Hvilken øjensygdom?
Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 04-01-07 15:32

Jeg faldt for længe siden over navnet på dét som mine øjne fejler men skrev
det ikke ned.

Nu har jeg brug for det, da min lægesekretær bad om navnet da jeg på torsdag
skal ha en lægeerklæring til min arbejdsgiver på at mine øjne ikke kan tåle
den olietågesmøring som én af maskinerne på min arbejdsplads er forsynet
med.

Mine symptomer er:

Mine øjenvipper falder af i totter (når de er mange nok )

På øjenlågene hvor vipperne sidder er der skældannelse foruden at der kommer
arvæv.

Slimhinderne er røde.

Mine øjne er utroligt sarte - det mindste fremmedlegeme (eller et øjenhår
der stikker spidsen ind i øjet) er smertefuldt.

Kulde, støv (og som sagt fx. olietåge) giver større eller mindre tågesyn.

Håber der er nogen der kan genkende symtomerne - jeg fandt som sagt en dansk
beskrivelse på nettet med et latinsk (?) navn som beskrev min tilstand.
Hans

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 04-01-07 16:34

Den 04-01-07 15.31 skrev Hans Paulin (6310) følgende:
> Nu har jeg brug for det, da min lægesekretær bad om navnet da jeg på torsdag
> skal ha en lægeerklæring til min arbejdsgiver på at mine øjne ikke kan tåle

Du bør vel henvende dig til den øjenlæge, der i sin tid gav dig
diagnosen. Jeg troede for øvrigt slet ikke, at man kunne få en
lægesekretær til at skrive en lægeerklæring ud fra en diagnose, man selv
fortæller hende. Men så kan jeg da bedre forstå, at arbejdsgiverne ikke
altid har lige stor tiltro til lægeerklæringer.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Really Slick Screeensavers: Flotte pauseskærme - med lydeffekter.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 04-01-07 17:02

Kim Ludvigsen skrev:

> Du bør vel henvende dig til den øjenlæge, der i sin tid gav dig
> diagnosen.

Som skrevet - jeg fandt selv navnet på min sygdom på nettet.

> Jeg troede for øvrigt slet ikke, at man kunne få en
> lægesekretær til at skrive en lægeerklæring ud fra en diagnose, man
> selv fortæller hende.

Kan man heller ikke - fik blot en tid hos hende og hun bad mig medtage hvad
jeg havde fundet på nettet.

> Men så kan jeg da bedre forstå, at
> arbejdsgiverne ikke altid har lige stor tiltro til lægeerklæringer.

'kay...
Hans

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 04-01-07 20:12

Den 04-01-07 17.01 skrev Hans Paulin (6310) følgende:

> Som skrevet - jeg fandt selv navnet på min sygdom på nettet.

Så forstår jeg endnu mindre, at hun er parat til at skrive en
lægeerklæring. Men uanset lægeerklæring: Kan du se at komme til øjenlæge
og få tjekket øjnene. Så får du dels en mere troværdig diagnose og dels
får du at vide, om der er noget at gøre ved problemerne. Øjenlægen er
gratis, og du behøver ikke en henvisning fra din egen læge.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Tag på opdagelsesrejse i fantastisk flotte fraktaler.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 04-01-07 20:43

Kim Ludvigsen skrev:

> Så forstår jeg endnu mindre, at hun er parat til at skrive en
> lægeerklæring.

Det er ikke sekretæren der skal skrive den - det er hendes arbejdsgiver
lægen.

Han kan skrive en lægeerklæring som sådan hvis han finder at jeg er
uarbejdsdygtig.

Dén diagnose jeg fandt på nettet var blot en hjælp for at cirkle diagnosen
ind - han bestemmer suverænt hvad der skal stå i erklæringen.

> Men uanset lægeerklæring: Kan du se at komme til
> øjenlæge og få tjekket øjnene.

Ja, dét har jeg været sådan en 20 gange gennem måske 5 år - ved alle de
øjenlæger, skadestuer og sygekasselæger jeg kunne finde.

> Så får du dels en mere troværdig
> diagnose og dels får du at vide, om der er noget at gøre ved
> problemerne.

Dét er der formentlig ikke.

> Øjenlægen er gratis, og du behøver ikke en henvisning
> fra din egen læge.

Der er vist ½ års ventetid hér!?
Hans

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 05-01-07 00:03

Den 04-01-07 20.42 skrev Hans Paulin (6310) følgende:

> Der er vist ½ års ventetid hér!?

Det er desværre meget normalt. Jeg havde på et tidspunkt en øjenlæge med
et vidunderligt tidsbestillingssystem: Det var kun muligt at få en tid
til dagen efter. Desværre er han pensioneret nu, og i den sidste tid så
han vist ikke så godt.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Undgå stegt lever: Sunbird hjælper dig med at huske bryllupsdagen.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 05-01-07 07:16

Kim Ludvigsen skrev:

> [...]
> med et vidunderligt tidsbestillingssystem: Det var kun muligt at få
> en tid til dagen efter. Desværre er han pensioneret nu, og i den

Okay
Hans

Fra : Workingmom

Dato : 05-01-07 08:46

Kim Ludvigsen skrev:

> [...]
> et vidunderligt tidsbestillingssystem: Det var kun muligt at få en tid
> til dagen efter. Desværre er han pensioneret nu, og i den sidste tid så

Hvis man bor i københavn, er der på strøget et lægehus (nr 18?? - oppe
ved kgs. nytorv), hvor man kan bestille tid til samme dag eller dagen efter.

Det virker lidt som en skadestue, og konsultationerne er bittesmå og
ligger som perler på en snor, men det virker.

Tine Ditmar

Fra : Otto

Dato : 05-01-07 19:57

Jeg har gode erfaringer med Hellerup Øjenklinik med hensyn til ventetid!