Danske videnskabelige udgivelse
Fra : isaacbella@gmail.com

Dato : 04-01-07 22:53

Jeg ved ikke, om denne hellere skulle være i dk.kultur.litteratur, men
nu endte den altså her.

Jeg eftersøger danske udgivelser, der har haft stor betydning for
naturvidenskaben. Originalsproget skal være dansk, og det skal helst
ikke være _for_ indviklet (men jeg ser dog gerne titlerne på disse
bøger alligevel!).

Nogen bud?

Fra : Peter Loumann

Dato : 05-01-07 19:42

On 4 Jan 2007 13:53:09 -0800, isaacbella@gmail.com wrote:

> [...]

> naturvidenskaben. Originalsproget skal være dansk, og det skal helst
> ikke være _for_ indviklet (men jeg ser dog gerne titlerne på disse

En antologi med uddrag og henvisninger:

Jan Teuber: Højdepunkter i dansk naturvidenskab, Gads Forlag 2002

med tekstprøver af Tycho Brahe, Ole Rømer, Niels Stensen, H.C. ørsted og
Niels Bohr

http://huse-i-naestved.dk