Problemer med 512 Mb PQI på A7V133
Fra : tvc

Dato : 27-06-01 15:35

Fra : tvc

Dato : 27-06-01 15:42

Ups .. her kommer så selve problemet :)

Når jeg sætter mine 512 Mb PQI ram i min computer (win98se) bliver den meget
ustabil. Dvs. jeg bliver ramt af den blå fejl skærm, når jeg overfører data
mellem mine 2 Hdd fryser den (grøn streg i toppen af skærmen) og programmet
"Memtest 86" finder en masse fejl i rammene. Jeg har prøvet at sætte mine
gamle 128 Mb ram i og der er ingen problemer, "Memtest 86" finder heller
ikke nogen fejl.
Nu spørger jeg så om man skal indstille noget på MB for at rammene virker ?
Jeg kører 7,5 * 133 dvs. 1000 Mhz, kan det være det der er problemet ? Kan
PQI ikke køre 133 ?

På forhånd tak for hjælpen, TVC

Fra : Mit Navn Det Står Me~

Dato : 27-06-01 16:07

tvc <t.v.c@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:xfm_6.102$It4.8798@news.get2net.dk...
> [...]
?
> Jeg kører 7,5 * 133 dvs. 1000 Mhz, kan det være det der er problemet ? Kan

Jo min3 2*128 Pc133 PQI ram kører fint....har du prøvet at køre 100 mzh på
mobo´et????

Fra : tvc

Dato : 27-06-01 16:55

Fra en anden tråd:
>Hvis du skal køre med 512MB PQI ram på dit ASUS A7V-133, så skal bundkortet
>helst
>være "rev. 1.05" og ikke 1.04'ern

Jeg tror mit ASUS A7V-133 er 1.04, kan man opdatere dette på nogen måde ?

Vil problemet løse sig selv hvis jeg køber 256 Mb klodser istedet ?

Kan du anbefale et mærke, jeg har kigget på Kingston 256 Mb til omkring 800
kr.

TVC

Fra : Anders Riis

Dato : 27-06-01 08:08

De bedste og mest stabile ram-blokke du kan få er nok......
( Og det er her folk er MEGET uenige.)

www.Crucial.com
www.Corsairmicros.com

De laver ram der tastes MEGET godt i alle de tests jeg har set.

Hilsen Anders.

Fra : Anders Riis

Dato : 27-06-01 06:46

Hej.
Du kan løse noget af problemet ved at skifte til Win2k....Men ikke alle.
hvis du sætter 256MB ram i vil den også køre fint, Kender det fra mig selv,
jeg har også prøvet med 2 stk. Kingston 512MB ram-blokke, der var samme
fejl, så det er bundkortet/OS, der fucker op, det er ikke rammens skyld. Jeg
var nødt til at droppe win98se og mine 512PQI ram,,,nu bruger jeg Corsair
256MB pc150Cas.2 ram,,, det rykker.
Det eneste du kan gøre er enten gå ned til 256MBram eller brug win2k. eller
accepter de blå skærme.(NOT).

Hilsen Anders.

Fra : Anders Riis

Dato : 27-06-01 06:50

Hej...

BTW.
Asus A7V133 med win98se kan ikke lide 512MB-ram. d. 21-06-2001 17:42

Se lige den thread, i denne ng.

Fra : Madsen

Dato : 27-06-01 19:15

"tvc" <t.v.c@get2net.dk> skrev:

> "Memtest 86" finder en masse fejl i rammene. Jeg har prøvet at sætte mine
> gamle 128 Mb ram i og der er ingen problemer, "Memtest 86" finder heller
> ikke nogen fejl.

Hvor lang tid er det egentlig planen man skal lade det Memtest 86
stå og køre? Jeg blev nysgerrig på mine 2 x PQI 512 moduler, men
har mistet tålmodigheden efter ca. 1 time. Hvor lang tid tager en
fuld test? Jeg havde dog ingen fejl efter den første time, men nu
afbrød jeg den jo også før den var færdig, tilsyneladende.

--
Mvh. Madsen
Remove »who« in email.

Fra : tvc

Dato : 27-06-01 19:26

> Hvor lang tid er det egentlig planen man skal lade det Memtest 86
> stå og køre?

Jeg havde min til at stå over natten. Efter omkring 10 timer var den kun
nået til test 4 ud af 11. Så hvis du skal have testen dine 2 x 512 mb vil
det nok take 4-5 dage :)

TVC

Fra : Madsen

Dato : 27-06-01 19:31

"tvc" <t.v.c@get2net.dk> skrev:

> Jeg havde min til at stå over natten. Efter omkring 10 timer var den kun
> nået til test 4 ud af 11. Så hvis du skal have testen dine 2 x 512 mb vil
> det nok take 4-5 dage :)

Shit. Det har jeg alt for lidt tålmodighed til, men tak for info :)

--
Mvh. Madsen
Remove »who« in email.