Hvad er bedst?
Fra : Brian Vraamark

Dato : 03-01-07 15:27

Hej,

Jeg er ved at bygge mig en PC til stuen. Hvilket af følgende bundkort
til AM2 vil I anbefale:

1) Gigabyte GA-M57SLI-S4.
2) ASUS M2N-SLI/Deluxe.

Har I også et bud på hvilke CPU køler som passer? Helst med en god
balance mellem støj og pris. Jeg regner med at bruge 65W udgaven af AMD
X2 3800+ 2Ghz

Jeg har også lidt svært ved at finde ud af hvad det betyder i relation
til RAM. Skal jeg sætte 2x512MB eller 1x1GB i. Betyder det noget
hastighedsmæssigt (Dual Channel)?

Vh,
Brian

Fra : -=* DANELAW *=-

Dato : 03-01-07 16:46

"Brian Vraamark" <bvr@dandental.dk> skrev i en meddelelse
> Hej,
>
> Jeg er ved at bygge mig en PC til stuen. Hvilket af følgende bundkort til
> AM2 vil I anbefale:

Hvad skal du bruge den maskine til?

Har du brug for en Dual Core CPU har du også brug for mere ram....

Men ellers gi'r 2 * 512 teoretisk 3-5% ekstra ydelse mod single...

Fra : Brian Vraamark

Dato : 03-01-07 19:39

-=* DANELAW *=- skrev:
> [...]
>
> Har du brug for en Dual Core CPU har du også brug for mere ram....
>
> Men ellers gi'r 2 * 512 teoretisk 3-5% ekstra ydelse mod single...

Det skal være en HTPC.

Det skal ikke være et game monster, men heller ikke noget som ikke dur
om to år.
Jeg har et WinTV 500MCE tunerkort med MPEG hardware encoding, men
samtidig har jeg også et DVB-T med software encoding. Det er her den
gamle maskine gav op.

Begge de nævnte bundkort er AMD Live Ready, hvilket - som jeg forstår
det - skulle egne sig godt til HTPC

Vh
Brian

Fra : Brian Vraamark

Dato : 03-01-07 21:07

Ville det iøvrigt bedre kunne betale sig at satse på en Intel E6300 og
finde et passende bundkort til den?

Vh, Brian

Fra : Helge

Dato : 04-01-07 08:16

Hej, i det sidste nummer af PC-Planet er der en test af AMD og Intel cpu'er
og bundkort til disse cpu'er. Begge de bundkort du nævner er med i artiklen
(Asus'en hedder godt nok M2N32-SLI Deluxe) og Gigabyten bliver udnævnt som
bedste køb. Af cpu'erne bliver Intel E6300 udnævnt til bedste køb og det
lyder som om de udnævner den til at være bedre end AMD'erne...

mvh. Helge

Fra : Brian Vraamark

Dato : 04-01-07 11:54

Helge skrev:
> [...]
> bedste køb. Af cpu'erne bliver Intel E6300 udnævnt til bedste køb og det
> lyder som om de udnævner den til at være bedre end AMD'erne...

Tak for det. Jeg vil lige se om jeg ikke kan få fingerne i PC-Planet.

Vh, Brian