software raid med mdadm?
Fra : Jacob

Dato : 03-01-07 18:56

Hej Ng

Jeg sidder og bøvler lidt med at lave noget software raid på centos v. 4.4
med mdadm.... Jeg kan fint få lavet et raid5 ud af 4 diske med en spare
disk, og få det formateret og mountet osv... men den fejler når jeg
genstarter computeren?

Jeg synes at have læst noget om noget persistent superblock? Men kan ik
rigtig finde en "nem" howto til hvordan jeg skal lave det... ?

Mvh Jacob

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 03-01-07 19:01

Fra : Jacob

Dato : 03-01-07 19:24

"Michael Rasmussen" <mir@miras.org> skrev i en meddelelse

Har du sat disktypen til software raid i fdisk?
http://www.linuxhomenetworking.com/wiki/index.php/Quick_HOWTO_:_Ch26_:_Linux_Software_RAID#Prepare_The_Partitions_With_FDISK

Aha.....

Det er selvfølgelig lige det jeg ikke har... se hvor det spiller... takker

Mvh Jacob