Hvad er det medste internet abonnement i f~
Fra : Kim jørgensen

Dato : 05-01-07 08:29

I danmark er, såvidt jeg kan se, TDCs hotspot ganske
udmærket. Der er da en max. pris grænse.
Hvilket abonnement er bedst i udlandet. Jeg kommer
mest i Frankrig og har brugt GRIDdial indtil videre.
I udlandet tør jeg ikke bruge noget med afregning på
antal down-up loadede bytes, fordi jeg er bange for
prisen.
Med GRIDdial kan jeg kun få en linie på 9,6 kbs.
Kender nogen en bedre måde at kommunikere på.
e-mails og lign. kan jeg selvfølgeligt hente på netcafeer.
Jeg tænker mere på min bank og lign. som jeg kun vil
kommunikare med via min egen maskine.

--
Venlig hilsen Kim

Fra : nesega

Dato : 10-01-07 16:19

Kim jørgensen skrev:
> [...]
> e-mails og lign. kan jeg selvfølgeligt hente på netcafeer.
> Jeg tænker mere på min bank og lign. som jeg kun vil

Hej med jer!
Det der med at afregne efter mængden af up- and downloads er ganske
farligt. Jeg havde brugt mit TDC abonnement under en ferie i Frankrig
på en måned sidste sommer. Det kom der simpelthen en helt ublu (synes
jeg) regning ud af (6.000,00), så det gør jeg ikke igen. Jeg har
tænkt på om det måske var billigere at bruge et fransk
SIM-kort/selskab i stedet for. Mon der er noget der har erfaringer
hermed? Hvordan klares internet- og mailopsætningen i så fald.

Hilsen Karl Johan

Fra : David Lauersten

Dato : 11-01-07 00:07

>SIM-kort/selskab i stedet for. Mon der er noget der har erfaringer
>hermed? Hvordan klares internet- og mailopsætningen i så fald.

Det vigtige er et fransk abonnement med brugerid og kodeord og
så et fransk telefonnummer at skabe forbindelsen med..
Så er mail.dk opsætningen som den plejer.
For at få et fransk abonnement skal man have en adresse i
Frankrig, som teleselskabet kan fakturere. Den adresse som man
opgiver, kontrolleres vist nok via et eller andet borgerregister.

Hilsen Karl Johan