det ikke.
Så jeg prøver at finde frem til hvad de begge holder af, ellers bliver det
for kompliceret hvis jeg skal lave 2 menuer

Men listen bliver også længere og længere, svineben og kylling og dåsefisk
er de helt enige om er genialt hundemad

/Jens

Fra : Anette

Dato : 05-01-07 20:42

pwh wrote:
> Men listen bliver også længere og længere, svineben og kylling og
> dåsefisk er de helt enige om er genialt hundemad

Dåser med makrel og torskerogn er også godt at have på lager hvis man lige
har glemt at få kød op ad fryseren
Forresten - i katteNGen skrives der ofte om at katte ikke må få tun mere end
en gang om ugen, på grund at tunfiskens høje indhold af tungmetaller - det
må vel også gælde hunde?

/ Anette
www.philana.dk

Fra : pwh

Dato : 05-01-07 21:15

Anette, skrev:

> [...]
> mere end en gang om ugen, på grund at tunfiskens høje indhold af
> tungmetaller - det må vel også gælde hunde?

Jeg har også en fornemmelse af at man ikke skal overfylde hunden
med fisk, derfor efterlyste jeg lidt alternativer.

Men deres grøntmix skal de have, det står og falder det ligesom med,
jeg gider bare ikke have en kamp ud af det, de skal spise det med glæde,
ellers skifter vi tilbage til tørfoder.

Det er også satans at man har opfostret dem på tørkost i stedet
for at lærer dem fra start af at æde hvad der bliver serveret.
Det er helt min egen skyld hvis de er blevet kræsne,
så jeg må værer tålmodig med at få dem vænnet fra junkfood'en

/Jens

Fra : Lott

Dato : 05-01-07 22:30

"pwh" <gætselv@.dk> wrote in message
> Anette, skrev:

> Jeg har også en fornemmelse af at man ikke skal overfylde hunden
> med fisk, derfor efterlyste jeg lidt alternativer.

Har du prøvet kyllingelever og kråser, der findes i dybfrost til ca.
12 -13 kr. pr. ½ kg.
Det må være let at blande i grøntfodret uden at skulle blende det.

Mvh Lotte
www.lislott.dk

Fra : pwh

Dato : 05-01-07 22:39

Lott, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> wrote in message

> Har du prøvet kyllingelever og kråser, der findes i dybfrost til ca.
> 12 -13 kr. pr. ½ kg.
> Det må være let at blande i grøntfodret uden at skulle blende det.

Det må jeg prøve at kigge efter, men jeg tror det skal værer
noget der ikke kan sorteres fra til at starte med.

/Jens

Fra : Lott

Dato : 05-01-07 23:05

> Det må jeg prøve at kigge efter, men jeg tror det skal værer
> noget der ikke kan sorteres fra til at starte med.

Kyllingeleveren er så blød, så du kan mose den med en gaffel og så
mikse det med grøntfodret.
Ligeledes komme det i den rå fars indtil de har vænnet sig til smagen
af grøntfoderet, det er ikke nemt at sortere det ud af det.

Mvh Lotte
www.lislott.dk