Hvad kaldes mon sådan et kræ ?
Fra : Kai Thomsen

Dato : 04-01-07 16:58

Tidligere postet i dk.fritid.dyr uden at få svar:

Min bror havde for nogen tid siden en Fasankok gående
sammen med en flok alm høns. En dag kom en af hønsene
gående med en flok kyllinger der absolut ikke lignede alm
gule kyllinger, ingen af os troede rigtigt på at den kombination
var muligt, men jo ældre de blev jo tydeligere var det at
fasanen var faderen til dem.

Desværre fik et par vildmink has på dem, så vi fik aldrig
fundet ud af om de mon var i stand til føre "slægten" videre.

Kunne de mon parre sig igen, eller var de måske sterile sådan
som de fleste andre krydsninger vist er ?

Hvad kaldes sådan en krydsning mon, og er det mon sket før ?

Mvh
Kai.

Fra : Anders Mølbjerg Lund

Dato : 04-01-07 18:33

"Kai Thomsen" <No@nothing.invalid> skrev i en meddelelse

> Kunne de mon parre sig igen, eller var de måske sterile sådan
> som de fleste andre krydsninger vist er ?
>
> er det mon sket før ?

en hurtig googling gav http://messybeast.com/genetics/hybrid-birds.htm

Mvh
Anders Lund

Fra : Anders Mølbjerg Lund

Dato : 04-01-07 18:35

"Anders Mølbjerg Lund" <06amlSLETDETTE@nanostud.aau.dk> skrev i en
meddelelse news:459d3a69$0$49209$14726298@news.sunsite.dk...
> "Kai Thomsen" <No@nothing.invalid> skrev i en meddelelse

> en hurtig googling gav http://messybeast.com/genetics/hybrid-birds.htm
... hvor du skal lede efter det billede der står "Hybrids of domestic fowl
with pheasants" under

Fra : Kai Thomsen

Dato : 04-01-07 22:30

"Anders Mølbjerg Lund" skrev

> "Kai Thomsen" skrev

> en hurtig googling gav http://messybeast.com/genetics/hybrid-birds.htm

Mange tak, så er det slet ikke så sjældent som jeg/vi troede.

Ja, google kan alt, det er bare med at søge på det rigtige
( jeg havde prøvet, men fandt intet)

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 05-01-07 02:11

Kai Thomsen skrev:

> [...]
> gule kyllinger, ingen af os troede rigtigt på at den kombination
> var muligt, men jo ældre de blev jo tydeligere var det at

I en udsendelse om vilde dyr hos private og de problemer de gav,
så man bl.a. en hel del fra et sted hvor de opsamlede misrøgtede
vilde dyr og sørgede for at de fik et godt liv. Et af dyrene var
en tigerstribet løve. Det så ret spøjst ud.

--
Bertel

Fra : Torben Ægidius Mogen~

Dato : 05-01-07 10:24

Bertel Lund Hansen <unospamo@lundhansen.dk> writes:

> [...]
> vilde dyr og sørgede for at de fik et godt liv. Et af dyrene var
> en tigerstribet løve. Det så ret spøjst ud.

Jeg så en sådan "Liger" i Novosibirsk zoologiske have i sommers.

http://www.mosnews.com/news/2005/04/25/ligertosee.shtml

   Torben

Fra : Uffe Ravn

Dato : 05-01-07 11:46

Kai Thomsen wrote:

> [...]
> gule kyllinger, ingen af os troede rigtigt på at den kombination
> var muligt, men jo ældre de blev jo tydeligere var det at

Ved hunkøn en Fasøne eller Høsan?

Ved hankøn en Hancock?

Mvh. Uffe Ravn