Andet multimedie
bentjuul 3670
Kan Matrox Parhelia 128MB køre 2560*1600..~
Fra : Martin B

Dato : 03-01-07 18:51

Hey,

Jeg har set mig varm på en 30" fladskærm der kører med en opløsning på
2560*1600. Mit nuværende, dog let aldrende grafikkort - et Matrox Parhelia
128MB, er jeg dog i tvivl om kan klare den høje opløsning. Nogen der ved om
det kan klare "strabadserne"...!?!?

Mvh

/Martin

XPOST: dk.edb.hardware.grafikkort og dk.edb.grafik

Fra : Sune Storgaard

Dato : 03-01-07 20:31

Martin B skrev:

> [...]
> Parhelia 128MB, er jeg dog i tvivl om kan klare den høje opløsning.
> Nogen der ved om det kan klare "strabadserne"...!?!?
Ifølge
http://www.matrox.com/graphics/en/cadgis/products/parhelia/128mb.php

Maximum resolutions (per display)
.. Digital, 1-2 monitors: 1920 x 1200
.. Analog, 1-2 monitors: 2048 x 1536
.. Analog, 3 monitors: 1280 x 1024

Det ser ikke for godt ud, selvom at skærmen kan tage signalet fra 2 inputs,
dvs at dit parhelia ser det som 2 display, så halter den lidt..

--
It's what happens when Alex Trebek has a picture of a giraffe
in his ass during an earthquake ! [The Tourettes guy]

Fra : Kim

Dato : 04-01-07 09:48

On Wed, 3 Jan 2007 18:51:00 +0100, "Martin B"
<martin@REMOVETHISbrogaard.dk> wrote:

> [...]
>det kan klare "strabadserne"...!?!?

>XPOST: dk.edb.hardware.grafikkort og dk.edb.grafik

Dit indlæg er off-topic i dk.edb.grafik

Læs gerne : http://www.usenet.dk/netikette/crosspost.html ,
når du poster det samme indlæg til flere grupper.

fut : dk.admin.netikette
--
Kim

Fra : Esben

Dato : 03-01-07 19:06

"Martin B" <martin@REMOVETHISbrogaard.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 128MB, er jeg dog i tvivl om kan klare den høje opløsning. Nogen der ved

Det ser ikke sådan ud - som jeg læser Matrox' hjemmeside der det kun
Parhelia DL256 der kan klare det (af Parhelia kortene).
Kortet skal understøtte Dual-Link DVI (det betyder ikke at der er to
DVI-porte, men at DVI-udgangen kan køre den dobbelte båndbredde ift. en
singe-link port) - mange ATI og nVidia kort understøtter dette i dag, men
for få år siden var det kun de store workstationkort der havde denne
facilitet.

--
Esben

Fra : Martin B

Dato : 03-01-07 19:26

> [...]
> singe-link port) - mange ATI og nVidia kort understøtter dette i dag, men
> for få år siden var det kun de store workstationkort der havde denne

Øv-bøv.... jeg læste godt det på matrox' hjemmeside men blev forvirret. Har
du et forslag til et nyt grafikkort der kan klare opløsningen? Men jeg kan
forstå at det er funktionen DUAL-DVI funktionen jeg skal kigge efter!?!
Ifølge edbpriser.dk er det nemlig ikke alle nye kort der kan klare en
2560*1600 opløsning...

/Martin