Vores hvalp vil ikke spise :...(
Fra : Thomas Kaarup

Dato : 04-01-07 20:07

Vi har lige fået en dejlig GD på 12-13 uger. Vi har haft hende nu i snart en
uge.
Vi læner os meget op af kennels retningsregler da det er en min kæreste
kender fra sit tidligere arbejde på kvl.
Grunden til dette er at vi ikke har haft hvalp før (dog er vi begge vokset
op med hunde i livet) og slet ikke en GD

hun, opdrætteren, har fortalt at vi skal købe dette royal canin mad i voksen
udgaven. (det forstår jeg ikke men..).
Jeg er bare ved at blive lidt ængstelig da hun ikke spiser ret meget.
Det kan ikke være fordi hun ikke laver noget fysisk, da meget af dagen går
med at lege med vores anden "hvalp" på 11 mdr og motion og gåture er der
rigeligt af.

Nu har dette stået på lidt for længe og vi undre os og derfor ville jeg høre
andre med kendskab til det om hvad der evt er eller kan være, hvis der er
noget i vejen.

Jeg har læst at de vokser ekstremt meget i starten og det kan hun da ikke
blive ved med hvis hun ikke spiser.

En anden sag. har læst mig til at deres psyke ikke er til decideret "streng"
opdragelse, men hvordan fortæller man hende bedst at vi synes det er noget
fjolleri at tisse i stuen når haven er lige ved siden af uden at ødelægge
hende eller gøre hende bange.
Jeg er vosket op med schæfere og de har jo en lidt andet temperament.

Thomas

Fra : H. Andersen

Dato : 04-01-07 20:22

> hun, opdrætteren, har fortalt at vi skal købe dette royal canin mad i
> voksen udgaven. (det forstår jeg ikke men..).

En GD hvalp må ikke vokse for stærkt. Hæng mig ikke op på det, for jeg har
ikke en dyt forstand på GD'er. :0)

> Jeg er bare ved at blive lidt ængstelig da hun ikke spiser ret meget.

Hvor meget er ikke ret meget? Mine spiser heller ikke ret meget, men det er
fordi 200 g. mad i mine øjne ikke er ret meget.

> Det kan ikke være fordi hun ikke laver noget fysisk, da meget af dagen går
> med at lege med vores anden "hvalp" på 11 mdr og motion og gåture er der
> rigeligt af.

Hvor dejligt :0) Pas på med for mange gåture når det kun er en hvalp.

> En anden sag. har læst mig til at deres psyke ikke er til decideret
> "streng" opdragelse,

Ja GD'erne kan godt være lidt følsomme. De skal opdrages med kys og kæl.

men hvordan fortæller man hende bedst at vi synes det er noget
> fjolleri at tisse i stuen når haven er lige ved siden af uden at ødelægge
> hende eller gøre hende bange.

Ved at gøre det til verdens fedeste leg at tisse i haven. Det er ud når hun
har spist, sovet, drukket og leget. Så det bare at vente. Sig evt. "tisse på
græsset" når hun gør det, det kan lære dem, at når I siger sådan, skal hun
lige prøve at se om hun ikke lige kan tisse inden I går ind. Så ellers bare
ros ros og ros.

> Jeg er vosket op med schæfere og de har jo en lidt andet temperament.

Ja det er da noget helt andet I er gået ind til så ;0)

Heidi

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 04-01-07 20:43

"Thomas Kaarup" <thomas@thomaskaarup.com> writes:

> hun, opdrætteren, har fortalt at vi skal købe dette royal canin mad i voksen
> udgaven. (det forstår jeg ikke men..).

Jeg ville straks købe noget hvalpefoder til gigantracer. Det er lavet
til de ernæringsbehov en hvalp har og de er altså anderledes end
voksne hundes.

> Jeg er bare ved at blive lidt ængstelig da hun ikke spiser ret meget.

Er hun tynd? I øvrigt må det være ved at være tid for første
vaccination, så spørg dyrlægen til råds om både mad, vægt og vækst.

> Det kan ikke være fordi hun ikke laver noget fysisk, da meget af dagen går
> med at lege med vores anden "hvalp" på 11 mdr og motion og gåture er der
> rigeligt af.

Pas endelig på med for meget motion. De store racers hvalpe kan slet
ikke tåle så meget motion. Deres energi skal bruges til at vokse.

Mvh Trine

--
Overnatning for op til fire personer i egen lejlighed. Hunde er velkomne.
Butik med kurve, frostsikre stentøjsfigurer, brugskunst og meget mere.

Fra : Thomas Kaarup

Dato : 04-01-07 23:27

"Trine Kornum Christiansen" <news@trinekc.dk> wrote in message

> Jeg ville straks købe noget hvalpefoder til gigantracer. Det er lavet
> til de ernæringsbehov en hvalp har og de er altså anderledes end
> voksne hundes.

Netop og det var det der forvirre mig. Det er nemlig gigant til adult vi
skulle købe.

> Er hun tynd? I øvrigt må det være ved at være tid for første
> vaccination, så spørg dyrlægen til råds om både mad, vægt og vækst.

Vi synes hun er tynd men vi hører lige hundedoktoren næste gang.

> Pas endelig på med for meget motion. De store racers hvalpe kan slet
> ikke tåle så meget motion. Deres energi skal bruges til at vokse.

det får hun heller ikke... vi går med dem og så med ham der kræver noget
mere...
lidt mere arbejde men det værd

Fra : Søren & Anita Anders~

Dato : 05-01-07 08:24

"Thomas Kaarup" <thomas@thomaskaarup.com> skrev i en meddelelse
> Vi har lige fået en dejlig GD på 12-13 uger. Vi har haft hende nu i snart
> en uge.

Hvad vejer hun ???

> [...]
> op med hunde i livet) og slet ikke en GD
>
> hun, opdrætteren, har fortalt at vi skal købe dette royal canin mad i

Det er bandlyst for mine hvalpekøbere at bruge royal Canin ( vi anbefaler
Henne pet food, Great Dane´s eller Proplan )
Jeg ved godt at dette ikke er en markeds side, men de to af dem kan købes
hos os, og dem kan du få leveret lige ved døren, uanset hvor du bor i
Danmark.
www.torsted-hundepension.dk

En Gd spiser ca 2-3 sække foder om måneden afhænnig af om det er en han
eller en tæve.
Så meget skal den selvfølgelig ikke spise endnu, da den ikke er så gammel,
men det skal den op på om et par måneder

> udgaven. (det forstår jeg ikke men..).
> Jeg er bare ved at blive lidt ængstelig da hun ikke spiser ret meget.

Hvalpe der kommer herfra, skal ha mad stående heletiden, og i starten
opblødt, da de ellers bliver trætte i kæberne før de bliver mætte.
Husk på at den gerne skal vokse med 1-2 kg. om ugen.

> Det kan ikke være fordi hun ikke laver noget fysisk, da meget af dagen går
> med at lege med vores anden "hvalp" på 11 mdr og motion og gåture er der
> rigeligt af.

Det er ikke smart at lade 2 hvalpe selv styre deres motion, da de ikke selv
kan finde grænsen for hvornår det er formeget.
En GD, MÅ IKKE OVER-MOTIONERES

> [...]
> er noget fjolleri at tisse i stuen når haven er lige ved siden af uden at

Har hun haft en normal opvækst, hos opdrætteren, så skulle hun så sandelig
ikke blive bange af lidt opdragelse
en uopdragen hund er utålelig, i sær i den størelse.
Men du skal selvfølgelig ikke bruge vold, og det er ikke kun forde det er en
GD, det gælder alle racer.
Hvis hun tisser, når i ser det, så list stille hend, og tag om halen
(selvfølgelig ikke hårdet, og uden at løfte) Så stopper hun det hun er i
gang med, og i kan tage hende med ud.

> Jeg er vosket op med schæfere og de har jo en lidt andet temperament.
>

> Thomas

Håber du kan bruge noget af dette
Mvh
Anita
opdrætter af de dejlige Grander
www.torsted-hundepension.dk

Fra : Leyna

Dato : 05-01-07 08:46

On Fri, 5 Jan 2007 08:23:40 +0100, "Søren & Anita Andersen"
<info@torsted-hundepension.dk> wrote:

>Det er bandlyst for mine hvalpekøbere at bruge royal Canin ( vi anbefaler
>Henne pet food, Great Dane´s eller Proplan )

Hvorfor?
Jeg har altid anset RC for at være et godt foder, så det ville jeg
gerne lige ha' uddybet...

--
Leyna
http://www.leyna.dk/hvalpe-salg

Fra : Søren & Anita Anders~

Dato : 05-01-07 09:18

> Hvorfor?
> Jeg har altid anset RC for at være et godt foder, så det ville jeg
> gerne lige ha' uddybet...
>
> --
> Leyna

Mine erfaringer viser, at Granderne ikke vokser optimal på RC, og kender
flere som har meget dårlig erfaring med det.
Kun det bedste er godt nok til mine hunde.

Mvh
Anita

Fra : jopa

Dato : 05-01-07 11:14

Søren & Anita Andersen skriblede bla:

> Det er bandlyst for mine hvalpekøbere at bruge royal Canin ( vi
> anbefaler Henne pet food, Great Dane´s eller Proplan )

Jeg har også altid brugt henne Pet Food men er så gået over til Olivers der
er lidt dyrere.
Begge kan dog anbefales og mine hunde har altid spist begge med velbehag.

Kender ikke Royal Canin men det skulle vel være et kvaliporodukt så vidt jeg
ved.

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Søren & Anita Anders~

Dato : 05-01-07 12:25

"jopa" <jp@nixenspam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Kender ikke Royal Canin men det skulle vel være et kvaliporodukt så vidt

min erfaring med royal Canin er, at det bare ikke funger til Granderne.

Mvh
Anita

Fra : Jeannie Kristensen \~

Dato : 05-01-07 21:59

> [...]
> Nu har dette stået på lidt for længe og vi undre os og derfor ville jeg
> høre andre med kendskab til det om hvad der evt er eller kan være, hvis

Da vi fik vores Cavalier King Charles Spaniel hvalp i foråret ville han
heller ikke spise sit tørfoder (Specific hvalp, small breed).

Han ville hellere have vores tæves slankekost - også fra Specific.

Vi kom lidt leverpostej på hans tørfoder og miksede det godt sammen (med
hånden, ellers ville det ikke fordele sig).

Lige nu har vores svenske (drægtige?) tæve ikke megen appetit, så hun får
lidt dåsetun i sit tørfoder.

Om du bruger det rigtige foder til en GD ved jeg intet om.

Jeannie

http://ckcs.dk