Mor og far skal skilles - hvordan fordeles~
Fra : Jacob

Dato : 03-01-07 21:09

Har brug for at finde oplysning om fordeling af børn/barn ved skilsmisse.

Situationen er følgende:
Mor og far skal skilles.
Har to børn: Piger på hhv. 11 og 13 (Kaldet A og B)

Mor har været gift før og datteren på 13 (B) er med den tidliger mand

Mor og far mødte hinanden da den ældste datter (B), kun var 1 md. gammel.
Datter (B) ser sin biologiske far hver anden weekend og når datteren ellers
har lyst.
Fungere fint.

Men nu skal mor og far så skilles.
Da far kun har én datter (A) at forholde sig til (da han jo ikke er far til
den ældste), vil han gerne at fordelingen bliver 7/7.
Har i øvrigt altid følt sig som en far for den ældste.
Moren syntes at børnene skal blive sammen efter skilsmissen, og at far kan
få hende hver anden weekend + onsdag i den uge hvor han ikke har hende i
weekenden.
....og helst så det passer sammen med at den ældste datter er på weekend hos
den anden far.

De er altså langt fra hinanden.

Hvordan skal problemt klares?

Findes der sider hvor der kan hentes svar eller gode råd?

Jacob

Fra : Bænni

Dato : 03-01-07 21:28

Jacob wrote:
> [...]
>
> De er altså langt fra hinanden.
>
> Hvordan skal problemt klares?
>
> Findes der sider hvor der kan hentes svar eller gode råd?

spørg børnene

de er gl nok til at bestemme selv

- er det forresten faren der vil skilles.....

moren er sur og så ka han kun få det der tilkommer ham nemlig hveranden
weekend og onsdag.....

--
Bae9

Rigtige mænd bruger ikke kill-filter!

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 03-01-07 22:31

"Bænni" <davs@du.der> skrev i en meddelelse

> spørg børnene
> de er gl nok til at bestemme selv

Det kan nok være, at de er "gamle nok" til at bestemme selv, men det er ikke
sikkert, at de kan.

Jeg er lige ved at tro, at et barn på 3-5 år nemmere vil kunne beslutte den
slags end børn på 11-13 år - og opefter.

Den 5-årige vil sandsynligvis vælge egoistisk.
De 11-13 årige vil sandsynligvis spekulere over, hvem de sårer mest/mindst
med deres valg.

Jeg har kendt adskillige teenagere, der ikke nænner at såre deres
skilsmisseramte mor/far og derfor træffer underlige beslutninger og har
massevis af hemmeligheder for deres forældre.

Så jeg ville i sådan en situation mene, at mor og far bør blive enige om,
hvad der er bedst, meddele børnene, hvad de mener er bedst for alle og først
da spørge børnene.

Og ellers.... overlad det til en fornuftig 3. part at tage en samtale med
børnene om, hvad de foretrækker.

Mvh. Lisbeth

Fra : Jacob

Dato : 04-01-07 07:50

> - er det forresten faren der vil skilles.....

Nej, det er moderen der vil skilles

Fra : Sabina H.

Dato : 04-01-07 12:51

"Jacob" <bocaj53@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> weekenden.
> ...og helst så det passer sammen med at den ældste datter er på weekend

personligt er jeg meget imod at skille søskende....
hvad siger B til situationne? vil hun ikke også gerne se sin stedfar??
eller vil stedfar ikke se B?

jeg ville tage en snak med børnene.... evt lade en uvildig 3. part klare den
side af sagen....
høre børnenes side af sagen...

men... når det er sagt... jeg forstår begge parter.. men jeg mener at
faderens løsning vil såre B (og dermed også A) på sigt... hvis børnene er
vant til at have hinanden hver dag, og så skilles, vil det kunne give
problemer og splid på sigt....

mit løsnings forslag er således dette:
Far finder en bolig tæt på hvor mor og børn bor.... og bør IMO oparbejde et
godt samarbejde BÅDE med børn og mor... men resignere til den ordning mor
foreslår, med den betingelse at både A og B kan komme hos ham som de
lyster.... og han skal naturligvis være tilgængelig for både A og B......

den løsning vil kunne tilgodese både fars behov for at se sit barn mere end
blot hver anden weekend, og mors behov for at holde børnene sammen...

--
Knus,
Sabina

Fra : ThomasB

Dato : 06-01-07 00:58

"Jacob" <bocaj53@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvordan skal problemt klares?
>
> Findes der sider hvor der kan hentes svar eller gode råd?

Hvem bliver boende i huset/lejligheden og hvor langt fra hinanden kommer de
til at bo?

Fra : Jacob

Dato : 06-01-07 12:29

ikke afgjort endnu...