Kosttilskud / drægtighed / amning
Fra : Mari

Dato : 03-01-07 01:06

Nu er de her.... vi er blevet velsignet - ikke bare med et alm. kuld
på 4-5 stykker - nej der kom hele 7 hvalpe - og alle trives. Det sker
af og til for en dværgschnauzer... og det skete her hos os. Skønne
livlige hvalpe,.... herlig oplevelse, som jeg bestemt gerne vil
gentage senere.

Min hund havde flere gange fået anmærkninger på udstillinger pga.
pelsen og den var virkelig ikke god - selvom den var veltrimmet. Jeg
blev opmærksom på, at det kunne skyldes hendes foder.... jeg havde
valgt at fodre hende 'med det samme foder, som jeg gav til min
allergihund - fordi dyrlægen sagde at det var et ganske godt og
varieret sammensat foder. Men hun havde ikke nok i det - det har
allergihunden derimod... så det var ikke en tanke, der lå lige for -
men jeg opdagede heldigvis sammenhængen - at hun ikke fik næring nok.
Pga. pelsen gav jeg Biotin og Velcote i en periode inden parringen og
efter Herning udstillingen supplerede jeg med Hokamix. Dvs. hun fik
Hokamix de sidste uger før fødslen. Jeg blev fortalt at Hokamix
forøgede antallet af overlevende hvalpe - og forbedrede amningen. Det
er jo altid svært at sige, om det er rigtigt - eller det ville være
sket på trods - men jeg kunne godt tænkle mig at høre, om der er
andre, der har oplevelser, der kan bekræfte - at hundemor kommer
nemmere gennem sin ammeperiode - hvis hun får kosttilskud ud over
hvalpemaden.

Jeg nævner produktnavnet - men jeg ønsker ikke at diskutere
"religionen" i produkterne..... men alene de erfaringer man har gjort
sig med kosttilskud i forbindelse med drægtighed og amning.

Kærligst Marianne
og de 7 små dværge
http://www.aboneart.dk

Fra : Ukendt

Dato : 03-01-07 07:52

"Mari" <alfaschnauzer@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> om der er
>andre, der har oplevelser, der kan bekræfte - at hundemor kommer
>nemmere gennem sin ammeperiode - hvis hun får kosttilskud ud over
>hvalpemaden.

Vi bruger et skvat lakseolie i hvalpeforderet og ikke andet. Hundemor her,
har rigeligt med mælk til vores 7 hvalpe.
Min anden hund Biva, havde meget skæl på et tidspunkt, men det forsvandt
ugen efter, at jeg begyndte med lakseolien og der har ikke været noget
siden.
Kender ikke Hokamix, men et godt hvalpefoder i sig selv, burde vel være
tilstrækkeligt.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : Tove Krieger

Dato : 03-01-07 14:35

Mari wrote:
> [...]
> Det sker af og til for en dværgschnauzer... og det skete her hos
> os. Skønne livlige hvalpe,.... herlig oplevelse, som jeg bestemt
ighed og amning.

> Kærligst Marianne
> og de 7 små dværge
> http://www.aboneart.dk

Har været inde og nyde din flotte hjemmeside. Hvor er Lookies 7 hvalpe
dog kære Det er næsten ikke til at bære, at man ikke kan kæle med
dem, de er altså noget af det mest bedårende. Håber at der også snart
kommer billeder af Silva's hvalpe.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats