SummaSummarum - fakturere i 2007?
Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 04-01-07 13:12

Kan det lade sig gøre at fakturere i 2007 når 2006 ikke er afsluttet endnu?
Jeg skal fakturere, men får at vide, at det kan jeg ikke, da det ligger uden
for regnskabsår. Da december måned ikke er bogført endnu, og de sidste bilag
endnu ikke er kommet, så vil jeg ikke afslutte 2006 endnu.

Er der en mulighed for at have to perioder åben samtidig? Og i så fald
hvordan?

På forhånd tak.

--
MVH Thomas
http://www.lalala.dk/gratisfilm.phtml - Lej GRATIS DVD film!

Fra : Ukendt

Dato : 04-01-07 16:34

> [...]
> de sidste bilag endnu ikke er kommet, så vil jeg ikke afslutte 2006 endnu.
> Er der en mulighed for at have to perioder åben samtidig? Og i så fald

Som udgangspunkt og som programmet er tiltænkt - nej.

.... men du kan oprettet en 2007-kopi af dit 2006 regnskab, bruge denne og så
når du er færdig med 2006, så afslutte dette og oprette den rigtige kopi af
2007 regnskabet.... Og nu kommer så det jeg normalt tager penge for. Nu skal
du have overført dit kopierede 2007-regnskab ind som dit oprettede
2007-regnskab. Det er noget bitpilleri og kan godt lade sig gøre, men det er
bestemt ikke anbefalelsesværdigt.

Så det korte svar er : nej.

--
mvh Karsten Madsen / Als IT
Sig Summa til dit kasseapparat www.alskassen.dk

Fra : Allan Soerensen

Dato : 04-01-07 17:23

> [...]
> oprettede 2007-regnskab. Det er noget bitpilleri og kan godt lade sig
> gøre, men det er bestemt ikke anbefalelsesværdigt.

Det lyder også som en gang "fusk"

Den autoriserede fremgangsmåde må være at afslutte 2006 og starte et nyt
2007-regnskab.
At 2006 er afsluttet betyder ikke at man ikke kan efterpostere de manglende
bilag senere. Summarum gør faktisk selv opmærksom på den mulighed når man
lukker er regnskab

Fra : Jonas Kofod

Dato : 04-01-07 19:10

Allan Soerensen wrote:

> [...]
> bilag senere. Summarum gør faktisk selv opmærksom på den mulighed når man

Jeg har lige gjort det samme med Aslan, og det er tilmed gratis, så det
ville undre mig om man ikke kunne